uitvaartverzekering?
+31
Appeltje
Japie
Twellie
Kaboutertje
Sam
Winegum
mzcharlotte
luisa
Reeza
Gympie
Frappuccino
Pseudoniem
Printje
Fearie
Linda
Gizmo
Atelier Madame
flower
Melis_je
Primrose
Elodie
Steep
Carra
Caresses
rapa nui
Schaapke
Mida4you
PiP
Happinaz
Rush
vlindertje
35 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
uitvaartverzekering?
Heb jij een uitvaartverzekering? Waarom wel of niet? En wat betaal je hiervoor per maand?
vlindertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11
Re: uitvaartverzekering?
Ja die heb ik. Ik betaal iets van €4 per maand (sta nog bij m`n ouders op, maar dat maakt niet uit voor de premie, tenzij ik later kies voor een hogere dekking). Ik hou mijn uitvaartverzekering omdat ik mijn nabestaanden niet op wil schepen met de kosten van een uitvaart. Mijn ouders hebben er sowieso het geld niet voor.
Toen een vriend van me een eind aan z`n eigen leven maakte had hij ook geen uitvaartverzekering. Zijn ouders konden het niet betalen. Uiteindelijk heeft zijn vaste kroeg de uitvaart betaald. Dat moet je niet willen.
Toen een vriend van me een eind aan z`n eigen leven maakte had hij ook geen uitvaartverzekering. Zijn ouders konden het niet betalen. Uiteindelijk heeft zijn vaste kroeg de uitvaart betaald. Dat moet je niet willen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ja die heb ik. Totdat ik uit huis ging bij mijn ouders en daarna ben ik het zelf gaan betalen.
Mijn premie is 6,14 geloof ik. Ik heb hem bij centraal beheer, daar lopen al mijn verzerkingen dus dat vind ik makkelijk. Ik heb mij nooit verdiept in prijs verschillen op deze verzekering soorten.
Mijn argument is hetzelfde als die van Rush, en voor later wil ik niet dat mijn kids er voor op draaien.
Mijn premie is 6,14 geloof ik. Ik heb hem bij centraal beheer, daar lopen al mijn verzerkingen dus dat vind ik makkelijk. Ik heb mij nooit verdiept in prijs verschillen op deze verzekering soorten.
Mijn argument is hetzelfde als die van Rush, en voor later wil ik niet dat mijn kids er voor op draaien.
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Die hebben wij omdat wij en onze familie het geld niet hebben liggen.
Wij betalen als ik het zo lees wel veel.... 12 op dacht ik.
Wij zitten bij Monuta.
Wij betalen als ik het zo lees wel veel.... 12 op dacht ik.
Wij zitten bij Monuta.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb een uitvaartverzekering bij monuta en ik betaal 9,57 euro per maand
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik heb en verzekering bij Dela en betaal 6 euro.
Bekijk wel goed wat er in je pakket zit...soms ben je maar sober verzekert.
Bekijk wel goed wat er in je pakket zit...soms ben je maar sober verzekert.
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Ik heb wel een verzekering maar die is jaren geleden afgesloten, het uiteindelijke bedrag is nu ook te laag. Ik betaal nu iets van 3-4 euro per maand. Ik heb vorig jaar besloten dat ik hem niet verhoog of verleng. Ik laat dat bedrag gewoon gereserveerd staan en heb genoeg spaargeld waarvan het bekostigd kan worden. Ik heb geen partner of kinderen dus hoef daar geen rekening mee te houden.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Dat was één van de cadeautjes die ik kreeg op mijn 18e verjaardag; Een eigen uitvaartverzekering.
Ik betaal per maand € 7,50 en mijn verzekeringsmaatschappij is Monuta.
Ik heb weleens gevraagd waarom ik, in tegenstelling tot vrienden, zo 'weinig' betaal, maar ze gaf aan dat, dat aan de instapleeftijd kon liggen. Hoe eerder ingestapt, hoe minder premie op een bepaalde leeftijd.
Ik betaal per maand € 7,50 en mijn verzekeringsmaatschappij is Monuta.
Ik heb weleens gevraagd waarom ik, in tegenstelling tot vrienden, zo 'weinig' betaal, maar ze gaf aan dat, dat aan de instapleeftijd kon liggen. Hoe eerder ingestapt, hoe minder premie op een bepaalde leeftijd.
Gast- Gast
Ik ben nog steeds verzekerd via mijn ouders, en zij betalen dat voor het hele gezin maandelijks, via Dela. Mijn vriend heeft ook Dela en betaalt ook een paar euro per maand daarvoor! Als we gaan trouwen gaan we dat soort zaken overzetten zodat we het samen op 1 hebben.
Gast- Gast
ik betaal 10,10 per kwartaal. Dit is echt aan de lage kant, ben geloof ik maar tot 2000,- verzekerd. Over 20 jaar hoef ik geen premie meer te betalen. Ik twijfel of ik hem nog hoger ga doen.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb geen verzering. Als ik nu overlijd heb ik wat spaargeld waar ze het van kunnen betalen.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Jup ook hier via monuta. Betaal 10 euro per maand en heb via de site al alles laten vastleggen behalve muziek en gedichten. Vond het wel fijn dat je alles via plaatjes kan uitkiezen dus dat is nu geregeld. Mijn man heeft wel een verzekering maar wil verder niet nadenken over hoe en wat (vind het eng) maar ik weet wel wat hij wil ongeveer.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Hoeveel krijgen jullie uitgekeerd?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Wij krijgen 12,500 euro uitgekeerd bij overlijden. Betalen voor ons 4-en ruim 10 euro per maand. (weet het exacte bedrag niet maar in die buurt) Bij Yarden overigens. Wij hebben het afgesloten omdat we niet weten of we op elk moment het bedrag kunnen bekostigen en we onze achterblijvers daar niet mee willen opzadelen. Als we uitgaan van het vreselijkste senario en er bijvoorbeeld 2 komen te overlijden wil je wel dat het gewoon goed geregeld is.
Gast- Gast
Ik heb hier echt nog nooit over nagedacht. Binnenkort maar eens bekijken.
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
Ik heb er ook 1, bij Proteq. Mijn ouders hebben destijds een gezinspolis afgesloten, toen ik uit huis ging heb ik m op mijn naam laten zetten. Ik moet volgens mij tot (en met?) 2014 betalen, 10.98 per maand. Geen idee voor hoeveel ik dan verzekerd ben, dat zie ik dan wel, indien nodig sluit ik iets nieuws/aanvullends af. Ik wil inderdaad ook dat het goed geregeld is zonder mijn omgeving ermee te belasten.
Primrose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10
Rush schreef:
Dat is wel een heel trieste situatie. Volgens mij betalen uitvaartverzekeringen in de regel niet uit bij zelfdoding, wat ergens ook wel logisch is, dan zou iemand met dat soort plannen er op het laatste moment één zonder wachttijd kunnen afsluiten.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik heb geen uitvaarverzekering.
Mocht ik te komen overlijden dan heb ik genoeg spaargeld voor een uitvaart.
Mocht ik te komen overlijden dan heb ik genoeg spaargeld voor een uitvaart.
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Ik heb d'r eentje van 3 euro per maand. Dat is uiteindelijk voordeliger dan een uitvaart.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:Ik heb d'r eentje van 3 euro per maand. Dat is uiteindelijk voordeliger dan een uitvaart.
Echt?
Mijn ouders hebben een uitvaartverzekering voor me afgesloten toen ik klein was. Deze loopt nog en betaal ik ongeveer euro per maand voor. Totaal verzekerd bedrag is nu 2000 euro. Als ik nu overlijdt is dat echt weinig. Toevallig eergister dit nog besproken met mijn ouders, vrijwel iedereen met een dergelijke verzekering is onderverzekerd. De eenvoudige crematie van mijn oma (gisteren ) kostte al 5000 euro.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Gizmo schreef:Atelier Madame schreef:Ik heb d'r eentje van 3 euro per maand. Dat is uiteindelijk voordeliger dan een uitvaart.
Echt?
Mijn ouders hebben een uitvaartverzekering voor me afgesloten toen ik klein was. Deze loopt nog en betaal ik ongeveer euro per maand voor. Totaal verzekerd bedrag is nu 2000 euro. Als ik nu overlijdt is dat echt weinig. Toevallig eergister dit nog besproken met mijn ouders, vrijwel iedereen met een dergelijke verzekering is onderverzekerd. De eenvoudige crematie van mijn oma (gisteren ) kostte al 5000 euro.
Hier dus hetzelfde. Mijn ouders hadden ook een verzekering afgesloten toen ik klein was. Ze vergoeden nu een kleine 2000 euro. Daar heb ik dus weinig aan. Ik moet me nog steeds verder verzekeren.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Melisje, er zit vaak een periode aanvast waarbij een uitvaartverzekering niet uitkeert na zelfdoding. Bij mijn verzekering is het 12 maanden na afsluiten om idd fraude te voorkomen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ja, wij hebben er beide eentje en D staat ook al bij me op de polis sinds zijn geboorte.
Mijn vriend betaalt 6 euro en ik 4 euro in de maand (stond ook vanaf mijn geboorte op de polis van mijn ouders, nu mijn eigen polis).
Mijn vriend's polis is € 5000 + € 2500 vrij te besteden en mijne is alleen € 5000, ik moet het vrij te besteden bedrag nog aanpassen
Mijn vriend betaalt 6 euro en ik 4 euro in de maand (stond ook vanaf mijn geboorte op de polis van mijn ouders, nu mijn eigen polis).
Mijn vriend's polis is € 5000 + € 2500 vrij te besteden en mijne is alleen € 5000, ik moet het vrij te besteden bedrag nog aanpassen
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik ben al vanaf kleins af aan verzekerd en betaal daardoor ook echt maar iets van 4-5 euro geloof ik. Ook R is verzekerd vanaf zijn geboorte.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
wat fijn om te horen dat er mensen zijn die wel verzekerd zijn, ik heb hier veel dicussies met mijn vriend over. Ik ben pro uitvaartverzekering omdat een begravenis veel geld kost. En als iemand is overleden ga je niet opzoek naar de goedkoopste manier om iemand onder de groene zoden te leggen. Althans toen mijn beste vriend overleed waar ik en zijn vrouw daar echt niet mee bezig.
Ik geloof ook dat het tv programma Goudzoekers het zin en onzin van een uitvaart verzekering hebben onderzocht en berekend, en daaruit kwam dat het verstandig was dit wel af te sluiten. Omdat je er eigenlijk altijd beter van wordt, naja niet jij dus, maar wel je nabestaande,
Overigens kwam daar ook naar voren dat je heel 'goedkoop' kon worden begraven als je maar creatief denkt. Maar ja, of dat lukt als je partner overlijd?
Ik geloof ook dat het tv programma Goudzoekers het zin en onzin van een uitvaart verzekering hebben onderzocht en berekend, en daaruit kwam dat het verstandig was dit wel af te sluiten. Omdat je er eigenlijk altijd beter van wordt, naja niet jij dus, maar wel je nabestaande,
Overigens kwam daar ook naar voren dat je heel 'goedkoop' kon worden begraven als je maar creatief denkt. Maar ja, of dat lukt als je partner overlijd?
Pseudoniem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Uitvaartverzekering
» Welke uitvaartverzekering
» Uitvaartverzekering in geld
» Uitvaartverzekering! wie wel en wie niet? en waarom?
» Welke uitvaartverzekering
» Uitvaartverzekering in geld
» Uitvaartverzekering! wie wel en wie niet? en waarom?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: