Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag: (voor teddyaapje)

3 plaatsers

Ga naar beneden

Vraag: (voor teddyaapje) Empty Vraag: (voor teddyaapje)

Bericht  Pussycat za 16 apr 2011 - 17:55

Sorry dat ik er een heel topic ervoor open... maar ik hoop op snel antwoord.

En ik weet dat teddyaapje de ameda lactalina personal borstkolf heeft, maar misschien hebben meerdere meiden deze.
Ik heb er namelijk een paar vraagjes over:

Hoe bevalt deze kolf?
De medela flesjes passen er zeker niet op?
Is hij gemakkelijk schoon te houden?
Ter vergelijking met de medela swing zit er veel verschil in? (Behalve dubbelzijdig dan)

Ik zie namelijk zoveel mooie kolven (ziekenhuisversies etc...) maar vraag me af of dat het geld nou echt waard is of beter voor deze kolf kan gaan of misschien nog wel goedkopere versies. Maar ik heb info opgezocht over deze en hij lijkt me wel erg fijn...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag: (voor teddyaapje) Empty Re: Vraag: (voor teddyaapje)

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 22:12

Deze kolf is echt goed hoor,ik heb 'm ook gehad en ik was/ben er super tevreden over. Het is de goedkoopste dubbele borstkolf die er bestaat volgens mij. Het is ideaal dat je de zuigkracht en de zuigcyclus apart traploos in kunt stellen. De medela flesjes passen er volgens mij niet onder. De kolf is op zich wel goed schoon te houden. Je hebt wel een aantal onderdelen waar je niet goed met de borstel in kunt komen, maar dat mag allemaal uitgekookt worden.
Medela swing ken ik niet, ik heb de medela symfonie gehuurd en de lactaline is véél kleiner en de zuigkracht is apart in te stellen. Ik kolfde met de lactaline veel sneller dan de symfonie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag: (voor teddyaapje) Empty Re: Vraag: (voor teddyaapje)

Bericht  Flip Fluitketel za 16 apr 2011 - 22:26

Ik heb ook de Ameda lactaline personal en hij bevalt mij erg goed. Ik kolf alle voedingen voor mijn dochter. Toen ik een kolf ging aanschaffen heb ik ook eerst goed, maar ik las alleen maar goede recensies en daarbij was hij ook nog 1 van de goedkoopste electrische dubbele kolf.

Hoe bevalt deze kolf? De kolf bevalt mij erg goed. Zoals ik al zei kolf ik alle voedingen, hij is niet zo ontzettend luidruchtig, hij is klein en compact en overal mee naartoe te nemen. Ik vind het fijn dat het een dubbele kolf is in 10minuten ben ik klaar met kolven.
De medela flesjes passen er zeker niet op? De Medela flesjes passen erop. (ik heb wel wat oudere flesjes, maar dat zal denk ik niets uitmaken). Zelf gebruik ik altijd de flesjes van Ameda en schenk het over in andere flesjes en kannen.
Is hij gemakkelijk schoon te houden? Je kan niet alle accesoires schoon krijgen met een borstel. Maar ik doe ze regelmatig in de afwasmachine en dan is alles wel goed schoon en elke dag gaat alles in een sopje.
Ter vergelijking met de medela swing zit er veel verschil in? (Behalve dubbelzijdig dan) Ik heb gehoord dat de Medela swing wat gehoriger is dan de Ameda. Verder heb ik alleen ervaring met de Medala Symphonie als huurkolf. Maar die was erg groot en maakte ook meer herrie.

Ik ben blij dat ik toendertijd deze kolf hebt aangeschaft. Ik heb de kosten er allang uitgekolfd.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag: (voor teddyaapje) Empty Re: Vraag: (voor teddyaapje)

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 23:08

de lactaline is nu trouwens in de aanbieding bij prettymum voor 159,25, scheelt weer bijna 20 euro op de normale prijs!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag: (voor teddyaapje) Empty Re: Vraag: (voor teddyaapje)

Bericht  Flip Fluitketel zo 17 apr 2011 - 2:20

Dromertje schreef:de lactaline is nu trouwens in de aanbieding bij prettymum voor 159,25, scheelt weer bijna 20 euro op de normale prijs!
Ik heb mijn Ameda ook bij Prettymum gekocht. Volgens mij voor dezelfde prijs en dit was afgelopen november. Volgens mij is dit de standaardprijs bij hun. Ik had de kolf de volgende dag binnen. je moet hem dan wel voor een bepaalde tihd hebben besteld.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag: (voor teddyaapje) Empty Re: Vraag: (voor teddyaapje)

Bericht  Teddyaapje zo 17 apr 2011 - 2:26

Ik voel me vereerd hoor, een topic voor mij Very Happy

Ik zal even snel antwoorden, heb niet zoveel tijd.

Ik heb idd de ameda lactina en heb trouwens ook de medela swing.

De ameda bevalt me erg goed en kolft super. De swing beviel me ook goed maar vond t toch wel veel tijd kosten omdat hij enkel is en hij is eigenlijk bedoelt om 1 a 2x per dag mee te kolven terwijl ik ondertussen alle voedingen kolf. De Swing zou dit qua motor waarschijnlijk niet lang aangekund hebben. De swing kan trouwens wel krachtiger kolven als de ameda maar deze gaat wel hard genoeg voor me.

De flesjes van medela passen onder de amedakolfstukken! Verder heb ik ziekenhuisflesjes


De medela swing maakt idd harder geluid en deze kun je ook maar 1x van stand verzetten, je zet hem aan en dan kolft hij automatisch op een snelheid om het toeschietreflex te prikkelen, als de melk er goed uitkomt kun je op een knop drukken en gaat hij langere halen maken om de melk eruit te krijgen. Doe je dit niet, dan gebeurd dit automatisch. Als je na een tijdje niet veel meer kolft kun je niet meer terug naar de toeschietreflexstand en moet je hem eerst uitzetten. De Ameda Lactina kun je zelf zo vaak als je wil verzetten qua stand, erg handig!!!

Kortom...ik ben erg tevreden over de kolf!

Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel he!

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag: (voor teddyaapje) Empty Re: Vraag: (voor teddyaapje)

Bericht  Pussycat zo 17 apr 2011 - 4:45

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden!

Haha teddyaapje ja leuk hé speciaal voor jou een heel topic Laughing haha ik wist dat jij sowieso deze kolf en de swing had! Dus een betere vergelijking kan ik niet hebben, aangezien ik nu de swing heb.

Maar jij zegt dat de swing dus krachtiger zuigt? Ik vind hem juist helemaal niet zo krachtig Embarassed
Dus nu twijfel ik toch weer...
Want voor de rest lijkt het mij een ideaal apparaat vooral omdat ik nu ook alle voedingen kolf. En inderdaad met de swing ben je de hele dag aan het kolven :P


Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag: (voor teddyaapje) Empty Re: Vraag: (voor teddyaapje)

Bericht  Teddyaapje zo 17 apr 2011 - 6:18

Als je bij de swing zovaak als het kan op de + drukt is hij krachtiger als de ameda lactina. Maar doordat je met de lactina dus dubbelzijdig kolft krijg je wel meer melk als wanneer je met de swing de borsten na elkaar kolft doordat het toeschietreflex aan beide kanten gestimuleerd wordt.

Waarom kijk je anders niet eerst of je die ameda lactina ergens in de buurt kunt huren? Kun je hem eerst proberen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag: (voor teddyaapje) Empty Re: Vraag: (voor teddyaapje)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum