Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huilen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Huilen Empty Huilen

Bericht  meisje di 1 nov 2011 - 0:34

Mijn meisje is nu 2 maanden en slaapt overdag vrij slecht.
Ze kan moeilijk zelf in slaap komen en als ze dan slaapt en ik leg haar weg, dan wordt ze snel wakker. Of ze slaapt wel, maar dan is het niet meer dan drie kwartier. Vervolgens is ze erg onrustig en niet tevreden. Ze ziet er nog moe uit, maar in slaap komen lukt haar niet.

Op het CB hadden ze het over Ria Blom. Ik heb een boekje meegekregen om te lezen, maar zij spreekt over 15-30 minuten laten huilen! Nou, daar kan ik me niet zo goed in vinden hoor!

Jullie nog tips?
Ze komt trouwens ook nog om de 3 uur *incl. de nacht*
Doordat ze vaak huilt heb ik het idee dat mijn voeding (ik geef bv) misschien te weinig is.. Zou dat kunnen?
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilen Empty Re: Huilen

Bericht  Susan di 1 nov 2011 - 0:37

Als je niks kunt met Ria Blom (net als ik) dan kun je misschien iets met Lekker slapen zonder huilen van Elizabeth Pantley.

Verder denk ik dat je je er ook op moet voorbereiden dat het best nog even kan duren voor jouw dochtertje beter gaat slapen, ze is gewoon nog heel erg klein en die allereerste maanden zijn voor veel jonge ouders slopend. Zelf heb ik, vooral bij Yrsa, heel erg veel gehad aan een draagdoek. Ik droeg haar lekker bij me, zij sliep lekker en ik was zelf ook rustiger.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annie24 di 1 nov 2011 - 0:38

Y. krijsde van 's morgens 7 tot middernacht en was tussendoor alleen stil tijdens zijn flessen. Wij zijn gaan inbakeren (heeft Ria Blom het ook over) en dat hielp hier heel erg goed.

Je kan je kindje best laten huilen, sommige kindjes hebben huilen nodig om in slaap te komen. Alleen zit er wel een verschil tussen mopperen, huilen en krijsen. Wij lieten Y. gerust een half uur liggen mopperen/huilen als we hem naar bed brachten, maar zodra het overging in overstuur huilen/krijsen haalden we hem eruit.

Dat ze 's nachts nog komt is gewoon 'normaal'. Niet alle kindjes slapen al vroeg de hele nacht door.

Of je bv voldoende is weet ik niet, want ik geef fv.

Succes!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Mamsie di 1 nov 2011 - 0:41

Ik heb ook niks met Ria Blom.
Ik zou je meisje gewoon bij je nemen, lekker wandelen, misschien een draagdoek idd en wie weet is het een idee om te gaan inbakeren.

Ik heb 3 kinderen gehad die zo waren/zijn als jij omschrijft en er is gewoon weinig aan te doen soms. Maar vervelend is het wel.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  meisje di 1 nov 2011 - 0:42

Een draagdoek heb ik inderdaad ook.
Misschien dat ik die frequenter kan gaan gebruiken, want ik vind het ook sneu voor het meisje. Ze is nog zo klein.

Susan, ik zal eens op zoek gaan naar dat boek.
meisje
meisje
Prater
Prater

Bericht  Susan di 1 nov 2011 - 0:44

Wat voor doek heb je nu? Ik had voor Ezra destijds een rekbare doek en pas toen ik Yrsa kreeg heb ik een geweven doek gekocht, die vond ik eigenlijk veel fijner. Het is wel even wennen met knopen, maar dat heb je zo door. Heel in het begin, toen ik nog niet zo goed kon knopen, gebruikte ik vooral de Beco Butterfly, die is ook wel heel prettig (net als vergelijkbare ergonomische dragers zoals de Manduca en de Bondolino).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 0:47

Inbakeren werkt hier best wel.
Dat om de 3 uur een voeding willen hebben ze hier ook nog. Ze doen 1x een langer slaapje en verder is het echt nog om de 3 uur.

Gast
Gast

Bericht  Linda di 1 nov 2011 - 0:49

Een slaapcyclus duurt gemiddeld drie kwartier. Babies zijn nog niet in staat om vanzelf naar een volgend cyclus te gaan, waardoor ze dus even wakker worden. Mijn dochter sliep in het begin ook heel vaak maar drie kwartier achter elkaar.

Ik heb Pantley's boek ook gelezen, ik vond er nuttige tips in staan (ook ik heb niks met Ria Blom).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 0:49

Mamsie schreef:Ik heb ook niks met Ria Blom.
Ik zou je meisje gewoon bij je nemen, lekker wandelen, misschien een draagdoek idd en wie weet is het een idee om te gaan inbakeren.

Ik heb 3 kinderen gehad die zo waren/zijn als jij omschrijft en er is gewoon weinig aan te doen soms. Maar vervelend is het wel.

+1 alleen heb ik geen 3 kinderen smile

Gast
Gast

Bericht  meisje di 1 nov 2011 - 0:53

Ik heb een rekbare doek van draagdoek.nl geloof ik.
Linda, dat wist ik helemaal niet! Van die slaapcyclus
meisje
meisje
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud