Uitvaartverzekering
+6
Monte
Angela_1986
Miss G
Bruintje Beer
BJA
Frappuccino
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Uitvaartverzekering
Heb jij een uitvaartverzekering? En waarom wel/niet?
Ik was tot mijn 18de bij mijn ouders mee verzekerd, en daarna heb ik er zelf 1 afgesloten. Nu had ik net een verzekeringsadviseur op bezoek en die zegt dat ik onderverzekerd ben en raad me aan mijn bedrag bij te stellen. Mijn ouders zeggen er nu spijt van te hebben dat ze me op mijn 18de hebben aangeraden een uitvaartverzekering af te sluiten, ik kan er goedkoper zelf maandelijks een bedrag voor opzij zetten. Ik zit nu wel sowieso tot mijn 65e aan deze verzekering vast, ik zou de verzekering wel kunnen afkopen maar dat zou me extra geld kosten en zonde zijn van de premie die ik nu al jaarlijks heb betaald.
Ik was tot mijn 18de bij mijn ouders mee verzekerd, en daarna heb ik er zelf 1 afgesloten. Nu had ik net een verzekeringsadviseur op bezoek en die zegt dat ik onderverzekerd ben en raad me aan mijn bedrag bij te stellen. Mijn ouders zeggen er nu spijt van te hebben dat ze me op mijn 18de hebben aangeraden een uitvaartverzekering af te sluiten, ik kan er goedkoper zelf maandelijks een bedrag voor opzij zetten. Ik zit nu wel sowieso tot mijn 65e aan deze verzekering vast, ik zou de verzekering wel kunnen afkopen maar dat zou me extra geld kosten en zonde zijn van de premie die ik nu al jaarlijks heb betaald.
Frappuccino- Fluisteraar
- Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10
Re: Uitvaartverzekering
Ja, mijn ouders blijven dat betalen, maar ik heb gewoon zelf een verzekering.. Kost geen drol..
Gast- Gast
Mijn ouders hebben er ook één voor mij afgesloten.
Echter is dit wel echt een basis pakket, dus ik ga mijzelf binnenkort wel bij verzekeren.
Echter is dit wel echt een basis pakket, dus ik ga mijzelf binnenkort wel bij verzekeren.
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Ja, die heb ik (sinds ik samenwoon). Omdat je je nabestaanden dan in ieder geval niet met grote problemen laat zitten. Het geeft een stukje rust en je hebt het idee dat je er in ieder geval van te voren over nagedacht hebt.
Mijn ouders hebben het bijvoorbeeld niet en ik vind het niet slim. Ik heb mijn moeder weleens gezegd dat als haar of mijn vader iets overkomt of als ze kort na elkaar overlijden ik niet in staat zou zijn om alles zelf te betalen.
En ja, ik zou het ook heel jammer vinden als ik jaren spaar en het dan aan zoiets uit moet geven.
Dat klinkt misschien hard, maar ik bedoel helemaal niet te zeggen dat ik het niet voor ze over zou hebben. Ik zou het alleen veel fijner vinden als ze hier zelf eens over na zouden denken.
Mijn ouders hebben het bijvoorbeeld niet en ik vind het niet slim. Ik heb mijn moeder weleens gezegd dat als haar of mijn vader iets overkomt of als ze kort na elkaar overlijden ik niet in staat zou zijn om alles zelf te betalen.
En ja, ik zou het ook heel jammer vinden als ik jaren spaar en het dan aan zoiets uit moet geven.
Dat klinkt misschien hard, maar ik bedoel helemaal niet te zeggen dat ik het niet voor ze over zou hebben. Ik zou het alleen veel fijner vinden als ze hier zelf eens over na zouden denken.
Gast- Gast
Ja van baby af aan had ik die en nu ben ik verzekerd voor 9 duizend euro. Mijn man is ook voor 9 duizend euro vezekerd. Voor onze dochter hebben we ook een uitvaartverzekering die afbetald is als 18 jaar is.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, ik heb een basisverzekering, kost me maar een paar euro per maand en het scheelt mijn nabestaanden veel geld. Eigenlijk kan mijn begravenis ook prima van mijn spaargeld worden betaald maar ik wil dat liever nalaten aan mijn vriend of ouders.
Gast- Gast
Ja mijn vriend en ik hebben ook beide een uitvaartverzekering. Moet er niet aan denken dat er iets gebeurd en dat je dan in de problemen komt!
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
Nee vanwege de reden die de TO noemt; je kunt in verhouding beter zelf maandelijks/jaarlijks een bedrag opzij zetten.
Ik ben altijd bij mijn ouders verzekerd geweest. Toen mijn moeder overleed moesten we ons hier dus mee bezig gaan houden. We hebben toen heel goed gekeken naar wat 'n uitvaart kost, naar wat we al aan geld apart hadden staan en aan wat we maandelijks zouden kunnen sparen. Dan ben je dus veel minder kwijt want 'n verzekering is idd vaak voor 'n x aantal jaren en dan betaal je meer als dat je eigenlijk voor 'n uitvaart betaald. Ik heb nu dus 'n bedrag apart staan voor m'n uitvaart...
Ik ben altijd bij mijn ouders verzekerd geweest. Toen mijn moeder overleed moesten we ons hier dus mee bezig gaan houden. We hebben toen heel goed gekeken naar wat 'n uitvaart kost, naar wat we al aan geld apart hadden staan en aan wat we maandelijks zouden kunnen sparen. Dan ben je dus veel minder kwijt want 'n verzekering is idd vaak voor 'n x aantal jaren en dan betaal je meer als dat je eigenlijk voor 'n uitvaart betaald. Ik heb nu dus 'n bedrag apart staan voor m'n uitvaart...
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Nee heb ik niet, mijn ouders ook niet. Ik heb het idee dat mocht je te komen overlijden je het al betaald hebt met de verzekering. Daarbij hebben zowel ik als mijn ouders genoeg spaargeld mocht het ooit moeten.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ik ben wel verzekerd, bij de Dela. Het was voor mij juist veel voordeliger om via een uitvaartverzekering te sparen voor de uitvaart, dan wanneer ik dat geld zelf opzij zet ervoor.Ik ben voor ongeveer 10.000 euro verzekerd, geld mag je voor een gedeelte vrij besteden en eventueel ook 'houden' als het niet op gaat. En alles wat ik zou moeten betalen zou nog niet eens de helft bedragen.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ik hoop ook dat ik tegen de tijd dat ik doodga genoeg spaargeld heb, maar als ik nu doodga en ik zou geen verzekering hebben, dan wordt het wel een sneue boel..
Gast- Gast
Mijn ouders hadden er geen voor mij en nu heb ik er ook geen. Mijn ouders hebben voldoende eigen kapitaal. Mijn man heeft wel een behoorlijke.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Ik hoop ook dat ik tegen de tijd dat ik doodga genoeg spaargeld heb, maar als ik nu doodga en ik zou geen verzekering hebben, dan wordt het wel een sneue boel..
Nou, dit dus bijvoorbeeld!
Ik heb dus wel een uitvaartverzekering en als ik nu zie wat het bij mijn moeder alsnog allemaal kost (omdat je toch altijd wat meer wil dan de basis) ben ik daar erg blij mee. Misschien zou ik het over een aantal jaar wel kunnen betalen, maar nu echt niet en ben ik dus blij met die verzekering.
Kabouter- Kletskop
- Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Wij hebben er wel 1 voor het hele gezin, dus de kinderen meeverzekerd tot hun 18e. Ik wil er niet zelf voor sparen, daar spaar je volgens mij nooit tegenop, betaal nu maar een klein bedrag per maand, maar ben wel voldoende verzekerd.
Ik zou het nu ook wel zo kunnen betalen, maar dan zou ook al het spaargeld op gaan aan de uitvaart, en dat lijkt me ook niet fijn voor de nabestaanden.
Ik zou het nu ook wel zo kunnen betalen, maar dan zou ook al het spaargeld op gaan aan de uitvaart, en dat lijkt me ook niet fijn voor de nabestaanden.
Gast- Gast
Ja. Een begrafenis kost al gauw iets van 10.000 euro. Nou, dat heb ik echt niet even apart op mijn rekening staan
Gast- Gast
Een vriend van mij had geen uitvaartverzekering en toen hebben de kroegen zijn uitvaart betaald..Kabouter schreef:_Donnaa schreef:Ik hoop ook dat ik tegen de tijd dat ik doodga genoeg spaargeld heb, maar als ik nu doodga en ik zou geen verzekering hebben, dan wordt het wel een sneue boel..
Nou, dit dus bijvoorbeeld!
Gast- Gast
Ik heb er geen, onder het mom niet verzekeren wat je kunt betalen. Voor mijn man heeft zijn moeder vanaf zijn geboorte betaald en nu blijven we dat wel betalen, omdat het zo'n laag bedrag is en ik voor mezelf juist wel de ondersteuning van een uitvaartverzekeraar bij het regelen van dingen zal kunnen gebruiken als mijn man komt te overlijden (hij heeft in het geval ik eerder overlijd hier juist geen behoefte aan).
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 8:21; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Voor de mensen die het niet hebben: jullie hebben dus wel 10.000 euro opzij staan voor het geval dat? 10.000 euro per persoon dan he, niet voor 2 mensen ofzo.
Gast- Gast
Als ik zo grof de kosten bereken voor mijn uitvaart ben ik met 6000 euro wel klaar. En ja dat hebben we, ook wel 10000 als mijn man besluit me in de meest luxe kist te stoppen met een bloemenzee eromheen.Giacomo schreef:Voor de mensen die het niet hebben: jullie hebben dus wel 10.000 euro opzij staan voor het geval dat? 10.000 euro per persoon dan he, niet voor 2 mensen ofzo.
Gast- Gast
Nou weet je, ik was bij iemand laatst die zijn vrouw had verloren en die noemde zo op wat hij kwijt was aan de begrafenis.. En hij dacht ook dat hij veel minder kwijt zou zijn, daar schrok ik best van. Ik vind dat veel te eng dus heb me braaf verzekerd haha
Gast- Gast
Ik heb een uitvaartverzekering. Net als mijn man en onze dochter.
Ik spaar er niet voor, dan spaar ik liever voor leuke dingen.
Ik spaar er niet voor, dan spaar ik liever voor leuke dingen.
Gast- Gast
Die 6000 euro komt van de berekeningen op de websites van verschillende uitvaartverzekeraars, dus ik geloof op zich wel dat dat ongeveer klopt. Maar ik vind het ook achterlijke bedragen hoor, dus ik snap heel goed dat mensen zich er voor verzekeren.
Gast- Gast
Bij die vriend van me waren ze ook dik €7000 kwijt, terwijl hij geen eens een boekje bij de dienst had (hoe noem je dat ook alweer) en geen bloemstuk op de kist enzo.. Het was allemaal heel somber.. Het is echt heel duur als je het een beetje fijn aan wilt kleden enzo..Giacomo schreef:Nou weet je, ik was bij iemand laatst die zijn vrouw had verloren en die noemde zo op wat hij kwijt was aan de begrafenis.. En hij dacht ook dat hij veel minder kwijt zou zijn, daar schrok ik best van. Ik vind dat veel te eng dus heb me braaf verzekerd haha
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» uitvaartverzekering?
» Welke uitvaartverzekering
» Uitvaartverzekering in geld
» Uitvaartverzekering! wie wel en wie niet? en waarom?
» Welke uitvaartverzekering
» Uitvaartverzekering in geld
» Uitvaartverzekering! wie wel en wie niet? en waarom?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: