Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer te snel de dokter gebeld???

+3
Puk
_Mashimaro_
Printje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Weer te snel de dokter gebeld??? Empty Weer te snel de dokter gebeld???

Bericht  Printje wo 22 feb 2012 - 1:55

Zucht.. ik vind het zo lastig om in te schatten wanneer ik de dokter moet bellen voor ons mannetje. Hij hoest alweer een paar dagen, soms tot overgeven toe en vanmorgen wees hij steeds naar zijn oor en mondje en zei dan mij auw mama. Hij was ook hangerig en wilde niet veel spelen. Dus toch maar de dokter gebeld en we kunnen strakjes terecht, maar ik ben al vrij vaak voor dezelfde klachten geweest, hoesten/oorontsteking en nu gaat het eigenlijk weer redelijk goed met hem. Ik schaam me dan altijd zo om er dan weer mee naar de dokter te gaan, ben dan bang dat ze denkt heb je haar weer...

Uiteraard ga ik toch eventjes maar is dit herkenbaar voor jullie? Ik wil niet voor iedere scheet bellen maar hij kan zich nog niet genoeg duidelijk maken dat ik kan inschatten of ik er wel/niet mee naar de dokter moet, en daarom bel ik meestal toch maar. Ik had zelf vroeger ook steeds oorontstekingen en ons mannetje heef thet ook al een keer of vier gehad inmiddels.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer te snel de dokter gebeld??? Empty Re: Weer te snel de dokter gebeld???

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 2:08

Maandag nog totaal voor gek gezet door mijn zoon. Was al dagen aan het spugen, was huilerig en hangerig. En dan gaat hij liggen lachen en kletsen tegen de dokter :shock:

Aan zijn gewicht was te zien dat hij afgevallen was (woog maandag minder als 4 weken geleden) dus het was wel duidelijk, maar toch...

Gast
Gast

Bericht  _Mashimaro_ wo 22 feb 2012 - 2:09

Heel herkenbaar!
Ik bel ook snel de huisarts, met het idee: "liever voor niks, dan te laat." Zeker als het om mijn zoontje gaat. Hij kan nog niet aangeven waar hij last van heeft. Gelukkig heeft mijn huisarts daar begrip voor.
En ik bel ook niet voor alles, maar wel voor veel. Als is het alleen maar om te overleggen of ik ook langs moet komen.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje wo 22 feb 2012 - 2:10

Hier hetzelfde verhaal... vorige keer was hij echt doodziek (overgeven,hoesten,jengelen etc)..tenminste tot het moment dat we de wachtkamer instapten. Meneer rende door de wachtkamer, zwaaien naar iedereen en toen hij geroepen werd riep hij heel hard JAAAAAAAA is mij!! om vervolgens naar de dokter te lopen, hand te geven en zo mee verder te lopen naar de kamer........ tsja dan voel ik me toch echt knap lullig...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Mashimaro_ wo 22 feb 2012 - 2:11

@stofzuiger: oh ook zo herkenbaar! I. heeft ook van die fratsen gehad. Thuis niet te genieten en bij de kinderarts hele verhalen en lachen.Embarassed
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636

Bericht  Puk wo 22 feb 2012 - 3:19

Dat noemen ze adrenaline;) Heb je zelf ook vast wel eens gehad, dat je bijvoorbeeld pijn hebt en je gaat naar de dokter, ben je er eenmaal, lijkt de pijn verdwenen als sneeuw voor de zonWeer te snel de dokter gebeld??? 827601
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Tania wo 22 feb 2012 - 3:43

Dat is wel redelijk normaal voor kindjes dat ze dat doen hoor, dat weten huisartsen gelukkig ook wel smile.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Lejow wo 22 feb 2012 - 4:20

Dat had ik op het KDV altijd.
Kind doodziek, gespuugd, koorts, niet lekker, hangerig. Uiteindelijk dus ouders gebeld, of ze het kindje op willen halen.
En dan komen de ouders, rent het kind lachend op papa en/of mama af.
Sta je dan laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 4:24

Ik denk dat het wel goed is dat je even gaat. Dan rapporteert de ha namelijk ook dat hij regelmatig zo ziek is en oorontsteking heeft en hdat is wel makkelijk om te kunnen achterhalen mocht het nodig zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 4:54

Ik heb dit in het begin ook gedaan, maar doe het nu niet meer. Ik weet inmiddels dat ze aan verhoging en veel hoesten niets kunnen doen. Al zou je dat wel echt heel graag willen het gáát gewoon niet. En voor een 'gewone' oorontsteking geven ze ook niets, moeten ze gewoon uitzieken hoe zielig dat ook is. Nu trek ik vaak zelf al de conclusie en bel ik de huisarts niet.

Beterschap met je manneke, hier heeft een goede hoestdrank en een ui onder zijn bed flink geholpen.

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 22 feb 2012 - 8:36

Ben toch geweest en alles was gewoon in orde, flink verkouden en oortjes iets geirriteerd weer maar geen oorontsteking.. Meneer heeft daar weer de hele wachtkamer ge entertaind....iedereen kreeg een handje en hij ging iedereen vertellen dat Thomas de trein op zijn tshirt stond..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 8:55

Fijn dat er niets ernstigs is.
Mijn huisarts zegt altijd dat hij liever heeft dat ik te vaak kom dan dat hij achteraf moet zeggen dat ik eerder had moeten komen.

Gast
Gast

Bericht  Annemie wo 22 feb 2012 - 9:55

Pff heel herkenbaar, mijn zoontje is ook alweer ziek, ik weet al niet eens meer hoeveel ik de afgelopen maand naar de huisarts ben geweest met hem, hij was nu een paar dagen goed in orde (heeft anti biotica gehad) en nu is hij weer doodziek, 40,5 graden koorts.. ga morgen toch maar weer met hem naar de huisarts, al ben ik er nu nog elke week geweest, maar vind het niet normaal dat mijn zoontje elke week zo'n hoge koorts heeft. Maar ik voel me ook altijd wel een beetje rot als ik weer moet bellen, dan denk ik echt dat ze zullen denken van "goh, daar komt zij ook weer aan". Maarja beter dan dat ik 's avonds nog halsoverkop naar de huisartsenpost moet, want daar zijn ze dan ook niet blij mee, dan hebben ze weer liever dat je overdag komt.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Annie24 wo 22 feb 2012 - 10:01

Lieskuh schreef:Ik heb dit in het begin ook gedaan, maar doe het nu niet meer. Ik weet inmiddels dat ze aan verhoging en veel hoesten niets kunnen doen. Al zou je dat wel echt heel graag willen het gáát gewoon niet. En voor een 'gewone' oorontsteking geven ze ook niets, moeten ze gewoon uitzieken hoe zielig dat ook is. Nu trek ik vaak zelf al de conclusie en bel ik de huisarts niet.

Beterschap met je manneke, hier heeft een goede hoestdrank en een ui onder zijn bed flink geholpen.

+1

Ik bel ook niet zo snel meer. Y.heeft inmiddels alles wel gehad, dus van de meeste dingen weet ik waar ik op moet letten.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: