Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe koffie "leren" drinken?

+23
Zora
Atelier Madame
Esperanza
Happinaz
Aimee
Susan
Nora
Lejow
Rush
Minx
Caroow
Green_Pepper
SarahKey
Mizz_S
Parisienne
Fortissimo
Marin
Blond
Caramba
Antibes
Tamagotchi
Liz
JD
27 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Hoe koffie "leren" drinken? - Pagina 3 Empty Re: Hoe koffie "leren" drinken?

Bericht  Green_Pepper ma 7 jan 2013 - 5:26

Een open pak koffie wordt oud, hetzelfde geldt voor senseo-pads. Ik denk dat ze dat bedoeld!
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Minx ma 7 jan 2013 - 5:31

Nee want de Pads worden op een gegeven moment toch ook oud. Die zitten niet voor niets vacuum verpakt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happinaz ma 7 jan 2013 - 5:41

Ik kreeg 2 baby's, viel op mijn werk daardoor in slaap achter de computer -letterlijk- en wordt gewekt met een cappuccino door mijn collega.
Vanaf dat moment ben ik functioneel koffie gaan drinken op werk en kan er nu echt zin in hebben.
Dat was vrij cold turkey dus.... Hahaha
Daarvoor was ik echt een enorme theeleut, nog steeds trouwens wel!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Esperanza ma 7 jan 2013 - 6:04

Blond schreef:
Marin schreef:

En heel stom, maar als m'n vriend geen koffie had gelust of het niet ook leuk had gevonden om beetje barista te spelen, was dat stiekem best een afknapper geweest. Echt geen dealbreker ofzo hoor zo zwaar nou ook weer niet, maar ik waardeer het wel dat ie koffie ook leuk én lekker vindt. Ik vind dat leuk om samen te kunnen delen.

Wat grappig, ik vind het ook een afknapper als mannen thee drinken in plaats van koffie Very Happy. Inderdaad geen dealbreaker, maar ik vind het voor vrouwen nog wel geaccepteerd dat ze geen koffie lusten, maar bij mannen vind ik echt wel 'horen'.
Haha, dat heb ik dus ook! Mijn ex dronk geen koffie en ik vond dat zo ongezellig.

Ik ben echt opgegroeid met koffie, dronk het volgens mij al toen ik op de kleuterschool zat. Ok, dat was voornamelijk melk met een druppeltje koffie en veel suiker Wink In de loop der jaren is de melk en suiker steeds minder geworden en nu drink ik het zwart.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen koffie willen leren drinken, ondanks dat ze het niet lekker vinden. Dat komt ook omdat koffie voor mij voor gezelligheid staat. En koffie drinken heeft gewoon wat.

Ik heb zelf een senseo en dat is prima, maar ik ben niet heel enthousiast. Ik gebruik altijd de DE extra dark roast en dat is wel prima te drinken, maar als ik ergens nespresso heb gehad en dan weer senseo drink, dan moet ik wel weer even wennen haha.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 7:03

Na dit topic door te hebben gelezen, heb ik net voor mezelf een kopje koffie gezet :P
Met een heel klein beetje koffiemelk en suiker (echt heeeeel weinig) vind ik het best lekker, maar ik krijg er altijd hoofdpijn van. Terwijl ik gerust een paar blikjes Red Bull op kan drinken, dus het komt denk ik niet door de cafeïne. Geen idee hoe het komt. Misschien moet ik het gewoon vaker drinken?

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 7 jan 2013 - 7:07

Ik krijg juist hoofdpijn als ik s ochtends geen koffie drink :nopompom:
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Blond ma 7 jan 2013 - 7:11

Minx schreef:Nee want de Pads worden op een gegeven moment toch ook oud. Die zitten niet voor niets vacuum verpakt.

Ohh! Ik bewaar mijn pads in een speciaal blik maar drink ook genoeg koffie om ze niet oud te laten worden.

@Esperanza: ja zo dronk ik als kind ook koffie! Veel melk en suiker en weinig koffie! En toen ik 10 was ging ik gewone koffie drinken, met alleen een scheutje melk.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 7:13

Atelier Madame schreef:Ik krijg juist hoofdpijn als ik s ochtends geen koffie drink Hoe koffie "leren" drinken? - Pagina 3 1270000679

Mijn vriend ook ..

Bij hem op het werk hebben ze geen fatsoenlijk koffiezet apparaat dus neemt hij oplos-koffie mee. Ik zorg dus altijd dat wanneer hij uit zijn werk komt, dat er een kopje verse koffie voor hem klaar staat. Anders is hij niet zo gezellig Hoe koffie "leren" drinken? - Pagina 3 2474380249

Gast
Gast

Bericht  Zora ma 7 jan 2013 - 8:50

Atelier Madame schreef:Ik krijg juist hoofdpijn als ik s ochtends geen koffie drink :nopompom:

Ik ook. Ik ben geloof ik stiekem koffieverslaafd :s Afgelopen zomer, toen we aan het campinghoppen waren, gingen we weer eens heel vroeg weg, maar dit keer ook zonder te eten of koffie te zetten. Ik heb me de hele dag zo slap en ziek gevoeld. Rond 15u grote bak koffie, en ik was weer beter :O Echt niet goed!

De oudste Senseomachines geven echt geen lekkere koffie vind ik, veel te slap. De nieuwste Senseo's zijn al een stuk beter, best te drinken!

Laatst aangepast door Zora op ma 7 jan 2013 - 9:00; in totaal 1 keer bewerkt
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 8:54

Mij werd vorig jaar cappuccino voorgeschoteld en die durfde ik eigenlijk niet te weigeren. En vanaf dat moment lust ik het redelijk, maar dan wel de speciale koffies, zegmaar. Cappuccino, Starbucks etc etc. Gewone Hollandse gezette koffie, of Senseo vind ik nog altijd niks.

Gast
Gast

Bericht  Liz ma 7 jan 2013 - 9:49

Ik vind koffie zo lekker ruiken. Als mijn vriend koffie zet, sta ik erboven te sniffen maar de smaak, echt juk! Ik lust het echt niet, zelfs niet in een speciale variant. Ik drink heel de dag thee. Mijn vriend drinkt wel koffie en daarom hebben we een dolce gusto, ik vind het ook aantrekkelijker als mannen koffie drinken Wink
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Susan ma 7 jan 2013 - 9:55

Ik ben er bijna nooit bij als mijn man koffie drinkt, hij drinkt het 's ochtends vroeg en op zijn werk, 's avonds eigenlijk nooit. Dus als ik het al aantrekkelijk zou vinden (het interesseert me niks of hij koffie, thee of melk drinkt) dan krijg ik er toch weinig van mee, hooguit in het weekend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  missy. wo 9 jan 2013 - 3:07

Blond schreef:
Marin schreef:Ik vind het ook niet echt raar om koffie te willen leren drinken. Het is nou eenmaal meer een drank voor volwassenen dan voor kinderen, dus logisch dat veel mensen er op latere leeftijd nog aan die smaak moeten wennen en dus moeten leren drinken.

Eens met Marin.

Als er klanten komen vraag ik standaard "Kan ik een kopje koffie voor u inschenken", en ik vind het zo truttig als een volwassene dan zegt: "Nee ik lust geen koffie".

Zal wel aan mij liggen, ik dronk op mijn 8ste al koffie verkeerd.

Haha dat doet mijn denken aan mijn man. Hem werd tijdens een sollicitatie koffie aangeboden, hij durfde niet te weigeren. Sindsdien lust hij koffie.

Zelf moet ik altijd zo vaak plassen als ik koffie heb gedronken. Ik zal dus ook niet zo snel voor mezelf maken, maar als er visite is drink ik wel een kopje mee.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Eponine vr 11 jan 2013 - 23:17

Ik heb het tijdens het schrijven van mijn scriptie geleerd. Kreeg het van een vriendin voor mn neus gezet. Zonder iets erin, sindsdien drink ik t regelmatig, maar niet voor de lunch, dan ben ik de hele dag van slag.

Vroeger lustte ik ook geen thee en mijn ouders vonden dat ik dat moest drinken op vakantie, dan kregen we sinaasappel of perzikthee met heel veel suiker erin. Ik vond dat zo vies. Tot ik jaren later op mezelf woonde en wat thee in huis had voor visite. Toen ben ik andere smaakjes gaan drinken zonder suiker, tegenwoordig kan ik niet meer zonder mijn kopje thee.
Eponine
Eponine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 98
Punten : 98
Registratiedatum : 15-11-12

Bericht  Bolleke za 12 jan 2013 - 2:55

Ik zou ook gewoon varianten proberen JaneDoe! Misschien is er iets bij wat je wel lekker vind.

Wel grappig, ik zou ook echt afknappen op een man die geen koffie drinkt, ik vind het dan juist gezellig samen koffie te drinken enzo.. Zou het echt stom vinden als hij dan zegt "Nee doe mij maar een beker melk".

Ik drink het zwart, en ik heb zelf een ouderwets apparaat waar je dus snelfiltermaling koffie in moet doen, mijn ouders hadden altijd senseo en dat vind ik echt vies, daar dronk ik ook geen koffie, en nu hebben ze ook een ouderwetse.
De meeste varianten vind ik ook lekker, Dolce Gusto enzo, maar ik drink dat altijd bij vriendinnen dus vind het niet nodig zelf zo'n ding te kopen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  sanne-84 za 12 jan 2013 - 4:11

Ik heb het vanaf mn 14e gedronken, gewoon als we ergens op bezoek waren, thuis zette ik t nooit.
Alleen lust ik tnu niet meer sinds een paar jaar. Geen idee waarom niet. Vaak krijgje de keuze tussen koffie of thee, n dan drink ik dus thee, of ik zeg nee.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: