Zwanger en op vakantie
+20
Linda
Susan
Happinaz
ekjir@M
Caroow
Sun88
Tiara
Printje
Coco
slaatje
Elodie
firda
Jasmine
Flip Fluitketel
nillis
peach
*Troela*
Petteflet
Highway
strawberry
24 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Zwanger en op vakantie
Ik zou ook zo gaan, in Italië worden ook kinderen geboren. Maar het wordt mij sowieso afgeraden omdat ik bij de oudste gebroken vliezen had bij 35 weken. Maar niks is van te voren te voorspellen, bij de tweede moest ik acht weken van te voren met verlof ivm risico op vroeggeboorte en ik heb 7 weken lang iedere dag gedacht van zal het nou vandaag? Uiteindelijk met 39 weken bevallen.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Ik zou ook gaan als ik mij gewoon goed zou voelen. In Italië hebben ze ook ziekenhuizen en daar worden ook baby's geworden.
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Ik kan me voorstellen dat je gaat omdat je de kans dat de baby eerder komt heel klein acht, dat begrijp ik wel, maar ik zou dus echt niet gaan met de insteek 'in Italië worden ook kinderen geboren' - ik zou zelf echt niet in Italië willen bevallen. Ja, er worden daar kinderen geboren, maar je kind is dan wel flink wat weken te vroeg, dus hij of zij zal waarschijnlijk een tijd in het ziekenhuis moeten blijven. Ik weet niet hoe het beleid daar is en of je dan zelf ook in het ziekenhuis moet/kan blijven, maar anders kun je dus je kraamtijd doorbrengen in een wildvreemde omgeving in een stacaravan, je hebt geen kraamverzorgster of niks, je spreekt de taal niet. Het lijkt mij echt niks om voor, tijdens en net na je bevalling met handen en voeten te moeten communiceren over een situatie die toch al erg gecompliceerd is (te vroeg bevallen in een totaal vreemde omgeving). Vervolgens kun je nog met een piepkleine baby die toch al een moeilijke start gemaakt heeft terugreizen naar Nederland.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Wij zijn net terug van onze vakantie in Egypte. Dat is echt heel goed gegaan, maar ik ben dan ook minder ver. We zaten echt midden in de woestijn, het was minstens drie kwartier rijden naar een beetje een bewoonde wereld. Achteraf gezien had ik misschien iets minder ver van een ziekenhuis willen zitten.
Ik zou zelf wachten en dan een last minute boeken (met annuleringsverzekering).
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Hee wat leuk dat je weer zwanger bent, heb je nieuwe naam even helemaal gemist, gefeliciteerd!
Ik had het niet meer gekund met die termijn, maar ik had dan ook bekkeninstabiliteit en vooral in de auto rusteloze benen.
Weet je het geslacht al van dit kindje? Denk dat ik het daar ook vanaf zal laten hangen. Antwoord mag ook via pm of wa als je dat liever wilt.
Ik had het niet meer gekund met die termijn, maar ik had dan ook bekkeninstabiliteit en vooral in de auto rusteloze benen.
Weet je het geslacht al van dit kindje? Denk dat ik het daar ook vanaf zal laten hangen. Antwoord mag ook via pm of wa als je dat liever wilt.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
PiP schreef:Hee wat leuk dat je weer zwanger bent, heb je nieuwe naam even helemaal gemist, gefeliciteerd!
We hebben woensdag een afspraak in het Erasmus staan en volgens de arts van M.as kan ik gewoon om die bloedtest vragen. Ik hoop het dus over 2 weken te weten.
Inderdaad of we op vakantie gaan is van meerdere dingen afhankelijk, als het een meisje is zijn er verder geen problemen, bij een jongen wil ik dit keer wel een punctie, ik weet dus alleen niet in welke termijn ze dit willen doen en wanneer verstandig is. Als het zo is dat die punctie rond de 34 weken word gedaan dan kunnen we niet eens op vakantie. Ik vind deze weken ook echt slopend. Met M.as zitten we nu geregeld in het ziekenhuis, hij slaapt slecht en dan de onzekerheid of dit kindje wel "gezond" is. Het is allemaal hartstikke welkom hoor maar ik hoop echt dat het een meisje is. Klinkt misschien lullig maar het zou het allemaal een stuk makkelijker en minder onzeker maken.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Ik reageer later even via de pc, maar ik vind het zeker niet lullig klinken!
PiP- Ratel
Linda schreef:
Ik weet niet of een annuleringsverzekering dan nog dekt. De onze vergoedt bij zwangerschapscomplicaties maar tot 28 weken.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Jasmine schreef:Linda schreef:
Ik weet niet of een annuleringsverzekering dan nog dekt. De onze vergoedt bij zwangerschapscomplicaties maar tot 28 weken.
Oh wat stom, daar heb ik niet eens over nagedacht om dat na te vragen. Ik ging er klakkeloos vanuit dat ze dat net zolang zouden dekken als dat je mag vliegen.
Linda- Ratel
Toen ik 30 weken was zijn wij een lang weekend naar center parks geweest, was voor mij heftig genoeg met een dreumes erbij.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Linda schreef:Jasmine schreef:Linda schreef:
Oh wat stom, daar heb ik niet eens over nagedacht om dat na te vragen. Ik ging er klakkeloos vanuit dat ze dat net zolang zouden dekken als dat je mag vliegen.
Een annuleringsverzekering is ook niet perse nodig, in het voorseizoen zijn we ongeveer 300/400 € kwijt voor de camping. De reis en kosten van uiteten enz zullen het duurst zijn. Als we niet kunnen gaan is het natuurlijk wel hartstikke zonde van het geld maar ook weer niet heel erg. We zijn nu aan het kijken om evt een grotere sta caravan te huren samen met mijn ouders. Als het dan voor ons niet door kan gaan dan gaan zij gewoon met z'n 2en.
strawberry- Prater
Nee dan is een annuleringsverzekering niet nodig. Wij gingen op vliegvakantie en dat kostte bij elkaar 3000 euro, dus ik vond het in ons geval wel verstandig.
Linda- Ratel
Haha ja dan is een verzekering de moeite wel waard Linda.
Bij ons zullen de kosten meer in de benzine, eten en uitjes zitten en mochten we toch niet kunnen gaan dan zijn we die kosten ook niet kwijt.
Bij ons zullen de kosten meer in de benzine, eten en uitjes zitten en mochten we toch niet kunnen gaan dan zijn we die kosten ook niet kwijt.
strawberry- Prater
strawberry schreef:PiP schreef:Hee wat leuk dat je weer zwanger bent, heb je nieuwe naam even helemaal gemist, gefeliciteerd!
We hebben woensdag een afspraak in het Erasmus staan en volgens de arts van M.as kan ik gewoon om die bloedtest vragen. Ik hoop het dus over 2 weken te weten.
Inderdaad of we op vakantie gaan is van meerdere dingen afhankelijk, als het een meisje is zijn er verder geen problemen, bij een jongen wil ik dit keer wel een punctie, ik weet dus alleen niet in welke termijn ze dit willen doen en wanneer verstandig is. Als het zo is dat die punctie rond de 34 weken word gedaan dan kunnen we niet eens op vakantie. Ik vind deze weken ook echt slopend. Met M.as zitten we nu geregeld in het ziekenhuis, hij slaapt slecht en dan de onzekerheid of dit kindje wel "gezond" is. Het is allemaal hartstikke welkom hoor maar ik hoop echt dat het een meisje is. Klinkt misschien lullig maar het zou het allemaal een stuk makkelijker en minder onzeker maken.
Wat spannend! Het lijkt me volkomen logisch dat jij je voorkeur hebt. Maar het is niet zeker dat een jongetje het sowieso heeft toch? Hoeveel procent kans?
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
Lorre schreef:strawberry schreef:PiP schreef:Hee wat leuk dat je weer zwanger bent, heb je nieuwe naam even helemaal gemist, gefeliciteerd!
Wat spannend! Het lijkt me volkomen logisch dat jij je voorkeur hebt. Maar het is niet zeker dat een jongetje het sowieso heeft toch? Hoeveel procent kans?
Als het een jongetje blijkt te zijn dan is de kans 50%. Foutje zit op mijn x chromosoom
T is dus maar net of ik m'n goede of foute x doorgeef. Mijn gevoel zegt trouwens dat dit ook weer een jongetje zal zijn.
strawberry- Prater
Toch even via de tab, lig weer plat..
Als ik eerder in het WKZ voor controle was gekomen had ik ook meteen al een bloedtest gekregen. Nu heb ik zelf om een vroege echo gevraagd en heb aan de hand vd uitslag een afspraak gemaakt in het WKZ. Ik heb de punctie met 34 weken gehad. Mocht het een jongetje met hemofilie zijn zou ik ook niet in het buitenland willen zijn eerlijk gezegd. Als het een jongetje is weet je de uitslag ook nog niet en zou ik persoonlijk het risico niet nemen. Niet dat ze er daar geen verstand van zullen hebben, maar het is toch fijn als je in je eigen ziekenhuis bent waar de afspraken bekend zijn en je je eigen taal bij vragen of commentaar kan spreken.
Over je voorkeur zou ik me niet druk maken. Het zou veel minder zorgen met zich meebrengen en ik weet zeker dat als het wel een jongetje is jullie net zoveel van hem zullen houden als dat het een meisje is!
Als ik eerder in het WKZ voor controle was gekomen had ik ook meteen al een bloedtest gekregen. Nu heb ik zelf om een vroege echo gevraagd en heb aan de hand vd uitslag een afspraak gemaakt in het WKZ. Ik heb de punctie met 34 weken gehad. Mocht het een jongetje met hemofilie zijn zou ik ook niet in het buitenland willen zijn eerlijk gezegd. Als het een jongetje is weet je de uitslag ook nog niet en zou ik persoonlijk het risico niet nemen. Niet dat ze er daar geen verstand van zullen hebben, maar het is toch fijn als je in je eigen ziekenhuis bent waar de afspraken bekend zijn en je je eigen taal bij vragen of commentaar kan spreken.
Over je voorkeur zou ik me niet druk maken. Het zou veel minder zorgen met zich meebrengen en ik weet zeker dat als het wel een jongetje is jullie net zoveel van hem zullen houden als dat het een meisje is!
PiP- Ratel
Met hoeveel weken heb je die vroege echo gehad?
Oh ja dat ik er evenveel van zou houden ben ik wel zeker van hoor, van M. houd ik namelijk ook onbeschrijfelijk veel. Het is meer de zorg die het weer met zich mee brengt.
Ben nu wel zeker dat ik vp wil. Dat had ik de vorige keer niet.
Oh ja dat ik er evenveel van zou houden ben ik wel zeker van hoor, van M. houd ik namelijk ook onbeschrijfelijk veel. Het is meer de zorg die het weer met zich mee brengt.
Ben nu wel zeker dat ik vp wil. Dat had ik de vorige keer niet.
strawberry- Prater
Met 15 weken heb ik die echo gehad, was overduidelijk een jongetje!
PiP- Ratel
PiP schreef:Met 15 weken heb ik die echo gehad, was overduidelijk een jongetje!
Dat duurt voor mij ook nog maar 3 weken. Ik zal je woensdag een update geven hoe t was.
strawberry- Prater
Woensdag duurt het dan zelfs nog iets minder dan 3 weken. Bij mij had de gyn het erover dat ze de bloedtest dan al rond de 7a 8 weken doen. Voordeel van een echo is dat je een poosje naar de kleine mag kijken. Al heb ik het met verwijzing van de vk bij een gewoon echo bureau laten doen en had een superlieve vrouw, in het ziekenhuis voor de check stond ik met een paar min weer buiten... Maar het is niet zeker dat ze het met 15 weken kunnen zien, vooral als het een meisje is twijfelen ze nog wel eens.
Met een bloedtest heb je echt zekerheid.
Met een bloedtest heb je echt zekerheid.
PiP- Ratel
Afgezien van of je op vakantie moet gaan of niet, ik zou (wellicht naast de vroege echo) sowieso die bloedtest afdwingen, lijkt me een overduidelijke reden waarom. Straks is het een meisje en twijfelen ze wekenlang, dan weet je ook nog niks met alleen een echo.
En stiekem ben ik natuurlijk bloednieuwsgierig of ik voor blauw of roze moet gaan kijken.
En stiekem ben ik natuurlijk bloednieuwsgierig of ik voor blauw of roze moet gaan kijken.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Parel schreef:Afgezien van of je op vakantie moet gaan of niet, ik zou (wellicht naast de vroege echo) sowieso die bloedtest afdwingen, lijkt me een overduidelijke reden waarom. Straks is het een meisje en twijfelen ze wekenlang, dan weet je ook nog niks met alleen een echo.
Oh maar had ik je dat nog niet verteld?! Het blijft een geheim
strawberry- Prater
strawberry schreef:Parel schreef:Afgezien van of je op vakantie moet gaan of niet, ik zou (wellicht naast de vroege echo) sowieso die bloedtest afdwingen, lijkt me een overduidelijke reden waarom. Straks is het een meisje en twijfelen ze wekenlang, dan weet je ook nog niks met alleen een echo.
Oh maar had ik je dat nog niet verteld?! Het blijft een geheim
Maak me gek!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
strawberry schreef:We zullen dichtbij een hemofilie center moeten zitten, douane papieren moet hebben, en zijn stollingsproducten moeten mee..
Kan je niet gewoon bij een ziekenhuis in de buurt zitten? Dat zeggen ze hier iig op de poli. Het gaat toch gewoon puur dat er iemand een baby/dreumes kan prikken?
Ik vind het ook eng om dit jaar op vakantie te gaan. Het is toch wel het jaar waarin alles begint en waarin ze nog geen profylaxe krijgen en dus niet beschermd zijn. Wij zitten daar ook een beetje mee eigenlijk. Ik denk dat wij wachten tot volgend jaar. Totdat we hem zelf kunnen prikken.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zwanger op vakantie?
» Vakantie en zwanger
» Op vakantie als je zwanger bent
» als je niet op vakantie gaat heb je geen recht op vakantie
» Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie
» Vakantie en zwanger