Sollicitatiebrief, hoe vermelden?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Sollicitatiebrief, hoe vermelden?
Hoi,
Ik ben nu een jaar werkzaam als dierenartsassistent. Helaas wordt mijn contract niet verlengt vanwege economische redenen, er is namelijk te weinig werk.
Nu heb ik een vacature gevonden waarbij ze een assistent vragen, maar mijn vraag is moet ik erin vermelden dat ik op dit moment werkzaam ben als assistent en dat mijn contract niet verlengd wordt en hoe ziet dat er een beetje tactisch uit?
Ik wil namelijk wel overkomen dat ik al ervaring heb als assistent, maar niet als de assistent die niet in het bedrijf past.
Ik ben nu een jaar werkzaam als dierenartsassistent. Helaas wordt mijn contract niet verlengt vanwege economische redenen, er is namelijk te weinig werk.
Nu heb ik een vacature gevonden waarbij ze een assistent vragen, maar mijn vraag is moet ik erin vermelden dat ik op dit moment werkzaam ben als assistent en dat mijn contract niet verlengd wordt en hoe ziet dat er een beetje tactisch uit?
Ik wil namelijk wel overkomen dat ik al ervaring heb als assistent, maar niet als de assistent die niet in het bedrijf past.
Ruby- Zwijger
- Aantal berichten : 3
Punten : 5
Registratiedatum : 21-01-11
Re: Sollicitatiebrief, hoe vermelden?
Ik zou helemaal niet vermelden dat je contract niet verlengd wordt Dat kunnen ze of zelf bedenken, of ze kunnen je dat vragen op een eventueel gesprek. Ik zou gewoon beschrijven wat je nu doet, wat je daar leuk aan vindt, maar ook wat je verwacht dat leuker/uitdagender/interessanter zal zijn in de functie waarop je reageert.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
als je contract nog doorloopt zou ik het erop zetten als (bijvoorbeeld) 04/2011 - heden, en dan gewoon de omschrijving van je huidige functie en taken. Als je contract reeds afgelopen is, heden vervangen door de laatste maand waarin je onder contract hebt gestaan en verder niets over de reden van het niet verlengen van je contract op je cv zetten.
Mocht je het echt per se willen vermelden, dan zou ik dat kort in de sollicitatiebrief zetten: een kleine toelichting waarom het werk je zo goed ligt, welke ervaring en kwaliteiten je mee brengt, en dan kort aangeven dat je met veel plezier bij je vorige werkgever hebt gewerkt, maar dat het voor de praktijk helaas niet mogelijk was om jouw contract te verlengen. Maar persoonlijk zou ik dat helemaal weg laten.
Mocht je het echt per se willen vermelden, dan zou ik dat kort in de sollicitatiebrief zetten: een kleine toelichting waarom het werk je zo goed ligt, welke ervaring en kwaliteiten je mee brengt, en dan kort aangeven dat je met veel plezier bij je vorige werkgever hebt gewerkt, maar dat het voor de praktijk helaas niet mogelijk was om jouw contract te verlengen. Maar persoonlijk zou ik dat helemaal weg laten.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Dank je voor de reacties. Ik heb nu een beeld gekregen hoe dat ik dit het beste kan aanpakken.
Ruby- Zwijger
- Aantal berichten : 3
Punten : 5
Registratiedatum : 21-01-11
Soortgelijke onderwerpen
» Vermelden dat ik nu in het buitenland zit?
» Wel of niet erbij vermelden?
» Sollicitatiebrief
» Sollicitatiebrief
» Sollicitatiebrief
» Wel of niet erbij vermelden?
» Sollicitatiebrief
» Sollicitatiebrief
» Sollicitatiebrief
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: