Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

schema 5 maand

2 plaatsers

Ga naar beneden

schema 5 maand Empty schema 5 maand

Bericht  duckie do 19 mei 2011 - 22:25

wat kreeg jullie kindje met 5 maanden ongeveer?
hier zitten we nu nog op 5 flessen en een half potje of groente of fruit...
maar als ik haar haar gang laat gaan kan ze volgens mij best een heel potje op
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schema 5 maand Empty Re: schema 5 maand

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 22:49

Dan geef je dr toch een heel potje? smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 0:14

Dit is hier het schema van F.lynn (a.s. zondag 5 maanden)

05.30/06.30 uur fles 240 cc
10.00 uur potje fruit
12.00 uur fles 240 cc
17.00 potje groente + fles 135 cc
21.30 uur fles 240 cc + 3 scheppen rijstebloem

Hier eet hij ook hele potjes leeg hoor. Ben na 2 dagen 'proeven' er meteen op over gegaan. Als hij het lekker vindt en het verder goed gaat, waarom niet?

Gast
Gast

Bericht  duckie vr 20 mei 2011 - 0:17

hier krijgt ze flessen van meestal 180 en de ene keer gaan die op en de andere keer laat ze wat staan. maar de ene keer krijgt ze ook nog bv in de fles en de andere keer flesvoeding. op de flesvoeding heb ik het idee dat ze wat langer kan teren zeg maar...

was namelijk rond de 4,5 maand op het CB en daar zei ze dus dat ik of een half potje groente of een half potje fruit per dag kon geven en niet allebei en ook niet meer dan een half potje... en moet pas volgende maand weer heen vandaar dat ik benieuwd was naar jullie schema... maar denk dat ik gewoon maar eens half fruit en half groente geef en dan kijken hoe dat gaat.... gewoon langzaam uitbreiden
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 0:30

Het CB heeft me vorige week niet eens gevraagd naar het vaste voedsel.
Dus ik geef gewoon een heel potje, heb ik bij Q. destijds ook gedaan en niks geen problemen.

En daarbij lijkt het me nog altijd jouw eigen beslissing of je een heel of een half potje geeft. Als ze het lekker vindt en erg geen last van krijgt (buikpijn) dan zou ik het gewoon doen.

Bij mijn jongste kindje luister ik veel minder naar het CB. Ja en amen zeggen en vervolgens heerlijk mijn eigen regels Laughing

Gast
Gast

Bericht  duckie vr 20 mei 2011 - 0:35

dat scheelt denk ik dat het je 2e is Wink hier is ze de 1e dus allemaal nog een beetje aftasten, maar het is zo leuk te zien dat ze sinds 1,5 week groente krijgt en de 1e 2 dagen vond ze het niets en nu hapt ze al helemaal naar de lepel.... ga gewoon eens kijken hoe het gaat en beetje uitvogelen.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 0:41

Ik heb nooit aan schema's gedaan, heb ze altijd hun eigen ritme laten bepalen en dat gaat prima zo.

Gast
Gast

Bericht  duckie vr 20 mei 2011 - 0:58

hier komt ze ook zelf wanneer ze honger heeft maar bedoelde er meer mee van wat krijgt je kindje met 5 maand.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 vr 20 mei 2011 - 22:46

Mammalin schreef:Dit is hier het schema van F.lynn (a.s. zondag 5 maanden)

05.30/06.30 uur fles 240 cc
10.00 uur potje fruit
12.00 uur fles 240 cc
17.00 potje groente + fles 135 cc
21.30 uur fles 240 cc + 3 scheppen rijstebloem

Hier eet hij ook hele potjes leeg hoor. Ben na 2 dagen 'proeven' er meteen op over gegaan. Als hij het lekker vindt en het verder goed gaat, waarom niet?

Hoe lang duurde het bij jou dan voor F zijn hapje goed ging eten? Ik ben bij T ook aan het proberen met hapjes (tot nu toe alleen fruit), omdat hij zo'n hongerlap is. Alleen werkt hij de helft van het hapje weer naar buiten met zijn tong, Misschien vindt hij fruit niet zo super, dus wilde vanavonhd eens worteltjes gepureerd proberen.

Erg he, weet gewoon niet meer hoe het bij de eerste is vergaan Embarassed
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  duckie za 21 mei 2011 - 2:54

hier heeft het ongeveer een weekje geduurd denk ik voor ze het fruit een beetje lekker begon te vinden.... en de groente heeft een paar dagen geduurd, maar dat was dnek ik ook omdat ze al aan het fruit (vaster eten) gewend was?? worteltejs waren de 1e dagen geen succes nu ging het gister al beter. gister heeft ze een heel potje worteltjes opgegeten, meende ook al wel dat als ik haar haar gang zou laten gaan dat ze het wel op zou kunnen en dat bleek gister ook wel. vandaag probeerde ik half potje fruit en vanavond dan een halve groetne maar het fruit was vandaag wat minder in trek, heeft ze ook al even niet meer gehad omdat we groente gingen proberen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud