Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of niet melden? alcohol collega

+10
Elliot
SarahKey
Charles
Tania
sawasdee
luisa
Manderijn
girli
Roza
InweCulnamo
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wel of niet melden? alcohol collega Empty Wel of niet melden? alcohol collega

Bericht  InweCulnamo za 5 jan 2013 - 9:06

Hallo dames,

Ik werk als woonbegeleider op een woonvoorziening met verstandelijk beperkten. Vandaag tijdens de overdracht naar de avonddienst (half 3 in de middag), merkte ik een alcohollucht op bij mijn collega. Nu heb ik dit wel eens eerder bij hem gemerkt (hij ging die dag zelfs naar huis omdat hij had overgegeven), en andere collega's hebben dit ook wel eens opgemerkt.
Nu heb ik mijn collega er de vorige keer niet op aangesproken, maar ik ben van plan dit morgen wel te doen. Ik zie hem dan namelijk weer tijdens de overdracht.
Maar ik zit er ook aan te denken om het te melden bij mijn locatiemanager. Zouden jullie dit wel of niet doen? en zo ja, zouden jullie dan ook tegen deze collega vertellen dat je wel de manager op de hoogte er van brengt?
InweCulnamo
InweCulnamo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 234
Punten : 315
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet melden? alcohol collega Empty Re: Wel of niet melden? alcohol collega

Bericht  Gast za 5 jan 2013 - 9:17

Ik zou het niet melden bij de collega zelf, maar wel bij de locatiemanager.

Gast
Gast

Wel of niet melden? alcohol collega Empty Re: Wel of niet melden? alcohol collega

Bericht  Roza za 5 jan 2013 - 9:18

Ik zou morgen je collega aanspreken. Misschien heeft hij er wel een verklaring voor? Het lijkt me niet hoor, maar ik vind dat je mensen altijd een kans moet geven.
Gebeurd het weer, dan zou ik per direct naar je leidinggevende stappen.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  girli za 5 jan 2013 - 9:25

Lastig! Aan de ene kant vind ik het netjes om je collega in te lichten. Aan de andere kant verbergt hij/zij dan de sporen beter.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  InweCulnamo za 5 jan 2013 - 9:48

Lennox schreef:Ik zou het niet melden bij de collega zelf, maar wel bij de locatiemanager.

en waarom zou je hier voor kiezen?

InweCulnamo
InweCulnamo
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 5 jan 2013 - 9:50

Omdat ik het liever anoniem meld zodat ik nog altijd fijn met die collega samen kan werken, zonder dat hij een onderbuikgevoel heeft dat 'jij dat meisje bent die naar de leidinggevende is gestapt'. Uiteindelijk doe je het om hem te helpen, niet om te klikken, maar ik kan me zo voorstellen dat hij dat moeilijk zal vinden zo te zien.

Gast
Gast

Bericht  InweCulnamo za 5 jan 2013 - 9:58

kan ik ook wel in komen inderdaad. moet zeggen dat ik het wel lastig vind wat ik het beste kan doen
InweCulnamo
InweCulnamo
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 5 jan 2013 - 10:10

Ik zou het eerst met mijn collega bespreken en daarbij zeggen dat wanneer hij zelf geen stappen onderneemt, ik het ga melden bij de leidinggevende.

Gast
Gast

Bericht  Manderijn za 5 jan 2013 - 10:17

Lennox schreef:Ik zou het niet melden bij de collega zelf, maar wel bij de locatiemanager.

Mee eens, niet aan jou denk ik om je collega er op aan te spreken.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Gast za 5 jan 2013 - 10:18

Weet je zeker dat hij drinkt? Iemand waar ik voor heb gewerkt had 's morgens vaak een dranklucht om zich heen, maar toen kwam ik erachter dat het zijn mondwater was laughcry

Gast
Gast

Bericht  InweCulnamo za 5 jan 2013 - 10:23

Reva schreef:Weet je zeker dat hij drinkt? Iemand waar ik voor heb gewerkt had 's morgens vaak een dranklucht om zich heen, maar toen kwam ik erachter dat het zijn mondwater was laughcry

Ja dit weet ik vrij zeker. ook aan foto's van hem te zien. maar ook omdat hij wel eens heeft gezegd dat hij regelmatig 'een biertje' gaat drinken in de stad na zijn avonddienst.
InweCulnamo
InweCulnamo
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 5 jan 2013 - 10:30

Reva schreef:Weet je zeker dat hij drinkt? Iemand waar ik voor heb gewerkt had 's morgens vaak een dranklucht om zich heen, maar toen kwam ik erachter dat het zijn mondwater was laughcry
Hahaha, dat kan idd ook nog, zit ooknvol alcohol :P

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 jan 2013 - 10:31

InweCulnamo schreef:

Ja dit weet ik vrij zeker. ook aan foto's van hem te zien. maar ook omdat hij wel eens heeft gezegd dat hij regelmatig 'een biertje' gaat drinken in de stad na zijn avonddienst.
Dat vind ik natuurlijk nog geen bewijs dat hij op werk ook onder invloed van alcohol rondloopt.

Gast
Gast

Bericht  InweCulnamo za 5 jan 2013 - 10:34

Lennox schreef:
InweCulnamo schreef:

Dat vind ik natuurlijk nog geen bewijs dat hij op werk ook onder invloed van alcohol rondloopt.
Het is natuurlijk geen bewijs. Maar ik heb wel degelijk een duidelijke alcohollucht bij hem geroken. en heb dit ook eerder van andere collega's gehoord. maar vandaar dat ik ook eerst mijn collega zelf 'er op aan wil spreken', of er in ieder geval naar te vragen
InweCulnamo
InweCulnamo
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  luisa za 5 jan 2013 - 10:35

Dit zou ik dus niet doen. Als ik de betreffende collega was zou ik het echt niet tof vinden als iemand direct naar de leidinggevende stapt ipv het mijzelf eerst aan te spreken.
daarbij denk ik dat toch wel uitkomt wie heeft 'geklikt' en je achteraf alleen maar meer gezeik hebt.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  sawasdee za 5 jan 2013 - 11:07

Ik zou ook direct naar mijn leidinggevende stappen..
Normaal pak ik zaken zeker direct op met de bewuste collega..
Echter weet ik dat iemand aanspreken op een 24/7 zweetlucht al heel veel ellende kan veroorzaken.. Laat staan dit..
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Tania za 5 jan 2013 - 11:08

Ik zou meteen naar de leidinggevende gaan. Ik vind het echt onverantwoord om te drinken op je werk, zeker als je werkt met mensen die afhankelijk van je zijn. Als hij dat zelf niet inziet geloof ik er niks van dat hij als jij er iets van zegt ineens denkt "Oh ja dat is niet zo slim".

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  sawasdee za 5 jan 2013 - 11:10

Tania schreef:Ik zou meteen naar de leidinggevende gaan. Ik vind het echt onverantwoord om te drinken op je werk, zeker als je werkt met mensen die afhankelijk van je zijn. Als hij dat zelf niet inziet geloof ik er niks van dat hij als jij er iets van zegt ineens denkt "Oh ja dat is niet zo slim".

Ook dat!
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Gast za 5 jan 2013 - 11:10

Tania schreef:Ik zou meteen naar de leidinggevende gaan. Ik vind het echt onverantwoord om te drinken op je werk, zeker als je werkt met mensen die afhankelijk van je zijn. Als hij dat zelf niet inziet geloof ik er niks van dat hij als jij er iets van zegt ineens denkt "Oh ja dat is niet zo slim".
Dat ook, idd.

Gast
Gast

Bericht  InweCulnamo za 5 jan 2013 - 11:16

Nou drinkt hij niet tijdens/op het werk. Maar lijkt het meer op een alcohollucht van. Ik heb vannacht flink gefeest/gedronken. Al lijkt het me niet dat je al volledig nuchter bent als je om half 3 s middags nog een alcohollucht bij je hebt. wat ik voornamelijk ook lastig vind is dat ik niet de eerste ben die dit wel eens heeft geroken heeft bij hem, of hem vermoeden heeft gehad bij hem. maar dat ik dus niet daadwerkelijk weet of daar iets mee gedaan is
InweCulnamo
InweCulnamo
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Tania za 5 jan 2013 - 11:26

InweCulnamo schreef:

Nou drinkt hij niet tijdens/op het werk. Maar lijkt het meer op een alcohollucht van. Ik heb vannacht flink gefeest/gedronken. Al lijkt het me niet dat je al volledig nuchter bent als je om half 3 s middags nog een alcohollucht bij je hebt. wat ik voornamelijk ook lastig vind is dat ik niet de eerste ben die dit wel eens heeft geroken heeft bij hem, of hem vermoeden heeft gehad bij hem. maar dat ik dus niet daadwerkelijk weet of daar iets mee gedaan is

Nee sorry verkeerd geformuleerd maar met alcohol op op je werk verschijnen vind ik net zo goed onverantwoordelijk. En als je echt zo duidelijk een alcohollicht ruikt dan lijkt me dat niet van de avond daarvoor.
Ik zou hem overigens nergens van beschuldigen maar mijn leidinggeven gewoon de feiten vertellen. Dat het al een paar keer is gebeurd dat jij of een collega een alcohollucht bij hem rook toen hij op het werk kwam. Dan kan je leidinggeven zelf beslissen wat ze ermee doet.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Charles za 5 jan 2013 - 22:11

Ik sta er echt van te kijken dat zoveel mensen direct naar de leidinggevende zouden stappen zonder eerst met de persoon zelf te overleggen. Beseffen jullie niet dat dit een zeer moeilijk en pijnlijk iets kan zijn waarmee je voor iemand voor grote gevolgen kan zorgen. Verstrekken, tot in iemands privé leven. Ik vind dat je zo iemand écht eerst de kans moet geven dit zelf en discreet aan te pakken.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Tania za 5 jan 2013 - 23:44

Charles schreef:Ik sta er echt van te kijken dat zoveel mensen direct naar de leidinggevende zouden stappen zonder eerst met de persoon zelf te overleggen. Beseffen jullie niet dat dit een zeer moeilijk en pijnlijk iets kan zijn waarmee je voor iemand voor grote gevolgen kan zorgen. Verstrekken, tot in iemands privé leven. Ik vind dat je zo iemand écht eerst de kans moet geven dit zelf en discreet aan te pakken.

Ja heel vervelend voor diegene maar ik zou de bewoners in dit geval toch iets belangrijker vinden. Je kan gewoon niet verantwoordelijk zijn voor mensen als je gedronken hebt. Wat nou als er iemand niet meer uit een epeleptisch insult komt (geen idee of dat aan de orde is bij to maar ik kijk even naar mijn eigen werk), iemand met spoed naar een dokter moet, iemand agressief wordt enz.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 5 jan 2013 - 23:46

Charles schreef:Ik sta er echt van te kijken dat zoveel mensen direct naar de leidinggevende zouden stappen zonder eerst met de persoon zelf te overleggen. Beseffen jullie niet dat dit een zeer moeilijk en pijnlijk iets kan zijn waarmee je voor iemand voor grote gevolgen kan zorgen. Verstrekken, tot in iemands privé leven. Ik vind dat je zo iemand écht eerst de kans moet geven dit zelf en discreet aan te pakken.
Ik ben van mening dat als je zo ver bent dat je het nodig hebt om onder invloed van alcohol op je werk te verschijnen, dat je niet meer bij machte bent om dit zelf en discreet aan te pakken, dat punt ben je dan al voorbij. Overigens ga ik ervan uit dat de leidinggevende er ook discreet mee om zal gaan.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey zo 6 jan 2013 - 0:19

Ik zou niet meteen naar de leidinggevende gaan. Ik zie dat echt als klikken. Ik zou het diegene echt kwalijk nemen als hij/zij niet eerst even naar mij was toegestapt.

Ik zou dus eerst naar je collega toe gaan en het opmerken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: