Een maand alcoholvrij
+20
SuperGrover
Exogenesis
Sea of Trees
Fortissimo
Vino
Lejow
Sanne
Bliss
Kiekeboe
Parisienne
Arwyn
Japie
Toet
Pompoen
SoGood
PeperMunt
Kowalski
Sam
Poubelle
Caro
24 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Een maand alcoholvrij
Herkenbaar ja.
Ik probeer vaak m'n laptop een avondje uit te laten, dat scheelt wel. Vaak lees ik dan wel mee via m'n telefoon maar ik reageer dan bijna nooit omdat ik het beroerd vind typen.
Ik probeer vaak m'n laptop een avondje uit te laten, dat scheelt wel. Vaak lees ik dan wel mee via m'n telefoon maar ik reageer dan bijna nooit omdat ik het beroerd vind typen.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Herkenbaar. Ik heb genoeg nuttigs te doen, maar elk keer als ik een klein dingetje gedaan heb plof ik op de bank, neem mijn laptop op schoot en ga forummen.Sogood schreef:Hahaha, lief zijn jullie! Nee, ik heb er geen last van maar soms blijf ik hier wel te lang hangen terwijl ik eigenlijk iets nuttigers zou kunnen doen. Nu ik vakantie heb gehad viel me dat wel op maar ja, dan mag het..
Succes meiden, met jullie alcohol-vrije-maand!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik begin overigens morgen! Er stond nog een restje in de koelkast, en dat is gewoon zonde natuurlijk om dat niet op te drinken!
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Is alle prosecco al op ?
Ik wens jullie veel succes, ik drink vrijdag weer lekker een wijntje
Kiekeboe schreef:Is alle prosecco al op ?
Nee! Maar ik ga een fles weggeven, als bedankje voor de hondenuitlaat service en die anderen haal ik uit de koelkast en verstop ik ;-)
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Hmm nee ik doe niet mee, heb de komende weekenden allerlei plannen waar alcohol bij komt kijken Wél ga ik vanaf morgen weer 'op dieet', dat wil zeggen: niet snoepen, gezonder eten en genoeg sporten! Wil voor de zomer graag 15 kilo afvallen, hele uitdaging dus!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Sam schreef:Ik zou wel 'een maand lang geen snoep' willen doen.
Dat geldt ook voor mij, alcohol drink ik toch al nooit, maar snoepen...
Ik neem me iedere keer voor minder te snoepen, maar het lukt gewoon niet.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Stofzuiger schreef:Een maand zonder alcohol? Geen probleem.
+1
Maak er met gemak een jaar of 5 van
Hier bij mij zou ook de 'maand niet snoepen' het beter doen...
Wat me tegenhoudt?
Zooitje doorzettingsvermogen bijv.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Bliss schreef:Hmm nee ik doe niet mee, heb de komende weekenden allerlei plannen waar alcohol bij komt kijken Wél ga ik vanaf morgen weer 'op dieet', dat wil zeggen: niet snoepen, gezonder eten en genoeg sporten! Wil voor de zomer graag 15 kilo afvallen, hele uitdaging dus!
Ik ga met jou mee doen Bliss! Ik wil er ook wat kilo's af en mijn conditie mag ook wel wat verbeterd worden. Dus ik ga weer beginnen met hardlopen en m'n snoepgedrag moet verminderd worden.
Caro, was je laatste beetje alcohol lekker, wat nog in de fles zat?
Vino- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 445
Registratiedatum : 13-11-12
Voor mij ook, alcohol drink ik wel, minder ik nu al, maar heb er niet echt behoefte aan. Snoep daar en tegen...ik moet soms gewoon naar de winkel om het te halen, anders wordt ik onrustig.Sanne schreef:Sam schreef:Ik zou wel 'een maand lang geen snoep' willen doen.
Dat geldt ook voor mij, alcohol drink ik toch al nooit, maar snoepen...
Ik neem me iedere keer voor minder te snoepen, maar het lukt gewoon niet.
Ik wil best met een paar dit een maand volhouden! Lijkt mij goed om elkaar te motiveren en ook wel weer mooi als het een maand gelukt is zonder. Daarna een zakje per week o.i.d.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Zonder alcohol wordt voor mij geen probleem, maar zonder snoep....
Hebben we het dan alleen over snoepjes zoals winegums etc, of ook chippies enzo?
Hebben we het dan alleen over snoepjes zoals winegums etc, of ook chippies enzo?
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Alleen snoepjes, dat is al lastig genoeg! Wanneer ik ook geen chips en koek mag, pfff, dan is de uitdaging te groot (ja, ik ben een vreetzakkie).Aagje! schreef:Zonder alcohol wordt voor mij geen probleem, maar zonder snoep....
Dennenappel- Kletskop
Om er even een discussie van te maken
Mij valt op (bij o.a. Bliss) dat er mensen niet mee doen, omdat ze feestjes in het verschiet hebben liggen. Moet hier dan dan persé bij gedronken worden? Ik begrijp dat nooit zo. Mijn vriend doet dat ook. Hij MOET bij voetbal een biertje drinken, anders is het niet gezellig. Ben ik de enige die dit raar vind? Met fris of een sapje kan je het toch net zo gezellig maken?
Mij valt op (bij o.a. Bliss) dat er mensen niet mee doen, omdat ze feestjes in het verschiet hebben liggen. Moet hier dan dan persé bij gedronken worden? Ik begrijp dat nooit zo. Mijn vriend doet dat ook. Hij MOET bij voetbal een biertje drinken, anders is het niet gezellig. Ben ik de enige die dit raar vind? Met fris of een sapje kan je het toch net zo gezellig maken?
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Als ik op stap ga (echt de kroeg in) dan wil ik het liefste wel drinken. Dit omdat ik anders enorm veel last heb van al die mensen om me heen, al die indrukken. Als ik gedronken heb, dan voel ik me prettiger en spontaner, en dan heb ik minder last van al die prikkels. Even de zenuwen lamleggen noem ik het altijd
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Poubelle schreef:Sam schreef:Ik zou wel 'een maand lang geen snoep' willen doen.
Wat houd je tegen?
Wat ziet mijn oog???
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Exogenesis schreef:Poubelle schreef:Sam schreef:Ik zou wel 'een maand lang geen snoep' willen doen.
Wat houd je tegen?
Wat ziet mijn oog???
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Fortissimo schreef:Om er even een discussie van te maken
Ik hoef niet per se te drinken om t gezellig te hebben hoor, maar vind een drankje er wel bij horen in de kroeg! Vind ik lekker en gezellig en bovendien ben ik dan net wat losser ofzo.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben minder snel moe met alcohol, dus ik hou het dan langer vol. Qua gezelligheid, tja, ik vind het wel gezelliger met drank, maar nuchter kan ik het ook leuk hebben. Ik wil best een avondje nuchter zijn, ik wil bijvoorbeeld best eens BOB-en (vertel mij, hoe werkt dit werkwoord???), maar niet een maand lang.Fortissimo schreef:Om er even een discussie van te maken
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Gister avond besloten mee te doen aan een maand lang zonder snoep, wordt ik nu al met hoofdpijn wakker
Alleen het denken aan geeft me al ontwennings verschijnselen
Aagje!- Kletskop
SuperGrover schreef:Ik ben minder snel moe met alcohol, dus ik hou het dan langer vol. Qua gezelligheid, tja, ik vind het wel gezelliger met drank, maar nuchter kan ik het ook leuk hebben. Ik wil best een avondje nuchter zijn, ik wil bijvoorbeeld best eens BOB-en (vertel mij, hoe werkt dit werkwoord???), maar niet een maand lang.Fortissimo schreef:Om er even een discussie van te maken
Ik kan het zonder drank ook erg gezellig vinden, maar juist op feestjes vind ik het leuk om er een drankje bij te drinken. Het moet niet en als het niet anders kan, wil ik prima fris drinken, maar met z'n allen een wijntje maakt voor mij wel de sfeer compleet vaak. Bovendien vind ik het ook gewoon lekker. Op fris ben ik echt heel snel uitgekeken, maar de hele avond alleen maar water drinken vind ik ook altijd zo suf. Nou ja: het moet niet, maar ik vind het wel zo leuk en vooral ook zo lekker. Dan hoef ik me niet naar de klote te 'zuipen' maar een wijntje of twee vind ik wel lekker ja .
Maar drink jij helemaal niet Fortissimo?
Offtopic: SG: ik denk BOB'en, omdat het een afkorting is en net als bij sms'en maak je het infinitief dan met een apostrof.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Hoe gaat het nu met de mensen die tijdelijk geen alcohol drinken?
Ik ben echt een gezelligheidsdrinker. Ik drink eigenlijk niet in m'n eentje. Daarnaast ben ik ook nog wel eens met de auto dus het komt sowieso al wel eens voor dat ik een maand niet drink.
Op een feestje/etentje etc. hoef ik niet perse alcohol te drinken, maar ik vind het wel heel lekker. Dus als ik niet met de auto ben, drink ik ook zeker wat.
En nee, ik hoef geen alcohol te drinken om het naar m'n zin te hebben, maar toch worden soms saaie feestjes wel een stuk leuker door alcohol
Ik ben echt een gezelligheidsdrinker. Ik drink eigenlijk niet in m'n eentje. Daarnaast ben ik ook nog wel eens met de auto dus het komt sowieso al wel eens voor dat ik een maand niet drink.
Op een feestje/etentje etc. hoef ik niet perse alcohol te drinken, maar ik vind het wel heel lekker. Dus als ik niet met de auto ben, drink ik ook zeker wat.
En nee, ik hoef geen alcohol te drinken om het naar m'n zin te hebben, maar toch worden soms saaie feestjes wel een stuk leuker door alcohol
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Ik doe mee! Handig om hier een apart topic voor te maken of kunnen we in deze verder samen met de niet alcoholdrinkers?Aagje! schreef:Gister avond besloten mee te doen aan een maand lang zonder snoep, wordt ik nu al met hoofdpijn wakker
Dennenappel- Kletskop
Dennenappel schreef:Ik doe mee! Handig om hier een apart topic voor te maken of kunnen we in deze verder samen met de niet alcoholdrinkers?Aagje! schreef:Gister avond besloten mee te doen aan een maand lang zonder snoep, wordt ik nu al met hoofdpijn wakker
Ja misschien wel handig
Aagje!- Kletskop
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: