Kat plast binnen
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kat plast binnen
Sinds ongeveer 2 weken plast één van onze twee katten steeds binnen. Het begon met plassen in de badkamer, daarna in de rommelkamer en nu doet ze het het liefst beneden op het speelkleed, of kussen van mijn zoontje (maar bij gebrek aan beter is de grond ook gewoon goed).
Ik vind het echt zooooo goor. Mijn zoontje kruipt de hele kamer door, en vanmorgen zat hij helemaal onder de kattenurine omdat ik niet had gezien dat ze weer op zijn kleed had geplast
Google heb ik geraadpleegd, maar de tips die over nhet algemeen worden aangedragen zijn niet helemaal haalbaar met een kruipend kind in huis (watjes op plekken neerleggen, kattenbakken op alle plekken neerzetten waar ze plast, etc.). De kattenbak staat nog op dezelfde plek als altijd en hij word elke dag schoongemaakt. Ze gaat er ook nog wel regelmatig op, en ook buiten doet ze haar behoeftes. Het lijkt wel op ze het uit protest doet, is dit mogelijk?
Ik ga morgen sowieso ook een afspraak maken bij de DA om iets lichamelijks uit te sluiten, maar ik hoop dat jullie ook wat tips hebben!
Ik vind het echt zooooo goor. Mijn zoontje kruipt de hele kamer door, en vanmorgen zat hij helemaal onder de kattenurine omdat ik niet had gezien dat ze weer op zijn kleed had geplast
Google heb ik geraadpleegd, maar de tips die over nhet algemeen worden aangedragen zijn niet helemaal haalbaar met een kruipend kind in huis (watjes op plekken neerleggen, kattenbakken op alle plekken neerzetten waar ze plast, etc.). De kattenbak staat nog op dezelfde plek als altijd en hij word elke dag schoongemaakt. Ze gaat er ook nog wel regelmatig op, en ook buiten doet ze haar behoeftes. Het lijkt wel op ze het uit protest doet, is dit mogelijk?
Ik ga morgen sowieso ook een afspraak maken bij de DA om iets lichamelijks uit te sluiten, maar ik hoop dat jullie ook wat tips hebben!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Kat plast binnen
Eerst langs dierenarts inderdaad. Het kan zijn dat hij ergens pijn heeft, en katten associëren de plek waar ze plassen dan met pijn, dus gaan het steeds ergens anders proberen in de hoop dat plassen daar geen pijn doet.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Inderdaad.Lejow schreef:Eerst langs dierenarts inderdaad. Het kan zijn dat hij ergens pijn heeft, en katten associëren de plek waar ze plassen dan met pijn, dus gaan het steeds ergens anders proberen in de hoop dat plassen daar geen pijn doet.
De kat zal waarschijnlijk blaasontsteking hebben.
Gast- Gast
Als er bij de da niets uit komt kun je feliway proberen. Je hebt daar spray van wat je dan iedere dag moet spuiten op de plek waar hij geplast heeft, of een verdamper voor in het stopcontact. Nadeel is alleen dat het erg duur is.
Je kunt ook ipv dat je de watjes neerlegt ze overal aan afvegen (ik neem aan dat je watjes die je aan haar kinnetje en zo hebt gewreven bedoelt)...het idee is dat haar geur overal gaat zitten zodat ze minder de behoefte heeft om te plassen. Je kunt haar ook overal kopjes aan laten geven .
Is er iets gebeurd of veranderd bij jullie 2 weken geleden? Iets waar ze stress van kan hebben?
Je kunt ook ipv dat je de watjes neerlegt ze overal aan afvegen (ik neem aan dat je watjes die je aan haar kinnetje en zo hebt gewreven bedoelt)...het idee is dat haar geur overal gaat zitten zodat ze minder de behoefte heeft om te plassen. Je kunt haar ook overal kopjes aan laten geven .
Is er iets gebeurd of veranderd bij jullie 2 weken geleden? Iets waar ze stress van kan hebben?
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Herfstblaadjes schreef:Als er bij de da niets uit komt kun je feliway proberen. Je hebt daar spray van wat je dan iedere dag moet spuiten op de plek waar hij geplast heeft, of een verdamper voor in het stopcontact. Nadeel is alleen dat het erg duur is.
Ja mijn zoontje kan ineens goed kruipen. Eerst bewoog hij wel, maar langzaam. Nu sjeest hij de hele kamer door. Maar dat lijkt ze eigenlijk niet zo heel erg te vinden. De kat die in huis plast zoekt hem juist op, terwijl de andere kat wel angstig voor hem is, maar die doet haar behoeftes gewoon netjes op de bak of buiten.
Ze ligt eigenlijk altijd overal en nergens te slapen, dan zou haar geur toch al overal moeten zitten? Of denk ik te simpel?
Ik hoop dat ik snel terecht kan bij de DA, zou wel 'fijn' zijn als het blaasontsteking is, want dan is het te verhelpen...
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Idd even gezondheidsproblemen uit laten sluiten. Vaak doen katten dit vanuit blaasproblemen of stress. Stress kun je verminderen door een feliway verdamper of spray.
Het kan ook nog hormonaal zijn, daar is medicatie voor.
Het kan ook nog hormonaal zijn, daar is medicatie voor.
Gast- Gast
het zou kunnen dat hij zijn terretorium aan het afbaken is, vanwege dat je zoon is gaan kruipen, het schijnt te helpen om hem met z'n kop door de urine te halen, en dan plassen ze weer op de goede plek
dolfijn1982- Fluisteraar
- Aantal berichten : 94
Punten : 94
Registratiedatum : 15-02-12
dolfijn1982 schreef:het zou kunnen dat hij zijn terretorium aan het afbaken is, vanwege dat je zoon is gaan kruipen, het schijnt te helpen om hem met z'n kop door de urine te halen, en dan plassen ze weer op de goede plek
Ja, lekker vriendelijk ook!
Gast- Gast
dolfijn1982 schreef:het zou kunnen dat hij zijn terretorium aan het afbaken is, vanwege dat je zoon is gaan kruipen, het schijnt te helpen om hem met z'n kop door de urine te halen, en dan plassen ze weer op de goede plek
Hier doen ze echt niks op uit. Ja, dat ze een hekel aan het baasje gaan krijgen maar verder niet. Katten plassen echt niet voor de lol buiten de bak. Dan is er altijd wat aan de hand.
Gast- Gast
Dit mag je nooit maar dan ook nooit doen!
Gast- Gast
Aimee schreef:
Ze ligt eigenlijk altijd overal en nergens te slapen, dan zou haar geur toch al overal moeten zitten? Of denk ik te simpel?
Ik hoop dat ik snel terecht kan bij de DA, zou wel 'fijn' zijn als het blaasontsteking is, want dan is het te verhelpen...
Katten hebben in hun wangetjes klieren zitten die een speciaal geurtje afgeven, dit zijn feromonen en hiermee bakenen ze hun territorium af (kopjes geven). Dit doen ze soms ook door overal te plassen als ze stress hebben of als er bijvoorbeeld opeens een buurkat steeds in de tuin zit (heb ik ervaring mee ).Vandaar dat je op internet de tip van de watjes leest, die je dus langs die wangetjes moet halen en overal neerleggen. Als je kat ergens alleen maar ligt geeft hij deze geur niet af.
In feliway zit iets wat lijkt op deze feromonen, dit kan dus wel helpen.
Maar katten die plassen kunnen inderdaad ook ziek zijn. Blaasontsteking zou wel makkelijker zijn. Succes morgen. (waarschijnlijk moet je ook een plasje meenemen, kun je die vast opvangen)
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Sunprincess schreef:dolfijn1982 schreef:het zou kunnen dat hij zijn terretorium aan het afbaken is, vanwege dat je zoon is gaan kruipen, het schijnt te helpen om hem met z'n kop door de urine te halen, en dan plassen ze weer op de goede plek
Dit mag je nooit maar dan ook nooit doen!
oh oke ik hoorde het ook maar van iemand, heb er zelf geen verstand van, stond er zelf ook van te kijken dat ik het hoorde
dolfijn1982- Fluisteraar
- Aantal berichten : 94
Punten : 94
Registratiedatum : 15-02-12
Soortgelijke onderwerpen
» Kat plast kleine drupjes op trap
» Kat plast op de bank
» DE KAT WIL BINNEN.
» Help! Kat plast in huis!
» Kat plast in zijn mand
» Kat plast op de bank
» DE KAT WIL BINNEN.