Wat zouden jullie doen? Auto erbij?
+16
Slakje
rapa nui
luisa
Marcellah89
Marin
Blond
Ella
Olijfje
Pineco
Punk'd
VeryCherry
Paper Crown
Balloon
Rush
silly-one
Elliot
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat zouden jullie doen? Auto erbij?
Sinds ik mijn rijbewijs heb gehaald, heb ik eigenlijk altijd de beschikking gehad over mijn eigen auto. Ik draaide toentertijd veel avonddiensten op mijn werk, dus ik had ook wel echt een eigen autootje nodig. Toen mijn vriend zijn rijbewijs haalde 2 jaar geleden heeft hij ook bijna direct een auto gekocht. Hij werkte toen in Alphen en de busverbinding vanaf ons huis was daarheen niet ideaal, dus een auto was voor hem ook echt een stuk makkelijker. Inmiddels werken wij allebei in Amsterdam (geen parkeergelegenheid bij het werk).
Afgelopen november moesten allebei onze auto's gekeurd worden (twee oude auto's), en zijn ze allebei afgekeurd. Wij hebben toen besloten dat we ze allebei weg zouden doen en één nieuwere auto zouden terugkopen. Nu is het zo dat mijn vriend bijna altijd gebruik maakt van de auto. Hij rijdt dan naar Amstelveen en parkeert de auto daar ergens waar je nog gratis kan parkeren, zodat hij wat sneller op zijn werk is. Ik pak meestal gewoon vanaf huis de bus (ga eerst op de fiets naar de bushalte).
Op zich goed geregeld, ware het niet dat mijn vriend 's avonds pas laat thuis is (rond half en ik heel vaak 'problemen' heb omdat ik 's avonds geen auto heb dan. Ook 's morgens is het irritant, bijvoorbeeld als ik naar de tandarts of naar de dokter moet. Ik merk gewoon dat ik het steeds irritanter vind om maar één auto te hebben, zeker omdat mijn vriend altijd de auto meeneemt, terwijl hij net zo goed op de fiets kan gaan.
Nja, om een lang verhaal kort te maken: Ik mis mijn vrijheid, mijn eigen autootje.
Financieel zou het wel kunnen om een extra auto te nemen, maar het is dan echt voor erbij; naar mijn werk kan ik toch niet met de auto. Zouden jullie dat doen? Ik zit zo te dubben. Het zou heerlijk zijn om weer twee auto's te hebben, maar het is ergens echt wel een beetje overbodig. Alleen in 'speciale' gevallen heb ik de auto nodig..
Afgelopen november moesten allebei onze auto's gekeurd worden (twee oude auto's), en zijn ze allebei afgekeurd. Wij hebben toen besloten dat we ze allebei weg zouden doen en één nieuwere auto zouden terugkopen. Nu is het zo dat mijn vriend bijna altijd gebruik maakt van de auto. Hij rijdt dan naar Amstelveen en parkeert de auto daar ergens waar je nog gratis kan parkeren, zodat hij wat sneller op zijn werk is. Ik pak meestal gewoon vanaf huis de bus (ga eerst op de fiets naar de bushalte).
Op zich goed geregeld, ware het niet dat mijn vriend 's avonds pas laat thuis is (rond half en ik heel vaak 'problemen' heb omdat ik 's avonds geen auto heb dan. Ook 's morgens is het irritant, bijvoorbeeld als ik naar de tandarts of naar de dokter moet. Ik merk gewoon dat ik het steeds irritanter vind om maar één auto te hebben, zeker omdat mijn vriend altijd de auto meeneemt, terwijl hij net zo goed op de fiets kan gaan.
Nja, om een lang verhaal kort te maken: Ik mis mijn vrijheid, mijn eigen autootje.
Financieel zou het wel kunnen om een extra auto te nemen, maar het is dan echt voor erbij; naar mijn werk kan ik toch niet met de auto. Zouden jullie dat doen? Ik zit zo te dubben. Het zou heerlijk zijn om weer twee auto's te hebben, maar het is ergens echt wel een beetje overbodig. Alleen in 'speciale' gevallen heb ik de auto nodig..
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Re: Wat zouden jullie doen? Auto erbij?
Is het een idee dat je dan een klein scootertje koopt voor de kleine dingen. Je bent net iets sneller, kan er net iets verder mee komen. Toch de vrijheid, maar niet gelijk een auto voor de deur erbij.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, ik zou er een auto bij nemen. De (of het gevoel van) vrijheid is me meer waard dan de kosten.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Kunnen jullie geen vaste dagen afspreken dat jij de auto hebt? Dan kan je op de die dagen bijvoorbeeld naar de dokter of gewoon even net iets verder weg.
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Rush schreef:Ja, ik zou er een auto bij nemen. De (of het gevoel van) vrijheid is me meer waard dan de kosten.
Mij ook. Ik heb dan een kind, dus vind ik het extra belangrijk ivm acute dingen waarvoor ik echt weg moet, maar ik vind als je het je kunt veroorloven je gewoon een bij moet kopen.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik zou ook een auto er bij nemen. Het geeft je zó veel vrijheid. En vaste afspraken werken vaak toch op den duur niet meer.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb nu 3.5 maand een auto en moet hem volgende week inleveren. Maar ik heb hem naast werken echt nergens voor gebruikt. Heel soms de Albert Heijn.. maar dat was het. Verder ga ik met de fiets of neem ik de bus. Ik kan het mij ook haast niet voorstellen dat ik hem ga missen.
Ik weet niet waar je woont, maar in de stad zou ik het persoonlijk onzinnig vinden om een extra auto aan te schaffen omdat alles op fietsafstand is. Ik zou dat het geld niet waard vinden.
Kun je niet afspraken maken met je vriend? Dat als jij hem 's avonds een keer nodig hebt hij zorgt dat hij dan thuis is of met het ov gaat?
(Met een kind of in een dorp vind ik het trouwens een ander verhaal).
Ik weet niet waar je woont, maar in de stad zou ik het persoonlijk onzinnig vinden om een extra auto aan te schaffen omdat alles op fietsafstand is. Ik zou dat het geld niet waard vinden.
Kun je niet afspraken maken met je vriend? Dat als jij hem 's avonds een keer nodig hebt hij zorgt dat hij dan thuis is of met het ov gaat?
(Met een kind of in een dorp vind ik het trouwens een ander verhaal).
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik werk aan huis, dus heb voor mijn werk geen auto nodig, maar ik zou toch echt niet zonder willen hoor! Voordat we kinderen hadden, hadden we één auto en dat ging best. Het zou nu ook wel kunnen, maar dan ben ik zo afhankelijk en kan ik nooit eens spontaan ergens heen. Ik zou die vrijheid echt te veel missen, zeker in jouw geval, als je weet hoe het is om wél een auto tot je beschikking te hebben.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Ik woon in een dorp
Supermarkt ik op loopafstand, maar als ik bij een vriendin op de koffie wil ga ik toch wel met de auto, of ik moet iets van 3 kwartier gaan fietsen en daar heb ik geen zin in.
Vaste afspraken maken is denk ik niet zo'n optie, die werken op een gegeven moment inderdaad niet meer en daarbij is het lastig plannen dan. Ik heb de laatste tijd veel bij de huisarts gezeten in verband met een infectie/onsteking in mijn neus en dat kan ik natuurlijk niet plannen.
Een scooter is ook wel een idee, alleen ik zie mezelf daar echt niet op rijden. Mijn vriend wel, maar naar zijn werk zal hij denk ik toch als het een keer regent de auto en de bus pakken.
Supermarkt ik op loopafstand, maar als ik bij een vriendin op de koffie wil ga ik toch wel met de auto, of ik moet iets van 3 kwartier gaan fietsen en daar heb ik geen zin in.
Vaste afspraken maken is denk ik niet zo'n optie, die werken op een gegeven moment inderdaad niet meer en daarbij is het lastig plannen dan. Ik heb de laatste tijd veel bij de huisarts gezeten in verband met een infectie/onsteking in mijn neus en dat kan ik natuurlijk niet plannen.
Een scooter is ook wel een idee, alleen ik zie mezelf daar echt niet op rijden. Mijn vriend wel, maar naar zijn werk zal hij denk ik toch als het een keer regent de auto en de bus pakken.
Elliot- Ratel
Elliot schreef:Ik woon in een dorp
Dan sowieso een tweede auto hahahaha
Dat zou ik ook echt nooit doen. Ik heb een hekel aan fietsen en 30 minuten is wel echt de max als ik echt naar een bestemming moet. (recreatief vind ik het wel eens leuk haha).
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Waarom gaat je vriend dan niet met het openbaar vervoer? Als hij de hele dag op zijn werk is heeft hij toch geen auto nodig?
Olijfje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 289
Punten : 296
Haha ja ik hou ook niet zo heel erg van fietsen. Ik was laatst bij een vriendin koffie gaan drinken en zij woont in een naastgelegen dorp. Ik dacht dat het niet zo ver zou zijn, maar het was me toch een end! En ik had ook nog tegenwind..
Olijfje, hij gaat ook met het OV, alleen het eerste stukje gaat hij met de auto zodat hij niet hoeft over te stappen en zodat hij wat eerder thuis is. Hij gaat 's avonds nog sporten (3x per week) en als hij helemaal met de bus zou gaan is hij standaard net te laat voor zijn sportles.
Olijfje, hij gaat ook met het OV, alleen het eerste stukje gaat hij met de auto zodat hij niet hoeft over te stappen en zodat hij wat eerder thuis is. Hij gaat 's avonds nog sporten (3x per week) en als hij helemaal met de bus zou gaan is hij standaard net te laat voor zijn sportles.
Elliot- Ratel
Is dat een ver stukje? Anders zou jij er heen kunnen fietsen en de auto weer ophalen als je 'm nodig hebt. Dan kan je de auto er later weer neerzetten, of de fiets er laten staan.Elliot schreef:
Heb je wel beide van de fiets én de auto een sleutel nodig natuurlijk.
Rush- Lady Post-a-lot
Haha ik heb daar ook wel eens aan zitten denken Rush, maar dat is me net teveel administratie. Dan voel ik me alweer te belemmerd. Hetzelfde als ik een vrije dag heb, ik kan dan wel de auto gebruiken maar mijn vriend wil dan eigenlijk wel dat ik hem even wegbreng naar de bushalte (hij heeft momenteel niet eens een fiets, en de bushalte is echt te ver om te lopen). Dan hoeft het voor mij al niet meer, haha.
Elliot- Ratel
Haha. Dat is wel heel erg hoor als het wel een mogelijkheid is.Elliot schreef:Haha ik heb daar ook wel eens aan zitten denken Rush, maar dat is me net teveel administratie. Dan voel ik me alweer te belemmerd. Hetzelfde als ik een vrije dag heb, ik kan dan wel de auto gebruiken maar mijn vriend wil dan eigenlijk wel dat ik hem even wegbreng naar de bushalte (hij heeft momenteel niet eens een fiets, en de bushalte is echt te ver om te lopen). Dan hoeft het voor mij al niet meer, haha.
Het is toch maar een kleine moeite om hem een berichtje te sturen? En als je de auto er `s avonds weer neer zet, dan hoeft dat niet eens.
Rush- Lady Post-a-lot
Elliot schreef:Ik woon in een dorp
Als hij dan een keer de auto pakt is dat niet zo'n probleem lijkt me. Als het daardoor wel lukt met 1 auto zou ik dat doen. En anders een 2de erbij kopen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Kun je hem niet 's ochtends daar naartoe brengen en 's avonds weer daar ophalen met de auto?
Olijfje- Fluisteraar
Maar als jij weet dat je 's ochtends naar de tandarts of dokter moet, of 's avonds een afspraak hebt, kan je vriend op die momenten dan niet met de bus/fiets gaan? Je deelt die auto toch, het is toch niet alleen zijn auto?
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Nee, ik zou hiervoor geen tweede auto kopen. Ik denk dat jullie hiervoor best een oplossing kunnen vinden door afspraken te maken.
Olijfje- Fluisteraar
Natuurlijk is het allemaal op te lossen, maar het gaat mij er juist om dat het iedere keer zo'n gedoe is. Toen we allebei een auto hadden was dat gedoe er niet. Ik heb het idee dat ik nu eerst allerlei maatregelen moet treffen omdat ik toevallig een afspraak heb. Juist het feit dat ik mijn vriend eerst ergens moet afzetten voordat ik ergens heen kan maakt dat ik mijn gevoel van vrijheid kwijt ben.
Blond, daar heb je gelijk in. Ik ben geloof ik gewoon niet zo goed in delen
Blond, daar heb je gelijk in. Ik ben geloof ik gewoon niet zo goed in delen
Elliot- Ratel
Goed, als je dat niet wilt, dan moet je gewoon een auto erbij kopen!
Rush- Lady Post-a-lot
Ik zou wel voor een tweede auto gaan. Ik vind dat bij jou in de omgeving toch net allemaal iets te ver weg.. Alles binnen het dorp gaat wel, maar zodra je er buiten moet zijn, is het allemaal onhandig. Met de bus moet je ook altijd weer overstappen enzo en je hebt ook geen treinstation natuurlijk. Nee, ik zou lekker een tweede auto kopen, volgens mij is jullie woonplaats veel meer gericht op auto's dan op OV. Het lijkt me met 1 auto veel te veel gepuzzel als je zo'n systeem bedenkt.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Huh, wat doet dit topic ineens in Persoonlijk?
Elliot- Ratel
Het is een groot persoonlijk probleem Elliott. Je bent je vrijheid kwijt!
Nee sorry, ik geloof dat de burgemeesters liever zien dat we dit soort topics tegenwoordig ook hier plaatsen, omdat het een kwestie van jou is, niet iets algemeens. Ofzo. Heb 't al meer gezien. Prima, maar even wennen.
Nee sorry, ik geloof dat de burgemeesters liever zien dat we dit soort topics tegenwoordig ook hier plaatsen, omdat het een kwestie van jou is, niet iets algemeens. Ofzo. Heb 't al meer gezien. Prima, maar even wennen.
Marin- Lady Post-a-lot
Oh nee. Het is toch een huisje boompje beestje autootje probleem.
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Auto, wat zouden jullie doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» wat zouden jullie doen?
» Wat zouden jullie doen?
» Wat zouden jullie doen....
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» wat zouden jullie doen?
» Wat zouden jullie doen?
» Wat zouden jullie doen....
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: