Werken in het buitenland
+3
Zora
Poubelle
Juno
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Werken in het buitenland
*
Laatst aangepast door Juno op vr 6 sep 2013 - 9:47; in totaal 1 keer bewerkt
Juno- Fluisteraar
- Aantal berichten : 50
Punten : 54
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Werken in het buitenland
Ik heb altijd gewoon m'n doorlopende reisverzekering gehad. Als hij via zijn werkgever bij de Spaanse zorgverzekeraar wordt ingeschreven kan hij bij zijn eigen verzekering een formulier aanvragen om z'n zorgverzekering tijdelijk stop te zetten zodat je geen extra kosten hebt.
Ik heb alles altijd door laten lopen. Op het moment dat je daar medische kosten maakt krijg je een bonnetje en die kun je in Nederland weer indienen bij je zorgverzekeraar en dan krijg je dat bedrag terug.
Zo is het bij mij iig altijd gegaan. Maar ik ben ook zo'n laks persoon die al die dingen niet van tevoren uitzoekt.
Ik heb alles altijd door laten lopen. Op het moment dat je daar medische kosten maakt krijg je een bonnetje en die kun je in Nederland weer indienen bij je zorgverzekeraar en dan krijg je dat bedrag terug.
Zo is het bij mij iig altijd gegaan. Maar ik ben ook zo'n laks persoon die al die dingen niet van tevoren uitzoekt.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
*
Laatst aangepast door Juno op vr 6 sep 2013 - 9:47; in totaal 1 keer bewerkt
Juno- Fluisteraar
Haha komt vast wel goed!
Ik weet niet hoe het zit, mijn ouders hebben voor mij ooit die reisverzekering afgesloten en we hebben er volgens mij nooit wat aan gedaan.
Ten minste, ik niet. Misschien dat m'n moeder nog ergens achteraan heeft gebeld ofzo.. Ik zal het vragen als ik ze spreek!
Ik weet niet hoe het zit, mijn ouders hebben voor mij ooit die reisverzekering afgesloten en we hebben er volgens mij nooit wat aan gedaan.
Ten minste, ik niet. Misschien dat m'n moeder nog ergens achteraan heeft gebeld ofzo.. Ik zal het vragen als ik ze spreek!
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Of even kijken bij de JOHO?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
*
Laatst aangepast door Juno op vr 6 sep 2013 - 9:48; in totaal 1 keer bewerkt
Juno- Fluisteraar
Hoe kan hij daar een zorgverzekering krijgen? Hij blijft hier toch gewoon ingeschreven?
Wel super leuk. Ik heb zelf ook 2 zoners op Mallorca gewerkt. Hij kan gewoon een doorlopende reisverzekering afsluiten. Als er iets gebeurd zeggen dat hij op vakantie is.
Heeft hij wel over zijn Nie nummer nagedacht? Dit is een soort sofi nummer. Dit moet hij bij het politiebureau in Palma halen. Als hij tips nodig heeft kun je mij altijd Pm en!
Voor wat voor bedrijf gaat hij werken?
Wel super leuk. Ik heb zelf ook 2 zoners op Mallorca gewerkt. Hij kan gewoon een doorlopende reisverzekering afsluiten. Als er iets gebeurd zeggen dat hij op vakantie is.
Heeft hij wel over zijn Nie nummer nagedacht? Dit is een soort sofi nummer. Dit moet hij bij het politiebureau in Palma halen. Als hij tips nodig heeft kun je mij altijd Pm en!
stella.nova- Fluisteraar
- Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13
Doorlopende reisverzekering heeft een maximaal aantal dagen dat hij per jaar aansluitend geldig is.
Als hij via zijn werk verzekerd is voor zorg, lijkt me dat wel in orde. Waar gaat hij wonen, is zijn inboedel (laptop oid) daar dan wel verzekerd?
Als hij via zijn werk verzekerd is voor zorg, lijkt me dat wel in orde. Waar gaat hij wonen, is zijn inboedel (laptop oid) daar dan wel verzekerd?
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
GreenGrass schreef:Doorlopende reisverzekering heeft een maximaal aantal dagen dat hij per jaar aansluitend geldig is.
Hoe gaat de reisverzekering dit checken?
stella.nova- Fluisteraar
Met een doorlopende reisverzekering moet je er wel op letten dat het ook geldt als je voor een lange periode aaneengesloten in het buitenland bent. Ik heb er een bij Europesche Verzekeringen en had daarop een max. van 90 dagen aaneengesloten in het buitenland zijn. Dus als hij dat afsluit, zorg dan dat hij die voorwaarden checkt.
Ik was toen trouwens ook via het bedrijf waar ik werkte verzekerd, maar die voorwaarden deugden niet helemaal en daarom had ik voor de zekerheid nog een eigen verzekering afgesloten. Dan hadden ze het samen mogen uitvechten .
Ik was toen trouwens ook via het bedrijf waar ik werkte verzekerd, maar die voorwaarden deugden niet helemaal en daarom had ik voor de zekerheid nog een eigen verzekering afgesloten. Dan hadden ze het samen mogen uitvechten .
Laatst aangepast door Gympie op vr 5 apr 2013 - 10:32; in totaal 1 keer bewerkt
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
*
Laatst aangepast door Juno op vr 6 sep 2013 - 9:48; in totaal 2 keer bewerkt
Juno- Fluisteraar
Als hij daar iets heeft wat gelijk staat aan een sofinummer, noodzakelijk voor werk, en hij zegt als er wat is dat hij op vakantie is, dan gelooft niemand dat toch? In feite is hij dat natuurlijk ook niet. En het lijkt me dan vrij eenvoudig na te trekken dat hij juist níét op vakantie is. Ik heb er geen verstand van, maar dit lijkt me een beetje frauderen, zoals jij het nu stelt.stella.nova schreef:Hoe kan hij daar een zorgverzekering krijgen? Hij blijft hier toch gewoon ingeschreven?
Gast- Gast
*
Juno- Fluisteraar
*
Juno- Fluisteraar
Denk je dat de reisverzekering gaat informeren bij de politie of je een Nie nummer hebt als je in het ziekenhuis ligt?
Ikzelf heb daar in het ziekenhuis gelegen en het was geen probleem. Daarbij heb je dat Nie nummer voor je hele leven, als ik nu naar Spanje ga heb ik het ook. Het is gewoon een bewijs dat je mag werken.
Een speciale reisverzekering voor 6 maanden is heel duur. Ik heb dit ook uitgezocht toen. Was rond de 250 euro geloof ik.
Ikzelf heb daar in het ziekenhuis gelegen en het was geen probleem. Daarbij heb je dat Nie nummer voor je hele leven, als ik nu naar Spanje ga heb ik het ook. Het is gewoon een bewijs dat je mag werken.
Een speciale reisverzekering voor 6 maanden is heel duur. Ik heb dit ook uitgezocht toen. Was rond de 250 euro geloof ik.
stella.nova- Fluisteraar
Een gewone reisverzekering ja niet geldig aks je gaat werken in ht buitenland, als er dan iets gebeurd tijdens het werk ben je niet verzekerd. Ik heb toen een ISIS verzekering afgesloten toen ik naar Australië ging, omdat ik er ook ging werken. Die is wel duurder dan een gewone reisverzekering maar dan heb je iig wel alles goed volgens de regels geregeld
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
*
Juno- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Werken en wonen in het buitenland
» Stage in het buitenland
» Vermelden dat ik nu in het buitenland zit?
» Sauna in buitenland
» Trouwen in het buitenland
» Stage in het buitenland
» Vermelden dat ik nu in het buitenland zit?
» Sauna in buitenland
» Trouwen in het buitenland
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: