Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vraag je voor overname vloer?

+11
Blond
Sneeuwvlok
Fortissimo
Toet
duckie
xxjojootjexx
strawberry
Susan
Tania
Pommes
Feline
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Feline wo 9 jan 2013 - 1:44

Ik ga in mijn studentenhuis doorverhuizen. Exact 2 jaar geleden ben ik hier gaan wonen. Ik heb er toen een nieuwe laminaatvloer in laten leggen van 10 euro per m2. Mijn kamer is circa 21m2. Dus voor de vloer was ik, inclusief de plinten circa 250 euro kwijt. Exclusief werkkosten dus.

Wat zouden jullie nu vragen voor het overnemen van de vloer? Hij is overigens volledig onbeschadigd (vast wel ergens een krasje maar niets opvallends)
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 1:48

Hier was het meer wat geven ze er voor! Maar in jouw geval? 75 euro ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Feline wo 9 jan 2013 - 1:54

Oh, ik woon in de stad met een gigantisch te kort aan studentenkamers dus kan er waarschijnlijk alles voor vragen aangezien er grote woningnood is. Maar ik wil wel redelijk blijven. 75 vind ik echt te weinig. Voor 75 euro leg je er niet zo'n vloer in als je iets nieuws wilt. Bovendien moet ik zelf 100 euro betalen voor overname minikoelkast en gasfornuis van 4 jaar oud.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 1:59

Wat jij voor de koelkast en gasfornuis moet betalen is toch niet relevant? Je legt voor 75 euro idd geen nieuwe vloer, dat is zeker waar, maar hij was ook niet absurd duur. Ik vind 100 euro denk ik echt max.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 2:03

Wij hadden in ons vorige huis een vloer (alleen beneden) liggen voor 1500 euro, hebben er 150 euro voor gekregen. Ook 2,5 jaar oud. Dat soort dingen verliezen zo snel hun waarde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Pommes wo 9 jan 2013 - 2:04

ik denk dat je er max 50-75 euro voor zal krijgen. Wat jij er 2 jaar geleden voor betaald hebt of wat je nu zelf bij moet leggen is natuurlijk niet relevant voor de nieuwe bewoner.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Tania wo 9 jan 2013 - 2:05

Feline schreef:Oh, ik woon in de stad met een gigantisch te kort aan studentenkamers dus kan er waarschijnlijk alles voor vragen aangezien er grote woningnood is. Maar ik wil wel redelijk blijven. 75 vind ik echt te weinig. Voor 75 euro leg je er niet zo'n vloer in als je iets nieuws wilt. Bovendien moet ik zelf 100 euro betalen voor overname minikoelkast en gasfornuis van 4 jaar oud.

Maar of ze die kamer krijgen hangt toch niet af van of ze je vloer overnemen of niet?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Pommes wo 9 jan 2013 - 2:07

en als ik de kosten van een minikoelkast + gasfornuis optel liggen deze vele malen hoger dan de kosten van jou vloer. En jij hoeft nu maar 100 euro bij te betalen voor die 2 dus voor die vloer ga je denk ik 50-75 euro krijgen met wat geluk.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Susan wo 9 jan 2013 - 2:08

Feline schreef:Oh, ik woon in de stad met een gigantisch te kort aan studentenkamers dus kan er waarschijnlijk alles voor vragen aangezien er grote woningnood is. Maar ik wil wel redelijk blijven. 75 vind ik echt te weinig. Voor 75 euro leg je er niet zo'n vloer in als je iets nieuws wilt. Bovendien moet ik zelf 100 euro betalen voor overname minikoelkast en gasfornuis van 4 jaar oud.

Volgens mij werkt het niet zo, als degene die in jouw kamer komt de vloer niet wil dan moet je 'm er gewoon uithalen, daarbij moet je de kamer wel opleveren met een bruikbare vloer, dus dan moet je er ook nog een andere vloer in leggen (tenzij de kamer destijds aan jou is opgeleverd met een kale vloer).

Mijn ervaring is dat je voor zo'n vloer maximaal zo'n 100 euro krijgt, meer zou ik er niet van verwachten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Susan wo 9 jan 2013 - 2:09

Pommes schreef:ik denk dat je er max 50-75 euro voor zal krijgen. Wat jij er 2 jaar geleden voor betaald hebt of wat je nu zelf bij moet leggen is natuurlijk niet relevant voor de nieuwe bewoner.

Eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 2:18

Ik vind 75 euro ook wel een mooi bedrag, hoger echt niet.


Laatst aangepast door Carrie op wo 9 jan 2013 - 2:50; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Feline wo 9 jan 2013 - 2:31

Oh, hier werkt het blijkbaar allemaal anders. Ik heb aardig wat hospiteeravonden bezocht en voor heel veel dingen wordt heel veel geld gevraagd omdat ze weten dat er woningnood is. Mijn huisgenootje heeft 100 euro voor een tapijt van 4 jaar oude betaald inclusief konijnenpis.

Ik heb deze kamer 2 jaar geleden volledig opgeknapt, alle muren bewerkt en geschilderd (het was echt in slechte staat). Tapijt eruit gehaald. Nieuwe vloer erin. We hebben sinds ik er woon iets van 8 hospiteeravonden gehad en iedereen wil altijd mijn kamer haha.. Officieel moet je de kamer kaal (en nette witte muren) opleveren maar niemand doet dat hier. Daardoor heb ik toen best veel kosten moeten maken maar anders had ik de kamer niet gehad.

Misschien oneerlijk maar ik gooi m'n eigen glazen in als ik nu wel ineens alles volgens de regels ga doen. Dan had ik 2 jaar geleden die ook aan moeten houden en moeten eisen dat alles netjes overgeverfd zou worden (2 dagen werk aan gehad). Maar dan had ik die kamer niet gehad want dan hadden ze 'm wel aan iemand gegeven die er wel mee akkoord zou gaan.

Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  strawberry wo 9 jan 2013 - 2:35

Ik denk ook dat je er max 75 euro voor kan vragen. Maar goed als jij denkt dat je er meer voor kan vragen dan moet je dat doen.

Ik had in mijn oude woning ook beneden een vloer liggen van 1300 euro maar heb er maar 200 euro voor terug gekregen. Als je hem er uit moet halen heb je er waarschijnlijk toch niks meer aan.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  xxjojootjexx wo 9 jan 2013 - 2:36

Tja
Optie 1, je vraagt een normaal bedrag en ze gaan akkoord..
Optie 2, je vraagt een te hoog bedrag, diegene gaat niet akkoord en dan kun je het er nog zelf uithalen ook..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  duckie wo 9 jan 2013 - 2:39

weet je al of ze hem over willen nemen?

je zou ook kunnen vragen wat hun in gedachten hadden en dan kijken of je er uit komt... het zijn toch ook studenten die er weer in komen? en dus lijkt me ook niet zo heeel veel te besteden hebben
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Toet wo 9 jan 2013 - 2:39

Er zit inderdaad per stad/studentenhuis veel verschil in. Ik ben op kijkavonden geweest waar ik verplicht de vloer (lelijk tapijt) van 75 euro of de koelkast van 100 (!) euro over moest nemen, anders kreeg ik de kamer gewoon niet. In mijn huidige kamer mocht ik de vloer (mooi laminaat, onbeschadigd) gordijnen en een bank voor niks hebben, heel relaxed. Ik vind 75 euro trouwens een mooie prijs, meer zou ik er persoonlijk niet voor vragen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Susan wo 9 jan 2013 - 2:50

Ik vind dat achterlijk, in feite betaal je dan dus gewoon om een kamer te mogen huren, want 100 euro voor een smerig tapijt slaat echt nergens op.

Als het tegen de regels is, wat ik wel denk, dan hoop ik dat een van de mensen die komt hospiteren daar gewoon een keer een vette klacht over indient, want ik vind zulke praktijken echt raar. Vrijwillig een bedrag betalen omdat de vorige bewoner iets moois te bieden heeft wat jij goed kan gebruiken vind ik helemaal prima, buitenproportionele bedragen moeten betalen omdat je anders niet eens kans maakt op die woonruimte vind ik echt belachelijk.

Maar goed, ik heb dan verder ook geen tips voor je. Ik kan alleen een bedrag noemen wat ik redelijk vind en dat is 75-100 euro. Een hoog bedrag vragen en mensen onder druk zetten omdat ze anders naar de kamer kunnen fluiten, daar heb ik niks mee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 2:52

Susan schreef:

Maar goed, ik heb dan verder ook geen tips voor je. Ik kan alleen een bedrag noemen wat ik redelijk vind en dat is 75-100 euro. Een hoog bedrag vragen en mensen onder druk zetten omdat ze anders naar de kamer kunnen fluiten, daar heb ik niks mee.

Ben ik het wel mee eens. Je hoeft een ander ook niet aan te doen (beetje zwaar gezegd) wat zij jou hebben aangedaan natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Feline wo 9 jan 2013 - 2:55

Ja, het is ook stom Susan.. Maar als je wanhopig hard op zoek bent naar een kamer omdat je anders echt op straat staat dan moet je wel (en dat is in de meeste gevallen zo, net als bij mij toen)

Ik wil ook zeker een redelijk prijs vragen hoor. Moet ook nog even kijken wat ik mee kan nemen naar die andere kamer want anders blijven de op maat gemaakte verduisteringsgordijnen ook hangen enzo.. (ook weer paar honderd euro), dan ga ik een mooie totaalprijs maken.

Overigens wil één van mijn huisgenootjes waarschijnlijk in m'n kamer dus het wordt sowieso een redelijke prijs.

Heb nu net m'n oud-huisgenootje een berichtje gestuurd en gevraagd hoeveel zij een jaar geleden voor haar spullen vroeg. Dan heb ik een richtlijn.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Pommes wo 9 jan 2013 - 2:57

maar jij kiest er toch voor om een wat duurdere laminaat te leggen ipv een goedkope en op maat gemaakte gordijnen. Persoonlijk zou ik in een studentenkamer niet veel geld steken maar dat ben ik. En aan welk bedrag zat je zelf te denken om te vragen?

Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 2:58

Ik zou er zelf maximaal €75,- aan uitgeven, ik denk ook niet dat je meer moet verwachten. Ik huur een woning van de woningbouwvereniging en de vorige bewoner had ook een vloer erin liggen die hij wilde verkopen aan ons. Hij had er een jaar geleden €1300,- aan betaald en wilde er minstens €500,- voor hebben (zelfs na wat onderhandelen ging er niks vanaf). Nou, echt niet dat we dat deden. Jammer voor hem, want hij heeft heel de vloer eruit moeten slopen en weg moeten gooien. We hebben zelf een vloer gekocht voor iets minder, die we wel mooi vonden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Pommes wo 9 jan 2013 - 3:02

Peachy schreef:Ik zou er zelf maximaal €75,- aan uitgeven, ik denk ook niet dat je meer moet verwachten. Ik huur een woning van de woningbouwvereniging en de vorige bewoner had ook een vloer erin liggen die hij wilde verkopen aan ons. Hij had er een jaar geleden €1300,- aan betaald en wilde er minstens €500,- voor hebben (zelfs na wat onderhandelen ging er niks vanaf). Nou, echt niet dat we dat deden. Jammer voor hem, want hij heeft heel de vloer eruit moeten slopen en weg moeten gooien. We hebben zelf een vloer gekocht voor iets minder, die we wel mooi vonden.

Dit bedoel ik dus hij heeft er geen bedrag voor gehad en er nog extra werk aan gehad ook omdat hij het eruit moest halen. Dan kan je het toch beter tegen een lager bedrag verkopen aan de nieuwe huurder. Dan heb je er geen werk aan en hebt er toch nog niets voor gehad.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Feline wo 9 jan 2013 - 3:05

Ja, daar hebben jullie ook gelijk in hoor, dat ik er zelf voor gekozen heb om de kamer op te knappen. Maar er lag een tig jaar oud wit tapijt vol vlekken in dus ik moest ook wel haha.. En laminaat heb je niet veel goedkoper.

Ik hoop dat we samen tot een mooi bedrag komen waar beide partijen blij mee zijn. Ik denk dat ik het gewoon lastig vind omdat ik zelf zo trots ben op m'n kamer. Het is begrijpelijk dat mensen zo laag mogelijk bieden maar door emotie is dat soms best pijnlijk. Daarom verkoop ik ook maar nooit iets op marktplaats haha..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Fortissimo wo 9 jan 2013 - 3:09

Waarom er niet blijven? Of zeg ik nu iets heel doms.. Neutral
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Sneeuwvlok wo 9 jan 2013 - 3:14

Ik ben zelf ook student en zou dan denk ik 100 euro vragen. Waarschijnlijk wil diegene nog onderhandelen en kom je dan uiteindelijk op 80e uit..
Ik weet niet hoe goed je op kan schieten met je huisgenootje? En blijf jij zelf in dat huis wonen? Dat zou voor mij ook wel meespelen in de prijs
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag je voor overname vloer? Empty Re: Wat vraag je voor overname vloer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum