Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips bij huilen

+10
L!ND@
Flower_L
Urban Naked
Sylvana
Pommes
lente
Sun88
Liadan
Aimee
Limburg85
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Tips bij huilen - Pagina 2 Empty Re: Tips bij huilen

Bericht  Limburg85 do 10 jan 2013 - 23:27

L!ND@ schreef:
Limburg85 schreef:
L!ND@ schreef:Klinkt als reflux inderdaad. En inbakeren dan? Helpt hier ook heel goed.

In het begin, tot 4 weken dacht ik, hebben we em straks in een doek gerold ivm niet op temperatuur kunnen houden maar merkte niet echt verschil. Zou inbakeren heel anders zijn dan strak in een doek?
In principe zal dat hetzelfde hebben gewerkt denk ik. Als zijn armpjes ook in de doeken zaten?

Ja z'n armpjes deden we ook in het doek en dan flink strak en in bed nog strak een hydrofiele luier om hem heen, lag in een soort cocon.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Limburg85 do 10 jan 2013 - 23:29

Flower_L schreef:jouw bevalling ging toch vliegensvlug...misschien dat hij daar iets aan over heeft gehouden? Dat hoor je ook weleens.

Ja heel vlug, om 16.00 uur niks aan de hand en om 18.30 is hij geboren. Alles bij elkaar heeft het nog geen 2 uur geduurd vanaf het begin tot het einde. Hij is gelanceerd bij de bevalling vanwege de snelheid en grote druk en dit kom hij niet aan waardoor hij niet meer ademde.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 23:40

Ik zou dan echt een doek of drager proberen. Dan zit hij rechtop, wordt hij niet wakker van bewegende armpjes, is hij bij jullie en wordt hij automatisch gewiegd.

Gast
Gast

Bericht  Sylvana do 10 jan 2013 - 23:40

Limburg85 schreef:
Flower_L schreef:jouw bevalling ging toch vliegensvlug...misschien dat hij daar iets aan over heeft gehouden? Dat hoor je ook weleens.

Ja heel vlug, om 16.00 uur niks aan de hand en om 18.30 is hij geboren. Alles bij elkaar heeft het nog geen 2 uur geduurd vanaf het begin tot het einde. Hij is gelanceerd bij de bevalling vanwege de snelheid en grote druk en dit kom hij niet aan waardoor hij niet meer ademde.

Ik zou in dat geval een chiropractor bezoeken en die er eens naar laten kijken.

Edit: ivm met de grote druk op het lijfje en dus ook wervelkolom.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Urban Naked do 10 jan 2013 - 23:46

Limburg85 schreef:Hij krijgt hier op vaste tijden eten en als die dan slaapt in bed maar zodra die daar komt is het wakker of als die wakker is na de fles dan knuffelen, box etc tot hij moe is en dan naar bed, niet dat het vaak effect heeft maar wil het wel blijven proberen zodat hij kan leren wat het schema is. Maar hij is vaak klaar wakker en dan lukt het niet om hem in bed te krijgen.

Wat voor strak schema hebben jullie nu?

Maandag ga ik maar weer eens naar het inloopspreekuur van het cb en als ik daar niet wijzer van word maar een afspraak bij de huisarts maken en de osyheopaat kunnen we altijd proberen.
Weet je zeker dat hij klaarwakker is en niet over z'n moeheid heen waardoor hij niet meer in slaap kan komen? Soms zijn ze gewoon te moe om zichzelf in die slaaptoestand te laten komen.
Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden en heeft heel lang het volgende schema gehad:
7h wakker+ fles
9h-11h slapen
11h fles
13h-14h slapen
15h fles
16h-17h slapen
18.30 fles
19h naar bed, slapen tot 7h smorgens.

Hoelang die slaapjes duurden wisselde een beetje, soms duurde een slaapje 45 minuutjes en de volgende was dan weer wat langer. Wat bij ons ook even heeft geduurd was het inslapen. Hij huilde als we hem in bed legden. Dan bleef hij huilen en gingen we hem troosten. Niets hielp. Toen gingen we het timen: 10 minuutjes alleen laten liggen en als hij daarna nog huilde weer troosten. Hierbij letten we er wel op wat voor een soort huiltje hij had. Bij een hysterische huil, dus dat je echt hoort dat hij zich absoluut niet goed voelt, gingen we wel naar hem toe. Maar bij jengelhuilen niet, dat was een manier voor hem om in slaap te komen. En na 10 minuten was het meestal wel stil.
Achteraf denk ik dat we in het begin gewoon veel te snel naar hem toe gingen en hem daardoor niet de kans gaven in slaap te komen.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Annie24 vr 11 jan 2013 - 0:26

Je kan nog proberen hem tijdens het slapen in een nestje te leggen. Ik ben nu aan het werk, dus kan geen foto plaatsen, dus een kleine uitleg: je rolt een handdoek op en maakt daar een rondje van om R. heen. De uiteindes bij zijn hoofdje en het dikke gedeelte bij zijn billetjes. Dit leg je strak tegen hem aan, zodat hij geborgenheid voelt.

Bovenstaande hebben ze bij Y. gedaan toen hij op de huilpoli opgenomen werd en heeft hier toen super geholpen. Hij sliep nooit tussen 7 en middernacht en sinds dat we dat deden wel.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Annie24 vr 11 jan 2013 - 0:29

Nog een tip: ik heb ff snel gelezen en volgens mij doe je na de fles knuffelen, in de box en als hij moe wordt naar bed, toch? Je kan hem beter na de fles laten boeren en dan naar bed brengen. Het is even je 'schema' aanpassen, maar het kán helpen. Door het drinken van de fles is hij namelijk erg ontspannen. Als je dan nog met 'm gaat kroelen en hem in de box legt e.d. wordt hij weer geprikkeld waardoor hij niet kan slapen.

Bedje verplaatsen kan trouwens ook nog helpen: zet deze zo dicht mogelijk tegen de muur en leg R. met zijn hoofdje richting de muur zodat hij niet de kamer in kan kijken, maar alleen naar de muur. Zorg dat daar ook geen schilderijtje hangt oid zodat hij zo min mogelijk geprikkeld wordt.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Limburg85 vr 11 jan 2013 - 0:37

Annie in principe gaat hij na de fles naar bed alleen bijvoorbeeld s avonds is hij klaar wakker na de fles en dan lukt het niet om hem dan in bed te krijgen, hij huilt dan en blijft huilen en dan liggen z'n broers ook in bed en die worden er wakker van. Ook het boeren duurt erg lang bij hem waardoor die ook wakker word natuurlijk en zonder boeren in bed leggen heeft ook geen zin dan is het krijsen.

Dat nestje kan dat ook bij buikslapers? Hij slaapt namelijk op z'n buik.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Happy vr 11 jan 2013 - 1:53

Hier heeft de draagdoek heel goed geholpen, had ik hem maar veel eerder aangeschaft!

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Kat1980 vr 11 jan 2013 - 2:21

Sylvana schreef:
Limburg85 schreef:

Ik zou in dat geval een chiropractor bezoeken en die er eens naar laten kijken.

Edit: ivm met de grote druk op het lijfje en dus ook wervelkolom.

Dan kan je toch ook naar een osteopaat?
Ik ben met T bij de osteopaat geweest vanwege zijn voorkeurshouding. En die osteopaat zei dat hij die voorkeurshouding had, omdat een wervel niet goed in de kom zat. Dit is bij T toen ook gekomen door de snelle bevalling. De enige last die T daar van had was de voorkeurshouding, maar een kind zou er ook op andere manieren last van kunnen hebben zoals bv pijn. En als je reflux hebt, doet dit natuurlijk ook best wel pijn.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Happy vr 11 jan 2013 - 2:28

Limburg85 schreef:

Heeft hij wel meteen gehuild toen hij geboren werd? Of ook niet goed omdat hij niet ademde? De osteopaat vertelde mij namelijk dat dat namelijk heel belangrijk is voor het "ontpoppen" voor het lichaampje. Dus misschien is een bezoekje aan een osteopaat/chiropractor oid. geen verkeerd idee.

Happy
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 vr 11 jan 2013 - 2:45

Happy schreef:
Limburg85 schreef:

Heeft hij wel meteen gehuild toen hij geboren werd? Of ook niet goed omdat hij niet ademde? De osteopaat vertelde mij namelijk dat dat namelijk heel belangrijk is voor het "ontpoppen" voor het lichaampje. Dus misschien is een bezoekje aan een osteopaat/chiropractor oid. geen verkeerd idee.

Nee bij huilde niet, hij was blauw en ademde niet toen die eruit kwam, gelukkig binnen 6 minuten helemaal hersteld vanwege een hele goede zuurstof in z'n bloed. De dagen in het ziekenhuis heeft hij trouwens helemaal niet gehuild dat is pas gekomen nadat hij thuis is gekomen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Happy vr 11 jan 2013 - 6:52

Limburg85 schreef:
Happy schreef:
Limburg85 schreef:

Nee bij huilde niet, hij was blauw en ademde niet toen die eruit kwam, gelukkig binnen 6 minuten helemaal hersteld vanwege een hele goede zuurstof in z'n bloed. De dagen in het ziekenhuis heeft hij trouwens helemaal niet gehuild dat is pas gekomen nadat hij thuis is gekomen.

Je zou hem kunnen laten nakijken door een osteopaat? Mijn zoontje huilde ook niet, hij jammerde alleen wat. En de osteopaat heeft zijn borstbeen zachtjes gemasseerd, ze legde het uit dat het voelde alsof je op de grond ligt en iemand een voet op je borst zet. Baat het niet dan schaad het niet, maar je moet er natuurlijk wel een goed gevoel bij hebben.

Je kunt ook teveel willen en proberen, dat ik helaas ook gedaan. Ik was ten einde raad, gelukkig uiteindelijk een oplossing gevonden.

Succes!

Happy
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 vr 11 jan 2013 - 6:55

Happy schreef:
Limburg85 schreef:
Happy schreef:
Limburg85 schreef:

Je zou hem kunnen laten nakijken door een osteopaat? Mijn zoontje huilde ook niet, hij jammerde alleen wat. En de osteopaat heeft zijn borstbeen zachtjes gemasseerd, ze legde het uit dat het voelde alsof je op de grond ligt en iemand een voet op je borst zet. Baat het niet dan schaad het niet, maar je moet er natuurlijk wel een goed gevoel bij hebben.

Je kunt ook teveel willen en proberen, dat ik helaas ook gedaan. Ik was ten einde raad, gelukkig uiteindelijk een oplossing gevonden.

Succes!

Ja ik ga het ook proberen en dan zullen we het wel zien. Dit is voor niemand leuk, zielig voor R want die heeft duidelijk ergens last van, niet leuk voor z'n broertjes want die krijgen hierdoor minder aandacht en ik word gek van het vele huilen 24/7.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud