365 dagen foto project
+21
Marin
Pommes
Toet
mii_joyce
Taeda
Snirp
Tazz
rapa nui
Zora
Cato
TukTuk
Happinaz
Lot
Green_Pepper
Chocolate Cookie
Middleme
Mees
Kiekeboe
Dennenappel
Parisienne
Atelier Madame
25 plaatsers
Pagina 4 van 11
Pagina 4 van 11 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11
Re: 365 dagen foto project
Lastig he, Winter thema zonder sneeuw! Maar creatief opgelost Mees Alleen had ik wel ook de schaatsers op de tv op de achtergrond willen zien ofzo, dat had het misschien nog net iets meer 'winter' gegeven. Maar ook lekker knus nu.
CC, je bloem is mooi! Vind het juist leuk dat ie verdord is. Je kraan heeft net iets meer scherpte nodig eigenlijk.
Mijn foto van vandaag heb ik stiekem gisteren al gemaakt in de sportwinkel. Ook niet bijzonder boeiend, maar vooruit:
CC, je bloem is mooi! Vind het juist leuk dat ie verdord is. Je kraan heeft net iets meer scherpte nodig eigenlijk.
Mijn foto van vandaag heb ik stiekem gisteren al gemaakt in de sportwinkel. Ook niet bijzonder boeiend, maar vooruit:
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik ben afgehaakt haha.. Maar vind het wel leuk om jullie mooie foto's te bekijken
Veel succes ermee!
Veel succes ermee!
Gast- Gast
Klopt van die kraam, Marin. Maar kreeg het niet voor elkaar. Heb daar echt enorm veel foto's van. Dit was alleen de beste..
Toch wel een typisch winterse foto Marin!
Misschien voor de gene die meedoen met de thema's hebben jullie eind van de week geluk! Er wordt sneeuw voorspeld
Toch wel een typisch winterse foto Marin!
Misschien voor de gene die meedoen met de thema's hebben jullie eind van de week geluk! Er wordt sneeuw voorspeld
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Punk'd schreef:Ik ben afgehaakt haha.. Maar vind het wel leuk om jullie mooie foto's te bekijken
Veel succes ermee!
Ik ook, na dag 2 al. Wat ben ik toch een volhouder
Jammer dat jullie afgevallen zijn!
Ik ga vrolijk door, hoewel het soms wel moeilijk is. Maar zonet was ik mijn favoriete drankje aan het maken, namelijk een Peppermint Mocha, en toen bedacht ik me dat dat wel een typisch winters drankje is, namelijk koffie met warme chocolademelk en pepermunt siroop. Dus in één van m'n favoriete mokken gedaan (van Bloomingdales uit NYC), en foto gemaakt Nog lastig, zware camera in de ene hand en hete drank in andere, maar 't is gelukt!
Ik ga vrolijk door, hoewel het soms wel moeilijk is. Maar zonet was ik mijn favoriete drankje aan het maken, namelijk een Peppermint Mocha, en toen bedacht ik me dat dat wel een typisch winters drankje is, namelijk koffie met warme chocolademelk en pepermunt siroop. Dus in één van m'n favoriete mokken gedaan (van Bloomingdales uit NYC), en foto gemaakt Nog lastig, zware camera in de ene hand en hete drank in andere, maar 't is gelukt!
Marin- Lady Post-a-lot
Zoals ik al op FB zei, Marin, ik vind het echt een toffe foto! De kleuren kloppen, hangt een soort zweem over wat het heel zacht maakt. Vind hem echt heel erg geslaagd!
Ik geef het ook nog niet op. Maar mijn foto moet ik nog maken.
Ik geef het ook nog niet op. Maar mijn foto moet ik nog maken.
Chocolate Cookie- Ratel
Marin schreef:Jammer dat jullie afgevallen zijn!
He, je hebt je horloge uitgezocht passend bij je favoriete mok
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Mees, ik ben benieuwd naar jouw huis als ik al die details van je huis steeds zie .
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
Green_Pepper schreef:
He, je hebt je horloge uitgezocht passend bij je favoriete mok
Hahaha! Ja helaas lukte het niet om 'm met de wijzerplaat op de foto te krijgen, dat werd wel hele ongemakkelijke pose
CC: Dank je, ik heb 'm in Lightroom bewerkt. Ik weet niet of jij daar al mee werkt, maar kan je wel eens uitleggen wat ik daarin doe als je dat graag wilt weten.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin: Oh ik ben Lightroom-fan! Ik gebruik niets anders, alleen voor uitsnijden gebruik ik Photoshop, haha! Ben wel benieuwd hoe je dat dan doet!
Chocolate Cookie- Ratel
Is goed! Ik ben nu even aan het werk, maar vertel het je later hier of via FB. Ik ben ook LR fan en gebruik het altijd! Waarom gebruik je voor uitsnedes PS? Dat kan toch ook in LR?
Marin- Lady Post-a-lot
Mag ik mee doen? Ik zag de oproep op FB voorbij komen Marin, je verscheen in mijn timeline. Lijkt me énig! De spelregels zijn mij alleen nog niet duidelijk.
Ik heb een tijdje een fotografie cursus gedaan waarbij elke maand een thema gehanteerd werd waarin we moesten fotograferen en de foto's gingen we dan op techniek en kwaliteit bespreken. Verbeterpunten enzo.
Nouja kortom; ik wil graag mee doen! Kan dat? En wat zijn de regels?
Ik heb een tijdje een fotografie cursus gedaan waarbij elke maand een thema gehanteerd werd waarin we moesten fotograferen en de foto's gingen we dan op techniek en kwaliteit bespreken. Verbeterpunten enzo.
Nouja kortom; ik wil graag mee doen! Kan dat? En wat zijn de regels?
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Ja natuurlijk mag dat Happi!
Het is intussen een beetje versprokkeld. Het idee is onstaan omdat een Amerikaanse vriendin van me dit vorig jaar al heeft gedaan en ik heb haar daarop aangesproken en gezegd dat ik graag samen met haar dit verder wilde gaan doen in 2013. Zo gezegd, zo gedaan. Toen heb ik hier op het forum een topic geopend om te brainstormen over leuke thema's per maand, en daar kwamen ook veel enthousiastelingen uit.
Uiteindelijk heb ik samen met die Amerikaanse vriendin een selectie van thema's gemaakt (o.a. van suggesties van hier van 't forum), en dat is het volgende lijstje geworden, met uitleg er bij:
Januari: Winter
Februari: Liefde
Maart: Teksten
April: Lente
Mei: Reflectie
Juni: Architectuur
Juli: Zomer
Augustus: Vormen (cirkels?)
September: Voeding
Oktober: Herfst
November: Originele standpunten
December: Feest/traditie
Dit leek me wel toepasselijk voor de meeste maanden en goed te doen zowel in Nederland als Amerika, juist leuk om sommige verschillen te zien. Hier in NL is het momenteel echt behoorlijk mild weer (al weken tussen de 8 en 12 graden), dus winterse foto's is momenteel een uitdaging. Maar ook wel leuk daarom.
Liefde in februari is wel toepasselijk vanwege Valentijn. Maar wel een lastig thema. Maar kan ook van alles zijn, liefde voor een product, dier, dingen die met valentijn te maken hebben, ook erg breed.
In maart staat teksten. Helaas (nou ja, helaas, lucky bastard die ik ben) ga ik in maart op safari naar Tanzania, dus ik doe dan maar een half maandje mee.
April spreekt voor zich met lente, leek me een goede maand hiervoor, zodat zowel in Amerika als Nederland de lente goed op gang is (maart is nog wat te pril er voor).
Mei: Reflectie. Lastige. Maar kan breed geinterpreteerd worden. Reflecties in water, maar ook psychische reflectie.
Architectuur komt in juni. Die wilde ik er gewoon perse in hebben, ik hou van architectuur. Ik heb niet specifiek een tripje geplanned naar een stad, maar wellicht een goede reden om voor ons allen eens goed om ons heen te kijken in de buurt.
Juli, zomer. Logisch.
Augustus, is vormen, waarschijnlijk cirkels. Best leuk om te spotten. En omdat het in augustus lekker weer is (waarschijnlijk) ook de mogelijkheid om er op uit te trekken en niet alleen binnenhuis cirkels te hoeven zoeken.
September is voeding, niet perse specifiek die maand maar we hadden nog een gat. Voeding vind ik altijd leuk als fervent thuis kok.
Oktober is herfst, hopelijk met mooie fall foliage overal.
November is originele standpunten, dat wordt ook nog lastig, maar breed interpreteerbaar.
En December is uiteraard feest/traditie, spreekt ook voor zich!
Bij deze dus de lijst!
Maar niet iedereen hier van 't forum volgt deze thema's, want Chocolate Cookie bijvoorbeeld geeft er haar eigen draai aan. Dus dat is aan jou om te doen wat je wilt, daar ben je vrij in natuurlijk.
Intussen hebben twee andere mensen zich via die FB groep aangemeld, en intussen nog iemand, dus we zijn nu met z'n 5en daar.
Maar ik ga met name gewoon foto's in m'n eigen album zetten, want ik vind dat prettiger, en dan eens in de zoveel tijd update ik die FB groep wel.
Snap je beetje? Je bent verder vrij om wat voor camera ook te gebruiken, ik gebruik ook vaak m'n telefoon, toevallig vandaag m'n SLR. Het belangrijkste is dat het gewoon LEUK is. Het moet geen verplichting worden en als je iets niet leuk vindt, dan doe je het lekker anders Maar een beetje uitdaging in een moeilijk thema is ook leuk, dus vandaar
Het is intussen een beetje versprokkeld. Het idee is onstaan omdat een Amerikaanse vriendin van me dit vorig jaar al heeft gedaan en ik heb haar daarop aangesproken en gezegd dat ik graag samen met haar dit verder wilde gaan doen in 2013. Zo gezegd, zo gedaan. Toen heb ik hier op het forum een topic geopend om te brainstormen over leuke thema's per maand, en daar kwamen ook veel enthousiastelingen uit.
Uiteindelijk heb ik samen met die Amerikaanse vriendin een selectie van thema's gemaakt (o.a. van suggesties van hier van 't forum), en dat is het volgende lijstje geworden, met uitleg er bij:
Januari: Winter
Februari: Liefde
Maart: Teksten
April: Lente
Mei: Reflectie
Juni: Architectuur
Juli: Zomer
Augustus: Vormen (cirkels?)
September: Voeding
Oktober: Herfst
November: Originele standpunten
December: Feest/traditie
Dit leek me wel toepasselijk voor de meeste maanden en goed te doen zowel in Nederland als Amerika, juist leuk om sommige verschillen te zien. Hier in NL is het momenteel echt behoorlijk mild weer (al weken tussen de 8 en 12 graden), dus winterse foto's is momenteel een uitdaging. Maar ook wel leuk daarom.
Liefde in februari is wel toepasselijk vanwege Valentijn. Maar wel een lastig thema. Maar kan ook van alles zijn, liefde voor een product, dier, dingen die met valentijn te maken hebben, ook erg breed.
In maart staat teksten. Helaas (nou ja, helaas, lucky bastard die ik ben) ga ik in maart op safari naar Tanzania, dus ik doe dan maar een half maandje mee.
April spreekt voor zich met lente, leek me een goede maand hiervoor, zodat zowel in Amerika als Nederland de lente goed op gang is (maart is nog wat te pril er voor).
Mei: Reflectie. Lastige. Maar kan breed geinterpreteerd worden. Reflecties in water, maar ook psychische reflectie.
Architectuur komt in juni. Die wilde ik er gewoon perse in hebben, ik hou van architectuur. Ik heb niet specifiek een tripje geplanned naar een stad, maar wellicht een goede reden om voor ons allen eens goed om ons heen te kijken in de buurt.
Juli, zomer. Logisch.
Augustus, is vormen, waarschijnlijk cirkels. Best leuk om te spotten. En omdat het in augustus lekker weer is (waarschijnlijk) ook de mogelijkheid om er op uit te trekken en niet alleen binnenhuis cirkels te hoeven zoeken.
September is voeding, niet perse specifiek die maand maar we hadden nog een gat. Voeding vind ik altijd leuk als fervent thuis kok.
Oktober is herfst, hopelijk met mooie fall foliage overal.
November is originele standpunten, dat wordt ook nog lastig, maar breed interpreteerbaar.
En December is uiteraard feest/traditie, spreekt ook voor zich!
Bij deze dus de lijst!
Maar niet iedereen hier van 't forum volgt deze thema's, want Chocolate Cookie bijvoorbeeld geeft er haar eigen draai aan. Dus dat is aan jou om te doen wat je wilt, daar ben je vrij in natuurlijk.
Intussen hebben twee andere mensen zich via die FB groep aangemeld, en intussen nog iemand, dus we zijn nu met z'n 5en daar.
Maar ik ga met name gewoon foto's in m'n eigen album zetten, want ik vind dat prettiger, en dan eens in de zoveel tijd update ik die FB groep wel.
Snap je beetje? Je bent verder vrij om wat voor camera ook te gebruiken, ik gebruik ook vaak m'n telefoon, toevallig vandaag m'n SLR. Het belangrijkste is dat het gewoon LEUK is. Het moet geen verplichting worden en als je iets niet leuk vindt, dan doe je het lekker anders Maar een beetje uitdaging in een moeilijk thema is ook leuk, dus vandaar
Marin- Lady Post-a-lot
TNX!
Leuk! En worden die foto's dan hier geplaatst of op FB in de groep?
Ik gebruik mijn telefoon en mijn Spiegel reflex. Dat zal wisselen!
Leuk, ik hoop dat het mij motiveert écht mijn camera weer eens te pakken ipv mijn iphone!
Winter dus...en dan elke dag? Ik ga mijn best doen!
Ik gebruik mijn telefoon en mijn Spiegel reflex. Dat zal wisselen!
Leuk, ik hoop dat het mij motiveert écht mijn camera weer eens te pakken ipv mijn iphone!
Winter dus...en dan elke dag? Ik ga mijn best doen!
Happinaz- Kletskop
Happinaz schreef:
Allebei
Dat was eigenlijk niet echt mijn bedoeling, want ik wilde juist de plaats-mogelijkheden vrij klein houden, zodat je niet straks op drie verschillende plekken 'moet' uploaden en dat gevoel heb ik nu al beetje. Maar daar moet je ook maar beetje vrij in zijn. Ik merk dat ik het bijvoorbeeld zelf leuk vind om het hier te plaatsen en in m'n eigen FB album, maar dat die groep beejte overbodig is. Maar als anderen dat leuk vinden, prima. Ik geloof alleen dat anderen (jij dus, externen) die groep ook kunnen zien, kan je dan ook zien dat ik daar foto's in plaats? Want dan ben ik zo bang dat sommige mensen het dus heel gauw zat zijn dat ik steeds 2x iets plaats, iets in m'n eigen album en in die groep. Snap je?
Marin- Lady Post-a-lot
Ik zag in mijn timeline dat jij iets in die groep plaatste als tekst. Ik heb het toen niet helemaal gelezen maar ik zie nu dat het diezelfde uitleg als van hierboven betreft.
Ik heb doorgeklikt en dan kan ik niks meer zien. Geen deelnemers en geen foto's.
Hij is dus semi besloten haha.
Ik heb doorgeklikt en dan kan ik niks meer zien. Geen deelnemers en geen foto's.
Hij is dus semi besloten haha.
Happinaz- Kletskop
Ah ok, goed om te weten! Als je mee wilt doen, kan je een verzoekje sturen en dan maak ik je ook admin en kan je alles zien. Maar je kunt ook je eigen album maken natuurlijk.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin: Het lukt mij niet om goede uitsneden te maken in Lightroom. Als ik ze dan uitprint, zijn ze heel veel kleiner ipv. normaal formaat (a4). Dus vandaar! Ik zie je uitleg wel verschijnen!
Mijn bijdrage voor vandaag:
7 januari - De tijd tikt door...
Mijn bijdrage voor vandaag:
7 januari - De tijd tikt door...
Chocolate Cookie- Ratel
Ah ja ik print nooit foto's, tenminste, niet op a4 formaat. Misschien klopt er iets niet met je export gegevens, dat het formaat verkeerd staat.
Prachtige foto trouwens! De tijd klopt ook precies gewoon, voegt echt iets toe aan de compositie (bijv als het 10 over 1 was geweest was de foto uit balans geweest).
Prachtige foto trouwens! De tijd klopt ook precies gewoon, voegt echt iets toe aan de compositie (bijv als het 10 over 1 was geweest was de foto uit balans geweest).
Marin- Lady Post-a-lot
Mooie foto's CC en Marin.
@ Marin, echt een mooie bewerking op jouw foto. En ik vind het juist een mooi 'element' dat je horloge gewoon zit zoals hij hoort. Geen extra 'gefriemel' haha.
@ Marin, echt een mooie bewerking op jouw foto. En ik vind het juist een mooi 'element' dat je horloge gewoon zit zoals hij hoort. Geen extra 'gefriemel' haha.
Gast- Gast
Marin: Oh, ja dat is ook een goede! Daar ga ik eens naar kijken, dankjewel! Die tijd was denk ik echt puur geluk. Het viel me pas op toen ik hem aan het bewerken was!
Chocolate Cookie- Ratel
Wat voor groep is dat op FB? Speciaal voor dit?
Ik heb vandaag nog geen foto gemaakt, maar zal vanavond in ieder geval die van eergisteren erop zetten
Ik heb vandaag nog geen foto gemaakt, maar zal vanavond in ieder geval die van eergisteren erop zetten
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Aldus mijn foto van eergisteren!
Bijschrift: Toch nog enig licht in de duisternis...... (Dé grootste "kerstboom" bij Lopik)
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Ha, ik zag die kerstboom laatst voor 't eerst en ik vond 'm zo tegenvallen! Ik had verwacht dat er veel meer lichtjes aan zouden zitten. Dan heb je 'm nog redelijk goed vast weten te leggen zo op de weg, want vanaf het punt waar ik reed, leken het nog minder lichtjes!
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Ah ok, goed om te weten! Als je mee wilt doen, kan je een verzoekje sturen en dan maak ik je ook admin en kan je alles zien. Maar je kunt ook je eigen album maken natuurlijk.
Hey ik zag dit, maar de groep is wel helemaal openbaar en anderen kunnen dus ook de foto's zien. Zag jouw berichtje over die groep namelijk ook op mijn timeline voorbij komen en had er uit interesse op geklikt. Kan dus wel de foto's, berichtjes van iedereen zien etc.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Pagina 4 van 11 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11
Soortgelijke onderwerpen
» 365 dagen project.
» Grens qua foto's online zetten (n.a.v. foto lijk op twitter)
» Day Zero Project.
» Project Lola
» Project Catwalk
» Grens qua foto's online zetten (n.a.v. foto lijk op twitter)
» Day Zero Project.
» Project Lola
» Project Catwalk
Pagina 4 van 11
Permissies van dit forum: