Uitvaartverzekering in geld
+4
Stuiterbal
Linda
Floor
Lonely Goatherd
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Uitvaartverzekering in geld
Wie heeft er hier een uitvaartverzekering die geld uitkeert na overlijden, waar heb je die afgesloten en waarom? Wordt het verzekerde bedrag en de premie regelmatig geindexeerd en zijn kinderen tot 18 jaar meeverzekerd voor hetzelfde bedrag? Hoe lang betaal je premie? Al die sites zijn zo heerlijk onduidelijk, word er helemaal tureluurs van.
Laatst aangepast door Lonely Goatherd op wo 26 dec 2012 - 21:35; in totaal 1 keer bewerkt
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Re: Uitvaartverzekering in geld
Wij hebben een dienstenverzekering en geldverzekering. De geldverzekering hebben we afgelopen maandag wel naar beneden laten bijstellen, we vonden het bedrag wat we betalen per jaar te hoog, we kunnen het bedrag wat uitgekeerd zou worden nu ook makkelijker zelf missen als dat nodig is.
indexeren vond bij ons 1x per jaar plaats, onze zoon is niet gratis maar betaald een lager bedrag per jaar.
indexeren vond bij ons 1x per jaar plaats, onze zoon is niet gratis maar betaald een lager bedrag per jaar.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn ouders hadden ruim 20 jaar geleden zo'n uitvaartverzekering voor me afgesproken. Laatst opgevraagd hoe het er nu voor stond. Ik krijg 2000 euro uitgekeerd als ik kom te overlijden. Dat slaat dus nergens op, echt zonde geweest.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Dat heeft mijn man ook Linda, als je het niet indexeert heb je er niets aan. Maar we hebben echt het geld niet om een of meerdere uitvaarten makkelijk te kunnen betalen (onze ouders al helemaal niet) en zeker nu met onze zoon erbij willen we toch wat geregeld hebben.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Bij ons was de uitkering 4700 (precies weet ik het niet meer), 66euro premie per jaar (per volwassene, onze zoon betaalt geloof ik 10 per jaar)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Ik heb ook zo'n verzekering bij klaverblad. En wanneer ik kom te overlijden krijg ik gegarandeerd 7.000 euro uitgekeerd. En de rest wat erbij komt gaat naar index.
Ik betaal 8 euro per maand en mijn zoontje is via mijn ex mee verzekerd.
Ik betaal 8 euro per maand en mijn zoontje is via mijn ex mee verzekerd.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Mijn dochter en ik hebben zoiets bij dela. Ik geloof dat we pp 6 duizend euro krijgen.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Hier wordt er per persoon 12.000 euro uitgekeerd voor een uitvaart met een maand premie van net geen 12 euro per maand voor ons 4-en samen.
Gast- Gast
Ik heb er voor gekozen om me voor een begrafenis/crematie te verzekeren waarbij de standaard dingen worden betaald en daarnaast nog een geldbedrag dat elk jaar geindexeerd wordt. Voor als je extra's wil tijdens de begrafenis die niet vergoedt worden. Eventueel mag je het geld ook houden als het niet gebruikt hoeft te worden voor de begrafenis.
Laatst toevallig nog over gehad met mijn vriend. Wij hebben genoeg geld om 1 of 2 begrafenissen te betalen mocht het nodig zijn, dus ik vond de verzekering eigenlijk overbodig. Maar mijn vriend had wel een goed punt, je weet niet wat de toekomst brengt. En het geld wat we nu als spaargeld hebben zal ook gebruikt moeten worden om bijvoorbeeld de hypotheek door te blijven en andere kosten die erbij komen kijken. En onze ouders kunnen natuurlijk niet zomaar aan onze rekening komen om dingen te betalen.
Laatst toevallig nog over gehad met mijn vriend. Wij hebben genoeg geld om 1 of 2 begrafenissen te betalen mocht het nodig zijn, dus ik vond de verzekering eigenlijk overbodig. Maar mijn vriend had wel een goed punt, je weet niet wat de toekomst brengt. En het geld wat we nu als spaargeld hebben zal ook gebruikt moeten worden om bijvoorbeeld de hypotheek door te blijven en andere kosten die erbij komen kijken. En onze ouders kunnen natuurlijk niet zomaar aan onze rekening komen om dingen te betalen.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Petra* schreef:Hier wordt er per persoon 12.000 euro uitgekeerd voor een uitvaart met een maand premie van net geen 12 euro per maand voor ons 4-en samen.
Hier ook zoiets.
Ik vind het wel belangrijk, zo even een begrafenis betalen of meerdere (niet te hopen!!) zou echt niet zo makkelijk gaan. En voor dat kleine bedrag wat we per maand betalen zijn we wel goed verzekerd. Wij houden wel goed in de gaten of het nog wel klopt met de huidige prijzen van een uitvaart. Niet dat je later onderverzekerd blijkt te zijn.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Mijn ouders hebben al een deel voor mij gespaard, vanaf mijn 21e is dat overgezet naar mij en is er gekeken naar mijn wensen e.d. Ik betaal nu 3,56 per maand en ik krijg als ik kom te overlijden 8500 uitgekeerd. Na 3 jaar heb ik een telefonische evaluatie of het nog ongeveer klopt en elke vijf jaar komt er iemand langs die alles nog eens uitgebreid met mij doorspreekt qua wensen e.d. en of ik daarvoor nog voldoende verzekerd ben.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Wat doe jij met je geld?
» uitvaartverzekering?
» Uitvaartverzekering
» Welke uitvaartverzekering
» Uitvaartverzekering! wie wel en wie niet? en waarom?
» uitvaartverzekering?
» Uitvaartverzekering
» Welke uitvaartverzekering
» Uitvaartverzekering! wie wel en wie niet? en waarom?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: