Vermelden dat ik nu in het buitenland zit?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vermelden dat ik nu in het buitenland zit?
Hey iedereen,
Ik zit met een situatie en ik weet niet zo goed wat de beste aanpak is. Ik zit op dit moment in het buitenland en kom 1 februari terug.
Nu stuurde een vriendin me een vacature (in Nederland) door die echt precies in mijn straatje past en ik ben dus nu bezig met het schrijven van een solliciatiebrief. Deze brief moet voor 7 januari binnen zijn.
Nu weet ik niet of ik in deze brief moet vermelden dat ik in het buitenland zit en 1 februari terug kom (wat 3 weken na de deadline van solliciteren is) of dat ik hier gewoon zo weinig mogelijk over moet vermelden en alleen moet zeggen dat ik momenteel alleen per mail bereikbaar ben.
Hebben jullie hier ervaring mee/ideeen over?
Alvast bedankt
Ik zit met een situatie en ik weet niet zo goed wat de beste aanpak is. Ik zit op dit moment in het buitenland en kom 1 februari terug.
Nu stuurde een vriendin me een vacature (in Nederland) door die echt precies in mijn straatje past en ik ben dus nu bezig met het schrijven van een solliciatiebrief. Deze brief moet voor 7 januari binnen zijn.
Nu weet ik niet of ik in deze brief moet vermelden dat ik in het buitenland zit en 1 februari terug kom (wat 3 weken na de deadline van solliciteren is) of dat ik hier gewoon zo weinig mogelijk over moet vermelden en alleen moet zeggen dat ik momenteel alleen per mail bereikbaar ben.
Hebben jullie hier ervaring mee/ideeen over?
Alvast bedankt
Bex- Fluisteraar
- Aantal berichten : 74
Punten : 113
Registratiedatum : 28-09-11
Re: Vermelden dat ik nu in het buitenland zit?
Ben je aan het werk, studie of vakantie? En waar? Ik zou het wel vermelden en aangeven dat je je brief persoonlijk wilt toelichten of alternatief via skype. Als het echt om een droombaan gaat, zou ik overwegen om even terug te komen indien mogelijk.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zit ondertussen al 8 maanden in Australie en heb nog een kleine maand hier. Ik heb hier voornamelijk rond gereisd en op sommige plaatsen een paar weken gewerkt.
Even op en neer vliegen is geen optie aangezien dat ontzettend duur is en ik nog heel veel gepland heb staan voor de komende weken. Op zich zou Skype wel te realiseren zijn maar ik wil ze niet meteen afschrikken met moeilijk gedoe. Ik vraag me dus af in hoeverre ik moet laten blijken dat ik in het buitenland zit. Momenteel heb ik er in staan dat ik alleen per mail bereikbaar ben en ik heb er in staan dat ik lange tijd door Australie heb gereisd, maar er blijkt niet uit of ik daar nu nog steeds zit of niet.
Even op en neer vliegen is geen optie aangezien dat ontzettend duur is en ik nog heel veel gepland heb staan voor de komende weken. Op zich zou Skype wel te realiseren zijn maar ik wil ze niet meteen afschrikken met moeilijk gedoe. Ik vraag me dus af in hoeverre ik moet laten blijken dat ik in het buitenland zit. Momenteel heb ik er in staan dat ik alleen per mail bereikbaar ben en ik heb er in staan dat ik lange tijd door Australie heb gereisd, maar er blijkt niet uit of ik daar nu nog steeds zit of niet.
Bex- Fluisteraar
Nee, vanuit Australië vlieg je niet even heen en weer. Het had gekund dat je in Spanje zat ofzo.
Ik begrijp dat je ze niet direct wilt afschrikken, maar zeggen dat je "alleen per mail beschikbaar bent" staat wat mij betreft ook een beetje te koel/afstandelijk. Waarom zou je niet laten merken dat je nu daar bent? Een vriendin van mij heeft vanuit Australië via Skype dus bij haar huidige werk gesolliciteerd.
Ik denk dat als je verdere motivatie top is, dat het echt niet uitmaakt waar je je momenteel bevindt. Je bent toch binnen afzienbare tijd terug? Het is niet alsof ze nog een half jaar op je zouden 'moeten' wachten. Je kan aangeven dat je gezien de deadline voor de brieven begrijpt dat ze op korte termijn gesprekken willen voeren. Ondanks dat je er lijfelijk niet bent, wil je de baan natuurlijk wel ontzettend graag vanwege x, y, z en dat je hoopt dat een sollicitatiegesprek op afstand geen punt is.
Kortom, als je motivatie top is en zij jou een geschikte kandidaat vinden, zullen ze denk ik niet uit de weg gaan voor "gedoe".
Ik begrijp dat je ze niet direct wilt afschrikken, maar zeggen dat je "alleen per mail beschikbaar bent" staat wat mij betreft ook een beetje te koel/afstandelijk. Waarom zou je niet laten merken dat je nu daar bent? Een vriendin van mij heeft vanuit Australië via Skype dus bij haar huidige werk gesolliciteerd.
Ik denk dat als je verdere motivatie top is, dat het echt niet uitmaakt waar je je momenteel bevindt. Je bent toch binnen afzienbare tijd terug? Het is niet alsof ze nog een half jaar op je zouden 'moeten' wachten. Je kan aangeven dat je gezien de deadline voor de brieven begrijpt dat ze op korte termijn gesprekken willen voeren. Ondanks dat je er lijfelijk niet bent, wil je de baan natuurlijk wel ontzettend graag vanwege x, y, z en dat je hoopt dat een sollicitatiegesprek op afstand geen punt is.
Kortom, als je motivatie top is en zij jou een geschikte kandidaat vinden, zullen ze denk ik niet uit de weg gaan voor "gedoe".
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou afsluiten met: Momenteel verblijf ik in Australië waardoor ik alleen bereikbaar ben via mail of skype. Vanaf 1 februari ben ik weer in Nederland en ben ik naast mail ook bereikbaar via "nummer".
Alhoewel ik gewoon mn Australische nummer zou geven. Als in "Tot 1 februari ben ik bereikbaar op "nummer", vanaf 1 februari ben ik weer in Nederland. Dan kunt u mij bereiken via "nummer".
Alhoewel ik gewoon mn Australische nummer zou geven. Als in "Tot 1 februari ben ik bereikbaar op "nummer", vanaf 1 februari ben ik weer in Nederland. Dan kunt u mij bereiken via "nummer".
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
mzcharlotte schreef:Nee, vanuit Australië vlieg je niet even heen en weer. Het had gekund dat je in Spanje zat ofzo.
Ja zo wilde ik het in eerste instantie aanpakken, maar toen had ik het er over met 2 meisjes die allebei zeiden dat ik dat ECHT NIET moest doen want dan 'wijzen ze je meteen af'. En toen begon ik dus te twijfelen.
Maar jullie hebben me overtuigd, ik ga er maar gewoon open over zijn. Ik zit in Australie en als ik daarom word afgewezen is het jammer maar als ze daar zo stug zijn dat ik daarom word afgewezen dan weet ik niet of ik er uberhaupt wel wil werken :p
Bellen wordt wel lastig want over een week zit in ik Nieuw-Zeeland en daar heb ik wss weer een ander telefoonnummer maar per mail ben ik iig wel te bereiken en Skype is overal wel te realiseren, komt goed
Bedankt voor jullie reacties
Bex- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Sollicitatiebrief, hoe vermelden?
» Wel of niet erbij vermelden?
» Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?
» Stage in het buitenland
» Internet en het buitenland?
» Wel of niet erbij vermelden?
» Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?
» Stage in het buitenland
» Internet en het buitenland?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: