Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Auto, wat zouden jullie doen?

Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:02

Ik heb een auto uit 2002 en nu moet er een nieuwe distributie ketting op, nieuwe banden, olie moet ververst worden en er moet een nieuwe APK op, en nog iets, maar weet even de naam niet meer. We hebben het laten opmaken bij de dealer en het gaat ons sowieso €800 kosten om dit te laten maken. Het is een auto die ik gekocht heb voor €4000 in november 2009, en tot nu toe hebben we er met plezier in gereden. Maar hij stottert, hij valt uit zichzelf uit en heeft nog wel meerdere andere problemen ook.

Wat zouden jullie doen. Heb tegen een scherpe prijs inruilen en voor een nieuwere/andere auto gaan? (met kans dat er met die auto meer problemen zijn en dat we uiteindelijk duurder uit zijn, of het kan heel goed gaan) Door sparen en hem inruilen voor een nieuwe auto? Of doorrijden met deze auto, omdat het 'maar' €800 is maar je wel weet hoe het verder met de auto gaat omdat hij netjes dealer onderhouden is.

Ook zuipt deze benzine en rijdt nu 1 op 11, en een diesel die we hebben gezien 1 op 23, wat ons heel veel geld zou schelen, want we hebben nu ruim €400 per maand aan benzine.

Help!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:04

Als je het geld hebt zou ik dan persoonlijk voor een andere gaan. Je weet nooit wat er verder nog aan het licht komt bij de keuring. Je hebt tegenwoordig ook al hele leuke kleine auto's die zuinig rijden, met jaren garantie en helemaal niet zo duur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:06

De auto is uitgelezen en bekeken, dus dat is wel zeker en zal niet ineens verrassingen gaan opleveren, dat niet. En geld? Nee, dat hebben we eigenlijk niet op dit moment, daarom dachten we aan stevige inruil met deze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:09

Isabella schreef:De auto is uitgelezen en bekeken, dus dat is wel zeker en zal niet ineens verrassingen gaan opleveren, dat niet. En geld? Nee, dat hebben we eigenlijk niet op dit moment, daarom dachten we aan stevige inruil met deze.

Dan zou ik denk ik toch nog wel een poosje met deze proberen te doen, voor € 800,- kan je geen nieuwe auto kopen, er moet altijd geld bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:11

Eline schreef:
Isabella schreef:De auto is uitgelezen en bekeken, dus dat is wel zeker en zal niet ineens verrassingen gaan opleveren, dat niet. En geld? Nee, dat hebben we eigenlijk niet op dit moment, daarom dachten we aan stevige inruil met deze.

Dan zou ik denk ik toch nog wel een poosje met deze proberen te doen, voor € 800,- kan je geen nieuwe auto kopen, er moet altijd geld bij.

Uhm, de €800 zijn de kosten van het maken van de auto, qua inruil kunnen we ongeveer €3400 voor de auto krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:17

Isabella schreef:
Eline schreef:
Isabella schreef:De auto is uitgelezen en bekeken, dus dat is wel zeker en zal niet ineens verrassingen gaan opleveren, dat niet. En geld? Nee, dat hebben we eigenlijk niet op dit moment, daarom dachten we aan stevige inruil met deze.

Dan zou ik denk ik toch nog wel een poosje met deze proberen te doen, voor € 800,- kan je geen nieuwe auto kopen, er moet altijd geld bij.

Uhm, de €800 zijn de kosten van het maken van de auto, qua inruil kunnen we ongeveer €3400 voor de auto krijgen.

Dat snap ik Wink Maar ik bedoel, je ben altijd meer kwijt dan € 800,- bij inruil en als je het geld dan niet goed kan missen....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:20

Sowieso niet naar een dealer gaan.. Dat scheelt al een hele hoop.. Ik zou de auto gewoon laten maken bij een goede Bovag garage.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:22

Hmm, ik had even over het 'benzine zuipen/diesel' stukje heen gelezen..

Een diesel is duurder in aanschaf (doorgaans) en wegenbelasting, maar goedkoper qua brandstof. Op dit moment is diesel rijden ook duur, maar hopelijk zakt dat ook wel weer af.. Pas boven de 20.000km. per jaar ongeveer kan een dieselauto 'uit' zeg maar..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:25

Mijn vriend heeft in 3 maanden al 10.000 km gereden, dus aan de kilometers voor diesel komen we sowieso wel, en dan is het dus wel goedkoper. Maar een diesel auto is wel duurder, dus dat is dan wel weer een 'nadeel' nu, maar uiteindelijk goedkoper *zucht*. We hebben een mooi Polo gezien uit 2005, en dan hebben we nog 'maar' €1500 nodig Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:26

Ik ga niet meer naar een gewone garage, die hebben ons vorige keer gewoon genaaid, en de dealer in mijn oude woonplaats ook trouwens. Maar deze dealer is heel fijn en heeft er wel een deal van gemaakt, dat wel, want hij weet dat we eigenlijk daar een nieuwe willen halen ook haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:29

Isabella schreef:Ik ga niet meer naar een gewone garage, die hebben ons vorige keer gewoon genaaid, en de dealer in mijn oude woonplaats ook trouwens. Maar deze dealer is heel fijn en heeft er wel een deal van gemaakt, dat wel, want hij weet dat we eigenlijk daar een nieuwe willen halen ook haha!
Dat is dan wel betrouwbaar.. Dan kan je beter een verstandige dan een 'goedkope' keuze maken..

Jammer dat je zoveel moet bijleggen bij die Polo.. Zijn er aan die auto geen punten waarop je kan afdingen? Beschadigde velgen, banden met niet zo heel veel profiel meer, deukjes/krasjes?

Zo heb ik ook €1000 van m`n auto afgekletst zeg maar..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:30

Nee, dat zal niet lukken, want dan krijgen we eigenlijk al veel voor mijn auto aan inruil waar eigenlijk al die punten dan nog aan moeten gebeuren Wink We gaan het wel proberen hoor haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:32

Lastig...

Maar aan de andere kant: Geld wat je niet hebt kan je niet uitgeven, dus valt de polo al af hoe jammer het ook is...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:33

Isabella schreef:Nee, dat zal niet lukken, want dan krijgen we eigenlijk al veel voor mijn auto aan inruil waar eigenlijk al die punten dan nog aan moeten gebeuren Wink We gaan het wel proberen hoor haha.
Ik zou voor de lol wel bij andere garages vragen wat ze geven aan inruil, gewoon ter informatie.. Het scheelde bij mij €200 op een auto uit '93, best veel dus..

Wij gingen dan gewoon bij een auto kijken en dan interesse tonen en op een gegeven moment beginnen van 'wat zou ik voor m`n eigen auto krijgen, ter inruil' en dan noemen ze wel een bedrag..


Laatst aangepast door _Donnaa op do 10 feb 2011 - 6:34; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:34

We hebben het wel, maar eigenlijk is het niet voor een auto bedoeld op dit moment, maar we hebben alles tegelijk qua kosten. Maar ik ben dan bang dat we straks daar wat mee hebben, want het is wel een handelaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:35

_Donnaa schreef:
Isabella schreef:Nee, dat zal niet lukken, want dan krijgen we eigenlijk al veel voor mijn auto aan inruil waar eigenlijk al die punten dan nog aan moeten gebeuren Wink We gaan het wel proberen hoor haha.
Ik zou voor de lol wel bij andere garages vragen wat ze geven aan inruil, gewoon ter informatie.. Het scheelde bij mij €200 op een auto uit '93, best veel dus..

Dit is het hoogste bod I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:39

Isabella schreef:
_Donnaa schreef:
Isabella schreef:Nee, dat zal niet lukken, want dan krijgen we eigenlijk al veel voor mijn auto aan inruil waar eigenlijk al die punten dan nog aan moeten gebeuren Wink We gaan het wel proberen hoor haha.
Ik zou voor de lol wel bij andere garages vragen wat ze geven aan inruil, gewoon ter informatie.. Het scheelde bij mij €200 op een auto uit '93, best veel dus..

Dit is het hoogste bod I love you

Ik zou de gok wagen, zeker als jullie veel beter een diesel kunnen gaan rijden. Als ik het goed begrijp zou je dus nu €800 kwijt zijn aan reparaties en als je nou die Polo koopt ben je €1500 kwijt, €700 meer dus?

€700 is een hoop geld, zeker als het net niet voor een auto was, maar aan de andere kant ben je qua kosten straks wel goedkoper uit (en kan je misschien meer sparen zodat je het potje weer snel aanvult! )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:47

Ja, daarom zitten we te twijfelen daarover dus!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 6:47

En we hebben een peugeot 206 gezien, een hele nette en een ford focus (dacht ik?) en die zouden we helemaal qua inruil kunnen doen. Maar dan is het wel een diesel, maar uit 2001 of 2003.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 7:12

Jaa, dat is dan gelijk alweer zo snel 'oud'.. Pff moeilijke keuze.. Wat zegt je vriend?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto, wat zouden jullie doen? Empty Re: Auto, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum