Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe koffie "leren" drinken?

+23
Zora
Atelier Madame
Esperanza
Happinaz
Aimee
Susan
Nora
Lejow
Rush
Minx
Caroow
Green_Pepper
SarahKey
Mizz_S
Parisienne
Fortissimo
Marin
Blond
Caramba
Antibes
Tamagotchi
Liz
JD
27 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe koffie "leren" drinken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe koffie "leren" drinken?

Bericht  Marin ma 7 jan 2013 - 3:20

Haha dit gesprek heb ik hier trouwens al eens eerder gevoerd bedenk ik me. Het gaat er niet om dat je het móet leren drinken, het gaat er om dat je het moet léren drinken ;-)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Nora ma 7 jan 2013 - 3:25

Ik heb een aantal keer koffie gedronken om het te "leren drinken". Echter vond ik het na 10x met en zonder heel veel melk nog steeds niet te drinken. Dus ik ben afgehaakt. Als iemand me koffie aanbiedt vraag ik of er heel toevallig ook thee is en dat ik anders voor een glas water ga.

Bier heb ik trouwens ook 100x geprobeerd maar blijft ook niet lekker.
Jammer maar helaas. Geef mij maar wijn en thee smile
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lejow ma 7 jan 2013 - 3:25

Marin schreef:Haha dit gesprek heb ik hier trouwens al eens eerder gevoerd bedenk ik me. Het gaat er niet om dat je het móet leren drinken, het gaat er om dat je het moet léren drinken ;-)

Ja, maar waarom zou je dat willen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Marin ma 7 jan 2013 - 3:30

Lejow schreef:
Marin schreef:Haha dit gesprek heb ik hier trouwens al eens eerder gevoerd bedenk ik me. Het gaat er niet om dat je het móet leren drinken, het gaat er om dat je het moet léren drinken ;-)

Ja, maar waarom zou je dat willen?

Weet ik veel, om de redenen die ik hierboven ook al gaf. Je hóeft het niet te doen. Maar als iemand dat om zo'n reden nou wil, is dat toch prima? Ik wil ook gewoon alles proeven omdat het kan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow ma 7 jan 2013 - 3:37

Nee, dat weet ik, en dat is maar goed ook hahaha.

Ik vind iets proeven dan weer iets anders dan iets leren drinken/eten.
Ik wil iets best proeven, vind ik het niet lekker, is het klaar. Ik ga niet tegen mijn zin in iets eten of drinken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin ma 7 jan 2013 - 3:39

Nee ok, maar koffie is wel zo'n typische smaak die je moet léren waarderen dus. Net als bij kleine kindjes die smaken moeten leren herkennen en waarderen. Alleen dan voor volwassenen :P

Niemand zeg dat het hoeft, en niemand zegt dat je het na pakweg 5 of 10 keer lekker vindt, maar het is wel een smaak waarbij dat vaak zo werkt. Niet iedereen zal die smaak leren waarderen en dan kan je op gegeven moment beslissen van ok nee dit lust ik echt niet en gaat niet gebeuren, maar vaak na verloop van tijd ga je het wél lekker vinden omdat je aan de smaak gewend bent geraakt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan ma 7 jan 2013 - 3:43

Ik kan alleen iets leren eten of drinken als er vanaf het begin al iets is in de smaak dat ik interessant of aantrekkelijk vind. Dat had ik in het begin met olijven, ik vond ze in het begin veel te zout en niet echt lekker, maar op de een of andere manier vond ik de smaak wel interessant, waardoor ik het steeds bleef proberen. Bier bijvoorbeeld zal ik nooit leren drinken, want dat vind ik echt alleen maar smerig, ik vind het stinken, ik vind het er vies uitzien en ik vind het heel vies smaken, daarbij zie ik daar ook de toegevoegde waarde niet van. Koffie hangt er een beetje tussenin, ik vind ijskoffie heel lekker, ik vind koffiesnoepjes lekker, een ijscoupe met warme koffie erbij, moccataart, moccaijs, dat soort dingen, maar warme koffie blijf ik vies vinden, of ik nu koffie verkeerd probeer, cappuccino, noem maar op. Het blijft voor mij smaken naar opgewarmde ijskoffie, hoe stom dat ook klinkt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Rush ma 7 jan 2013 - 3:45

Wat nu steeds op TV is lijkt me wel lekker. Latte met hazelnootsmaak en caramel enzo.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Marin ma 7 jan 2013 - 3:47

Susan schreef: Het blijft voor mij smaken naar opgewarmde ijskoffie, hoe stom dat ook klinkt.

Haha grappig, omgekeerd geleerd is omgekeerd gedaan Wink

Ik zie koffie (echt espresso) en al die koffiedrankjes eigenlijk meer als twee verschillende producten. Haha soms bestel ik zelfs een peppermint mocha én een espresso bij de Starbucks. Thuis drink ik met name espresso, maar soms maak ik ook een koffiedrankje. Maar dat zie ik dan meer als lekkernij dan echt als koffie, op de één of andere manier.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow ma 7 jan 2013 - 3:48

Susan schreef:Ik kan alleen iets leren eten of drinken als er vanaf het begin al iets is in de smaak dat ik interessant of aantrekkelijk vind. Dat had ik in het begin met olijven, ik vond ze in het begin veel te zout en niet echt lekker, maar op de een of andere manier vond ik de smaak wel interessant, waardoor ik het steeds bleef proberen. Bier bijvoorbeeld zal ik nooit leren drinken, want dat vind ik echt alleen maar smerig, ik vind het stinken, ik vind het er vies uitzien en ik vind het heel vies smaken, daarbij zie ik daar ook de toegevoegde waarde niet van. Koffie hangt er een beetje tussenin, ik vind ijskoffie heel lekker, ik vind koffiesnoepjes lekker, een ijscoupe met warme koffie erbij, moccataart, moccaijs, dat soort dingen, maar warme koffie blijf ik vies vinden, of ik nu koffie verkeerd probeer, cappuccino, noem maar op. Het blijft voor mij smaken naar opgewarmde ijskoffie, hoe stom dat ook klinkt.

Nou ja, dit dus haha Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aimee ma 7 jan 2013 - 4:10

Voor staat koffie drinken gelijk aan volwassenheid en daarom wil ik het graag leren drinken (en dat kunnen jullie lekker allemaal een kulreden vinden). Alleen ik vind het ZOOOO goor. Ik blijf het proberen met allemaal zoete troep er in, liters melk erdoorheen, dat vieze bittere koffiesmaakje komt overal doorheen.
Maar ik geef niet op!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Susan ma 7 jan 2013 - 4:16

Ik vind wel dat koffie iets gezelligs heeft, net als wijn, daarom zou ik het wel willen leren, maar het gaat volgens mij echt niet gebeuren. Wijn vind ik er altijd heel aantrekkelijk uitzien maar zelfs zoete wijn vind ik veel te zuur (en dan te bedenken dat je blijkbaar pas serieus genomen wordt als je droge wijn drinkt, weinig kans dat ik dat ooit zal lusten).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  JD ma 7 jan 2013 - 4:37

oh wow....en zo is mn topic opeens 3 pagina's lang, en dat alleen maar over koffie.... Rolling Eyes
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Marin ma 7 jan 2013 - 4:44

Haha ja, koffie is dan ook een hele cultuur :P

Ik vind het ook altijd iets gezelligs hebben, koffie drinken (leuker dan thee drinken op de één of andere manier, maar ik ben ook niet zo'n thee gek). En ik vind koffie winkeltjes altijd zo leuk, mooie apparaten kijken, lekkere koffie proeven, leuke kopjes uitzoeken en bonen/smaken verschillen proeven enzo. Je hebt ook echt allemaal leuke accessoires voor er bij (kopjes, siroop, als je echt een bonenmaalapparaat hebt een tamper enzo). Ik kan daar echt blij van worden, ik associeer dat echt met 'leuk' en 'lekker'.

En heel stom, maar als m'n vriend geen koffie had gelust of het niet ook leuk had gevonden om beetje barista te spelen, was dat stiekem best een afknapper geweest. Echt geen dealbreker ofzo hoor zo zwaar nou ook weer niet, maar ik waardeer het wel dat ie koffie ook leuk én lekker vindt. Ik vind dat leuk om samen te kunnen delen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx ma 7 jan 2013 - 4:58

Maar ik vind koffie ook wel leuk smile vind apparaten kijken leuk smile denk ook dat als ik op mezelf ga ik een klein nespresso apparaatje aanschaf. Met senseo is het toch minder goed afgesloten. En geen koffie schenken vind ik ook zo wat.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  JD ma 7 jan 2013 - 5:00

En voor de ervaren koffiedrinkers onder ons - Vinden jullie Senseo koffie lekker of niet?
Ik heb nu dus alleen een Senseo apparaat staan voor visite, en ben altijd bang dat ze het niet te zuipen vinden... confused
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Blond ma 7 jan 2013 - 5:02

Marin schreef:Haha ja, koffie is dan ook een hele cultuur Hoe koffie "leren" drinken? - Pagina 2 253468018

Ik vind het ook altijd iets gezelligs hebben, koffie drinken (leuker dan thee drinken op de één of andere manier, maar ik ben ook niet zo'n thee gek). En ik vind koffie winkeltjes altijd zo leuk, mooie apparaten kijken, lekkere koffie proeven, leuke kopjes uitzoeken en bonen/smaken verschillen proeven enzo. Je hebt ook echt allemaal leuke accessoires voor er bij (kopjes, siroop, als je echt een bonenmaalapparaat hebt een tamper enzo). Ik kan daar echt blij van worden, ik associeer dat echt met 'leuk' en 'lekker'.

En heel stom, maar als m'n vriend geen koffie had gelust of het niet ook leuk had gevonden om beetje barista te spelen, was dat stiekem best een afknapper geweest. Echt geen dealbreker ofzo hoor zo zwaar nou ook weer niet, maar ik waardeer het wel dat ie koffie ook leuk én lekker vindt. Ik vind dat leuk om samen te kunnen delen.

Wat grappig, ik vind het ook een afknapper als mannen thee drinken in plaats van koffie Very Happy. Inderdaad geen dealbreaker, maar ik vind het voor vrouwen nog wel geaccepteerd dat ze geen koffie lusten, maar bij mannen vind ik echt wel 'horen'.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin ma 7 jan 2013 - 5:03

JaneDoe schreef:En voor de ervaren koffiedrinkers onder ons - Vinden jullie Senseo koffie lekker of niet?
Ik heb nu dus alleen een Senseo apparaat staan voor visite, en ben altijd bang dat ze het niet te zuipen vinden... confused
~

Nee ik vind Senseo smerig, maar ik zal dat niet snel zeggen hoor tegen mensen :P Ik vind het veel te slappe waterige koffie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blond ma 7 jan 2013 - 5:03

JaneDoe schreef:En voor de ervaren koffiedrinkers onder ons - Vinden jullie Senseo koffie lekker of niet?
Ik heb nu dus alleen een Senseo apparaat staan voor visite, en ben altijd bang dat ze het niet te zuipen vinden... Hoe koffie "leren" drinken? - Pagina 2 878948377

Ja hoor, ik heb in mijn appartement ook alleen een Senseo. Ik koop wel een keertje een koffiezetapparaat, maar voor nu vind ik het prima. Ik ga niet voor mezelf een hele pot koffie zetten, een Senseo is heel gemakkelijk om 1 kopje te zetten. Wel vind ik alleen de pads van de AH Perla & Douwe Egberts lekker.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan ma 7 jan 2013 - 5:07

Wij hebben ook alleen een Senseo-apparaa, de meeste mensen die ik ken hebben zelf ook een Senseo-apparaat. Ik vind dat Nespresso er wel leuk uitzien maar eigenlijk lijkt het me veel te duur. Net als dat nieuwe ding met die hele bonen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin ma 7 jan 2013 - 5:12

Het is ook best duur, zo'n Nespresso apparaat (tenminste, het apparaat niet, maar de cupjes wel) dus ik kan me goed voorstellen dat veel mensen een Senseo hebben. Niks mis mee ook hoor, ik vind het alleen slappe koffie en dus niet zo lekker, maar als ik het aangeboden krijg, drink ik het zeker wel op.

Maar misschien is dat wel een tip aan JaneDoe: Ik vind zelf, als echte koffieliefhebber, de Senseo dus eigenlijk ook niet echt lekker. Misschien dus eens een alternatief proberen?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx ma 7 jan 2013 - 5:13

Goedkoop is anders inderdaad geloof tussen de 35 en 40 cent per kopje voor de cups. Maar vind het ook zoiets om mensen senseo te geven die er al lang staat. Dan maar wat duurder. En zou dan toch steeds nieuwe kopen. Daarbij hebben mijn ouders en broertje zo'n apparaat dus cups bestellen zou dan eventueel samen kunnen. En wat ik van de koffiedrinkers altijd hoor is oude koffie vies. Dus dan maar iets duurder smile

Ik geef ook graag geld uit aan lekkere thee dus waarom mijn gasten dan vieze koffie voorzetten, voor verjaardagen leen ik dan wel een ouderwets apparaat,
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Marin ma 7 jan 2013 - 5:15

Ik zei het laatst al in het Nespresso topic, maar het liefst zou ik in een volgend huis gewoon 3 koffie apparaten hebben: Een Nespresso voor ons dagelijks gebruik omdat het lekker en super makkelijk is, een echt koffiebonen espresso apparaat omdat het zo mooi staat en lekker is, dus voor luxe koffie maar wel veel werk, en gewoon onderin 't kastje zo'n filter koffie apparaat om op verjaardagen te serveren (als je meer dan 20 koppen moet zetten bijv, dan ben je niet blij met per-stuk apparaten). Bij m'n vader is dit ook, ideaal.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan ma 7 jan 2013 - 5:16

Ik heb nog nooit Senseo gedronken, ik heb het alleen geprobeerd in restaurantjes en café's. Ik heb zelfs een keer cappuccino gedronken in Italië, zelfs die vond ik niet lekker. De enige lekkere koffie die ik ooit gedronken heb was met heel, heel veel melk, dat was in Portugal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blond ma 7 jan 2013 - 5:22

Minx schreef:Goedkoop is anders inderdaad geloof tussen de 35 en 40 cent per kopje voor de cups. Maar vind het ook zoiets om mensen senseo te geven die er al lang staat. Dan maar wat duurder. En zou dan toch steeds nieuwe kopen. Daarbij hebben mijn ouders en broertje zo'n apparaat dus cups bestellen zou dan eventueel samen kunnen. En wat ik van de koffiedrinkers altijd hoor is oude koffie vies. Dus dan maar iets duurder Hoe koffie "leren" drinken? - Pagina 2 561177

Ik geef ook graag geld uit aan lekkere thee dus waarom mijn gasten dan vieze koffie voorzetten, voor verjaardagen leen ik dan wel een ouderwets apparaat,

Senseo die er al lang staat? Je zet Senseo toch per kop, ik laat hem in ieder geval nooit staan zodat hij koud wordt.
Bedoel je niet een 'gewoon' koffiezetapparaat waar je de koffie laat doorlopen en dan de kan op de warmhoudplaat laat staan? Dat vind ik inderdaad ook niet lekker.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: