Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of niet melden? alcohol collega

+10
Elliot
SarahKey
Charles
Tania
sawasdee
luisa
Manderijn
girli
Roza
InweCulnamo
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wel of niet melden? alcohol collega - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet melden? alcohol collega

Bericht  Elliot zo 6 jan 2013 - 0:43

Tania schreef:
Charles schreef:Ik sta er echt van te kijken dat zoveel mensen direct naar de leidinggevende zouden stappen zonder eerst met de persoon zelf te overleggen. Beseffen jullie niet dat dit een zeer moeilijk en pijnlijk iets kan zijn waarmee je voor iemand voor grote gevolgen kan zorgen. Verstrekken, tot in iemands privé leven. Ik vind dat je zo iemand écht eerst de kans moet geven dit zelf en discreet aan te pakken.

Ja heel vervelend voor diegene maar ik zou de bewoners in dit geval toch iets belangrijker vinden. Je kan gewoon niet verantwoordelijk zijn voor mensen als je gedronken hebt. Wat nou als er iemand niet meer uit een epeleptisch insult komt (geen idee of dat aan de orde is bij to maar ik kijk even naar mijn eigen werk), iemand met spoed naar een dokter moet, iemand agressief wordt enz.
Maar nu doe je net alsof die persoon echt strontlazarus op zijn werk verschijnt. Het gaat om een alcohol lucht, een vermoeden van alcoholgebruik. Wie weet waar die lucht door veroorzaakt wordt. Misschien is het wel zoals Reva zegt, het mondwater dat de collega gebruikt. Of wordt de geur veroorzaakt door een bepaalde hoestdrank ofzo. Lekker lullig om dan meteen naar de leidinggevende te stappen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet melden? alcohol collega - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet melden? alcohol collega

Bericht  Tania zo 6 jan 2013 - 0:54

Elliot schreef:
Tania schreef:
Charles schreef:Ik sta er echt van te kijken dat zoveel mensen direct naar de leidinggevende zouden stappen zonder eerst met de persoon zelf te overleggen. Beseffen jullie niet dat dit een zeer moeilijk en pijnlijk iets kan zijn waarmee je voor iemand voor grote gevolgen kan zorgen. Verstrekken, tot in iemands privé leven. Ik vind dat je zo iemand écht eerst de kans moet geven dit zelf en discreet aan te pakken.

Ja heel vervelend voor diegene maar ik zou de bewoners in dit geval toch iets belangrijker vinden. Je kan gewoon niet verantwoordelijk zijn voor mensen als je gedronken hebt. Wat nou als er iemand niet meer uit een epeleptisch insult komt (geen idee of dat aan de orde is bij to maar ik kijk even naar mijn eigen werk), iemand met spoed naar een dokter moet, iemand agressief wordt enz.
Maar nu doe je net alsof die persoon echt strontlazarus op zijn werk verschijnt. Het gaat om een alcohol lucht, een vermoeden van alcoholgebruik. Wie weet waar die lucht door veroorzaakt wordt. Misschien is het wel zoals Reva zegt, het mondwater dat de collega gebruikt. Of wordt de geur veroorzaakt door een bepaalde hoestdrank ofzo. Lekker lullig om dan meteen naar de leidinggevende te stappen.

Voor mij hoeft iemand niet strontlazarus te zijn om niet meer goed op dit soort dingen te kunnen reageren. Maar je hebt wel gelijk dat als ze niet zeker weet of het alcohol is het misschien niet nodig is om gelijk naar de leidinggevende te gaan. Aan de andere kant zal ze haar collega niet dagelijk zien denk ik dus dan is het erg lastig om dan te kijken of het niet meer gebeurt.
Ik ga ervan uit dat als je naar een leidinggevende stapt die echt niet meteen die persoon zal ontslaan maar gewoon een gesprek aan zal gaan. Zo zou dat bij ons in ieder geval wel gaan. Ik ren echt niet bij elk dingetje naar de leidinggevende maar dit soort dingen kunnen gewoon best grote gevolgen hebben voor het werk dus ik zou die er ook niet lang buiten laten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Elliot zo 6 jan 2013 - 1:16

Ik snap wel wat je bedoelt Tania, maar ik denk echt dat zo iemand altijd een 'kruisje' achter zijn naam houdt als er een dergelijke melding over hem gedaan wordt.
Leraren die ooit verdacht zijn van kindermisbruik komen ook nooit meer van die naam af, ook al blijkt later dat ze echt onschuldig zijn. Nou begrijp ik wel dat misbruik en alcohol twee totaal verschillende dingen zijn, maar het gaat mij erom dat als er eenmaal zoiets over je gezegd is, dat het ontzettend lastig is om daar het tegendeel van te bewijzen. Ik zou dat soort dingen dus pas met mijn leidinggevende bespreken als ik 100 % zeker was dat het onverantwoord is om die collega nog langer te laten werken.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Pseudoniem zo 6 jan 2013 - 2:44

merk je ook iets aan zijn gedrag?
het kan ook nog een alcohollucht zijn van de dag ervoor, die eruit komt via zijn porien. Zolang hij zijn werk goed en verantwoord doet lijkt me er niks mis. Ik zou het niet meteen melden bij je leidinggevende, omdat als je het mis hebt, je iemand daar heel erg mee kan kwetsen.
Pseudoniem
Pseudoniem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13

Bericht  InweCulnamo zo 6 jan 2013 - 5:15

ik geloof natuurlijk dat het van de nacht ervoor is. maar als je het nog ruikt uit je poriën, lijkt het mij niet dat je al volledig nuchter bent/het volledig uit je lichaam is.

Overigens had ik voor mezelf besloten om het vandaag met te bespreken. maar toen hij vandaag aankwam op het werk rook hij deze keer nog meer naar alcohol dan gisteren. Toen ik in kantoor vertelde, ik rook gister, maar ook nu een alcohollucht bij je, kan dat kloppen?
Hij reageerde verbaasd (oh, ik heb toch echt me tanden gepoetst), en zei dat het van gister volgens hem niet kon kloppen, maar vandaag wel, want hij had 'gister wel een biertje op'. hij deed verder zeer verbaasd. o joh, dat wist ik helemaal niet dat je dat bij me kon ruiken.

Verder heb ik besloten om het eerst nogmaals bij de niveau 5 medewerker aan te kaarten (zij is het aanspreekpunt van de woning). Ik heb wel eens eerder gehad dat hij zo naar alcohol rook, en dat zei het ook had geroken die dag. Alleen toen ik aan haar vroeg, kan ik hem hier op aan spreken? Was haar reactie, ja dat ligt er aan wat je er mee wilt? Dus werd het weer bij mij gelegd.
Maar omdat het nu dus weer voorgekomen is, wil ik het nogmaals met haar overleggen, en dan vind ik het verder aan haar om hier een melding van te maken bij de loacatiemanager.
InweCulnamo
InweCulnamo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 234
Punten : 315

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 23:25

Lastig. Hij gaf dus bij je aan dat het de avond ervoor was. Dat kan prima, dat je het de volgende dag dan nog ruikt. Ik ben oprecht benieuwd, was is dan precies je probleem? Hij moet het toch zelf weten als hij op zijn vrije avond 1 biertje of meer wil drinken?

Gast
Gast

Bericht  Esperanza zo 6 jan 2013 - 23:46

Lastige situatie! Ik denk wel dat je het op deze manier wel goed oplost.

Dit soort kwesties zijn wel heel gevoelig. Dat iemand naar alcohol ruikt, betekent natuurlijk nog niet dat diegene voor of tijdens werktijd heeft gedronken. Ik vind het wel kunnen om iemand er op aan te spreken zonder te beschuldigen. Misschien is diegene er niet van op de hoogte en juist blij dat je het zegt (al blijft het ontzettend lastig).
Ik had een vriendin die trouwens ook de volgende dag naar alcohol stonk als ze de avond daarvoor had gedronken. Daar was vrij weinig tegen te doen, erg vervelend voor haar (en voor de mensen om haar heen Wink )

Het verhaal wordt natuurlijk wel anders als je het idee hebt dat iemand ook nog eens flinke steken laat vallen op zijn/haar werk.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Pseudoniem ma 7 jan 2013 - 8:43

laat hij steken vallen op zijn werk?
Pseudoniem
Pseudoniem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13

Bericht  InweCulnamo ma 7 jan 2013 - 9:28

Pseudoniem schreef:laat hij steken vallen op zijn werk?

Ja, er zijn ook al meerdere gesprekken geweest met hem en de locatiemanager daar over. Hij heeft ook een waarschuwing gehad.
hierna leek hij wel meer zijn best er voor te doen, dat dan weer wel.
InweCulnamo
InweCulnamo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 234
Punten : 315

Bericht  Liz ma 7 jan 2013 - 9:39

Lennox schreef:
Ik ben van mening dat als je zo ver bent dat je het nodig hebt om onder invloed van alcohol op je werk te verschijnen, dat je niet meer bij machte bent om dit zelf en discreet aan te pakken, dat punt ben je dan al voorbij. Overigens ga ik ervan uit dat de leidinggevende er ook discreet mee om zal gaan.

Ik ben het met Charles eens. En waarom insinueer jij dat hij onder invloed van alcohol op het werk verschijnt? Ik vind mijn vriend al naar alcohol ruiken als hij 1 biertje op heeft. Wellicht blijft die lucht gewoon lang hangen. Ik werk zelf ook in de zorg en weet zeker dat vrijwel al mijn collega's al wel eens met een kater op het werk zijn gekomen. Dat maakt echt niet dat ze hun werk daarom minder doen, minder alert zijn oid. Ik drink zelf bijna nooit dus heb hier ook geen last van maar ik ben zelf meer waard met een kater dan wanneer ik bijvoorbeeld heel moe ben.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Tania ma 7 jan 2013 - 9:54

Liz schreef:
Lennox schreef:
Ik ben van mening dat als je zo ver bent dat je het nodig hebt om onder invloed van alcohol op je werk te verschijnen, dat je niet meer bij machte bent om dit zelf en discreet aan te pakken, dat punt ben je dan al voorbij. Overigens ga ik ervan uit dat de leidinggevende er ook discreet mee om zal gaan.

Ik ben het met Charles eens. En waarom insinueer jij dat hij onder invloed van alcohol op het werk verschijnt? Ik vind mijn vriend al naar alcohol ruiken als hij 1 biertje op heeft. Wellicht blijft die lucht gewoon lang hangen. Ik werk zelf ook in de zorg en weet zeker dat vrijwel al mijn collega's al wel eens met een kater op het werk zijn gekomen. Dat maakt echt niet dat ze hun werk daarom minder doen, minder alert zijn oid. Ik drink zelf bijna nooit dus heb hier ook geen last van maar ik ben zelf meer waard met een kater dan wanneer ik bijvoorbeeld heel moe ben.

Mijn ervaring is daarmee is heel anders. Ik heb wel situaties meegemaakt dat iemand met een kater behoorlijk serieuze fouten heeft gemaakt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  loura ma 7 jan 2013 - 10:23

Ik zou echt nooit naar een leidinggevende stappen zonder het met mijn collega te bespreken.. Ik weet niet eens of ik überhaupt wel mijn collega er op zou aanspreken. Dat is toch de taak van een leidinggevende? Als er fouten gemaakt worden dan moet een leidinggevende dat ook opmerken en hij of zij moet dan de desbetreffende collega aanspreken. Ik zou mij er niet prettig bij voelen.

loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liz ma 7 jan 2013 - 10:31

Tania schreef:
Liz schreef:
Lennox schreef:

Mijn ervaring is daarmee is heel anders. Ik heb wel situaties meegemaakt dat iemand met een kater behoorlijk serieuze fouten heeft gemaakt.

Maar komt dat door de kater of heeft het een andere reden? Dat kun je toch nooit zeker weten? Als ik een vroege dienst heb slaap ik altijd heel slecht waardoor ik onwijs moe ben. Ik kan me voorstellen dat ik dan eerder fouten zal maken dan wanneer ik 3 wijntjes op heb. Overigens ben ik wel van mening dat het niet heel handig is om heel veel te drinken als je de dag erna moet werken hoor, het gaat natuurlijk wel om (in mijn geval) kinderen en je hebt vaak te maken met medicatie etc. Maar om een alcohollucht naar een leidinggevende stappen vind ik echt veel te ver gaan.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: