365 dagen foto project
+21
Marin
Pommes
Toet
mii_joyce
Taeda
Snirp
Tazz
rapa nui
Zora
Cato
TukTuk
Happinaz
Lot
Green_Pepper
Chocolate Cookie
Middleme
Mees
Kiekeboe
Dennenappel
Parisienne
Atelier Madame
25 plaatsers
Pagina 2 van 11
Pagina 2 van 11 • 1, 2, 3, ... 9, 10, 11
Re: 365 dagen foto project
Leuk dit project!
Het is al 2 januari, maar opzich vind ik het ook wel leuk. Vooral dat het ook af en toe met je telefoon kan, dus dat niet elke dag je camera mee moet.
Ik ga er vandaag over na denken of ik ook mee wil doen!
Het is al 2 januari, maar opzich vind ik het ook wel leuk. Vooral dat het ook af en toe met je telefoon kan, dus dat niet elke dag je camera mee moet.
Ik ga er vandaag over na denken of ik ook mee wil doen!
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Ik ga proberen ook mee te doen. Ik vind het echt een leuk idee namelijk. Ik heb alleen mijn telefooncamera en die is erg slecht, dus ik zal voornamelijk met Instagram foto's maken om er nog een beetje wat van te maken haha. Wie weet verderop in het jaar opzoek naar een betere camera.
01-01 // The morning after haha
01-01 // The morning after haha
Gast- Gast
Zo, wat een puinzooi!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Leuk, hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Punk'd, wow das een flinke bende!
Punk'd, wow das een flinke bende!
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Ja he! De onderbuurvrouw had echt een knallendfeest met kei harde muziek, veel vuurwerk en veel drank volgens mij haha. Een paar uur naar de foto was ze in haar eentje de stoep aan het vegen haha. Zo lullig! Dik feestje, iedereen wordt lekker in een schoon huis wakker, en zij kan in haar eigen huis alles opruimen inc. de straat
Gast- Gast
Met wat weinig inspiratie vandaag toch een foto weten te maken.
2 januari - Mijn eerste letter van mijn voornaam
2 januari - Mijn eerste letter van mijn voornaam
Chocolate Cookie- Ratel
Mooie scherptediepte, CC! Ook letter van mijn naam
Doe jij helemaal geen thema's? Ben je niet bang dat je totaal inspiratieloos wordt dan? Hoewel je wel meer vrijheid hebt daardoor natuurlijk.
Doe jij helemaal geen thema's? Ben je niet bang dat je totaal inspiratieloos wordt dan? Hoewel je wel meer vrijheid hebt daardoor natuurlijk.
Marin- Lady Post-a-lot
Dankje Marin! Haha, klopt ja!
Nee, ben daar niet bang voor. Ik wil juist opzoek gaan naar detail. Bij wijze van het detail van mijn bestek. Ik noem maar iets. En het liefst proberen te fotograferen dat het niet helemaal herkenbaar is (als dat kan).. Dat vind ik al een uitdaging genoeg
Nee, ben daar niet bang voor. Ik wil juist opzoek gaan naar detail. Bij wijze van het detail van mijn bestek. Ik noem maar iets. En het liefst proberen te fotograferen dat het niet helemaal herkenbaar is (als dat kan).. Dat vind ik al een uitdaging genoeg
Chocolate Cookie- Ratel
Ah ja, maar dan heb je toch een soort rode draad door je foto's heen. Dat is wel zo leuk!
Marin- Lady Post-a-lot
Snap wat je bedoeld. Wil wat meer detail foto's maken en mezelf daarin verbeteren. Denk dat dit daar wel erg goed voor is Dus dat is meer mijn achterliggende gedachten. En dan is mijn technische uitdaging macro fotografie. (zo zie ik het althans)
Chocolate Cookie- Ratel
Okeeeeeee, hier dan mijn 2 foto's tot nu toe.
As i already said:
1 januari, hartje winter in Nederland. Maar, zoals het Nederlandse weer wel vaker is: wel bewolkt, geen sneeuw...
2 januari:
De ijspegels hangen dan helaas niet buiten aan de rand van het dak, ze hangen nog wel in de kerstboom!
(Sorry voor de kwaliteit, de eerste is rijdend met mijn telefoon gemaakt, bij de tweede ben ik met de instellingen van mijn camera aan het klooien geweest...)
As i already said:
1 januari, hartje winter in Nederland. Maar, zoals het Nederlandse weer wel vaker is: wel bewolkt, geen sneeuw...
2 januari:
De ijspegels hangen dan helaas niet buiten aan de rand van het dak, ze hangen nog wel in de kerstboom!
(Sorry voor de kwaliteit, de eerste is rijdend met mijn telefoon gemaakt, bij de tweede ben ik met de instellingen van mijn camera aan het klooien geweest...)
Laatst aangepast door Middleme op wo 2 jan 2013 - 4:12; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Beter formaat om de foto's te bekijken)
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Leuke foto's hoor, Middleme
Chocolate Cookie- Ratel
Ik ben benieuwd hoe lang ik het vol hou, misschien dat ik op een gegeven moment wel overga naar 1 foto per week ofzo. Maar goed, 1 en 2 januari zijn wel gelukt!
1 januari:
2 januari:
1 januari:
2 januari:
Kiekeboe, die tweede foto vind ik echt iets moois hebben. Zo mooi die twee mensen met beiden een rode jas! En ook op de juiste plaats in het beeld vind ik
Chocolate Cookie- Ratel
Brrr ik krijg het koud van Middle Me's eerste foto en Kiekeboe's tweede foto!
Oftewel: Dan lijkt me dat het thema geslaagd is
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Brrr ik krijg het koud van Middle Me's eerste foto en Kiekeboe's tweede foto!
Van mijn eerste? Hoe dat zo?
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Hopelijk lukt het zo. Deze foto heb ik gisteren gemaakt bij mijn vader in de tuin. Vindt die appeltjes altijd zo mooi en toen het gisteren zulk mooi weer was toen ik bij hem was, moest ik daar gewoon een foto van maken. Deze foto vandaag wordt vanavond gemaakt!
Laatst aangepast door Mees op wo 2 jan 2013 - 8:59; in totaal 1 keer bewerkt
Mees- Prater
- Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12
Middleme schreef:Marin schreef:Brrr ik krijg het koud van Middle Me's eerste foto en Kiekeboe's tweede foto!
Van mijn eerste? Hoe dat zo?
Het straalt ook iets kouds uit, donkere koude natte nacht.
Marin- Lady Post-a-lot
Mijn foto van 2 januari:
Ik wil echt proberen om me een beetje aan het thema te houden en om mijn fotografie te verbeteren. Dus jullie mogen tips geven, daar kan ik vast iets mee!
Ik wil echt proberen om me een beetje aan het thema te houden en om mijn fotografie te verbeteren. Dus jullie mogen tips geven, daar kan ik vast iets mee!
Gast- Gast
Mooie scherpe foto! Wat voor camera heb je? En weet je toevallig welk diafragma je hier gebruikt hebt? Kan je evt in de exif data van de foto vinden. Ik zeg dat, omdat ik je achtergrond al heel mooi zacht vind, goede scherptediepte, maar het toch nog net iets te erg afleid. Vooral dat witte dak links. Door je diafragma te vergroten (een lager getal) krijg je de achtergrond nog vager, dus misschien helpt dat. Als je je lens weet en het maximale diafragma getal weet, kan ik je nog wel tips geven. Of misschien weet je dit alles allang hoor haha.
Of je had net een beetje moeten draaien zodat t huisje rechts alleen op de achtergrond stond.
Of je had net een beetje moeten draaien zodat t huisje rechts alleen op de achtergrond stond.
Marin- Lady Post-a-lot
Ja, de achtergrond vond ik zelf ook iets te druk achteraf. Ik heb een Canon EOS 600D met een Tamron 18-270 lens. Ben een echte beginner, dus gewoon 1 lens die veel bereik heeft. Diafragma was hier 6.3 omdat ik helemaal ingezoomd had, dan is 6.3 de kleinste waarde. Ik heb wel zo'n 1 daagse beginnercursus gedaan, maar meer niet. Dus alle tips zijn welkom hoor. Ik wil ook nog kijken of ik wat kan experimenteren met langere sluitertijden en hopelijk noorderlicht, die post ik dan zelfs als het niet binnen het thema valt
Gast- Gast
Ik zie geen foto, Jenthe. Klopt dat?
Chocolate Cookie- Ratel
6.3 is inderdaad geen groot diafragma, dat gaat je dan niet echt beter lukken om de achtergrond zachter te krijgen. Geeft niets, want lenzen met grotere diafragma waardes zijn stikduur (trust me, I know ) maar dan heb je verder dus niet zo veel aan m'n tip Wel goed om even dus je materiaal te weten voordat ik je van alles vertel waar je niets aan hebt
Marin- Lady Post-a-lot
Nee, dat klopt niet... Marin zag hem gisteren wel en ik nu ook nog, dus misschien ligt t aan jouw computer?Chocolate Cookie schreef:Ik zie geen foto, Jenthe. Klopt dat?
Gast- Gast
Ik zie 'm ook nog nu!
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 11 • 1, 2, 3, ... 9, 10, 11
Soortgelijke onderwerpen
» 365 dagen project.
» Grens qua foto's online zetten (n.a.v. foto lijk op twitter)
» Day Zero Project.
» Project Lola
» Project Catwalk
» Grens qua foto's online zetten (n.a.v. foto lijk op twitter)
» Day Zero Project.
» Project Lola
» Project Catwalk
Pagina 2 van 11
Permissies van dit forum: