Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

+4
litllejoy
Flinder
Marin
Kruidkoek
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Kruidkoek wo 19 okt 2011 - 23:04

Mijn vriend en ik gaan een reis van bijna een maand door Thailand maken. We hebben de reis in grote lijnen uitgedacht maar op het hotel in Bangkok waar we aankomen na nog niks geboekt.
Zoals het nu lijkt, gaan we vanaf Hua Hin met nachttrein naar Surat Thani en ik vraag me af of hier iemand is die daar ervaring mee heeft?
Viel het mee of tegen, dus aanrader of juist niet doen en voor (iets) meer geld een binnenlandse vlucht pakken?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Marin wo 19 okt 2011 - 23:11

Thailand niet, maar m'n vriend heeft net wel de Victoria Express in Vietnam genomen, ook een nachttrein (van Hanoi naar Lao Cai). Hij vond het echt verschrikkelijk. Ze hadden een deluxe coupé, maar alsnog waren het veel te kleine bedjes die keihard waren. Nou is m'n vriend ook wel een luxepoppetje hoor, en ik zelf heb ook in een krakkemikkige nachttrein in Bulgarije geslapen (op een soort houten plank met handdoek), en sliep heerlijk!

Vriendinnen van me hebben ook in China met een nachttrein gereist en zij vonden het ook niet echt bepaald luxe. En een andere vriendin van me sliep in Vietnam in een soort badkuip met rieten matje, dat was de minst luxe coupé van die nachttrein.

Verwacht niet te veel. Maar 't zal wel te doen zijn. Het scheelt je wel kosten en een overnachting!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Kruidkoek wo 19 okt 2011 - 23:25

Ja juist door die verschillende verhalen twijfel ik. Aan de ene kant is het natuurlijk wel een hele unieke ervaring, aan de andere kant kost het je vaak ook een dag als je "gebroken" uit de trein komt en bijna nergens energie voor hebt door een bagger reis.
De coupé is standaard voor 3 personen, dus dat zou dan voor mijn vriend en mij en nog een vreemde zijn. Op internet lees ik verhalen van mensen die echt een heel vervelend/snurkend of vies persoon in hun coupé erbij kreeg. Maar ook verhalen van mensen die niemand in hun coupé kregen en dus echt samen waren.
Andere angst is dat we 's nachts als we slapen beroofd worden van onze spullen, je kan toch moeilijk met je backpack in bed gaan liggen als dat bed al zo klein/krakkemikkig is.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Flinder wo 19 okt 2011 - 23:45

Mijn vriend en ik zijn in 2008 in Thailand geweest en hebben een stuk van Bangkok naar Chiang Mai met de nachttrein gedaan. Van de ene kant is het een unieke ervaring; het is een heel apart sfeertje en je kletst veel met andere toeristen en met de lokale bevolking. Van de andere kant hebben wij nauwelijks geslapen, we lagen in kleine bedden, we hebben de belangrijke spullen de hele nacht bij ons gehouden en het toilet is zo vies dat ik maar gewoon 10 uur niet heb geplast. De andere stukken hebben wij met de trein overdag gedaan of per vliegtuig.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  litllejoy do 20 okt 2011 - 0:41

Ik heb begin dit jaar de nachttrein van bangkok naar chiang mai genomen en terug. Ik vond het een aparte ervaring, maar heb veel gelachen en veel leuke gesprekken gehad met de locals en met toeristen. Bij ons kon je kiezen tussen bedden boven of beneden. Beneden was duurder (groter slaapruimte) dus wij hadden voor boven gekozen aangezien we lowbudget reisden. Voor mij was het te doen (backpack, rugzak en zelf lengte 1.62m) maar mijn vriend is bijna 2 meter en voor hem was het minder. Al met al heb ik lekker geslapen met wat muziek in m'n oren en de volgende dag kwamen we heerlijk fit aan. M'n vriend heeft ook wel redelijk geslapen.
In de trein waarschuwen de medewerkers wel dat je belangrijke spullen bij je moet houden.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Nora do 20 okt 2011 - 2:19

Ik vond de nachttrein geweldig!!!
Die matrasjes waren zoveel lekkerder zacht dan alle matrassen in Thailand waar ik op had gelegen. Mn beste nacht in drie weken was dat:p
Ik ben 1,68 en ik pasten er helemaal mooi precies in. Had mn paspoort/geld/camera bij me in bed neergelegd. Geen zin om daar gezeur mee te krijgen
Ik ben van het zuiden van Thailand naar Bangkok gegaan.

Ervaringen waren wel wisselend. Mijn vriend is bijna 2 meter en die paste natuurlijk van geen kanten erin. Verder vond één meisje het wiebelen niet zo fijn om in te slapen. Ik werd juist lekker in slaap gewiegd:p

Vond het een hele mooie ervaring, zou het zo weer doen.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Nora do 20 okt 2011 - 2:24

Bij ons waren het trouwens geen coupe's met maar 3 mensen. Was super grote coupé, met misschien wel 20 mensen?
Wel liep er soms eens een bewaker langs, soort van surveillance.
De bagpack werd in een stellage naast mijn bed neergelegd.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Polly do 20 okt 2011 - 10:47

Ik heb ook een nachttrein genomen, van Chiang Mai naar Bangkok. We hadden toen geen slaapcoupé, ik weet eigenlijk niet waarom. Luxe was het niet, maar we zijn aangekomen Very Happy
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 11:15

Ik ben niet zo van de nachttreinen in Azie, te vies, teveel stank, teveel kakkerlakken etcetera.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  TukTuk do 20 okt 2011 - 18:31

Mijn vriend en ik hebben de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai genomen en ik zou het zo weer doen! Wat een relaxtheid ten opzichte van alle busreizen die we gedaan hebben!
Boek wel 2de klas, want eerste klas is hetzelfde kwa luxe, alleen heb je dan airco, en dat wordt snachts schijnbaar toch erg koud en overdag heb je echt niet nodig, wij hadden lekker het raampje open. (overigs waren het geen coupe's maar gewoon lange open ruimtes, zie fotos)
En zorg dat je een bovenbed en een onderbed boekt, want als het ochtend wordt, klappen ze de bedden weer op, en zit je samen op het onderste opgeklapte bed. Anders zit je tegenover een wild vreemde. Wij hadden overigs gevraagd of we niet de rest van de rit het bed mochten laten staan van het onderste bed, konden we lekker languit zitten!

Ik heb best goed geslapen, ik sliep bovenin, mijn vriend beneden. Verder toen het eenmaal weer licht was lekker genoten van het uitzicht.
Ik had overigs mijn backpack in mijn bed er bij gelegd, en mijn vriend had zijn backpack met een lang cijferslot vast gemaakt aan het trappetje. Al je belangrijke spullen gewoon po je buik dragen tijdens het slapen.

Wanneer vertrekken jullie eigenlijk? Ivm de grote overstromingen op dit moment.

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Foto-UIERDCOS
Zo ziet het er uit als de bedden opgeklapt zijn.
Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Foto-V3IAMNQA

Wij hadden het onderste bed gelaten zoals het was, zodat we lekker konden zitten:
Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Foto-YTMMO3W6

Heb overigs geen kakkerlak gezien en het enige vieze was de toilet.. Maarja zorgen dat je slippers oid aan hebt, korte broek en gewoon gaan.. Aan die "viesheid" wen je toch wel.. Was niet de eerste hurk wc die ik tegen kwam die vies was..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 19:39

Ik heb in China 2 x met een nachttrein gereisd, van Beijing naar Xi'an en van Xi'an naar Chengdu. Ik reisde met de 'softsleeper', wat was volgens mij wel de meest luxe variant.
Maar ik heb heerlijk geslapen. Ik vond het ritme van de trein zalig en heb prima nachten gedraaid. Oké, de hygiène was minder, maar als je een eigen lakenzak meeneemt en je kunt afsluiten voor de ranzigheid in de wc's, dan red je het prima...

Dit was in China, ik heb geen ervaring met Thailand...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Kruidkoek vr 21 okt 2011 - 0:08

Bedankt voor jullie reacties.

We vliegen 13 december en komen 09 januari weer terug maar knijpen hem nu ook een beetje i.v.m. de overstromingen en dreigende aardverschuivingen.
We hebben de tickets sinds woensdag officieel geboekt (en betaald) en zijn nog aan het zoeken naar goede anuleringsverzekering. We komen alleen steeds uit op bedragen tussen de 250 en 180 euro voor 2 personen. Hadden jullie ook zoiets of kan het goedkoper maar wel goed?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  TukTuk vr 21 okt 2011 - 0:26

Kruidkoek schreef:Bedankt voor jullie reacties.

We vliegen 13 december en komen 09 januari weer terug maar knijpen hem nu ook een beetje i.v.m. de overstromingen en dreigende aardverschuivingen.
We hebben de tickets sinds woensdag officieel geboekt (en betaald) en zijn nog aan het zoeken naar goede anuleringsverzekering. We komen alleen steeds uit op bedragen tussen de 250 en 180 euro voor 2 personen. Hadden jullie ook zoiets of kan het goedkoper maar wel goed?
kan je dat achteraf nog wel afsluiten dan? Zeker als je dr tickets boekt op t moment dat je weet dat dat er een risico is dat het te gevaarlijk is?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Kruidkoek vr 21 okt 2011 - 1:48

Ja, verschillende sites geven aan dat het kan tot 2 weken voor vertrek. Er wordt nergens gevraagd naar welk land we gaan, wel wat de reissom is, vond ik ook al raar.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  TukTuk vr 21 okt 2011 - 1:58

Kruidkoek schreef:Ja, verschillende sites geven aan dat het kan tot 2 weken voor vertrek. Er wordt nergens gevraagd naar welk land we gaan, wel wat de reissom is, vond ik ook al raar.
volgens mij is het een max aantal dageb na het boeken.. Anders kan je jaar vooruit boeken en 2 weken voor vertek alsnog zon verzekerig afsluiten..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 2:16

Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij ANWB, was niet zo duur. Misschien ook iets voor jou?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  TukTuk za 22 okt 2011 - 20:26

Kruidkoek schreef:Ja, verschillende sites geven aan dat het kan tot 2 weken voor vertrek. Er wordt nergens gevraagd naar welk land we gaan, wel wat de reissom is, vond ik ook al raar.

Ik heb het nog eens opgezocht maar het is maximaal 7 dagen NA het boeken! Die 2 weken slaat denk ik op, als je nu boekt en over 3 weken vertrekt kan je wel nog een annuleringsverzekering afsluiten, maar als je nu boekt en over een week vertrekt, dan niet.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Shadowfax za 22 okt 2011 - 22:53

.


Laatst aangepast door Shadowfax op ma 2 sep 2013 - 1:29; in totaal 1 keer bewerkt
Shadowfax
Shadowfax
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 132
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Nora za 22 okt 2011 - 23:51

Grappig hoe wisselt de ervaringen met de treinen zijn. Ik vond de trein gewoon hygiënisch heb echt geen mug of kakkerlak gezien.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  TukTuk za 22 okt 2011 - 23:56

Nora schreef:Grappig hoe wisselt de ervaringen met de treinen zijn. Ik vond de trein gewoon hygiënisch heb echt geen mug of kakkerlak gezien.

+1!

Maarja mensen hebben gewoon bepaalde standaarden die voor iedereen anders zijn.. Natuurlijk is de wc niet super schoon, maar het is een hurk wc, dus je hoeft er ook niet op te zitten.. Dus je hebt hooguit dat je slippers of schoenen vies worden, nou dan spoel je dat even af met water.. No big deal.
De lakens etc waren gewoon schoon en de trein zelf was ook gewoon schoon.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Shadowfax zo 23 okt 2011 - 0:20

.


Laatst aangepast door Shadowfax op ma 2 sep 2013 - 1:29; in totaal 1 keer bewerkt
Shadowfax
Shadowfax
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 132
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  TukTuk zo 23 okt 2011 - 0:34

Shadowfax schreef:We hadden wel een soort van gewone wc, helemaal van ijzer. En rondom stond allemaal water (hoop ik...), dus bij ons was slippers ook weer niet zo goed idee ha ha.
Trein was verder wel prima en de lakens gelukkig ook.

Wij hadden zo'n wc:Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? 5841431497_0671330dae

Die ribbels zijn dus om op te staan en we hadden gelukkig geen last van water haha:P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Shadowfax zo 23 okt 2011 - 0:52

.


Laatst aangepast door Shadowfax op ma 2 sep 2013 - 1:32; in totaal 1 keer bewerkt
Shadowfax
Shadowfax
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 132
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  TukTuk zo 23 okt 2011 - 0:53

Shadowfax schreef:
AngelNyn schreef:
Shadowfax schreef:We hadden wel een soort van gewone wc, helemaal van ijzer. En rondom stond allemaal water (hoop ik...), dus bij ons was slippers ook weer niet zo goed idee ha ha.
Trein was verder wel prima en de lakens gelukkig ook.

Wij hadden zo'n wc:Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? 5841431497_0671330dae

Die ribbels zijn dus om op te staan en we hadden gelukkig geen last van water haha:P

Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit dan bij ons toen :-)

Dit is geen eigen foto hoor smile maar het ging even om het soort wc zeg maar smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Kruidkoek wo 11 jan 2012 - 3:39

Ben dinsdag terug gekomen van een maand reizen door Thailand.

We hebben wel met de nachtrrein gereisd van Hua Hin naar Sarut Thani. We zaten 2e klas en dat was prima te doen. In de stukken waar je de trein in/uit stapt zaten veel Thaise mannen te drinken maar omdat we achter een "spoorwegpolitie" aan naar onze coupe moetsen lopen hadden we daar geen last van.

In onze coupe was het rustig en redelijk schoon. De "spoorwegpolitie" liep ook regelmatig langs. We hadden onze backpacks aan het trappetje geknupt en waardevolle spullen bij ons in bed. Redelijk kunnen slapen dus wel een positieve ervaring. De toilet was voor Thaise begrippen redelijk schoon, er was zelfs toiletpapier en een "zit" wc! Vakantie zelf was super en ik zou zo weer terug willen!

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring? Empty Re: Nachttrein Thailand, wie heeft ervaring?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum