Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

uitvaartverzekering?

+31
Appeltje
Japie
Twellie
Kaboutertje
Sam
Winegum
mzcharlotte
luisa
Reeza
Gympie
Frappuccino
Pseudoniem
Printje
Fearie
Linda
Gizmo
Atelier Madame
flower
Melis_je
Primrose
Elodie
Steep
Carra
Caresses
rapa nui
Schaapke
Mida4you
PiP
Happinaz
Rush
vlindertje
35 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

uitvaartverzekering? - Pagina 2 Empty Re: uitvaartverzekering?

Bericht  Gizmo za 12 jan 2013 - 0:25

Het is niet zozeer beter om een verzekering af te sluiten, zelf ervoor sparen is uiteindelijk goedkoper, want de waarde van je verzekering wordt steeds minder/ uitvaart steeds duurder.
Belangrijk is vooral om erbij stil te staan hoeveel geld een uitvaart kost, en ervoor zorgt dat je iets regelt.

Ik zou echt nooit mn nabestaanden met de kosten willen opzadelen. Helaas hoor en lees ik vaak genoeg over mensen 'die dat later wel zien....`.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Frappuccino za 12 jan 2013 - 0:32

rapa nui schreef:Ik heb wel een verzekering maar die is jaren geleden afgesloten, het uiteindelijke bedrag is nu ook te laag. Ik betaal nu iets van 3-4 euro per maand. Ik heb vorig jaar besloten dat ik hem niet verhoog of verleng. Ik laat dat bedrag gewoon gereserveerd staan en heb genoeg spaargeld waarvan het bekostigd kan worden. Ik heb geen partner of kinderen dus hoef daar geen rekening mee te houden.

Hier hetzelfde, ik betaal wel iets meer, 98 euro per jaar (zo'n 8 euro per maand dus). Elk jaar wordt ik weer gebeld door mijn uitvaartverzekeraar (Yarden), dat ik onderverzekerd ben en dat ik het zou moeten verhogen maar ik heb ook genoeg spaargeld, en het is 'mooi' meegenomen dat ik dit straks heb staan, maar ik ga echt niet meer betalen dan dit.
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Gast za 12 jan 2013 - 1:06

Wij hebben voor jn totaal 4 mensen in polis en in het slechtste geval betaal je nog 80 jaar en zijn we 13.000 verder ongeveer. Terwijl het gehele bedrag bij uitkeren voor 4 pers 50.000 is! Daarbij zal het wel iets duurder worden maar daarom hebben wij het bedrag ook wat hoger dan gemiddeld.

Gast
Gast

Bericht  Gympie za 12 jan 2013 - 1:13

Ik betaal iets van 7 euro per maand ofzo.

Laatst aangepast door Gympie op zo 13 jan 2013 - 13:12; in totaal 1 keer bewerkt
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Reeza za 12 jan 2013 - 2:13

Ik betaal iets van €15 per kwartaal bij Dela. Heb deze verzekering al van jongs af aan.

Voor de mensen die geen verzekering willen en zeggen dat ze spaargeld hebben: hebben jullie er wel eens over nagedacht hoe jouw nabestaanden zo snel bij jouw spaargeld gaan komen als je dood bent? Want volgens mij gaat dat niet zo makkelijk..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  luisa za 12 jan 2013 - 2:24

Nee, ik verzeker me niet voor iets wat ik ook zelf kan opbrengen. Daarbij is het vaak zo dat ook al is er een uitvaartverzekering de nabestaanden alsnog kosten voor de uitvaart maken.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  mzcharlotte za 12 jan 2013 - 5:15

Ik vind het een eenvoudige en relatief goedkope manier om zeker te stellen dat er voldoende geld is in geval van overlijden. Op zich ben ik echt wel goed met spaargeld, maar ik besteed het geld dat ik kan "zien" liever aan leuke dingen in het leven zoals reizen. Daarom spaar ik er voor mezelf liever een soort van stiekem voor. Ik heb dus wel een verzekering.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Winegum za 12 jan 2013 - 5:20

Ja, ik ben verzekerd. Ik betaal iets van 80 euro per jaar voor mijn verzekering bij Dela. Ik ben verzekerd voor een middelgrote begrafenis met daarnaast nog extra geld wat vrij besteed mag worden.

Het is inderdaad een relatief goedkope manier om te sparen. Ik heb het geld nu wel voor een begrafenis, maar wie zegt dat ik dat nog steeds heb als het moment daar is? Ook wil ik niet dat mijn familie zich druk hoeven te maken over dit soort zaken. Dat ben ik liever voor.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Appeltje za 12 jan 2013 - 7:17

Ik ben niet verzekerd en ben ook niet van plan mij te verzekeren voor iets wat ik kan betalen. Zo kun je je overal wel voor verzekeren.
Ik zou dan eerder geld apart zetten, dan krijg je er ook nog rente over.

Nabestaanden kunnen ook snel genoeg bij dat geld, een verklaring van erfrecht kan snel gemaakt zijn.
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Bericht  Sam za 12 jan 2013 - 7:23

Wij hebben een aantal verzekeringen afgesloten. Wanneer een van ons komt te overlijden, keert die een x bedrag uit, waarvan oa de uitvaart betaalt kan worden.
Geen echte uitvaartverzekering dus.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Winegum za 12 jan 2013 - 7:24

Maar voor een beetje begrafenis ben je toch wel 7500 euro kwijt denk ik. Dat zit je toch al weer op minimaal 1/4e van je spaarbedrag wat je belastingvrij mag sparen.
Daarnaast heb ik het ook uitgerekend hoeveel ik kwijt zou zijn als ik zelf zou sparen, of ik zou middels een uitvaartverzekering elk jaar geld inleggen. Al zou ik tot aan mijn 65e leven en dus geld inleggen, zou ik minder geld kwijt zijn, dan wat ik ervoor terug krijg als wanneer ik voor die tijd overlijd.

Ik ben het met je eens dat verzekeren niet altijd zin heeft. Maar in dit geval draai ik in ieder geval totaal geen verlies op deze vorm van verzekeren. Dood gaan we allemaal, dat staat vast. En als ik dan ook nog 'voordeliger' uit ben door het middels een uitvaartverzekering te financieren doe ik dat liever.

Ik weet niet meer hoeveel het scheelde, maar het was in ieder geval wel de moeite.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Kaboutertje za 12 jan 2013 - 11:09

Naar aanleiding van dit topic heb ik net verzekering afgesloten via internet bij Dela.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast za 12 jan 2013 - 12:10

Appeltje schreef:Ik ben niet verzekerd en ben ook niet van plan mij te verzekeren voor iets wat ik kan betalen. Zo kun je je overal wel voor verzekeren.

Nabestaanden kunnen ook snel genoeg bij dat geld, een verklaring van erfrecht kan snel gemaakt zijn.

ik vind dat nogal naïef. Overal voor verzekeren? De dood lijkt me toch wel iets heel belangrijks in je leven. Iets waar je je nabestaanden mee opzadelt. Weet je wel wat een begrafenis kost? En ze hebben al enorm veel aan hun hoofd op zo'n moment, ik zou ze daar echt niet mee op willen zadelen op zo'n moment. Kost weinig zo'n verzekering, en het zal grotendeels wel de kosten dekken.

Gast
Gast

Bericht  Twellie za 12 jan 2013 - 13:26

Ik heb hem net opgezegd. Ik betaalde er zo'n vijftien euro per maand voor en die spaar ik liever uit. Mijn nabestaanden kunnen het betalen van mijn spaargeld of van wat het huis opbrengt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Flower_L za 12 jan 2013 - 17:30

Pippa schreef:
Appeltje schreef:Ik ben niet verzekerd en ben ook niet van plan mij te verzekeren voor iets wat ik kan betalen. Zo kun je je overal wel voor verzekeren.

ik vind dat nogal naïef. Overal voor verzekeren? De dood lijkt me toch wel iets heel belangrijks in je leven. Iets waar je je nabestaanden mee opzadelt. Weet je wel wat een begrafenis kost? En ze hebben al enorm veel aan hun hoofd op zo'n moment, ik zou ze daar echt niet mee op willen zadelen op zo'n moment. Kost weinig zo'n verzekering, en het zal grotendeels wel de kosten dekken.

waarom naief, kunt toch zelf voor sparen?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast za 12 jan 2013 - 19:00

Ik snap wel dat mensen ervoor kiezen om zelf te sparen voor een uitvaartverzekering. Toch zou dat niet mijn keuze zijn. Mocht ik morgen te komen overlijden, dan weet ik in ieder geval zeker dat men niet voor die kosten op zullen draaien. En een uitvaart kun je zo duur maken als je zelf wilt, en ik heb het eergisteren eens uitgerekend wat ik zou willen en wat het mij dan zou kosten, maar 7500 euro heb ik momenteel niet op mijn spaarrekening staan. En had ik dat wel, dan zou ik liever willen dat mijn nabestaanden daarvan op vakantie gaan i.p.v. het te moeten betalen aan mijn uitvaart. Iets met nagedachtenis.

Mijn eerste reactie, toen ik op mijn 18e werd losgekoppeld van het pakket van mijn ouders, was: "Waarom moet ik nu al bezig zijn met de dood en waarom moet ik daar nu al voor gaan betalen?", maar ik ben nu wel blij dat mijn ouders dat toen zo hebben gedaan. Ik ben voor 12.000 euro verzekerd voor de uitvaart en nog een bepaalde bijverzekering voor onvoorziene kosten en betaal slechts € 7,50 euro per maand. Gisteren heb ik eens gekeken op de site van Monuta wat ik daarvoor heb, maar mocht ik morgen komen te overlijden, dan kom ik er mooi bij te liggen. Daar hoef en wil ik me ook niet druk over maken.

Iemand die ik kende had geen uitvaartverzekering en enorme schulden. De kosten voor de uitvaart en natuurlijk de schulden kwamen bij de nabestaanden te liggen. Er zit toch gevoel in en iemand 'gewoon onder de grond schuiven' doe je ook niet. Dus dat was een dure dood. Zo wil ik niet worden herdacht, als de vrouw die geld koste.

Maar als een ander ervoor kiest om het zelf bij elkaar te sparen, dan kan dat natuurlijk ook. Iedereen maakt daar zo zijn eigen keuze in.

Gast
Gast

Bericht  Appeltje za 12 jan 2013 - 22:58

Pippa schreef:

Ik weet heel goed wat een begrafenis kost hoor. Als ik morgen dood ga is er meer dan voldoende spaargeld voor mijn begrafenis en ook voor die van mijn partner. Het is een persoonlijke keuze. De nabestaanden zadel ik dus nergens mee op, niet anders dan wanneer ik wel een uitvaartverzekering zou hebben.

Volgens independer.nl:

Wanneer is een uitvaartverzekering afsluiten verstandig?

Een uitvaart kost veel geld. De gemiddelde uitvaart kost al gauw € 7.000,-. Als uw nabestaanden de kosten voor de uitvaart niet kunnen opbrengen, dan kunt u een uitvaartverzekering afsluiten. Op deze manier voorkomt u dat uw nabestaande(n) in de financiële problemen komen.

Wanneer is een uitvaartverzekering afsluiten niet nodig?

Als u bij uw overlijden voldoende geld achterlaat, bijvoorbeeld in de vorm van:

• spaargeld;
  • overlijdensrisicoverzekering;
  • overwaarde hypotheek
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gizmo za 12 jan 2013 - 23:04

Overwaarde hypotheek lijkt me nogal achterhaalt in deze tijd. Veel mensen hebben geen overwaarde, en zie het huis maar eens verkocht te krijgen. De kosten van de begrafenis moeten toch echt eerder worden voldaan dan dat je een huis verkocht hebt.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  vlindertje zo 13 jan 2013 - 7:40

Wat fijn al die reacties. Ik heb even op internet en Monuta heeft wel een duidelijke site. Wij zullen als gezin 16 euro kwijt zijn (2 kinderen). Ik vraag me alleen af of dit bedrag nu elke maandhetzelfde blijft gedurende de verzekerde periode of dat dit per jaar hoger wordt.

Ik ga ook nog even kijke op de site van Dela.
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11

Bericht  Gast zo 13 jan 2013 - 7:51

Ik vind t naïef omdat je niet weet hoe de situatie is rondom je overlijden. Nu heb je spaargeld, misschien als je 70 bent is de situatie heel anders en kun je dat niet. Overwaarde zal dan heel anders zijn ook. Door je te verzekeren heb je iig de zekerheid van de verzekering om op terug te vallen en nu kost dat niet zoveel per maand omdat je jong begint.

Gast
Gast

Bericht  Appeltje zo 13 jan 2013 - 21:29

Pippa, waarom zou je je verzekeren voor iets wat je zelf goed kan betalen? Een verzekering moet je normaal gesproken afsluiten als je iets NIET kan betalen mocht je in die situatie komen te staan. En reken maar dat een uitvaartverzekering aan jou verdient, ze worden er nooit slechter van, je betaalt dus niet alleen voor je uitvaart.

Ik spaar elke maand een bedrag en de kans dat ik het op mn 70ste ineens niet zou kunnen betalen is zo klein, (ook nog ivm erfenissen). Normaal gesproken gaat je spaargeld elk jaar omhoog, bij ons in ieder geval wel. Buiten dat heb ik ook een overlijdensrisicoverzekering.

En zo is niets zeker, de verzekeringsmaatschappij waar jij verzekerd bent kan ook een keer failliet gaan over 10 jaar, dan heb je ook (bijna) niks meer.

Dus ik snap niet waarom je mij naief vindt.
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Japie ma 14 jan 2013 - 0:17

Ik heb ook een uitvaart verzekering. Ik betaal 10.01 euro in de maand.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush ma 14 jan 2013 - 0:19

Ik kan trouwens ook vandaag dood gaan. Dan is waarschijnlijk mijn geld (als het uberhaupt genoeg is) ook niet direct 'los' van mijn spaarrekening en mijn ouders kunnen het echt niet voorschieten. Dus ik zit liever veilig.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast ma 14 jan 2013 - 1:21

Nja, prima, dat moet jij weten als dat voor jou het beste is op dit moment. Ik vind het zo, omdat je gewoon niet zo vooruit in de toekomst kan denken. Misschien raak je wel je baan kwijt, heb je het spaargeld nodig, overlijdt er iemand anders in de familie waarvoor je een deel moet betalen, blijkt er helemaal niet echt een erfenis te zijn, of noem maar op. Ik heb ook zat spaargeld nu, maar toch vind ik het fijn om die zekerheid te hebben, voor het geval dat en het kost (bijna) niks, als je later erachter komt dat zon verzekering misschien toch wel een goed idee is kost het je héél veel geld per maand, mijn ouders hebben het geregeld toen ik baby was.

Gast
Gast

Bericht  Appeltje ma 14 jan 2013 - 4:44

Ik weet zelf al dat er wel een erfenis is en het huis van de ouders van mijn vriend word aan ons geschonken. En zoals ik al zei heb ik een overlijdensrisicoverzekering waarbij ook geld vrij komt bij overlijden.

Als ik mijn baan mocht kwijtraken ga ik ervan uit dat dat tijdelijk is, zo kun je wel van alles verzinnen, en als ik mijn baan kwijtraak ben ik niet in 1 klap ook al mijn spaargeld kwijt en heeft mijn vriend ook nog een baan.
Wanneer wij onze hypotheek hebben afgelost kunnen we per maand ook meer sparen, dus het gespaarde bedrag zal echt niet zo snel naar beneden gaan.

Er wordt niet voor niks geadviseerd: je uitvaart moet je niet verzekeren, tenzij je het niet kunt betalen en je erfgenamen ook niet. Het is voordeliger om een geblokkeerde spaarrekenig bij de bank te openen en zelf te sparen. Hierbij heb je ook recht op de belastingvrijstelling.
De uitvaartverzekeraars nee die zullen dat nooit toegeven natuurlijk, omdat ze willen verdienen! Ze maken het praatje sowieso mooier dan het is.
Aan zo'n verzekering zitten ook haken en ogen hoor, de verzekeringsmaatschappij kan op elk moment de polisvoorwaarden en/of de premie aanpassen. Je bent dan verplicht de hogere premie te gaan betalen als je de verzekering wilt behouden.
Zo rooskleurig is het dus allemaal niet.

En iedereen moet zelf weten wat hij doet, maar vind het erg jammer dat je dit naief noemt, terwijl je niet eens mijn situatie kent.
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: