Ziek melden
+3
Highway
girli
chipa
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ziek melden
Vrijdag heb ik me ziek gemeld op mijn werk. Nu ben ik nog steeds niet lekker en wil morgen ook nog even thuis blijven. Moet ik me dan weer ziekmelden? Of ben je ziek totdat je weer verschijnt op je werk? Heb geen idee hoe zoiets werkt als het weekend ertussen zit.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ziek melden
Ik moest we vaak wel melden om te laten weten of ik de volgende dag kwam werken of niet, zodat ze op tijd vervanging konden regelen.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Als ik me 's ochtends ziek meld, moet ik eind vd middag bellen over de dag erna, in dit geval was dat vrijdag maar daar heb je niet zoveel aan, dus dan zou ik maandagochtend meteen weer bellen.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik zou morgenochtend dan gewoon nog even bellen om misverstanden te voorkomen.
Op mijn werk wordt vaak afgesproken dat je 's middags weer even belt om te melden of je er de volgende dag alweer zult zijn of niet.
Op mijn werk wordt vaak afgesproken dat je 's middags weer even belt om te melden of je er de volgende dag alweer zult zijn of niet.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Dan bel ik gewoon morgen even voor de zekerheid, en dan kan ik gelijk melden dat ik dinsdag weer aanwezig ben.
chipa- Prater
chipa schreef:Dan bel ik gewoon morgen even voor de zekerheid, en dan kan ik gelijk melden dat ik dinsdag weer aanwezig ben.
Ik vind het vreemd dat je nu al aan kan geven dat je dinsdag weer kan werken.
Je weet nu nog niet hoe je je morgen voelt.
Ik zou morgenmiddag beslissen of ik dinsdag weer kan gaan werken.
Orchidee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 112
Punten : 155
Registratiedatum : 17-06-12
Dat is waar ja, maar vind het al zo bezwaarlijk dat ik vrijdag ziek ben geweest en maandag ook nog, vandaarvdar ik voor mezelf al heb besloten dinsdag weer te gaan werken. Maar is idd handiger om dat later op de de aan te geven voor het geval ik me dan nog steeds helemaal niet lekker voel.
chipa- Prater
Ik heb liever een fitte collega die een dag langer thuis blijft, dan een half zieke die halverwege de dag niet meer kan werken.
En het belangrijkste: Denk aan jezelf!
En het belangrijkste: Denk aan jezelf!
Orchidee- Fluisteraar
Je hebt gelijk. Donderdag was ik wel gaan werken ondanks dat ik al hondsberoerd op stond. Er is die dag erg weinig uit mijn handen gekomen.
chipa- Prater
Als het goed is heb je een verzuimregelement waar dit in staat
Voor het fatsoen zou je je werk (ongeacht wat er in het regelement staat) gewoon even kunnen laten weten hoe en wat zodat zij er rekening mee kunnen houden.
Voor het fatsoen zou je je werk (ongeacht wat er in het regelement staat) gewoon even kunnen laten weten hoe en wat zodat zij er rekening mee kunnen houden.
Leesaa- Zwijger
- Aantal berichten : 5
Punten : 7
Registratiedatum : 31-07-12
Ik heb even zitten zoeken, maar wij hebben kennelijk geen verzuimregelement. Mijn man zegt dat je ziek bent tot de dag dat je weer verschijnt en dat ik dus niet hoef te bellen.
Heb ook geen werk waarvoor vervanging geregeld moet worden. Ben altijd de eerste ophet werk dus als ik er niet ben weten enkel dat ik nog ziek ben.
Maar ga toch even bellen. Is netter en voorkomt misverstanden. Blijkt wel weer dat het er werkgever verschilt.
Heb ook geen werk waarvoor vervanging geregeld moet worden. Ben altijd de eerste ophet werk dus als ik er niet ben weten enkel dat ik nog ziek ben.
Maar ga toch even bellen. Is netter en voorkomt misverstanden. Blijkt wel weer dat het er werkgever verschilt.
chipa- Prater
Als ik me ziek heb gemeld bel ik elke dag eigenlijk wel even naar mijn werk hoe het gaat en dan kunnen collega's ook nog dingen vragen die ze niet weten. Volgens mij hoef je helemaal niet iedere dag te bellen maar dat vind ik zelf prettiger/netjes.
ThinkPink- Prater
- Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10
Het is eigenlijk meer omdat het weekend ertussen zit dat ik me afvroeg of ik dan niet weer even moeten bellen. Maar goed, ik bel gewoon even
chipa- Prater
Hoe gaat het met je?
Orchidee- Fluisteraar
Ik zou altijd even bellen, ik vraag aan mijn team ook altijd bij ziekmelding of ze me aan het einde van die dag op de hoogte willen brengen, zodat ik weet waar ik de dag erna aan toe ben. (of ze moeten iets ergs hebben, dan spreken we wat anders af)
Gast- Gast
Lief dat je het vraagt orchidee. Voel me nog steeds lamlendig. Moe en hoofdpijn. Heb vanmorgen even gebeld het doorgegeven. Ze toonden begrip. Blijf morgen nog maar even thuis denk ik en woensdag is mijn vrije dag. Donderdag weer aan het werk. Kan nu beter even goed uitzieken dan weer half ziek op het werk verschijnen en dan maar de helft doen van wat ik normaal doe op een dag.
chipa- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Ziek melden
» Ziek melden en verlof
» Ziek melden voor 'baaldag'
» ziek, maar niet ziek
» Zou jij dit melden?
» Ziek melden en verlof
» Ziek melden voor 'baaldag'