Wie heeft ervaring met Ryanair? (of Airarabia?)
+5
TukTuk
M_as
Mamasapje
Polly
Jente10
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wie heeft ervaring met Ryanair? (of Airarabia?)
Ik wil tickets gaan boeken naar Marokko en nu zijn de vliegdata en tijden van Ryanair het gunstigs, maar daar heb ik totaal geen ervaring mee. Komt er een gigantisch bedrag bij voor vertrek? Of valt dat wel mee en overdrijven mensen online gewoon flink of zijn het zeurpieten?
Voor mijn man en mijzelf zijn we met 1 kleine tas wel klaar, we nemen maar voor 1-2 dagen kleding mee aangezien we niet echt goede kleding meer hebben voor het lekkere weer, dus dat kopen we daar en laten we ook daar. We hoeven dus alleen spullen voor de kinderen mee te nemen.
Is Ryanair dan aan te raden of kunnen we beter met KLM gaan?
Of toevallig iemand die ervaring heeft met Airarabia?
Voor mijn man en mijzelf zijn we met 1 kleine tas wel klaar, we nemen maar voor 1-2 dagen kleding mee aangezien we niet echt goede kleding meer hebben voor het lekkere weer, dus dat kopen we daar en laten we ook daar. We hoeven dus alleen spullen voor de kinderen mee te nemen.
Is Ryanair dan aan te raden of kunnen we beter met KLM gaan?
Of toevallig iemand die ervaring heeft met Airarabia?
Gast- Gast
Re: Wie heeft ervaring met Ryanair? (of Airarabia?)
Ryanair is prima, mits je je aan de regels houdt. Dus inderdaad geen extra koffer mee, of overgewicht, of toch een handtas te veel, of je namen verkeerd op het ticket hebben staan. Ze zijn zo goedkoop, omdat ze aan elke scheet geld verdienen. Maar als jij je keurig inleest hoe of wat, dan kan je heel goedkoop vliegen. Verwacht geen luxe in het vliegtuig, maar je komt er prima.
Gast- Gast
Eens met Marin idd... je moet wel zelf goed opletten want je moet dus je naam invoeren en als die verkeerd staat (goed opletten verschil doopnaam/roepnaam!) dan moet je flink bijbetalen. Ik heb zelf verder nooit bij hoeven te betalen, ben al een paar keer voor bijna niks met RyanAir weggeweest.
Gast- Gast
IK heb ook al meerdere malen met Ryanair gevlogen en dat is altijd goed gegaan. Je kunt ook op internet het boekingsformulier invullen totdat je echt moet betalen, dan kan je zien hoe duur het ticket uiteindelijk wordt. Daar zit nog wel eens verschil in.
Op het ene vliegveld zijn ze ook strenger dan op het andere en hangt ook van personeel af maar als je je gewoon aan de regels houdt is het geen enkel probleem. Vind het vliegtuig/de stoelen ook niet heel oncomfortabel verder ofzo.
Op het ene vliegveld zijn ze ook strenger dan op het andere en hangt ook van personeel af maar als je je gewoon aan de regels houdt is het geen enkel probleem. Vind het vliegtuig/de stoelen ook niet heel oncomfortabel verder ofzo.
Jente10- Fluisteraar
- Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10
Ryanair is prima hoor. Bij het boeken gewoon alles lezen, soms moet je vakjes aanklikken als je iets NIET wilt. Voor je vlucht moet je online inchecken. Zorg ervoor dat je handbagage de juiste afmetingen heeft en niet meer dan 10kg weegt, en dan kun je op het vliegveld direct doorlopen naar security. Ik heb de afgelopen jaren al heel vaak met Ryanair gevlogen, zonder problemen, maar wel altijd op m'n hoede.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Inderdaad, je gewoon aan de regels houden. Als je alleen handbaggage hebt, hou je dan aan de restricties. Zelfs een klein extra handtasje mag echt niet en moet dus in je handbagage passen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de terugweg. Persoonlijk vind ik het wel stress om met ze te reizen omdat ze dus veel controleren (hier verdienen ze nu eenmaal geld op) en daar kan ik niet goed tegen. Maar het is vaak zo goedkoop dat ik het er voor over heb.
Gast- Gast
Ik hou van Ryanair.. Oke, je krijgt geen koffie en een koekje ( bij KLM op korte vluchten ook niet trouwens) maar dat hoeft ook echt niet voor het geld wat je kwijt bent..
Ik ga zelf 4x per jaar naar Londen ongeveer met Ryanair en we zijn ook al naar zweden, noorwegen, berlijn en ibiza geweest ermee. Ik vind het heerlijk, niet 2 uur van te voren al aanwezig moeten zijn maar 40 minuten. Handbagage mag mee gratis tot 10 kilo.
Ik ga waarschijnlijk in maart/april weer naar Londen met mijn oudste dochter en zag net al opde site dat het nu 12 euro retour is incl. gratis online inchecken. Het enige wat er dus dan nog bij komt zijn de creditcardkosten a 5 euro pp enkele reis. voor 44 euro zitten we samen in Londen en mogen we ook weer terugvliegen.
Ik ga zelf 4x per jaar naar Londen ongeveer met Ryanair en we zijn ook al naar zweden, noorwegen, berlijn en ibiza geweest ermee. Ik vind het heerlijk, niet 2 uur van te voren al aanwezig moeten zijn maar 40 minuten. Handbagage mag mee gratis tot 10 kilo.
Ik ga waarschijnlijk in maart/april weer naar Londen met mijn oudste dochter en zag net al opde site dat het nu 12 euro retour is incl. gratis online inchecken. Het enige wat er dus dan nog bij komt zijn de creditcardkosten a 5 euro pp enkele reis. voor 44 euro zitten we samen in Londen en mogen we ook weer terugvliegen.
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10
Vorige week voor het eerst mee gevlogen. Onwijs goedkoop! Natuurlijk niet erg luxe, maar het zijn ook maar korte vluchten en dan is het erg goed te doen! Meer voor dan nadelen.
Btw, ik kreeg bij vlucht van KLM van amsterdam naar billund (denemarken) wel koffie, koekje en pinda's
Btw, ik kreeg bij vlucht van KLM van amsterdam naar billund (denemarken) wel koffie, koekje en pinda's
M_as- Prater
- Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10
M_as schreef:Vorige week voor het eerst mee gevlogen. Onwijs goedkoop! Natuurlijk niet erg luxe, maar het zijn ook maar korte vluchten en dan is het erg goed te doen! Meer voor dan nadelen.
Naar Londen niet de laatste keer !
Waar was je heen geweest vorige week?
Mamasapje- Prater
Ryanair is ook gewoon onwijs goedkoop, dat is waar het om draait als je met ze vliegt. Ik moet wel zeggen dat ik nu tickets voor de KLM heb liggen naar Berlijn (Ryanair is niet te doen vanaf hier) en dat ik dat dan wel juist onwijs prettig vind omdat ik dus altijd zo sloeber reis haha. Dit voelt nu extra luxe .
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Ryanair is ook gewoon onwijs goedkoop, dat is waar het om draait als je met ze vliegt. Ik moet wel zeggen dat ik nu tickets voor de KLM heb liggen naar Berlijn (Ryanair is niet te doen vanaf hier) en dat ik dat dan wel juist onwijs prettig vind omdat ik dus altijd zo sloeber reis haha. Dit voelt nu extra luxe .
Haha ik had het dus net andersom. Niet dat ik het zo erg vond, maar we hadden wel even iets van: ohja, dit is iets anders! En het is voor ons gewoon hartstikke handig, omdat het niet zo lang rijden is dan bijv. amsterdam.
M_as- Prater
- Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10
Arden schreef:Eens met Marin idd... je moet wel zelf goed opletten want je moet dus je naam invoeren en als die verkeerd staat (goed opletten verschil doopnaam/roepnaam!) dan moet je flink bijbetalen. Ik heb zelf verder nooit bij hoeven te betalen, ben al een paar keer voor bijna niks met RyanAir weggeweest.
Ook goed op letten als je getrouwd bent, dat je wel je meisjesnaam invult..
Verder is ryanair gewoon goed te doen hoor! Zoals Marin al zegt, ze verdienen gewoon aan ieder klein foutje.. 1 minuut te laat bij de gate? Pech gehad, een halve kilo over gewicht? bij betalen etc etc.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik heb goede ervaringen met Airarabia. Wel moest ik flink bijbetalen voor overgewicht, maarja dat was gewoon stom van mezelf om zoveel schoenen en dergelijke mee te willen nemen En idd, zoals hier eerder is gezegd, ze moeten ergens op verdienen.
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Ryanair is ook gewoon onwijs goedkoop, dat is waar het om draait als je met ze vliegt. Ik moet wel zeggen dat ik nu tickets voor de KLM heb liggen naar Berlijn (Ryanair is niet te doen vanaf hier) en dat ik dat dan wel juist onwijs prettig vind omdat ik dus altijd zo sloeber reis haha. Dit voelt nu extra luxe .
Ik zie dat je dichtbij mij woont;) Ik reis toch wel regelmatig met Ryanair vanaf Dusseldorf Weeze of Eindhoven ( deze heeft minder bestemmingen en vaak slechtere vliegtijden)... Ik ben 1.56 uur aan het rijden naar Dusseldorf om vervolgens weer over de stad heen te vliegen als ik naar londen ga haha.. Maar met benzinekosten/ parkeerkosten is het nog heel veel meer goedkoper als vanaf Schiphol dus vooruit;)
Als ik met vriendinnetjes ga shoppen in het buitenland boeken wij op de terugweg meestal een nachtje bij Sanadome ( bij Nijmegen) zodat we ons heerlijk kunnen laten verwennen de dag erna en niet het hele stuk hoeven terug te rijden na zo'n zware dag.
Mamasapje- Prater
Ik vind het naar Eindhoven Airport al een rotstuk .
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Ik vind het naar Eindhoven Airport al een rotstuk .
Qua tijd doe je er ongeveer even lang over.... parkeren bij weeze is goedkoper en makkelijkere weg:P Gewoon de A12 een heel eind af;) rechtdoor:P
PS ik hoop dat jullie net geen DAS je goed recht gekeken hebben... ging stuk over Ryanair en klonk niet echt positief;) Al heb ik nog nooit iets negatiefs meegemaakt..
Mamasapje- Prater
Ik ga 8 maart met een vriendin van me met RyanAir naar Londen. We hebben allebei maar één naam en zijn niet getrouwd, dus daar kan het niet misgaan! We hebben allebei een koffer die precies voldoet aan alle voorwaarden, dus daar kan het ook niet echt misgaan. Toch ga ik niet met een compleet gerust gevoel, ik bedoel: het blijft RyanAir . Je moet echt met alles voorzichtig zijn en geen fouten maken. Als je op de dingen in dit topic let, kom je in ieder geval al een heel eind!
Gast- Gast
Naar Marokko is het ook belachelijk goedkoop. Voor € 230,- retour voor ons viertjes samen. Maar goed, dan moeten we wel vanaf Brussel. Maar de dagen en tijden zijn een stuk handiger.
Maar hoezo moet je je meisjesnaam doorgeven? Omdat die in je paspoort staat? Dat wist ik niet. Gelukkig heb ik nog niet geboekt, want dan zou ik er niet aan gedacht hebben om mijn meisjesnaam in te voeren denk ik.
Elodie, waar ben je met Airarabia heen geweest? Hoe was het vliegtuig zelf? En hoeveel is flink bijbetalen?
Ik wil zelf niet meer dan € 200,- bij betalen, dan kunnen we beter met KLM gaan.
Maar hoezo moet je je meisjesnaam doorgeven? Omdat die in je paspoort staat? Dat wist ik niet. Gelukkig heb ik nog niet geboekt, want dan zou ik er niet aan gedacht hebben om mijn meisjesnaam in te voeren denk ik.
Elodie, waar ben je met Airarabia heen geweest? Hoe was het vliegtuig zelf? En hoeveel is flink bijbetalen?
Ik wil zelf niet meer dan € 200,- bij betalen, dan kunnen we beter met KLM gaan.
Gast- Gast
Dat was van a'dam naar casablanca en terug.
Ik vond het vliegtuig zelf echt prima. Wij hadden wel meer ruimte omdat we bij de nooduitgang zaten, en dat mag met kinderen niet, maar volgens mij zaten anderen mensen ook prima.
Wel werden mn vriendin en ik eerst niet naast elkaar gezet omdat we niet dezelfde achternaam hebben ( ) maar dit werd meteen keurig opgelost. Maar is dus wel iets om even meteen op te letten.
Hoeveel we uiteindelijk bij moesten betalen weet ik niet meer. maar je bedoeld dat je niet meer dan 200,- bij wilt betalen voor extra kilo's? Daar kom je zeker niet aan hoor, alleen als je echt veel meeneemt. Maar zoals je zelf zegt, is dat niet de bedoeling. En jij en je man mogen ieder 20 kilo meenemen. Ik weet niet hoe dat bij hun zit met kinderen, maar mijn ervaring bij andere maatschappijen is dat je per kind ook 10 kilo mee mag nemen.
Ik vond het vliegtuig zelf echt prima. Wij hadden wel meer ruimte omdat we bij de nooduitgang zaten, en dat mag met kinderen niet, maar volgens mij zaten anderen mensen ook prima.
Wel werden mn vriendin en ik eerst niet naast elkaar gezet omdat we niet dezelfde achternaam hebben ( ) maar dit werd meteen keurig opgelost. Maar is dus wel iets om even meteen op te letten.
Hoeveel we uiteindelijk bij moesten betalen weet ik niet meer. maar je bedoeld dat je niet meer dan 200,- bij wilt betalen voor extra kilo's? Daar kom je zeker niet aan hoor, alleen als je echt veel meeneemt. Maar zoals je zelf zegt, is dat niet de bedoeling. En jij en je man mogen ieder 20 kilo meenemen. Ik weet niet hoe dat bij hun zit met kinderen, maar mijn ervaring bij andere maatschappijen is dat je per kind ook 10 kilo mee mag nemen.
Gast- Gast
Mamasapje schreef:Zusje van Bert schreef:Ik vind het naar Eindhoven Airport al een rotstuk .
Qua tijd doe je er ongeveer even lang over.... parkeren bij weeze is goedkoper en makkelijkere weg:P Gewoon de A12 een heel eind af;) rechtdoor:P
PS ik hoop dat jullie net geen DAS je goed recht gekeken hebben... ging stuk over Ryanair en klonk niet echt positief;) Al heb ik nog nooit iets negatiefs meegemaakt..
Vanuit Den Haag wellicht met de auto ja. Maar ik woon aan de rand van de stad, kost me dus al een half uur om op het station te komen en ben afhankelijk van het OV, ik heb geen auto. Een oud collega heeft me hier ook al eens op gewezen maar ik doe het liever niet dus . Maar thanx voor de tip.
Ik ken overigens ook heel negatieve verhalen hoor over Ryanair maar ik denk dat je bij elke maatschappij wel rampvluchten hebt. Kan er zelf ook wel wat opnoemen en dat zijn echt geen budgetairlines. Ik hoop dus altijd maar gewoon op het beste . En achteraf heb ik overigens altijd wel kunnen lachen om de situaties waar ik in terecht gekomen ben haha.
@ Elodie, 20 kilo? Is dat wellicht daarheen maar op de vluchten die ik heb gehad was het max 15 kilo inchecken en max 10 kilo handbaggage. Zat je met kinderen bij de nooduitgang joh? Wat slecht... Volgens mij mag dat niet gezien de veiligheid. Het gaat dus niet zo zeer om de 'luxe positie'.
Gast- Gast
ZvB, ja dat mochten wij meenemen. maar misschien is het veranderd. Dit was afgelopen mei. En ik bedoelde alleen te zeggen dat waar wij zaten je dus niet met kinderen mag zitten, en die hadden wij dan ook niet bij
Gast- Gast
Coco schreef:Naar Marokko is het ook belachelijk goedkoop. Voor € 230,- retour voor ons viertjes samen. Maar goed, dan moeten we wel vanaf Brussel. Maar de dagen en tijden zijn een stuk handiger.
Ja je moet dus letterlijk de naam overnemen die op je paspoort staat, ik zou het zekere voor het onzekere nemen, als de naam van je man er ook in staat, zouden ze je door moeten laten, maar ik zou gewoon eerste voornaam zoals in het paspoort staat plus je meisjesnaam.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Elodie schreef:ZvB, ja dat mochten wij meenemen. maar misschien is het veranderd. Dit was afgelopen mei. En ik bedoelde alleen te zeggen dat waar wij zaten je dus niet met kinderen mag zitten, en die hadden wij dan ook niet bij
Ah ok, dan klopt het inderdaad haha . Hoeft niet zo te zijn dat het veranderd is hoor, kan ook aan de afstand liggen. Dit soort dingen moet je altijd gewoon even checken voor je boekt, dan is er niets aan de hand. Geld voor alle vluchten trouwens.
Gast- Gast
ik ga in Juni met ryanair vliegen... heb ik wel eens eerder mee gevlogen maar toen nooit zo goed op alles gelet maar toen hebben we geen problemen gehad.
Nu nemen we handbagage mee in zo'n klein koffertje en dan hebben we een koffer ingecheckt we zijn met zijn 3en dus daar kunnen dan nog wat spullen in! Maar als ik dat kleine koffertje in check als handbagage mag ik dan nog wel een handtas meenemen? Of mag dat echt niet?
Nu nemen we handbagage mee in zo'n klein koffertje en dan hebben we een koffer ingecheckt we zijn met zijn 3en dus daar kunnen dan nog wat spullen in! Maar als ik dat kleine koffertje in check als handbagage mag ik dan nog wel een handtas meenemen? Of mag dat echt niet?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
studiebol schreef:ik ga in Juni met ryanair vliegen... heb ik wel eens eerder mee gevlogen maar toen nooit zo goed op alles gelet maar toen hebben we geen problemen gehad.
Nee, dat mag dus niet. Je mag maar 1 stuk handbagage meenemen en dat is dan je kleine koffertje. Meestal zijn ze daar wel streng in tegenwoordig.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ryanair!?
» Ryanair + handbagage
» Handbagage Ryanair: weekendtas?
» Ryanair stoelkeuze/priority boarding
» Fuck foutje bij boeking Ryanair
» Ryanair + handbagage