Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe snel weer op de been na bevalling

+20
Shopaholic
tweeling
Parel
Floor
teletascha
Star007
Luce
Liadan
M-G
Annie24
Stuiterbal
Susan
M@niek
Sanne
Thunder
Printje
Muppetje
Linda
kwak
Flower_L
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe snel weer op de been na bevalling - Pagina 2 Empty Re: Hoe snel weer op de been na bevalling

Bericht  Star007 zo 30 dec 2012 - 23:58

Ik heb een keizersnede gehad. De eerste dag lag ik in bed en had ik best veel pijn.
2e dag wilde ik uit bed (kan ik echt niet tegen, de hele dag in bed liggen bounce). Catheter werd eruit gehaald en drain bleef zitten. Ik heb toen de hele dag wat rondgelopen op mijn kamer, met het flesje van de drain vasthoudend ( zag er heel gek uit volgens mij) en ook nog lekker gedoucht. Dag 3 ging de drain eruit en heb ik geen minuut meer in bed gelegen. dag 4 mocht ik naar huis. dag 6 ben ik naar de hema gelopen ( oh wat had ik mezelf overschat!) , om even voor wat maat 50 kleertjes te kijken Hoe snel weer op de been na bevalling - Pagina 2 1578173417. Auto rijden deed ik op dag 8 geloof ik. En fietsen pas maanden later , want dat deed ik voorheen ook bijna nooit.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel weer op de been na bevalling - Pagina 2 Empty Re: Hoe snel weer op de been na bevalling

Bericht  teletascha ma 31 dec 2012 - 1:14

Lopen: na 2-3 weken ofzo. Ik ben na een week wel terug is het ziekenhuis beland vanwege borstontsteking, blaasontsteking, ontoken hechting en bloed in baarmoeder met 40 graden koorts. Dus heb daarna ook weer moeten herstellen.

Fietsen: goh...denk na 3 maanden ofzo, maar was gewoon omdat het niet nodig was

Auto rijden: na een week of 3.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Floor ma 31 dec 2012 - 1:52

Star007 schreef:Ik heb een keizersnede gehad. De eerste dag lag ik in bed en had ik best veel pijn.
2e dag wilde ik uit bed (kan ik echt niet tegen, de hele dag in bed liggen bounce). Catheter werd eruit gehaald en drain bleef zitten. Ik heb toen de hele dag wat rondgelopen op mijn kamer, met het flesje van de drain vasthoudend ( zag er heel gek uit volgens mij) en ook nog lekker gedoucht. Dag 3 ging de drain eruit en heb ik geen minuut meer in bed gelegen. dag 4 mocht ik naar huis. dag 6 ben ik naar de hema gelopen ( oh wat had ik mezelf overschat!) , om even voor wat maat 50 kleertjes te kijken Hoe snel weer op de been na bevalling - Pagina 2 1578173417. Auto rijden deed ik op dag 8 geloof ik. En fietsen pas maanden later , want dat deed ik voorheen ook bijna nooit.

poeh wat was jij snel op de been na de keizersnede. Ik kon echt niks, nu was bij mij de ruggenprik ook wel te ver doorgeslagen dus ik lag ook echt verdoofd in bed en toen dat na 1.5 dag was uitgewerkt en het gevoel terug kwam had ik alleen maar vreselijke pijn.

op dag 8 zijn we een stukje gaan wandelen buiten, 3 huizen verderop zag ik het al niet meer zitten en ben ik huilend terug gegaan.
Daarna durfde ik de deur eigenlijk niet meer uit.
Na 4 weken ging ik voor het eerst een stukje autorijden, ik rijd elke dag maar een stukje van een 10/15 minuten dus dat was het toen ook.
Fietsen heb ik afgelopen zomer pas gedaan maar daarvoor fietste ik ook nooit.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parel ma 31 dec 2012 - 20:39

[quote="Flower_L"]Wanneer kon / ging je weer

- fietsen ; dat doe ik nauwelijks haha, ik voelde me prima, maar denk dat door het harde zadel ik het de eerste paar weken echt niet trok met mijn knip.
- auto rijden ; na een week voor het eerst in de auto, had ik ook al wel weer zelf kunnen rijden.
- stuk lopen ; ik stond de volgende ochtend zelf gedoucht, aangekleed en opgemaakt beneden en deed de deur open voor de kraamhulp Laughing

Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  tweeling ma 31 dec 2012 - 21:51

Fietsen : na drie weken
Auto rijden : tijdens de kraamweek
Stuk lopen : na een week
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Shopaholic ma 31 dec 2012 - 23:23

- fietsen; een goede week na de bevalling dus.
- auto rijden; heb geen rijbewijs. maar na 24uur zat ik alweer naast man en kind in de auto om naar huis te gaan.
- stuk lopen; ook een week na de bevalling toen de kraamhulp weg was.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Urban Naked di 1 jan 2013 - 0:14

Lopen in huis deed ik wel direct, maar bijzonder traag. Ik lag ook wel redelijk in de kreukels. Fietsen heeft wel wat weekjes geduurd. Autorijden doe ik sowieso al nauwelijks want we hebben geen auto.

Hardlopen lukte pas na 5 maanden, nadat m'n heupen weer recht waren gezet door de fysio. Toen kwam m'n bekkenbodem pas weer in vorm.

Edit: ik zeg wel dat ik direct in huis liep en dat klopt ook, maar heb eerst 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en ik liep pas op dag 3.

Laatst aangepast door Urban Naked op di 1 jan 2013 - 0:30; in totaal 1 keer bewerkt
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 0:17

Beide keren liep ik direct weer na de bevalling. Ik moest ook wel, want mijn kindjes lagen op de kinderafdeling, en het duurde soms erg lang voordat er een verpleegster kwam om me met de rolstoel te brengen. Ik heb toen wel iedere dag een paar keer gerust, gewoon omdat je lichaam toch een klap heeft gehad waarvan het moet herstellen. Fietsen duurde wel een poosje, ik kon moeilijk mijn kindjes alleen thuis laten haha. Autorijden ook wel vrij snel na de bevalling, maar nog geen hele lange stukken.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 1 jan 2013 - 1:10

- fietsen na 1 week
- auto rijdenna 10 dagen, eerder was niet nodig.
- stuk lopen, na een week.

Ik heb wel een keizersnee gehad, dus fietsen was geen probleem. Ik was dus met de keizersnee zo weer op de been.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PapillonRose di 1 jan 2013 - 2:05

Fietsen: pas na een maand of 9 toen A. mee op de fiets mocht, ben dus normaal niet zo'n fietser.
Lopen: Na twee dagen ziekenhuis kleine stukjes in huis. Na een dikke week een rondje buiten gelopen.
Autorijden: Na een week of twee, toen hoefde ik pas weer ergens heen met de auto. Had eerder ook prima kunnen rijden.

Valt me wel op dat een hoop weer vrij snel fit waren! Ik was echt gesloopt en mijn onderkant voelde enorm beurs. En dan was ik nog niet eens uitgescheurd. Nee, voor mij was met name de eerste week lichamelijk gezien nog best pittig. Daarna ging het wel snel beter overigens.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  SarahKey di 1 jan 2013 - 2:16

Ik liep een paar uur na de bevalling alweer door de kamer en keuken. Heb zelden op bed gelegen in de kraamweek maar dat kwam omdat we telkens zo lang bezig waren met voeden. Zal een eventuele volgende keer wel anders gaan, dan wil ik meer rusten want daar kwam ik nu niet aan toe. Was dus de eerste dag alweer op de been.

Fietsen na een paar weken, ik wandelde overal naar toe dus het fietsen duurde even. Voelde nog niet zo fijn toen.

Autorijden, de eerste keer dat we naar het cb moesten, met 4 weken? Daarvoor was het nog niet nodig.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 3:05

Bij de eerste duurde het 2 dagen voor ik weer kon lopen. Zo duizelig was ik. Fietsen na 6 weken.
Bij de 2e stond ik dezelfde dag nog overhemden te strijken. Was de kraamverzorgster niet zo blij mee.
Bij de 3e beviel ik om 11:33 en om 18:00 heb ik een rondje door het ziekenhuis gewandeld omdat ik me zo verveelde. Ik was zo weer op de been.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 6:46

Wanneer kon / ging je weer

- fietsen: 1 week
- auto rijden 1 week
- stuk lopen 1 dag

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: