Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou jij dit melden?

+5
Zora
Susan
Lavendel
Caro
BJA
9 plaatsers

Ga naar beneden

Zou jij dit melden? Empty Zou jij dit melden?

Bericht  BJA vr 23 sep 2011 - 5:44

Vandaag kwam ik erachter dat een collega behoorlijke mailwisselingen heeft gehad met haar ''vriendje'' tijdens werktijd.
Nu vind ik best dat je af en toe privé mag mailen, maar heft feit is dat we met meerdere mensen uit één e-mailbox werken. We kunnen dus alles van elkaar lezen en onze e-mal niet deleten.
Het was echt een meningsverschil over hun relatie over de mail en ook hun seksleven en wat zij dan lekker vond tijdens de seks met hem werd besproken.
Nu heeft zij al een keer een standje gehad omdat ze wel erg (lichamelijk) close en overdreven druk met een directe collega was, maar vandaag had ik echt het gevoel van; dit kan gewoon niet!

Ik denk niet dat ik dit ga melden bij mijn leidinggevende, al leest hij regelmatig ook zelf mee in onze box, maar vroeg me af wat jullie mening hierover is.
We werken wel in een team waarin ieder zijn of haar verantwoordelijkheid heeft te nemen voor het werk.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit melden? Empty Re: Zou jij dit melden?

Bericht  Caro vr 23 sep 2011 - 5:56

Tja, ik ben altijd voorstander van het gegeven dat zolang het het werk niet beinvloedt, het moet kunnen. Jen en ik hebben hele mailwisselingen onder werktijd maar het beinvloedt ons werk niet.

Maar wat ik wel vreemd vind, is dat het gebeurd vanuit een gezamelijke mailbox. Kan het zo zijn dat jullie leidinggevende er ook zelf achter kan komen?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  BJA vr 23 sep 2011 - 5:59

Dat ben ik zeker met je eens!
Deze actie vind ik gewoon ongepast omdat er meer dan 12 personen toegang hebben tot de box en iedereen het kan lezen. Ze zet zichzelf zo te kijk weer.
Mijn leidinggevende kan er inderdaad ook zelf achterkomen en daarom ben ik van plan het niet te melden.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Lavendel vr 23 sep 2011 - 6:07

BJA schreef:Dat ben ik zeker met je eens!
Deze actie vind ik gewoon ongepast omdat er meer dan 12 personen toegang hebben tot de box en iedereen het kan lezen. Ze zet zichzelf zo te kijk weer.
Mijn leidinggevende kan er inderdaad ook zelf achterkomen en daarom ben ik van plan het niet te melden.

Ik zou het tegen de collega zeggen. En dan een mooie opmerking maken over haar seksleven en dat het misschien niet zo handig is om dit vanuit de algemene mailbox te doen. Waarschijnlijk schaamt ze zich dan zo erg dat ze in de toekomst wel beter oplet.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Susan vr 23 sep 2011 - 6:21

Ik zou het hooguit aan haar melden, of eigenlijk meer vragen of ze zich er wel bewust van is dat iedereen die mailtjes kan lezen. Meer zou ik er niet mee doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Zora vr 23 sep 2011 - 6:26

Susan schreef:Ik zou het hooguit aan haar melden, of eigenlijk meer vragen of ze zich er wel bewust van is dat iedereen die mailtjes kan lezen. Meer zou ik er niet mee doen.

+1. Kan me haast niet voorstellen dat ze het niet doorheeft dat iedereen dit kan lezen, maar kan me aan de andere kant ook niet voorstellen dat je dat dan allemaal via de mail zou bespreken. Als haar werk er verder niet onder lijdt, zou ik verder niks doen behalve het tegen haar zeggen.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 7:37

Nee ik zou er niks van zeggen, is haar probleem als het ontdekt wordt door de leiddinggevende. Ik zou hoogstens een luchtige opmerking maken naar die collega (desnoods een grapje maken), zodat ze in ieder geval weet dat anderen weten van haar berichten, zodat er een misschien lampje gaat branden bij haar.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 24 sep 2011 - 1:30

Ik zou het inderdaad ook niet tegen de leidinggevende zeggen, maar wel een opmerking naar haar toe maken "dat ze misschien beter maar geen privémailtjes kan sturen die iedereen kan lezen", misschien dat het kwartje dan valt bij haar..

Gast
Gast

Bericht  girli za 24 sep 2011 - 1:54

Zora schreef:
Susan schreef:Ik zou het hooguit aan haar melden, of eigenlijk meer vragen of ze zich er wel bewust van is dat iedereen die mailtjes kan lezen. Meer zou ik er niet mee doen.

+1. Kan me haast niet voorstellen dat ze het niet doorheeft dat iedereen dit kan lezen, maar kan me aan de andere kant ook niet voorstellen dat je dat dan allemaal via de mail zou bespreken. Als haar werk er verder niet onder lijdt, zou ik verder niks doen behalve het tegen haar zeggen.
+ 1
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Jeanette za 24 sep 2011 - 2:07

Gefelicitass schreef:Nee ik zou er niks van zeggen, is haar probleem als het ontdekt wordt door de leiddinggevende. Ik zou hoogstens een luchtige opmerking maken naar die collega (desnoods een grapje maken), zodat ze in ieder geval weet dat anderen weten van haar berichten, zodat er een misschien lampje gaat branden bij haar.

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 24 sep 2011 - 2:46

Ik zou het alleen melden als ik er meer werk door zou krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Spring di 4 okt 2011 - 9:19

Haha, Lorna :P

Ik zou het ook niet melden. Maar vind het wel heel erg dat ze dat soort dingen gewoon via de werkmail doet..

Ik vind het trouwens onzin om te zeggen dat je heel veel met elkaar kunt mailen zonder dat het werk daar onder lijdt.
Je bent toch niet met je werk bezig als je een mail naar een vriendin of collega zit te typen?
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Makamba do 6 okt 2011 - 5:32

Zora schreef:

Eens.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gast do 6 okt 2011 - 6:24

Ik zou haar er zelf op aanspreken dat het niet handig is wat ze doet. Heeft ze geen privé e-mail dat ze voor deze dingen kan gebruiken?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: