Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

+20
-Ieniemienie-
Roodkapje
Filoria
Mamsie
PrimaBella
M@niek
Bruintje Beer
Monnie
Lindsya
Viva
Annemie
Jazzlyn
SarahKey
Liadan
Flower_L
loesje
Pussycat
Tania
Bloem86
Wennes
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Wennes wo 6 jun 2012 - 20:42

Stel je wilt je kindje(s) niet bij de bevalling hebben, waar laat je ze dan als je thuis bevalt?
Breng je ze weg naar iemand of zorg je dat er iemand in huis is die op je kinderen let?
Waar breng je je kinderen als je in het ziekenhuis gaat bevallen? Haal je ze 's nachts uit bed om ze ergens te brengen of vraag je of iemand in jullie huis komt zodat ze kunnen blijven liggen?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Bloem86 wo 6 jun 2012 - 20:44

Ik ben in het ziekenhuis bevallen. Ik ben midden in de nacht naar het ziekenhuis gegaan. We hebben I.se lekker laten slapen. Mijn zwager en schoonzusje zijn hierheen gekomen en zijn in ons bed verder gaan slapen!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Tania wo 6 jun 2012 - 20:45

Mijn ouders hebben mijn zoontje om 1 uur 'snachts gehaald. Hij heeft toen bij hun verder geslapen, om 4.30 waren we weer thuis uit het ziekenhuis en om een uur 10 waren mijn ouders met mijn zoontje weer hier.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Pussycat wo 6 jun 2012 - 20:47

Als ik net zo makkelijk en vlot beval als bij de 1e dan laat ik haar lekker in d'r bedje slapen (en heel hard hopen dat ik snachts beval haha)

En anders gaat ze gewoon naar mijn schoonouders. Maar ik hoop dat we met z'n alleen thuis kunnen blijven eigenlijk...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  loesje wo 6 jun 2012 - 20:48

het ligt eraan hoe laat ik ga bevallen of het overdag is of snachts en hoe het zich aankondigd.. a kan naar de overburen toe (daar woont a zijn beste vriendje) of naar mijn schoonouders.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Flower_L wo 6 jun 2012 - 20:58

Mn ouders gok ik. Als het snel gaat (wil in zkh) dan moet hij even mee of bij buren ofzo...tot ouders er zijn (45min).

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 21:03

hier komt mijn moeder of mijn zusje hier thuis tijdens de bevalling. Hoe het dan verloopt zien we wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 21:13

Ik ben ingeleid, dus kon de opvang vooraf plannen. Hij is een dag extra naar het kinderdagverblijf geweest smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Liadan wo 6 jun 2012 - 21:19

Mijn moeder past op maandag altijd op en mijn dochter was bij hen. We hadden met haar en mijn schoonmoeder en schoonzusje afgesproken dat ze gebeld konden worden als de bevalling zou beginnen bij mij. Als mijn moeder niet kon, dan zouden we mijn schoonmoeder of schoonzusje bellen.
Als mijn bevalling 's nachts zou zijn geweest, dan hadden we onze dochter waarschijnlijk gewoon laten slapen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 21:19


.


Laatst aangepast door Arden op wo 4 jul 2012 - 4:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  SarahKey wo 6 jun 2012 - 22:13

Ik gok opa en oma. Ik wil sowieso weer in het ziekenhuis bevallen, mocht er een tweede komen, en de bevalling van Siem ging vlot. 21:00 naar het ziekenhuis en 6:30 waren we weer thuis.
Dus als we het dan ook zo doen Wink Zal Siem niets doorhebben haha.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Jazzlyn wo 6 jun 2012 - 22:37

L ging naar mijn ouders. is het allemaal wat anders verlopen, maar we hadden het zo afgesproken:

Als ik in de nacht naar het ziekenhuis moest zouden mijn ouders naar ons toekomen en L meenemen
Als ik weer zon snelle bevalling zou krijgen zouden we halverwege L. overzetten (10 km tussen onze huizen en dan rij je de snelweg al voorbij).


Als mijn ouders niet snel genoeg zouden zijn, zou mijn schoonmoeder komen en mijn ouders L ophalen.

Maarja ik werd op voorhand opgenomen en L ging naar mij ouders voor de dagen, papa moest werken. En op donderdagmorgen werd het ineens een spoed ks dus L was al op het goede adres nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen 253468018
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Annemie wo 6 jun 2012 - 22:42

Ik moet bij een evt. volgende in het ziekenhuis bevallen,dan zou mijn zoontje naar mijn schoonouders gaan of zij komen bij ons in huis.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Viva wo 6 jun 2012 - 22:43

Ligt eraan wanneer het begint.
Als het weer 's nachts begint, laten we onze dochter gewoon verder slapen.
Mochten we ineens naar het ziekenhuis moeten, zou ik denk ik mijn ouders of zus bellen of ze willen komen (zal dit van te voren nog wel met ze bespreken hoor :P)

En als het overdag begint, gaat ze denk ik een dagje naar opa en oma!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 22:45

Ik ga in het ziekenhuis bevallen, maar Y. gaat naar mijn ouders toe of mijn zus komt bij ons thuis oppassen/blijven slapen etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Lindsya wo 6 jun 2012 - 22:47

Ik ben nu zwanger van de tweede maar ik wil in het ziekenhuis bevallen. Als de bevalling begint gaat mijn zoontje naar de buren of het nu overdag of s'nachts is. Als het s'nachts is komt zij in ons huis en overdag gaat die gewoon naar hun. Wij wonen naast het ziekenhuis dus als ik bevallen ben kan ze hem gelijk brengen.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Monnie wo 6 jun 2012 - 22:52

Ik ben thuis bevallen. Toen de weeën goed op gang kwamen, hebben we onze zoon naar mijn ouders gebracht. Die wonen hier vlakbij, 5 minuten lopen. Dit hadden we vooraf ook zo afgesproken.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Bruintje Beer wo 6 jun 2012 - 23:00

Ik werd gelijk van de VK naar het ziekenhuis gestuurd omdat ze het niet vertrouwde bij een controle met 39 weken. Wij hadden S. bij ons toen. Mijn zwager heeft haar opgehaald uit het ziekenhuis om naar opa en oma te gaan die op de camping stonden omdat we daar nog wel een poosje zouden moeten blijven. Toen kregen we te horen dat ik de volgende ochtend werd ingeleid. S. was dus al bij mijn schoonouders. Maar anders zouden ze haar ook al ophalen als ik gewoon was bevallen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 23:08

Toen ik het ZH belde mocht ik meteen komen.
We hebben H. uit bed gehaald en met pyjama en al naar mijn ouders gebracht (op 1 weg naar het ZH).
Ik had een paar weken eerder al een tasje met haar spullen bij hun neer gezet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  M@niek wo 6 jun 2012 - 23:35

Intressant om te lezen ik denk er ook weleens over na. Waarschijnlijk wordt het tegen die tijd ouders/schoonouders.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 23:41

Ik denk dat bij een tweede mijn schoonmoeder een taxi hierheen pakt (heeft zelf geen auto en woont 20 km verderop) en afhankelijk van hoe het gaat X. meeneemt naar haar thuis, of hem hier bij ons in huis bezig houdt. Denk dat ik de voorkeur geef aan dat laatste (als ik tenminste weer thuis beval, maar als het weer zo vlot gaat als de vorige keer zie ik mezelf echt niet naar het ziekenhuis gaan).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  PrimaBella do 7 jun 2012 - 0:06

Ik heb zelf dan nog (lang) geen kinderen, maar kan me wel echt nog heel erg goed herinneren dat mijn moeder ging bevallen van mijn zusje..
s' Ochtends heb ik eerst nog samen met mijn moeder een spelletje gespeeld en toen zei ze opeens, zo nu ga ik oma opbellen en ga je daar gezellig heen. Als je dan weer thuis komt later op de dag is je nieuwe broertje/zusje er! Toen kwam oma me halen en ben ik samen met haar iets gaan knutselen voor de nieuwe baby.
Echt heel erg gek hoe ik me dit nog precies weet te herinneren Very Happy

Edit: waarschijnlijk weinig toevoeging aan dit topic, haha nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen 1578173417
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Mamsie do 7 jun 2012 - 0:23

Bij de 2e ging mijn oudste naar mijn opa en oma. Bij de 3e waren ze alle 2 op school en heb ik mijn oma gevraagd om ze tussen de middag bij haar te laten eten.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Filoria do 7 jun 2012 - 0:26

Aardbei: dat soort herinneringen zijn leuk he?! Very Happy Heb ik ook met mijn broertje. Ik scheel ruim tien jaar met hem. Weet vooral nog hoe dik ik hem vond Embarassed - het was een tienponder.
Hoeveel schelen jij en je zusje? Je kunt het je echt nog goed herinneren!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Roodkapje do 7 jun 2012 - 0:38

freakielief schreef:Ik denk dat bij een tweede mijn schoonmoeder een taxi hierheen pakt (heeft zelf geen auto en woont 20 km verderop) en afhankelijk van hoe het gaat X. meeneemt naar haar thuis, of hem hier bij ons in huis bezig houdt. Denk dat ik de voorkeur geef aan dat laatste (als ik tenminste weer thuis beval, maar als het weer zo vlot gaat als de vorige keer zie ik mezelf echt niet naar het ziekenhuis gaan).

dan red je de taxi ook niet denk ik als je op een ongunstig tijdstip bevalt.... misschien is langsbrengen dan handiger of iemand anders in de buurt?

Hier hebben we een lijstje met mogelijkheden. De buurman mogen we dag en nacht wakker bellen, dit zal dan voor de eerste noodopvang zijn. Later zullen mijn ouders / schoonmoeder dit overnemen, Ik hoop mijn ouders want schoonmoeder wil ik pas later op bezoek als mijn eigen kinderen en niet tegelijk.. Ze eist nl alle aandacht op..
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum