Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming? Empty Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming?

Bericht  Niekske zo 28 aug 2011 - 22:27

Als het allemaal doorgaat, krijgen wij begin volgend jaar een nieuwbouw appartement! We hebben al veel informatie gekregen, ook met betrekking tot de vloer. Er komt vloerverwarming in, en er zit een hele lijst bij met dingen die er niet op de vloer mogen, zoals vloeren met een warmteweerstand van meer dan 0,09, niks met isolerende onderlaag, niks dat zwevend gelegd moet worden, niks dat verspijkerd moet worden, geen zacht hout (bv beuken, berken), geen tapijt met foamrug of hoogpolig tapijt, geen kurk, geen tegels of andere vorm van stenen vloer.

Mijn vraag is dus, wat blijft er dan over? Wij wilden eigenlijk een eenvoudige laminaatvloer erin leggen, maar we kunnen op i-net geen informatie vinden over de warmteweerstand van dergelijke vloeren. En voor een peperdure hardhouten vloer hebben we echt geen geld, en daarbij vind ik dat voor een huur-appartement ook een te grote uitgave. Hopelijk hebben jullie tips of adviezen!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming? Empty Re: Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming?

Bericht  Barbabella zo 28 aug 2011 - 22:31

Wij hebben vloerverwarming met een (natuur)stenen vloer.. En dat gaat tot nu toe prima ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.
Mijn vriend is parketteur/timmerman en die zegt dat het ook met een houten vloer kan maar met bepaalde soorten hout.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming? Empty Re: Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming?

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 22:32

Wat leuk gefeliciteerd! Very Happy

ik zou geen vloerverwarming nemen dan als je zoveel niet kan denk ik :P
Nee geen idee wat kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming? Empty Re: Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming?

Bericht  Paper Crown zo 28 aug 2011 - 22:37

Wij hebben door het hele huis vloerverwarming.. en op alle verdiepingen ligt er laminaat..perfect! Je moet gewoon de juiste ondervloer hebben zodat deze en isolerend is tegen geluid voor je onderburen, maar ook zitten er een soort ja toplaag op die de warmte doorlaat naar 't laminaat - anders kan je geen warmte verkrijgen.. Alle laminaat is geschikt,trouwens als je maar de goede ondervloer hebt. En de ondervloer is trouwens wel iets prijziger.. ik dacht 7,95 per m2.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming? Empty Re: Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming?

Bericht  Niekske zo 28 aug 2011 - 22:38

Theedoosje schreef:Wat leuk gefeliciteerd! Very Happy

ik zou geen vloerverwarming nemen dan als je zoveel niet kan denk ik :P
Nee geen idee wat kan.

Dankjewel Very Happy helaas hebben we echter niet zoveel te kiezen, die vloerverwarming komt er toch in... een stenen vloer zou dan inderdaad mijn voorkeur hebben, maar dat mag dus niet. Even afwachten of er nog meer tips komen Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming? Empty Re: Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming?

Bericht  Silver zo 28 aug 2011 - 22:38

Wij hebben plavuizen, het kost wel wat maar dan heb je ook wat.
Maar als je in lager budget moet kiezen zou ik gewoon in de filialen vragen wat het beste is met vloerverwarming.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming? Empty Re: Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming?

Bericht  Paper Crown zo 28 aug 2011 - 22:38

Barbabella schreef:Wij hebben vloerverwarming met een (natuur)stenen vloer.. En dat gaat tot nu toe prima ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.
Mijn vriend is parketteur/timmerman en die zegt dat het ook met een houten vloer kan maar met bepaalde soorten hout.

Ze mag niets verlijmen,jouw vloer is verlijmd op je vloer..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming? Empty Re: Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming?

Bericht  Niekske zo 28 aug 2011 - 22:40

2CKC2 schreef:Wij hebben door het hele huis vloerverwarming.. en op alle verdiepingen ligt er laminaat..perfect! Je moet gewoon de juiste ondervloer hebben zodat deze en isolerend is tegen geluid voor je onderburen, maar ook zitten er een soort ja toplaag op die de warmte doorlaat naar 't laminaat - anders kan je geen warmte verkrijgen.. Alle laminaat is geschikt,trouwens als je maar de goede ondervloer hebt. En de ondervloer is trouwens wel iets prijziger.. ik dacht 7,95 per m2.

Ow dat klinkt goed! Zo'n ondervloer is gewoon verkrijgbaar bij de bouwmarkt of is dat nog iets speciaals?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming? Empty Re: Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming?

Bericht  Paper Crown zo 28 aug 2011 - 22:42

Niekske schreef:
2CKC2 schreef:Wij hebben door het hele huis vloerverwarming.. en op alle verdiepingen ligt er laminaat..perfect! Je moet gewoon de juiste ondervloer hebben zodat deze en isolerend is tegen geluid voor je onderburen, maar ook zitten er een soort ja toplaag op die de warmte doorlaat naar 't laminaat - anders kan je geen warmte verkrijgen.. Alle laminaat is geschikt,trouwens als je maar de goede ondervloer hebt. En de ondervloer is trouwens wel iets prijziger.. ik dacht 7,95 per m2.

Ow dat klinkt goed! Zo'n ondervloer is gewoon verkrijgbaar bij de bouwmarkt of is dat nog iets speciaals?

Wij hebben hem bij NTU vandaan.. anders bel je ze even om te vragen wat zo'n ondervloer kost.. Oh en trouwens, je hebt dus wel een vloerverwarming.. niet een die ook koelt he? (ja die bestaan ook....) want dan heb je een torenhoge prijs aan ondervloer.. ik dacht 15.95!

Ps.. als je echt een beter oplossing zoekt.. Vinyl.. mijn buren hebben dat, heb je geen ondervloer voor nodig trouwens en hun vloer lijkt met echt hout!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming? Empty Re: Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming?

Bericht  Niekske zo 28 aug 2011 - 22:45

2CKC2 schreef:
Niekske schreef:
2CKC2 schreef:Wij hebben door het hele huis vloerverwarming.. en op alle verdiepingen ligt er laminaat..perfect! Je moet gewoon de juiste ondervloer hebben zodat deze en isolerend is tegen geluid voor je onderburen, maar ook zitten er een soort ja toplaag op die de warmte doorlaat naar 't laminaat - anders kan je geen warmte verkrijgen.. Alle laminaat is geschikt,trouwens als je maar de goede ondervloer hebt. En de ondervloer is trouwens wel iets prijziger.. ik dacht 7,95 per m2.

Ow dat klinkt goed! Zo'n ondervloer is gewoon verkrijgbaar bij de bouwmarkt of is dat nog iets speciaals?

Wij hebben hem bij NTU vandaan.. anders bel je ze even om te vragen wat zo'n ondervloer kost.. Oh en trouwens, je hebt dus wel een vloerverwarming.. niet een die ook koelt he? (ja die bestaan ook....) want dan heb je een torenhoge prijs aan ondervloer.. ik dacht 15.95!

Ps.. als je echt een beter oplossing zoekt.. Vinyl.. mijn buren hebben dat, heb je geen ondervloer voor nodig trouwens en hun vloer lijkt met echt hout!

Ik heb het nog eens nagezocht en het wordt dus wel een systeem dat ook koelt... fancy onzin :P vinyl had ik nog niet aan gedacht, thanks voor de tip! Daar ga ik eens naar zoeken!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming? Empty Re: Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming?

Bericht  rapa nui zo 28 aug 2011 - 23:49

In plaats van vinyl vloeren heb je ook pvc vloeren, die worden hier in de omgeving tegenwoordig veel gebruikt in combinatie met vloerverwarming.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming? Empty Re: Welke vloer is geschikt voor vloerverwarming?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum