Eerste schooldag
+23
vlinder-19
Printje
Jezzie
Steep
Puggle
Dimphna
LindaK
Vancity_girl
Purpleflower
maiadebij
Flower_L
_Jet
tweeling
kwak
Sanne
Koeboe82
Susan
Lejow
-Ieniemienie-
Viva
Filoria
Thunder
Manderijn
27 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Eerste schooldag
Wat fijn!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Fijn dat de juf gebeld heeft en dat het nu goed gaat!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
En ze kwam net blij uit school gehuppeld. Ze heeft het naar haar zin gehad en heeft al van alles verteld wat ze gedaan heeft. Ze heeft ook zin om morgen weer naar school te gaan .
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wat fijn! Hele geruststelling of niet.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Zeker! En ik denk dat ze morgen wel weer moeite zal hebben met afscheid nemen, maar dan weet ik in ieder geval dat het snel over is en dat ze het leuk vindt op school.
Liadan- Ratel
Ahw.. Sneu van vanmorgen, ik zou geloof ik ook echt even moeten huilen als mijn kind dit zou doen ja, maar gelukkig heeft de juf al snel met het goede nieuws gebeld!
Super fijn!
Het lijkt me wel dat ze dan ineens echt snel groot worden zo als ze al naar school gaan!
Super fijn!
Het lijkt me wel dat ze dan ineens echt snel groot worden zo als ze al naar school gaan!
Gast- Gast
Niet om je bang te maken, maar het kan zijn dat er nog een dipje komt.
De meeste kinderen vinden het in het begin geweldig, totdat ze tot de conclusie komen dat DIT de plek is waar ze de eerst komende 8 jaar iedere dag heen moeten
Maar ook dat gaat weer over gelukkig!
De meeste kinderen vinden het in het begin geweldig, totdat ze tot de conclusie komen dat DIT de plek is waar ze de eerst komende 8 jaar iedere dag heen moeten
Maar ook dat gaat weer over gelukkig!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik weet het Lejow, die dip heb ik zelf ook gehad vroeger. Na een week zei ik tegen mijn moeder dat ik nu niet meer naar school ging, want ik had alles al geleerd.
Maar omdat ik nu weet dat ze niet de hele ochtend verdrietig is geweest en ook heel fijn heeft gespeeld, breng ik haar met een geruster gevoel weg morgen.
Maar omdat ik nu weet dat ze niet de hele ochtend verdrietig is geweest en ook heel fijn heeft gespeeld, breng ik haar met een geruster gevoel weg morgen.
Liadan- Ratel
Wat lief dat de juf je even heeft gebeld!
Spanning er nu wat van af?
Spanning er nu wat van af?
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Liadan schreef:Ik weet het Lejow, die dip heb ik zelf ook gehad vroeger. Na een week zei ik tegen mijn moeder dat ik nu niet meer naar school ging, want ik had alles al geleerd.
Dat is absoluut waar!
Lejow- Lady Post-a-lot
Al met al is het jullie dus meegevallen? N heeft ook genoten, ik ga hem zo weer halen! Hij zal wel erg moe zijn!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Leuk om hier nou te lezen dat het als echt fijn ervaren wordt als je als juf even belt op de eerste dag. Ik doe dat namelijk ook altijd maar hoor hier niet altijd iets op terug.
Fijn dat het zo goed gegaan is vandaag!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hier ging f vandaag proefdraaien, als een volleerde leerling legde ze haar tas in de mand, jas aan de kapstok en zocht ze haar stoel in de kring. Super! Om 12u bij het ophalen zei juf dat het net was of f er altijd al is. Fijn! F kan niet wachten tot ze elke dag mag...nog twee weekjes. Zal ook voor mij wel wennen worden.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Printje schreef:Leuk om hier nou te lezen dat het als echt fijn ervaren wordt als je als juf even belt op de eerste dag. Ik doe dat namelijk ook altijd maar hoor hier niet altijd iets op terug.
Ik krijg er dit jaar dan wel geen nieuwe leerlingen mee bij, maar misschien moet ik dit ook maar gaan doen volgend jaar!
Lejow- Lady Post-a-lot
Printje, ik vond het echt heel fijn dat de juf even belde, vooral omdat ik haar zo in tranen achter had gelaten. Was echt een geruststelling voor ons om na een uur al te horen dat het goed ging.
Maia, fijn dat het bij jullie ook goed is gegaan vanmorgen!
Maia, fijn dat het bij jullie ook goed is gegaan vanmorgen!
Liadan- Ratel
Dat doe ik dus ook, zo rond tien uur even bellen, vooral als het kindje huilde oid bij het afscheid nemen maar eigenlijk dus sowieso altijd. Het lijkt mij fijn als ouder om even te horen da het goed gaat.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Het afscheid ging net goed op school, ik kreeg een hele dikke knuffel. De juf vroeg of ze op schoot wilde, maar dat wilde ze niet, ze ging op een stoeltje in de kring zitten. Ze keek wel een beetje moeilijk, maar ik kon gaan zonder dat ze ging huilen .
Morgen zal ze misschien wel weer wat meer moeite hebben want dan is de andere juf er, maar dan kent ze de rest al in ieder geval.
Morgen zal ze misschien wel weer wat meer moeite hebben want dan is de andere juf er, maar dan kent ze de rest al in ieder geval.
Liadan- Ratel
Wat fijn dat haar 1e schooldag zo goed ging.
Gaan ze bij jullie op woensdag ook al naar school?
Hier zijn ze de woensdag tot groep 3(?) vrij...
Hier onze dochter net naar school gebracht. Ze zat op haar stoel, en hoorde mij niet eens meer
Nou, hopen dat ze straks vrolijk uit school komt...
Gaan ze bij jullie op woensdag ook al naar school?
Hier zijn ze de woensdag tot groep 3(?) vrij...
Hier onze dochter net naar school gebracht. Ze zat op haar stoel, en hoorde mij niet eens meer
Nou, hopen dat ze straks vrolijk uit school komt...
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Wat fijn dat ze het op de eerste dag al leuk vond!
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Fijn viva! dat ging dus ook goed, ik ben benieuwd hoe jouw dochter het straks gehad heeft. Hier gaan ze de hele week naar school, op woensdag en vrijdag zijn ze wel de middag vrij.
Liadan- Ratel
Y ara heeft het super naar haar zin op school, de juffrouw zei net ook dat het heel goed gaat. Ze vertelt al dingen in de kring, durft alles te vragen en vindt alles leuk .
Er komt straks ook voor het eerst een vriendinnetje spelen, het meisje dat ze al een beetje kende voordat ze naar school ging. Y ara mocht ook daar gaan spelen maar dat durft ze nog niet.
Hoe gaat het met de andere kinderen die deze week voor het eerst naar school gegaan zijn?
Er komt straks ook voor het eerst een vriendinnetje spelen, het meisje dat ze al een beetje kende voordat ze naar school ging. Y ara mocht ook daar gaan spelen maar dat durft ze nog niet.
Hoe gaat het met de andere kinderen die deze week voor het eerst naar school gegaan zijn?
Liadan- Ratel
Oh wat goed om te horen dat het goed gaat!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Wat leuk om ervaringen te lezen. Hier is het over een paar weken ook zover. Heb deze week de wenochtenden afgesproken en na de voorjaarsvakantie gaat hij volledig. Ineens komt het zo dichtbij!
Ik verwacht niet veel problemen bij S. Hij gaat al 1,5 jaar naar de psz en was daar het enige kind dat niet huilde als zijn moeder hem daar bracht, maar huilde als hij opgehaald werd. Heb me weleens afgevraagd of ze geen rare dingen gedacht hebben, omdat hij echt niet mee wilde naar huis .
Maar je weet het nooit natuurlijk hoe het straks gaat. Nu is hij een van de oudsten op de psz, straks is hij de jongste en moeten ze ook weer veel meer.
Ik verwacht niet veel problemen bij S. Hij gaat al 1,5 jaar naar de psz en was daar het enige kind dat niet huilde als zijn moeder hem daar bracht, maar huilde als hij opgehaald werd. Heb me weleens afgevraagd of ze geen rare dingen gedacht hebben, omdat hij echt niet mee wilde naar huis .
Maar je weet het nooit natuurlijk hoe het straks gaat. Nu is hij een van de oudsten op de psz, straks is hij de jongste en moeten ze ook weer veel meer.
Luna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 117
Hoe gaat het met de kleine schoolgangertjes?
Doen ze het nog steeds zo goed?
Doen ze het nog steeds zo goed?
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Lief dat je het vraagt Ieniemienie. Het gaat hier heel goed met Y ara op school. Ze vindt het er erg leuk, doet goed mee, durft alles te vragen en zegt af en toe al wat in de kring. Ze was zaterdag zelfs teleurgesteld dat ze niet naar school kon gaan. Ze is tot nu toe wel nog maar halve dagen gegaan, ik denk dat we donderdag de hele dag gaan proberen.
Liadan- Ratel
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» wat is jullie eerste foto van de eerste ontmoeting met...
» Eerste woordjes
» Nav: eerste BH?
» Eerste dag in groep 3
» de eerste schoentjes
» Eerste woordjes
» Nav: eerste BH?
» Eerste dag in groep 3
» de eerste schoentjes
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: