Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

+4
Shisha
Elliot
Fiwen
Sanne
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  Gast di 26 feb 2013 - 19:49

Ik heb deze vloer op 2 verdiepingen van mijn huis liggen met de bijpassende plint + kleine voorleg plintjes (hoe heten die?) van de ikea.

Ik vind mijn vloer redelijk mooi maar wat goedkoop ogen door die plinten. Ook dat klein plakplintje ervoor vind ik lelijk. Wat zou een mooi alternatief zijn bij deze vloer vinden jullie? en is een plakplintje erbij altijd nog nodig? Ik wil het ook weer niet te duur gaan maken.

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Tundra-laminaatvloer__0134226_PE290148_S4

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Re: Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  Sanne di 26 feb 2013 - 20:01

Gewone hoge witte houten plinten? Is dat wat?

Die plakplintjes zijn volgens mij om de kier tussen muur en die hoge plint af te dekken. Een vloer van hout of laminaat sluit nooit aan tot de muur, maar als het goed is hou je een kier van ongeveer een cm voor het geval het hout nog gaat werken.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Re: Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  Fiwen di 26 feb 2013 - 20:35

Wij hebben deze plinten bij ons Ikea laminaat:

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Foto32h

Bij de deuren hebben we van die smalle plakplinten.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Re: Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  Elliot di 26 feb 2013 - 20:38

Ik vind plinten in de kleur van de vloer altijd een beetje zo'n sjoelbak effect geven. Ik zou dus ook van die hoge witte plinten kiezen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Re: Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  Shisha di 26 feb 2013 - 22:03

Ik zou ook mooie witte plinten nemen. En eventueel de plakplintjes wel in de kleur van de vloer.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Re: Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  Lady4 di 26 feb 2013 - 22:55

Ik gebruik dit topic ook even. Mijn vriend en ik hebben een nieuwe vloer uitgezocht. Laminaat, waar we nu nog een soort vinyl hebben. Wij hebben nu ook mooie witte plinten, maar laminaat moet je altijd een klein stukje van de muur afleggen. Hoe kunnen we dit nu mooi afwerken, zonder dat we daar van die plakplinten voor nodig hebben?

Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Re: Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  Fiwen di 26 feb 2013 - 23:34

Lady4 schreef:Ik gebruik dit topic ook even. Mijn vriend en ik hebben een nieuwe vloer uitgezocht. Laminaat, waar we nu nog een soort vinyl hebben. Wij hebben nu ook mooie witte plinten, maar laminaat moet je altijd een klein stukje van de muur afleggen. Hoe kunnen we dit nu mooi afwerken, zonder dat we daar van die plakplinten voor nodig hebben?


Wij hebben het laminaat idd een klein stukje van de kant gelaten en dan de hoge plinten gewoon tegen de muur geplakt met kit. Zie je niks van. De hoge plint is zeker 0,7 tot 1 cm dik en je hoeft echt niet meer dan dat van de kant af te blijven met je laminaat.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Re: Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  Lady4 wo 27 feb 2013 - 1:39

Probleem is bij ons dat die witte plinten er al zitten en we die niet zomaar los krijgen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Re: Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  Viva wo 27 feb 2013 - 1:47

Elliot schreef:Ik vind plinten in de kleur van de vloer altijd een beetje zo'n sjoelbak effect geven. Ik zou dus ook van die hoge witte plinten kiezen.
Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? 394967

Wij gaan straks bij het laminaat (niet ikea) witte hogere plinten erboven doen.
Vind ik het mooiste, ben er alleen niet over uit of ik hem strak wil of met een sierlijke rand zoals de foto hierboven.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Re: Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  Fiwen wo 27 feb 2013 - 2:08

@ Viva, kijk eens bij Plintenfabriek (www. ervoor en .nl erachter natuurlijk). Daar komen onze plinten ook vandaan. Goede service en qua prijs ook heel netjes.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Re: Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  Shisha wo 27 feb 2013 - 20:32

Onze plinten komen ook van plintenfabriek. Inderdaad een goede service en prijs!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Re: Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  RioolSpook do 28 feb 2013 - 1:13

Witte hoge plinten. Maar het probleem is vaak dat wanneer je eerst plakplinten hebt gehad, er daarop ook gerekend is met het leggen van de vloer. De afstand tussen de vloer en de muur is vaak groter dan met hoge plinten. Waardoor je, wanneer je nu kiest voor hoge plinten, alsnog spleten krijgt tussen de vloer en de plinten (is heel lelijk). Dan houd je als optie over dat je kunt kiezen voor grote hoge witte blokplinten. En dat moet je ook maar net mooi vinden.

Als tip; kies voor kit plinten en niet voor plinten met een bevestigingssysteem door middel van boren in de muren. Plinten die je met kit tegen de muur drukt sluiten doorgaans veel mooier aan in de hoeken dan de plinten met een bevestigingssysteem.

En ja, die lage plinten zijn sowieso wel nodig om de deurposten heen. Anders zul je daar altijd een spleet overhouden.

En in Ladys geval blijven er twee opties over; of je kiest ervoor de plinten van de muur te slopen en er nieuwe op te zetten, of toch plakplinten er nog langs.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Re: Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  minoessepoes do 28 feb 2013 - 1:52

Wij gaan ook voor hoge witte plinten. Wij gaan gewoon MDF platen kopen en dat in de bouwmarkt op maat laten zagen, we twijfelen nog tussen de 12 en 15 cm hoog. Die gaan we dan hoogglans wit lakken, waarschijnlijk gaan we er ook nog gleuven in maken zodat alle kabels er in weg gewerkt kunnen worden. Maar dat ligt er een beetje aan hoeveel werk het is en hoe we opschieten met alle andere dingen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Re: Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  Gast do 28 feb 2013 - 2:26

minoessepoes schreef:Wij gaan ook voor hoge witte plinten. Wij gaan gewoon MDF platen kopen en dat in de bouwmarkt op maat laten zagen, we twijfelen nog tussen de 12 en 15 cm hoog. Die gaan we dan hoogglans wit lakken, waarschijnlijk gaan we er ook nog gleuven in maken zodat alle kabels er in weg gewerkt kunnen worden. Maar dat ligt er een beetje aan hoeveel werk het is en hoe we opschieten met alle andere dingen.

Kiezen jullie voor mdf voor de prijs? Vergeet niet dat mdf zuigt als de malle en het daardoor een duur en tijdrovend klusje gaat worden om ze allemaal te verven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Re: Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  minoessepoes do 28 feb 2013 - 2:53

Rejoy. schreef:
minoessepoes schreef:Wij gaan ook voor hoge witte plinten. Wij gaan gewoon MDF platen kopen en dat in de bouwmarkt op maat laten zagen, we twijfelen nog tussen de 12 en 15 cm hoog. Die gaan we dan hoogglans wit lakken, waarschijnlijk gaan we er ook nog gleuven in maken zodat alle kabels er in weg gewerkt kunnen worden. Maar dat ligt er een beetje aan hoeveel werk het is en hoe we opschieten met alle andere dingen.

Kiezen jullie voor mdf voor de prijs? Vergeet niet dat mdf zuigt als de malle en het daardoor een duur en tijdrovend klusje gaat worden om ze allemaal te verven?

Nu twijfel ik, ik zeg wel MDF maar het kan zomaar een andere soort plaat zijn. Ik dacht dat ik het goed had haha. We hebben de tip in ieder geval gekregen van iemand die er wel verstand van heeft, ik zal het nog eens navragen aan de hand van jou tip!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Re: Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  Viva do 28 feb 2013 - 9:01

Fiwen schreef:@ Viva, kijk eens bij Plintenfabriek (www. ervoor en .nl erachter natuurlijk). Daar komen onze plinten ook vandaan. Goede service en qua prijs ook heel netjes.
Ik ga ernaar kijken, bedankt voor je tip! Very Happy
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer? Empty Re: Wat voor plint vinden jullie mooi bij deze vloer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum