Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips

4 plaatsers

Ga naar beneden

Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips Empty Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips

Bericht  LieveSterre wo 9 jan 2013 - 0:26

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje, ik ben lactose intolerant. Nu ben ik zelf op internet en in kookboeken gaan rond kijken naar leuke desserts / taart / gebak recepten. Ik vroeg me af of er hier iemand is die must have recepten heeft voor iets lekkers wat ik dus mag hebben?

Alvast bedankt!

xxx
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips Empty Re: Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips

Bericht  Minx wo 9 jan 2013 - 0:42

Sabayon vind ik erg lekker met rode vruchtjes.

Taart gebruik ik zelf bijna nooit melkproducten in. Als je een biscuit maakt kun je die met vanalles vullen. Ook zonder lactose.

En bij veel dingen kun je ook soja gebruiken.

Flensjes bakken met rijstmelk ipv melk.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips Empty Re: Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips

Bericht  LieveSterre wo 9 jan 2013 - 0:48

Minx schreef:Sabayon vind ik erg lekker met rode vruchtjes.

Taart gebruik ik zelf bijna nooit melkproducten in. Als je een biscuit maakt kun je die met vanalles vullen. Ook zonder lactose.

En bij veel dingen kun je ook soja gebruiken.

Flensjes bakken met rijstmelk ipv melk.

Sabayon is inderdaad een goed idee!

Soja mag ik helaas ook niet te veel gebruiken, kan er namelijk niet heel goed tegen..

Bedankt voor je reactie in ieder geval!Very Happy
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips Empty Re: Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips

Bericht  Caresses wo 9 jan 2013 - 5:31

Ben je bekend met Distolut? Dat neem je in en dan kan je ongeveer een kwartier lang toch producten eten die lactose bevatten. Dit werkt niet altijd helemaal optimaal, maar dat is zo wanneer je een product hebt waar heel veel lactose in zit (zoals bv. yoghurt).
Met distolut kan je gebak en gewoon eten eten waar o.a. melk in zit. Dan werkt het wel heel goed.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips Empty Re: Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips

Bericht  silly-one wo 9 jan 2013 - 5:51

Je kan voor het bakken i.p.v melk of slagroom MinusL producten pakken. In steeds meer supermarkten te verkrijgen. In elk geval bij de Jumbo en ik zag het laatst ook bij een grote AH staan.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips Empty Re: Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips

Bericht  LieveSterre do 10 jan 2013 - 0:44

Caresses schreef:Ben je bekend met Distolut? Dat neem je in en dan kan je ongeveer een kwartier lang toch producten eten die lactose bevatten. Dit werkt niet altijd helemaal optimaal, maar dat is zo wanneer je een product hebt waar heel veel lactose in zit (zoals bv. yoghurt).
Met distolut kan je gebak en gewoon eten eten waar o.a. melk in zit. Dan werkt het wel heel goed.

Thanks voor je reactie!

Ik gebruik inderdaad lactase pilletjes (af en toe, bij wijze van uitzondering). Het werkt mij niet altijd optimaal maar als het niet anders kan is het inderdaad een oplossing.
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips Empty Re: Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips

Bericht  LieveSterre do 10 jan 2013 - 0:45

silly-one schreef:Je kan voor het bakken i.p.v melk of slagroom MinusL producten pakken. In steeds meer supermarkten te verkrijgen. In elk geval bij de Jumbo en ik zag het laatst ook bij een grote AH staan.

Thanks voor je reactie! Dat gebruik in sinds kort inderdaad, alleen de reactie is er dan nog steeds wel.. Dus nog niet echt een hele goede oplossing voor mij.
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips Empty Re: Gebakjes / desserts wanneer je lactose intolerant bent, tips

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum