Eerste schooldag
+23
vlinder-19
Printje
Jezzie
Steep
Puggle
Dimphna
LindaK
Vancity_girl
Purpleflower
maiadebij
Flower_L
_Jet
tweeling
kwak
Sanne
Koeboe82
Susan
Lejow
-Ieniemienie-
Viva
Filoria
Thunder
Manderijn
27 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Eerste schooldag
Maandag is het zover, dan gaat Y ara voor de eerste keer naar school, ze heeft er zin maar vindt het ook erg spannend (en ik vind het ook erg spannend).
Hoe ging de eerste schooldag bij jullie kinderen? En hoe ging het afscheid nemen en waren ze snel gewend?
Hoe ging de eerste schooldag bij jullie kinderen? En hoe ging het afscheid nemen en waren ze snel gewend?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Eerste schooldag
Oh, ik leef met je mee.. wij zijn over 4 weken aan de beurt. Heeft ze er zelf zin in?
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Spannend Liadan!
Mijn oudste is geen goed voorbeeld denk ik. Die duwde me nog net de klas niet uit. Ja mam, nee mam, daaaaaaaaaaaaag mam!!
Mijn oudste is geen goed voorbeeld denk ik. Die duwde me nog net de klas niet uit. Ja mam, nee mam, daaaaaaaaaaaaag mam!!
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Hier ging het heel goed! Scheelt wel dat D.ylan in een klas van 11 kids terecht kwam dus had alle rust om te wennen aan de nieuwe situatie en ook de juf had daarmee voldoende tijd om aandacht aan hem te besteden
Alleen ikzelf..... ondanks dat ik l.ynn thuis had vond ik het verschrikkelijk Niet zozeer het missen maar wel het zal hij wel goed in de groep liggen, hoe vind hij het?, wordt hij niet gepest ect.
D.ylan vond het heel leuk en bij thuiskomst bleken mijn angsten ongegrond!
Alleen ikzelf..... ondanks dat ik l.ynn thuis had vond ik het verschrikkelijk Niet zozeer het missen maar wel het zal hij wel goed in de groep liggen, hoe vind hij het?, wordt hij niet gepest ect.
D.ylan vond het heel leuk en bij thuiskomst bleken mijn angsten ongegrond!
Gast- Gast
Hier viel het mee! Hij was wat stilletjes, maar uiteindelijk toch dapper en zonder te huilen heeft hij ons uitgezwaaid Pas de 4e keer ofzo moest hij huilen. Dat was omdat zijn stoeltje ergens anders stond in de kring.
Meneer heeft de eerste schooldagen supergoed opgelet hoe alles gaat, en dan moet het ook zo blijven gaan. Sinterklaas en kerst op school vond hij ook maar niks.
Wat dat betreft heb je een goede periode uitgekozen. Geen feestdagen of vakanties ofzo binnenkort.
Heel veel succes voor jou en Y Qua ontwikkeling is ze er echt aan toe he?!
Meneer heeft de eerste schooldagen supergoed opgelet hoe alles gaat, en dan moet het ook zo blijven gaan. Sinterklaas en kerst op school vond hij ook maar niks.
Wat dat betreft heb je een goede periode uitgekozen. Geen feestdagen of vakanties ofzo binnenkort.
Heel veel succes voor jou en Y Qua ontwikkeling is ze er echt aan toe he?!
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ze heeft er wel zin in maar wil niet 'alleen' in de klas blijven, ze wil dat ik blijf. Ze weet al wel dat dat niet kan, maar ik verwacht dat het afscheid nemen niet heel makkelijk zal zijn. Ze heeft nog niet geoefend, wel ben ik voor de kerstvakantie 2 keer met haar op haar school geweest om kennis te maken met haar juffen. 1 keer na schooltijd en 1 keer tijdens schooltijd. Toen heeft ze even in de kring gezeten (bij mij op schoot want alleen durfde ze niet) en ze heeft mee buiten gespeeld.
Ik denk dat ze het er goed naar haar zin zal krijgen, maar ze moet door die eerste tijd heen. Ik hoop dat ze snel gewend is.
(ik neem zakdoekjes mee maandag, want ik weet zeker dat ik het niet droog houd als ik naar huis fiets van het wegbrengen, gelukkig gaat mijn man ook mee).
Manderijn, nog maar een paar weken, spannend is het hè?
Rataplan, wat heerlijk dat het zo makkelijk ging bij jouw oudste!
Ik denk dat ze het er goed naar haar zin zal krijgen, maar ze moet door die eerste tijd heen. Ik hoop dat ze snel gewend is.
(ik neem zakdoekjes mee maandag, want ik weet zeker dat ik het niet droog houd als ik naar huis fiets van het wegbrengen, gelukkig gaat mijn man ook mee).
Manderijn, nog maar een paar weken, spannend is het hè?
Rataplan, wat heerlijk dat het zo makkelijk ging bij jouw oudste!
Liadan- Ratel
S. is heel anders als zijn broer en ik verwacht dat dat totaal anders gaat verlopen. Het heeft op de peutergroep al een jaar geduurd voordat ik weg kon zonder dat hij ging huilen... S. mag gelijk na de zomervakantie beginnen.
Thunder- Kletskop
Petra, nou dat is het precies! Ik maak me ook steeds druk of ze het wel leuk gaat vinden, of ze wel vriendjes krijgt, of ze niet gepest gaat worden enz enz.
Fijn dat D. maar bij 11 kinderen in de klas kwam, Y ara komt meteen bij 30 kinderen in de klas, dus een rustige binnenkomer wordt het niet.
Filoria, heeft T. zin om maandag weer naar school te gaan?
Inderdaad wel een fijne tijd om te beginnen, zo na kerst en sinterklaas. We hebben ook bewust niet gekozen voor wendagen omdat ze dan midden in die drukte zou zitten. Komende week gaat ze halve dagen dus ze begint rustig. En qua ontwikkeling is ze er inderdaad wel aan toe!
Fijn dat D. maar bij 11 kinderen in de klas kwam, Y ara komt meteen bij 30 kinderen in de klas, dus een rustige binnenkomer wordt het niet.
Filoria, heeft T. zin om maandag weer naar school te gaan?
Inderdaad wel een fijne tijd om te beginnen, zo na kerst en sinterklaas. We hebben ook bewust niet gekozen voor wendagen omdat ze dan midden in die drukte zou zitten. Komende week gaat ze halve dagen dus ze begint rustig. En qua ontwikkeling is ze er inderdaad wel aan toe!
Liadan- Ratel
Rataplan, oei dat is lastig dat het zolang heeft geduurd om op de peutergroep te wennen. En S. in september ook alweer naar school, ik hoop dat hij daar wat sneller went.
Liadan- Ratel
Ik heb er nu wel al wat de zenuwen van ja, maar goed, mijn grote dame heeft er vreselijk veel zin in. Zit nog een half jaartje bij haar grote nicht in de klas, dus dat loopt wel los.
Manderijn- Kletskop
Aah dat is fijn dat ze haar nichtje al kent, dat scheelt veel denk ik! En dat je dochter er heel veel zin in heeft is ook mooi!
Liadan- Ratel
Ja inderdaad, ik hoop dat hij in deze groep sneller zal kunnen wennen. Hij huilde nooit lang hoor, zodra ik uit het zicht was was het goed. Maar ja, ik ging nooit echt fijn weg van de groep. Gelukkig is dat nu over.
Thunder- Kletskop
Oeh ik lees mee, onze dochter gaat dinsdag voor het eerst (proef) naar school!
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Liadan schreef:Aah dat is fijn dat ze haar nichtje al kent, dat scheelt veel denk ik! En dat je dochter er heel veel zin in heeft is ook mooi!
+ heel veel meisjes ook die ze al heeft leren kennen op de peuterspeelzaal.
Heeft jou dochter dat niet? Kent ze verder niemand in haar klasje? Kan me voorstellen dat het dan echt wel eng is.
Manderijn- Kletskop
Ze kent 1 meisje een klein beetje (die zien we eens in de paar maanden), maar verder niemand. Ze heeft op een kdv gezeten in een andere plaats dan onze woonplaats. Dat maakt het inderdaad een stuk spannender voor haar, alles is nieuw.
Liadan- Ratel
Begrijpelijk. Jeetje, dat lijkt me dan nog dubbelspannend voor jou ook!
Manderijn- Kletskop
Ja en ik ben al zo'n watje met dit soort dingen .
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Ja en ik ben al zo'n watje met dit soort dingen .
Ai.... Lekker even aan toegeven toch!
Ik ben normaal gesproken meer van het nuchtere soort, en ook al verwachten mensen nu dus niet dat ik het erg spannend vind, draai ik er niet om heen. Ik zeg het gewoon, dat lucht bij voorbaat al op.
Manderijn- Kletskop
Dit topic lucht al op . En mijn man vindt het net zo spannend als ik, dat scheelt ook, kunnen we samen de klok vooruit kijken als ze maandag op school zit.
Liadan- Ratel
Het lijkt me ook zo spannend haha!
Heeel veel succes morgen! Voor jou, je man en natuurlijk voor Y!
Heeel veel succes morgen! Voor jou, je man en natuurlijk voor Y!
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Heel veel succes!
Er zijn kindjes die het heel moeilijk vinden en erg verdrietig zijn, die neem ik altijd even bij me op schoot en ik vraag altijd of de grotere kindjes het nieuwe kindje willen helpen.
Er zijn ook kindjes die zonder blikken of blozen binnen komen en hun ouders nog net niet de klas uitkijken.
Dat je het er als ouders moeilijk mee hebt is herkenbaar hoor, vaak vinden ouders het uiteindelijk moeilijker dan het kindje zelf!
Meestal leg ik dan even mijn hand op moeders schouder, even laten weten dat je meeleeft!
Er zijn kindjes die het heel moeilijk vinden en erg verdrietig zijn, die neem ik altijd even bij me op schoot en ik vraag altijd of de grotere kindjes het nieuwe kindje willen helpen.
Er zijn ook kindjes die zonder blikken of blozen binnen komen en hun ouders nog net niet de klas uitkijken.
Dat je het er als ouders moeilijk mee hebt is herkenbaar hoor, vaak vinden ouders het uiteindelijk moeilijker dan het kindje zelf!
Meestal leg ik dan even mijn hand op moeders schouder, even laten weten dat je meeleeft!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
De juf heeft al tegen me gezegd dat ze nieuwe kindjes vaak op schoot nemen, ik denk alleen dat Yara niet op schoot wil bij een vreemde juf.
Wat ik wel heel fijn vind is dat ze gezegd heeft dat we haar beter 5 minuten te laat weg kunnen brengen omdat morgen veel ouders de juf gelukkig nieuwjaar willen wensen en dan is het meestal druk en hectisch in de klas met wegbrengen. Wij zijn er morgen dus iets na 8.30 uur.
Het is zo dubbel, ze wil wel naar school, maar ze was net ook verdrietig omdat ze het zo spannend vindt om er alleen te blijven zonder mij.
Ik heb gezegd dat het ook heel spannend is omdat het allemaal nieuw is, maar dat als ze morgen is geweest dat het dan al wat minder nieuw is en het zo steeds wat minder spannend wordt om te gaan.
Wat ik wel heel fijn vind is dat ze gezegd heeft dat we haar beter 5 minuten te laat weg kunnen brengen omdat morgen veel ouders de juf gelukkig nieuwjaar willen wensen en dan is het meestal druk en hectisch in de klas met wegbrengen. Wij zijn er morgen dus iets na 8.30 uur.
Het is zo dubbel, ze wil wel naar school, maar ze was net ook verdrietig omdat ze het zo spannend vindt om er alleen te blijven zonder mij.
Ik heb gezegd dat het ook heel spannend is omdat het allemaal nieuw is, maar dat als ze morgen is geweest dat het dan al wat minder nieuw is en het zo steeds wat minder spannend wordt om te gaan.
Liadan- Ratel
Spannend hoor! Ik zat me laatst ook te bedenken dat Yrsa volgend jaar om deze tijd al een paar maanden naar school gaat, ik vind het zo'n gek idee, want ik vind haar nog zo ontzettend klein! Maar ze wordt toch echt vier in oktober.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hier dinsdag voor het eerst !!
succes en voor Y.ara veel plezier!!
succes en voor Y.ara veel plezier!!
Koeboe82- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10
Spannend! Ik hoop dat Y. het naar haar zin heeft morgen en dat het haar meevalt.
En jij ook succes morgen!
En jij ook succes morgen!
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» wat is jullie eerste foto van de eerste ontmoeting met...
» Eerste woordjes
» Nav: eerste BH?
» Eerste dag in groep 3
» de eerste schoentjes
» Eerste woordjes
» Nav: eerste BH?
» Eerste dag in groep 3
» de eerste schoentjes
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: