Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Digitale Time-Out

+7
rapa nui
Pompoen
Bliss
mzcharlotte
Kaat
Fearie
Susan
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Digitale Time-Out

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:05

Welja, laat ik er maar een topic van maken.

Ik ben niet iemand die makkelijk iets half kan doen. Dus als ik een profiel aanmaak op dit forum betekent dat automatisch dat ik dagelijks langskom en toch op z'n minst wel alle topics die verschijnen één keer gelezen moet hebben. Hetzelfde geld voor facebook (check ik 100x per dag), twitter en verslavingen als Wordfeud en DrawSomething. Tel daarbij op dat graag naar bewegend beeld kijk. Zo heb ik bijvoorbeeld in drie dagen alle 'afleveringen' van de Voice Kids teruggekeken. Want ik kan dat nou eenmaal niet uitspreiden over een paar weken.

Wat ik wil met dit verhaal? Ik heb het als aanleiding genomen om mezelf eens uit te dagen een week lang géén beeldschermen te bekijken. Géén tv, géén spelletjes op de foon en géén internet (tenzij noodzakelijk voor werk). Het doel hiervan: eens kijken of het me weer eens gaat lukken een boek te lezen. En tijd over te houden, in plaats van tekort te komen puur door mijn verslaving aan alle elektronica.

Hoe is jouw relatie met de beelschermen? En zou het jou lukken, een week geen tv, internet en telefoonspelletjes?

Ik begin hiermee vanaf 22.30 vanavond en probeer het vol te houden tot volgende week zondag zelfde tijd. Goh.... wat zal ik ineens veel van mijn studie gedaan krijgen! Iemand die t ook gaat proberen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:06

Ik zou het wel kunnen; maar vind het wel fijne ontspanning, even televisie kijken, of even op het forum bijlezen of een tekening bij Drawsomething maken, dus heb geen behoefte om het te proberen, maar zonder kan best. Lekker tijdschriften lezen en in huis aan de slag Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:06

Kenya schreef:

Ik begin hiermee vanaf 22.30 vanavond en probeer het vol te houden tot volgende week zondag zelfde tijd. Goh.... wat zal ik ineens veel van mijn studie gedaan krijgen! Iemand die t ook gaat proberen?

Kun je elkaar hier op de hoogte houden hoe het gaat laughcry

Maar ben benieuwd of het je lukt. Een week zonder telefoonspelletjes en tv zou me makkelijk lukken, een week zonder computer wil ik niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 7:06

Succes.

Nee, ik ga het niet proberen, ik zie daar de noodzaak niet van in. Sterker nog, ik heb me voorgenomen om wat vaker televisie en films te gaan kijken, lekker ontspannend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Fearie zo 15 apr 2012 - 7:08

Vind het een goed streven en zou trots op je zijn als je het haalt. Ik zou het niet kunnen namelijk.

Ik ken het probleem namelijk wel een beetje, sinds ik onbeperkt internet op mijn mobiel heb is het niet gezelliger geworden haha (nee, dat overdrijf ik). Maar ik check wel erg vaak mijn FB, zit geregeld op het forum en zoek alles op wat ik wil weten. Goddank dat ik geen android telefoon en dus geen wordfeud of andere spelletjes heb want dan was het einde echt zoek geweest.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:15

Arden schreef:
Kenya schreef:

Ik begin hiermee vanaf 22.30 vanavond en probeer het vol te houden tot volgende week zondag zelfde tijd. Goh.... wat zal ik ineens veel van mijn studie gedaan krijgen! Iemand die t ook gaat proberen?

Kun je elkaar hier op de hoogte houden hoe het gaat Digitale Time-Out 394967

Maar ben benieuwd of het je lukt. Een week zonder telefoonspelletjes en tv zou me makkelijk lukken, een week zonder computer wil ik niet.

Hahahaha, nee dat dus niet! Maar ik mag nu nog eventjes en na die week natuurlijk wel weer (zul je zien: ga ik dubbelhard aan de slag om alles 'in te halen')

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 7:16

Ik heb trouwens ook het geluk dat ik heel snel kan lezen, dus ik kan makkelijk 's avonds internetten en dan ook nog een boek lezen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Kaat zo 15 apr 2012 - 7:17

Leuke uitdaging, het slokt ongemerkt zoveel tijd op! Wanneer ik klaar ben met school ga ik het denk ik ook eens proberen!
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  mzcharlotte zo 15 apr 2012 - 7:17

Mijn werk bestaat bijna alleen maar uit op een beeldscherm kijken, dus het is niet mogelijk tenzij ik vakantie opneem. Ik zou ook niet echt verder komen met m'n studie, ik ben bezig met een accountplan en ik ben niet echt van plan die eerst uit te schrijven voordat ik het volgende week weer uit kan typen. Digitale Time-Out 827601
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 7:18

mzcharlotte schreef:Mijn werk bestaat bijna alleen maar uit op een beeldscherm kijken, dus het is niet mogelijk tenzij ik vakantie opneem. Ik zou ook niet echt verder komen met m'n studie, ik ben bezig met een accountplan en ik ben niet echt van plan die eerst uit te schrijven voordat ik het volgende week weer uit kan typen. Digitale Time-Out 827601

Maar ze zegt ook: 'Tenzij noodzakelijk voor werk.'
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Bliss zo 15 apr 2012 - 7:21

Heel herkenbaar! (maar ik herken sowieso wel vaak dingen die jij schrijft) Ik ben dus ook zo verslaafd als wat, vooral aan mn telefoon. Natuurlijk, als het écht zou moeten, zou ik vast een week zonder telefoon/tv/internet kunnen, maar aangezien het niet noodzakelijk is, wil ik het niet proberen. Ik zou wel een beetje op mijn telefoongebruik moeten letten, ik check echt té vaak Facebook, Wordfeud en Whatsapp. Maar 's avonds op de bank tv kijken vind ik gewoon ontspannend. Ik herken wel het alles moeten zien. Ik neem steeds van alles op, maar heb gewoon te weinig tijd om het allemaal terug te kijken en raak daar al gestrest door :shock: Ik ben dus al steeds meer programma's aan t skippen, maar wil mijn vaste dingen wel blijven volgen.

Ik wens jou wel heel veel succes en ben erg benieuwd naar je ervaringen na een week!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 7:22

Televisie kijken doe ik dus eigenlijk juist heel weinig, ik zap ook nooit, ik zet altijd gericht een programma op. De laatste weken heb ik wel naar een aantal dingen gekeken en dan merk ik toch wel dat ik het ontspannend vind, dus ik wil wel wat meer programma's gaan volgen. Zappen wil ik nog steeds niet, daar heb ik echt een hekel aan. Ik kijk van tevoren wat er komt en daar zet ik de televisie voor aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Pompoen zo 15 apr 2012 - 7:24

Nou onze televisie doet het alvast niet, iets met de ontvanger en ik kan boven ook geen televisie kijken vanwege hetzelfde probleem. Haha en ik ben lui, heb niet zo zin er achteraan te gaan of uit te zoeken wat er nou precies mis mee is dus geen idee hoe lang dit gaat duren. toch heb ik helemaal geen zin om zonder beeldschermen te proberen omdat ik het net als pippa wel ontspannend vind. Maar de tijd dat het echt een verslaving voor me was is wel voorbij!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:26

Neuh, ik zie ook de noodzaak niet maar als jij het idee hebt dat het te veel is, is het een leuke uitdaging. Ik kijk bijna geen tv en heb naast dit forum, facebook en dat soort dingen ook gewoon tijd met mijn vriendinnen/ familie/ tijdschriften/ reisjes etc. Als ik internet naast me neer zou leggen vul ik dat weer op met andere dingen en kom ik vast ook weer tijd te kort. Het zit gewoon in mij om veel te willen, altijd dingen te willen etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:42

Bliss schreef:Heel herkenbaar! (maar ik herken sowieso wel vaak dingen die jij schrijft) Ik ben dus ook zo verslaafd als wat, vooral aan mn telefoon. Natuurlijk, als het écht zou moeten, zou ik vast een week zonder telefoon/tv/internet kunnen, maar aangezien het niet noodzakelijk is, wil ik het niet proberen. Ik zou wel een beetje op mijn telefoongebruik moeten letten, ik check echt té vaak Facebook, Wordfeud en Whatsapp. Maar 's avonds op de bank tv kijken vind ik gewoon ontspannend. Ik herken wel het alles moeten zien. Ik neem steeds van alles op, maar heb gewoon te weinig tijd om het allemaal terug te kijken en raak daar al gestrest door :shock: Ik ben dus al steeds meer programma's aan t skippen, maar wil mijn vaste dingen wel blijven volgen.

Ik wens jou wel heel veel succes en ben erg benieuwd naar je ervaringen na een week!


Ja, dat dus! En dankje!

Het is bij mij dus overigens met alles zo he. Ik kan gewoon geen dingen half doen. Ik kan ineens helemaal opgaan in iets. Of dat nou schilderen, opruimen of tv kijken is. En ik merk dat ik als ik thuis ben gewoon bijna alleen maar achter een beeldscherm zit de afgelopen tijd.

En ja, voor mijn werk en voor mijn studie heb ik af en toe wel de computer nodig. Maar da's wat anders dan je tijd verdoen met wordfeud vind ik, haha.

Oh en Susan, ik lees ook heel snel, ben altijd een echte boekenwurm geweest. Maar ik pak dus gewoon geen boek meer omdat ik met tv en laptop en telefoon (vaak nog tegelijk ook) bezig ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:44

Zusje schreef:Neuh, ik zie ook de noodzaak niet maar als jij het idee hebt dat het te veel is, is het een leuke uitdaging. Ik kijk bijna geen tv en heb naast dit forum, facebook en dat soort dingen ook gewoon tijd met mijn vriendinnen/ familie/ tijdschriften/ reisjes etc. Als ik internet naast me neer zou leggen vul ik dat weer op met andere dingen en kom ik vast ook weer tijd te kort. Het zit gewoon in mij om veel te willen, altijd dingen te willen etc.

Ja, dat is waar. Ik heb ook altijd wel tijd tekort. Ongeacht waar ik dan mee bezig ben. Maar het gaat me nu vooral even om de wissel beelscherm-papier (studie, boeken etc.).

Jij zou er trouwens vast niet blij mee zijn als iedereen dit nu mee ging doen, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  rapa nui zo 15 apr 2012 - 7:46

Ik heb een paar weken terug water over mijn laptop gegooid dus al een beetje moeten proberen hoe het is. Vind het niet noodzakelijk om het weer te doen. Ik had inderdaad veel meer tijd om boeken en tijdschriften te lezen en voor huishoudelijke klusjes. Maar vond het toch wel erg lastig omdat ik een weekendje weg wilde boeken, wat belastingdingen wou doen voor mijn broer, een fotoalbum wou maken voor mijn moeder etc. en vaak snel even iets wou nakijken op internet. Dus ga mezelf niet zo'n week opleggen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Bliss zo 15 apr 2012 - 7:50

Ik lees de laatste tijd ook heel weinig, omdat ik altijd met die telefoon bezig ben. Ik wil wel weer proberen om dit voor t slapen gaan niet meer te doen, maar gewoon een boek te lezen. Dit doe ik nu nog maar maar af en toe, maar zou ik meer moeten doen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Esperanza zo 15 apr 2012 - 7:54

In een studentenhuis waar ik gewoond heb, hadden we een keer 1 week geen internet en tv. Waarschijnlijk hadden ze ons afgesloten, er kon pas na een week een monteur komen. Echt belachelijk trouwens, maar daar gaat het nu niet om Wink

Eigenlijk was dat best een leuke ervaring. Ok, het was wel vervelend want ik moest verslagen voor m'n opleiding maken en daar had ik info van internet voor nodig dus ging ik naar de bieb. En i.p.v. alleen maar op m'n mail en fb te zitten (wat ik thuis heel veel deed) ging ik echt doelgericht aan de slag.
Ook in huis was het wel grappig. Wij zochten elkaar als huisgenoten veel meer op, we gingen spontaan schoonmaken, uitgebreid koken, spelletjes doen.

Nu maak ik ook wel veel gebruik van internet en tv, maar het is niet dat ik daardoor minder tijd voor andere dingen heb. Ik kan rustig een avond een boek lezen, zonder m'n laptop aan te zetten. Ik heb ook geen telefoon met internet, dus ook daar geen verleiding.

Ik vind het wel een leuke uitdaging Kenya. Ik ben benieuwd hoe het gaat!!
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 8:06

Ja, voor sommige dingen is het ook erg lastig als je geen internet hebt inderdaad. Maar voor een week niet onoverkoombaar denk ik. En als er echt per sé iets moet gebeuren (a la weekendje weg boeken of iets opzoeken of wat dan ook) dan schuif ik het wel door naar m'n vent, haha.

Bij mij is dat dus anders Esperanza, ik leg me dus compleet toe dan op één iets, en nu dus tv/computer/telefoon en laat de rest daardoor links liggen. Als ik het gematigder kon zou het inderdaad anders zijn.

Maar het lijkt me nu wel even lekker. Een weekje cold-turkey afkicken. Ik kom het natuurlijk volgende week zondag nog wel even melden, haha. We zijn dan toevallig een weekend weg dus dat komt ook nog wel mooi uit!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 9:08

Ik ga m'n bed in, met boek.
Tot over een week!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 18:01

Kenya schreef:
Zusje schreef:Neuh, ik zie ook de noodzaak niet maar als jij het idee hebt dat het te veel is, is het een leuke uitdaging. Ik kijk bijna geen tv en heb naast dit forum, facebook en dat soort dingen ook gewoon tijd met mijn vriendinnen/ familie/ tijdschriften/ reisjes etc. Als ik internet naast me neer zou leggen vul ik dat weer op met andere dingen en kom ik vast ook weer tijd te kort. Het zit gewoon in mij om veel te willen, altijd dingen te willen etc.

Ja, dat is waar. Ik heb ook altijd wel tijd tekort. Ongeacht waar ik dan mee bezig ben. Maar het gaat me nu vooral even om de wissel beelscherm-papier (studie, boeken etc.).

Jij zou er trouwens vast niet blij mee zijn als iedereen dit nu mee ging doen, haha.

Dat maakt mij echt niet uit hoor. Ik bedoel, dit forum is geen inkomstenbron voor mij ofzo smile. Tot over een week!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Ella zo 15 apr 2012 - 20:19

Ik zou het wel kunnen maar vind het niet nodig. Ik kijk amper tv en is forummen/internetten voor mij ook ontspaning.

Wij doen wel eens bewust een avond niks met tv of telefoon of computer. gewoon even iets anders.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Gast ma 23 apr 2012 - 0:57

Hallo menschen, ik ben er weer!

Veel boeken gelezen, nog meer geslapen (blijkt dus dat ik eigenlijk best moe was, alleen had ik dat niet door als ik achter de tv/laptop zat, achter een boek duidelijk wel want viel regelmatig in slaap). En eigenlijk niet eens het internet gemist. De tv wel, dat geef ik toe. Vanmiddag lekker bankhangen want ben nog vrij, maar er gaan zeker meer beelschermvrije dagen komen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Ugly Betty ma 23 apr 2012 - 1:15

Wat knap dat je het hebt volgehouden! Is je huis ook netter geworden?

Ik zou best een week zonder computer willen (buiten werk om want daar zit ik dagelijks achter de computer). Tv wil ik niet missen, ik vind het heerlijk om 's avonds een film te kijken, op avonden dat ik thuis ben.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Digitale Time-Out Empty Re: Digitale Time-Out

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum