uitvaartverzekering?
+31
Appeltje
Japie
Twellie
Kaboutertje
Sam
Winegum
mzcharlotte
luisa
Reeza
Gympie
Frappuccino
Pseudoniem
Printje
Fearie
Linda
Gizmo
Atelier Madame
flower
Melis_je
Primrose
Elodie
Steep
Carra
Caresses
rapa nui
Schaapke
Mida4you
PiP
Happinaz
Rush
vlindertje
35 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: uitvaartverzekering?
Een bankspaarrekenng tbv uitvaart is toch niet mogelijk momenteel? Volgens mij biedt geen enkele bank dit aan.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Je kunt in ieder geval wel een bedrag vastzetten bijv. bij Rabo Doelsparen.
Wat betreft de uitvaartverzekering : het is bewezen dat mensen die de gemiddelde levensverwachting waarmaken het verzekerde bedrag 3 tot 4 keer zelf hadden kunnen sparen als ze de premie op een spaarrekening hadden gezet..
ik heb zelf geen uitvaartverzekering, omdat ik genoeg spaargeld heb om het zelf te kunnen betalen.
De uitvaartverzekeringenwereld is soms een rare business. het lijkt of je je nooit hoog genoeg kunt verzekeren,want er moet toch bijna altijd geld bij.
Heb zelf ook negatieve ervaring met de verzekeraar gehad toen ik nog thuis woonde, mn ouders kregen ineens een brief dat de polis was gewijzigd en dat de naturaverzekering was omgezet in een geldverzekering. Nou je kunt hoog of laag springen maar terugdraaien kan je het niet! Dus ineens heb je toch geld in de prullenbak gegooid want het verzekerde bedrag is dan ineens veel lager dan het bedrag wat een uitvaart kost. Ze beloven je van alles en ineens wijzigen ze het.
Wat betreft de uitvaartverzekering : het is bewezen dat mensen die de gemiddelde levensverwachting waarmaken het verzekerde bedrag 3 tot 4 keer zelf hadden kunnen sparen als ze de premie op een spaarrekening hadden gezet..
ik heb zelf geen uitvaartverzekering, omdat ik genoeg spaargeld heb om het zelf te kunnen betalen.
De uitvaartverzekeringenwereld is soms een rare business. het lijkt of je je nooit hoog genoeg kunt verzekeren,want er moet toch bijna altijd geld bij.
Heb zelf ook negatieve ervaring met de verzekeraar gehad toen ik nog thuis woonde, mn ouders kregen ineens een brief dat de polis was gewijzigd en dat de naturaverzekering was omgezet in een geldverzekering. Nou je kunt hoog of laag springen maar terugdraaien kan je het niet! Dus ineens heb je toch geld in de prullenbak gegooid want het verzekerde bedrag is dan ineens veel lager dan het bedrag wat een uitvaart kost. Ze beloven je van alles en ineens wijzigen ze het.
Honey*Bee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 77
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-10
Reeza schreef:
Voor de mensen die geen verzekering willen en zeggen dat ze spaargeld hebben: hebben jullie er wel eens over nagedacht hoe jouw nabestaanden zo snel bij jouw spaargeld gaan komen als je dood bent? Want volgens mij gaat dat niet zo makkelijk..
Een begrafenis hoeft niet op de dag zelf te worden betaald.
Maar als mijn ouders nog niet bij mijn geld kunnen, als de rekeningen wel moeten worden betaald, kunnen ze het zelf eventueel wel voorschieten (ik schrijf het misschien alsof het over 5 tientjes gaat, maar ben me er van bewust dat t om een aanzienlijk bedrag gaat).
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Kunt ook een deposito oid openen idd, maar dan heb je geen belastingvoordeel.
Wat ik mij ook afvraag..als je ineens opzegd, wat geberd er met de betaalde premie. 100% weg?
Wat ik mij ook afvraag..als je ineens opzegd, wat geberd er met de betaalde premie. 100% weg?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Bij sommigen lees ik een tientje per maand. Dat is 6000 euro in 10 jaar! Krijg je dan na 50 jaar 30.000 uitgekeerd?
Ik heb er ook geen, kan het zelf betalen en ouders kunnen dat ook, mochten zie niet bij het geld kunnen. Daarbij keert mijn pensioenfonds ook een bedrag uit, ook wanneer ik buiten werktijd aan iets nietwerkgerelateerds overlijd.
Ik heb er ook geen, kan het zelf betalen en ouders kunnen dat ook, mochten zie niet bij het geld kunnen. Daarbij keert mijn pensioenfonds ook een bedrag uit, ook wanneer ik buiten werktijd aan iets nietwerkgerelateerds overlijd.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Flower_L schreef:Kunt ook een deposito oid openen idd, maar dan heb je geen belastingvoordeel.
Normaal gesproken ben je dan idd je betaalde premie kwijt.
Je kunt i.p.v. opzeggen ook je polis premievrij maken, je hoeft dan dus geen premie meer
te betalen maar de betaalde premies (min de kosten) blijven gereserveerd
en worden na je overlijden uitgekeerd aan de nabestaanden.
ik weet alleen niet of dit altijd mogelijk is.
Honey*Bee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 77
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-10
Rovine schreef:Bij sommigen lees ik een tientje per maand. Dat is 6000 euro in 10 jaar! Krijg je dan na 50 jaar 30.000 uitgekeerd?
Wanneer je op het bedrag zit (bijvoorbeeld 2000,- euro) en je hebt dan aan premie betaald, dan hoef je vanaf dan geen premie meer te betalen.
Zo hoef ik vanaf 2022 of 2032 geen premie meer te betalen. Ik weet niet of dat bij elke verzekeraar zo is, maar bij mij wel.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Uitvaartverzekering
» Welke uitvaartverzekering
» Uitvaartverzekering in geld
» Uitvaartverzekering! wie wel en wie niet? en waarom?
» Welke uitvaartverzekering
» Uitvaartverzekering in geld
» Uitvaartverzekering! wie wel en wie niet? en waarom?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: