Kinderen en digitale wereld
+25
Filoria
Novalee
Twellie
Vancity_girl
SarahKey
Shopaholic
Petteflet
Tania
xxjojootjexx
Aimee
Sterrin_
Coco
Bolleke
Parisienne
Lonely Goatherd
Printje
Happydobby
PapillonRose
Thunder
Highway
Happinaz
*Lookie*
Manderijn
Luce
Marin
29 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Kinderen en digitale wereld
Parisienne schreef:Ik geef trouwens bij deze eerlijk toe (misschien eerder een biecht voor in het biechttopic) dat ik de tablet soms iets te vaak inzet als afleid middel. Heel onpedagogisch verantwoord, ik weet het. Maar het is oh zo handig!
Uit eten, naar een verjaardag, op visite.. dat ding gaat mee in de tas!
hahah nou, ik vind het juist een hele goed tip! Een tablet moeten we hebben, de ultime zoethouder
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb dat met de iPod Touch, die hebben ze voor vermaak, de iPad is echt om te leren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Oja, ik vergeet het belangrijkste: vakantie! In het vliegtuig zaten er mensen met een heel verdrietig kind. Verveelde zich, speelgoed was niet interessant meer, na 3 uur was hij het echt zat. Ouders deden zo hun best om hem bezig te houden. Naast mij zat N. heerlijk met een speen in haar mond naar de tablet te staren, helemaal in haar Disney-film. Oh, die rust.. ik had een genietmomentje
Na een tijdje zetten ik het ding weer uit, deden we spelletjes, kleurde ze wat en zat ze met poppetjes te spelen. Zodra ze dat weer zat was ging de tablet weer aan. Ideaal!En oh zo fout, hahah!
Na een tijdje zetten ik het ding weer uit, deden we spelletjes, kleurde ze wat en zat ze met poppetjes te spelen. Zodra ze dat weer zat was ging de tablet weer aan. Ideaal!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
De iPods hebben ook overuren gedraaid achterin de auto naar Frankrijk en weer naar huis.
Susan- Lady Post-a-lot
Maar dat is toch ook helemaal niet erg? Vroeger kon ik mezelf ook echt uren vermaken achterin de auto naar Frankrijk met cassettebandjes op m'n walkman. Zat ik lekker mee te luisteren en in m'n hoofd hele playbackshows te voeren. Had ook zo'n heel koffertje vol cassettebandjes. Tja, de techniek is zodanig veranderd dat het nu iets geavanceerder kan met zowel audio als video op een portable dvdspeler of tablet, maar dat is toch niet erg?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Dat geloof ik! Mijn vriend zei laatst: "Waar is de tijd gebleven dat je als kind naar buiten zat te staren naar het prachtige Franse landschap? Of samen met je broer/zus/ouders de hele dag door spelletjes deed in de auto?" Tsja schat.. die tijd is nu eenmaal voorbij. De mogelijkheid tot ander vermaak is er nu eenmaal, dus waarom zouden wij er niet (deels) aan meedoen?
Bij mij begon het vroeger trouwens met de gameboy die meeging op vakantie.
Bij mij begon het vroeger trouwens met de gameboy die meeging op vakantie.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ja, ik geloof ook niet dat dat écht zo was vroeger. Natuurlijk keek ik ook lekker naar buiten als ik in de auto zat, maar ook ik moest vermaakt worden met spelletjes of cassettebandjes. Ik vind dat niet ineens veranderd, omdat er nu nieuwe media zijn voor vermaak. En ja, waarom zou je het jezelf als ouder extra moeilijk maken Natuurlijk kan je nog steeds leuk autospelletjes spelen, maar je kunt ook even een spelletje op de tablet laten doen. Zo'n reis duurt lang genoeg
Marin- Lady Post-a-lot
Parisienne schreef:
Uit eten, naar een verjaardag, op visite.. dat ding gaat mee in de tas!
hier ook.. Nooit voor K. maar altijd voor T.
K. vermaakt zichzelf wel, maar voor T. ligt dat soms wat moeilijk. De ene keer komen we ergens en is het speelgoed erg leuk. een andere keer vind hij de deuren/lichtknopjes veel interessanter. Voor dat soort situaties gaat de Ipad mee.. Al is dat ook geen ultiem redmiddel, helaas..
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik hoor het mijn eigen ouders nog zeggen toen ik als kind op de achterbank zat te lezen of naar mijn walkman zat te luisteren: 'Wij keken vroeger gewoon uit het raam.'
Susan- Lady Post-a-lot
Vermaken met het landschap.. nee hoor, ruzie maken met mijn broertjes en zeuren om snoepjes
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik vind het allemaal wel prima. Als ze tv willen kijken mag dat best en op de iphone ook, youtube filmpjes mogen ze ook kijken met ons samen. We hebben nu wel een beetje vaste tijden waarop de tv aan mag omdat J. anders het liefst de hele dag tv kijkt en dat vind ik dan weer niet nodig. Maar het is hier wel vast onderdeel van de dag. De iphone speelt hij soms een paar dagen achter mekaar een uurtje mee en dan weer weken niet.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben het eigenlijk wel met Happinaz eens. Zolang de balans er is van het én buitenspelen én computeren én tv kijken én binnen spelen met speelgoed enz is er niets aan de hand. Tuurlijk zal er de ene dag meer tv worden gekeken dan de andere dag om diverse redenen. Neem als voorbeeld de winter; op deze druilerige dagen gaat L. heel af en toe naar buiten, maar zit merendeel binnen. Net als wij. In de zomer heeft hij maar heel weinig binnen gespeeld en was hij voornamelijk buiten met zijn vriendjes op boevenpad.
J. zit dagelijks naar baby-tv te kijken. Vooral 's ochtends bij het ontbijt en 's avonds als ik sta te koken en papa is nog niet thuis. Voor hem is het ook een rustmoment. Hij hoeft dan helemaal niets en kan gewoon lekker "dom" naar de beeldbuis staren. Al zit hij bij muziekjes wel altijd vrolijk mee te deinen.
De laptop/ipad/computer/tv enz is gewoon niet meer weg te denken uit deze maatschappij.
J. zit dagelijks naar baby-tv te kijken. Vooral 's ochtends bij het ontbijt en 's avonds als ik sta te koken en papa is nog niet thuis. Voor hem is het ook een rustmoment. Hij hoeft dan helemaal niets en kan gewoon lekker "dom" naar de beeldbuis staren. Al zit hij bij muziekjes wel altijd vrolijk mee te deinen.
De laptop/ipad/computer/tv enz is gewoon niet meer weg te denken uit deze maatschappij.
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Mijn dochter van 2 kijkt geregeld tv of filmpjes op Youtube van oa. het Zandkasteel. Ze heeft moeite met "praten" hoe we er ook mee bezig zijn, maar mede hierdoor gaat het nu steeds beter.
Ik heb er ook geen moeite mee dat ze soms wat meer tv kijkt als op een andere dag.. het is niet zo dat de hele dag de tv aan staat natuurlijk, maar soms is het wel even "makkelijk" vooral als ik de jongste de fles geef.
Ik heb er ook geen moeite mee dat ze soms wat meer tv kijkt als op een andere dag.. het is niet zo dat de hele dag de tv aan staat natuurlijk, maar soms is het wel even "makkelijk" vooral als ik de jongste de fles geef.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Ik vind tv kijken voor een baby/peuter nog onnodig. Het voegt helemaal niets toe.
Als S wat ouder is mag hij gerust even op de laptop/tv kijken. We zullen het niet helemaal verbannen en dat hoeft ook niet. Ipad en ander geneuzel hebben wij zelf ook niet dus daar zal hij niets mee gaan doen. Of het moet bij een ander zijn.
Als S wat ouder is mag hij gerust even op de laptop/tv kijken. We zullen het niet helemaal verbannen en dat hoeft ook niet. Ipad en ander geneuzel hebben wij zelf ook niet dus daar zal hij niets mee gaan doen. Of het moet bij een ander zijn.
het voegt voor mij wel wat toe hoor.
20 minuutjes bumba, is voor mij 20 minuten rustig koken. En Luuk is dol op Bumba!
20 minuutjes bumba, is voor mij 20 minuten rustig koken. En Luuk is dol op Bumba!
Aimee- Ratel
Ik vind dat geen toevoeging Om iets zelf rustig te doen. Er zijn genoeg andere dingen aan te bieden. Als ik alleen moet koken en S word een beetje jengelig laat ik hem schommelen. Of pak speelgoed waar hij dol op is maar niet elke dag ziet/mee speelt. Of anders jengelt hij maar even een paar minuten.
Aimee schreef:het voegt voor mij wel wat toe hoor.
+1, D kijkt erg vaak Sesamstraat terwijl ik sta te koken.
Ze leert ook best veel van wat ze ziet op tv vind ik. Veel woorden en uitdrukkingen. Zo keek ze laatst het Zandkasteel waarin Toto en Sassa soep maakte van zand/modder. Later die dag was ze in haar keukentje bezig en komt ze naar me toe of ik ook wat soep wil. Dat heeft ze dan dus echt wel van het televisie kijken. Ik vind dat wel een mooie combi eigenlijk. Zoals de meeste hier al zeggen zolang ze niet de hele dag voor de tv hangen en er ook ruimte is voor buitenspelen, knutselen en fantasiespel zie ik geen probleem.
Wij gaan overigens juist een tablet aanschaffen met het oog op de komende zomer (auto) vakantie. Wat Marin al zegt waarom geen gebruik maken van de huidige technieken.
Edit: Ze kijkt trouwens wel (bijna) altijd samen met 1 van ons, ook als ik sta te koken heb ik zicht op de tv en kan er met haar over praten. Zo heb ik toch een beetje het idee dat ze er meer van leert dan alleen maar 'dom' naar de tv staren.
Laatst aangepast door Vancity_girl op ma 7 jan 2013 - 8:24; in totaal 1 keer bewerkt
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Ik vind dat wel een toevoeging. Andere dingen vind hij niet interessant genoeg op dat moment, omdat hij gewoon hongerig is en bij mama wil zijn. Ik vind het wel meerwaarde hebben omdat het hem genoeg afleid om daar op dat moment niet verdrietig om te zijn.
Aimee- Ratel
Ik vind tv aan tijdens het eten koken eigenlijk gewoon een win-win situatie.
Ja, echt waar! Elke dag weer dat gehang aan je benen, gezeur aan hoofd, geruzie achter je billen! Niks aan!
Ja, echt waar! Elke dag weer dat gehang aan je benen, gezeur aan hoofd, geruzie achter je billen! Niks aan!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik heb niet alles gelezen. Maar mijn oudste dochter kijkt zo goed als nooit televisie, ik ben zelf namelijk snel overprikkeld en kan niet zo goed tegen een televisie aan op de achtergrond. Ze kijkt wel elke dag een half uur tot een uur filmpjes op YouTube. Ze kan zelf YouTube erop zetten en filmpjes aanklikken. Ik heb haar ook geleerd om wat dingetjes te typen in Word of wat te tekenen in Paint. Dat is alleen maar handig voor later dat ze die dingen vroeg kan. Af en toe doet ze spelletjes op mijn mobiel.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik kijk elke dag met N. naar Sesamstraat. Dat vindt ze erg leuk, al begrijpt ze nog niet alles. Verder kijkt ze daarna heel soms nog wat maar meestal is ze dan druk met andere dingen. Overdag staat de tv niet aan. In het weekend wel iets meer als m'n vriend voetbal kijkt maar negen van de tien keer ligt ze dan op bed en anders heeft ze er ook niet veel oog voor.
We hebben nu een paar keer een filmpje van Elmo gekeken op de Ipad maar madam kan dan niet van het scherm afblijven en weet hoe ze naar het "bureaublad" moet dus erg handig is dat niet. Spelletjes laat ik haar nog niet doen, daar vind ik haar nog te klein voor.
Voorlopig is het nog makkelijk omdat ze nu nog niet om tv zal gaan zeuren. Als ze ouder is lijkt me inderdaad de balans het belangrijkste.
We hebben nu een paar keer een filmpje van Elmo gekeken op de Ipad maar madam kan dan niet van het scherm afblijven en weet hoe ze naar het "bureaublad" moet dus erg handig is dat niet. Spelletjes laat ik haar nog niet doen, daar vind ik haar nog te klein voor.
Voorlopig is het nog makkelijk omdat ze nu nog niet om tv zal gaan zeuren. Als ze ouder is lijkt me inderdaad de balans het belangrijkste.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Happinaz, ik ben jaloers op jouw overdachte en liefdevolle manier van opvoeden. Wauw. Ik ben het helemaal met je eens, maar heb gewoon niet de energie om het altijd te doen zoals ik zou willen (iets met balans inderdaad). Hoe doe je dat?
Dat vind ik echt zo'n non-argument! Je hebt ook chocoladekoekjes speciaal voor kinderen, maar maakt dat het verantwoord?Marin schreef:Baby-tv is toch speciaal ontwikkeld voor babies?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Hier trouwens ook vaak tv tijdens het koken. Tenzij ze lief aan het spelen is. Maar anders heeft zij een rustmomentje voor de tv en maak ik het eten klaar. Anders loop ik constant heen en weer, want alles wat verboden is wordt enorm interessant als mama gaat koken En ik wil niet dat ze de woonkamer overhoop haalt, op het dressoir klimt en ga zo maar door, en dan kun je niet fatsoenlijk koken. Ik ben over het algemeen niet voor tv om zelf even rustig wat te kunnen doen, maar koken is toch wel belangrijk aangezien we toch echt moeten eten. En ik wil niet dat A. Ondertussen dingen doet die écht niet mogen, of dat mijn eten (of de keuken) verbrandt. Dus als soms niets anders werkt, dan moet het maar even. Natuurlijk hou ik haar dan ook in de gaten, maar dan kan ik wel langer bij mijn eten blijven dan wanneer ze weer kattenkwaad uithaalt.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Filoria schreef:Dat vind ik echt zo'n non-argument! Je hebt ook chocoladekoekjes speciaal voor kinderen, maar maakt dat het verantwoord?Marin schreef:Baby-tv is toch speciaal ontwikkeld voor babies?
Het was gewoon een vraag hoor. Ik kijk zelf geen baby tv, dus ik ken het niet echt Ik neem aan dat baby tv geschikter is voor jonge kinderen dan het journaal, dus als je dan toch de tv aan zet, waarom dan niet op zo'n zender? Wat is daar dan zo erg aan, vraag ik me af?
Marin- Lady Post-a-lot
SarahKey schreef:Ik vind tv kijken voor een baby/peuter nog onnodig. Het voegt helemaal niets toe.
Het kan aan mij liggen, maar ik vind jou soms zo neerbuigend overkomen, dit ook weer.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Digitale kindercamera
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen
» Digitale radio via UPC
» Digitale Camera
» Digitale Time-Out
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen