Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vriendin uit het buitenland

4 plaatsers

Ga naar beneden

Vriendin uit het buitenland Empty Vriendin uit het buitenland

Bericht  Zwoesj za 11 dec 2010 - 10:23

Meiden,

Ik zit met een dilemma, en wil graag even jullie mening hierover horen. Weet niet goed wat ik hiermee aan moet.

Mijn vader heeft een vriendin gevonden in Wit Rusland. Hij kent haar via een collega (toen hij daar voor zaken heen moest was zij met nog een vriendin uitgenodigd als gezelschap). Dat is nu ongeveer een jaar geleden. Ze sturen elkaar iedere dag een mail en hebben elkaar nu zo'n 5x gezien, waarvan 1x 2 weken en verder steeds kort. Zij is niet de rijkste, woont met haar moeder en zoon (17 jaar oud) in een klein appartementje.

Nu wil mijn vader haar naar Nederland halen, en zij wil hierheen. Ze spreekt geen Nederland, is nu een cursus Engels aan het volgen, zodat als ze hier komt, ze engels kan (mijn vader spreekt overigens geen Russisch). Nu heeft zij gezegd dat ze in Wit-Rusland wil trouwen voordat ze hierheen komt, zodat, wanneer ze uit elkaar zouden gaan, ze makkelijker terug zou kunnen. Ik vind dit een raar verhaal, en ben hier even ingedoken. Wanneer ze daar trouwen, zijn ze verplicht zich hier ook zo te registreren. En dat terwijl mijn vader nooit meer wilde hertrouwen.

Ik krijg hier heel erg het gevoel bij dat ze het voor het geld en de toegang tot het westen doet. Haar zoon laat ze daar achter, wat ik ook erg raar vind.
Ze weet dat hij niet meer wilde hertrouwen, hij doet dit alleen voor haar.

Ik wil haar nog niet ontmoeten, en sta er ook niet achter dat hij, terwijl ze elkaar zo kort kennen, al trouwt in een vreemd land zonder dat alles goed uitgezocht is. Hij respecteert en accepteert mijn mening en mijn bewijzen niet, wat mij heel erg pijn doet. Tuurlijk het is zijn eigen leven, maar ik vind het erg dat hij mijn mening niet respecteert.

Wat zouden jullie in dit geval doen en hoe zien jullie dit?

Liefs
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendin uit het buitenland Empty Re: Vriendin uit het buitenland

Bericht  lieke89 za 11 dec 2010 - 10:53

Je zegt dat je haar niet wilt kennen en dat je vader jouw mening niet respecteerd of accepteerd. Eigenlijk vind ik dat niet eens zo raar als dat hij er zo over denkt als je haar geen kans wilt geven om haar te leren kennen. Als je nou eens wel de moeite zou doen om haar te leren kennen kan jij je standpunt ook veel beter onderbouwen en jouw vraagtekens makkelijker bij je vader neerleggen. Je vader is duidelijk verliefd en laat zich leiden door zijn gevoelens. Het is dus heel moeilijk om jouw vader een andere kijk op deze vrouw te geven als jij haar zelf niet kent. Ik snap dat je argwanend bent en je niet wilt dat je vader zich ergens instort waar hij niet gelukkig van word. Misschien kan je je vader uitleggen dat je het allemaal erg snel vind gaan en dat je er wat moeite mee heb. Als je hem verteld dat je die vrouw wilt leren kennen doe je ook een stap in zijn richting in wilt hij misschien ook eerder naar jouw bezwaren luisteren. Hopelijk heb je hier wat aan.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Zwerver za 11 dec 2010 - 10:56

Wat een vervelende situatie zeg! Ik snap dat je het vervelend vindt dat hij niet naar je luistert. Ik heb geen wijs advies voor je!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zwoesj za 11 dec 2010 - 11:04

lieke89 schreef:Je zegt dat je haar niet wilt kennen en dat je vader jouw mening niet respecteerd of accepteerd. Eigenlijk vind ik dat niet eens zo raar als dat hij er zo over denkt als je haar geen kans wilt geven om haar te leren kennen. Als je nou eens wel de moeite zou doen om haar te leren kennen kan jij je standpunt ook veel beter onderbouwen en jouw vraagtekens makkelijker bij je vader neerleggen. Je vader is duidelijk verliefd en laat zich leiden door zijn gevoelens. Het is dus heel moeilijk om jouw vader een andere kijk op deze vrouw te geven als jij haar zelf niet kent. Ik snap dat je argwanend bent en je niet wilt dat je vader zich ergens instort waar hij niet gelukkig van word. Misschien kan je je vader uitleggen dat je het allemaal erg snel vind gaan en dat je er wat moeite mee heb. Als je hem verteld dat je die vrouw wilt leren kennen doe je ook een stap in zijn richting in wilt hij misschien ook eerder naar jouw bezwaren luisteren. Hopelijk heb je hier wat aan.

Ik wil haar absoluut niet zien, ook al is dat misschien raar. Ik kan er nog niet mee omgaan dat mijn vader een nieuwe vriendin heeft, en eigenlijk al helemaal niet in deze situatie. Voordat ik de vriend van mijn moeder wilde leren kennen waren we ook een jaar verder, maar zij heeft dat vanaf het begin af aan begrepen en geaccepteerd. Ik wil eerst dat er zekerheid is dat het serieus is (tenminste, dat was bij mijn moeder) en wilde wennen aan het idee dat het niet meer 'mijn ouders samen' zijn. Maar helaas, mijn vader accepteert dat niet. Ik snap dat hij verliefd is, maar zou graag willen dat hij de boel nog een beetje kan relativeren...
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 7:20

Zo makkelijk is t nog niet Nederland binnen te komen als je uit een land als Rusland komt. Door te trouwen krijg je GEEN visum hier. Trouwen heeft dus geen enkel nut. Wil hij met haar trouwen? Weet hij wel dat trouwen geen enkel nut heeft? Ik snap haar reden om te trouwen niet. Wat heeft trouwen te maken met uit elkaar gaan en makkelijker/moeilijker terug gaan naar je eigen land?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 19:39

Trouwen maakt helemaal niets uit en Engels leren ook niet als ze naar Nederland wil komen. Ze zal dan toch echt op de ambassade een toets in het Nederlands moeten maken.

Gast
Gast

Bericht  Caro zo 12 dec 2010 - 21:29

Een collega van mij heeft zijn vriendin (nu vrouw) via internet in BUlgarije ontmoet. Raar verhaal: verhaal werd ook steeds vreemder want plots was ze zwanger maar volgens mij heeft zij wel gewoon een verblijfsvergunning?

Naja: je vader zal zich nu alleen even bezig houden met zijn verliefdheid en jouw bezwaren even niet kunnen gebruiken. Heeel hard gezegd maar ik denk wel dat het zo is.. Je vader zal misschien ook wel doorhebben dat er iets niet helemaal in de haak is en wil dan geen dochter hebben die het ook nog eens bevestigd.

het is wel zo dat je vader zijn eigen leven heeft, en jij zijn keuzes tot op zekere hoogte moet accepteren. Dus als hij dit wil doen, dan moet je je er bij neerleggen. Dit betekent niet dat je dan opeens het met hem eens moet zijn. Maar je moet wel beseffen dat het het leven van je vader is.. Het zijn zijn keuzes..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 7:22

Bulgarije is een EU land. Binnen de EU heb je geen visum nodig.

Gast
Gast

Bericht  Zwoesj ma 13 dec 2010 - 9:12

Caro schreef:Een collega van mij heeft zijn vriendin (nu vrouw) via internet in BUlgarije ontmoet. Raar verhaal: verhaal werd ook steeds vreemder want plots was ze zwanger maar volgens mij heeft zij wel gewoon een verblijfsvergunning?

Naja: je vader zal zich nu alleen even bezig houden met zijn verliefdheid en jouw bezwaren even niet kunnen gebruiken. Heeel hard gezegd maar ik denk wel dat het zo is.. Je vader zal misschien ook wel doorhebben dat er iets niet helemaal in de haak is en wil dan geen dochter hebben die het ook nog eens bevestigd.

het is wel zo dat je vader zijn eigen leven heeft, en jij zijn keuzes tot op zekere hoogte moet accepteren. Dus als hij dit wil doen, dan moet je je er bij neerleggen. Dit betekent niet dat je dan opeens het met hem eens moet zijn. Maar je moet wel beseffen dat het het leven van je vader is.. Het zijn zijn keuzes..

Ik ben het ermee eens dat het zijn keuzes zijn, hij moet ook vooral zijn gang gaan (heb hem ook gezegd prima als je trouwt, maar heb dan nog wel het verstand om dat onder huwelijkse voorwaarden te doen, mijn moeder heeft hem ook al uitgekleed). Het probleem is gewoon dat trouwen gewoon bullshit is. Het is voor haar juist makkelijker terug te gaan wanneer ze niet getrouwd zijn (dan zit je niet met een scheiding in 2 landen e.d. Nee hetgene wat mij zo'n pijn doet, is dat hij mijn mening niet accepteert en respecteert. Dat hij er niets mee doet okee, ik heb hem gewaarschuwd, maar zoals het nu op begint te lijken zal het contact minder worden tot verbroken worden want, zoals hij het zegt, als ik haar niet wil zien (wat ik echt nog niet wil) dan heb ik een probleem... Dat valt me gewoon zwaar, ik ben nog wel zijn dochter...
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud