Welke laptop?
+12
Lynn_
Eris
Suus
Kqip
Lady4
Blond
Sweety
Parisienne
Lejow
Zwerver
CaptainSpectacular
Arwyn
16 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Welke laptop?
Omdat mijn vraag redelijk goed bij de rest van het topic aansluit, maak ik er maar geen nieuwe voor aan. Ik moet binnenkort ook een nieuwe laptop, mijn oude begint kuren te vertonen en je merkt gewoon dat ie aan vervanging toe is. Maar ik heb totaal geen verstand van computers.. waar moet ik opletten bij het kopen van een nieuwe? Welke processor is goed, hoeveel geheugen moet erin zitten.. dat soort vragen heb ik echt geen antwoord op.
Hebben jullie tips/aanraders/afraders?
Ik heb nu een Dell laptop en daar ben ik erg tevreden mee, hij werkt nu al zo'n 6 jaar en de service is ook uitstekend. Maar andere merken mogen natuurlijk ook. En ik heb twee 'eisen': hij moet snel zijn (ben nogal ongeduldig) en licht/compact (maar geen mini (A)).
tnx alvast!
Maricken- Zwijger
- Aantal berichten : 9
Punten : 23
Registratiedatum : 14-12-10
Maricken, wat wil je er mee kunnen? Ik denk dat dát het belangrijkste is!
ALs je veel grafisch werk doet, is een snelle processor en een goede grafische kaart handig. Als het alleen voor internet/word/etc is, dan heb je niet zo zeer een goede grafische kaart nodig!
Toevallig heeft mijn vriend gister zijn Dell binnen gekregen, een Inspiron. Ik vind 'm qua looks absoluut niet mooi. Maar hij is er volgens mij wel tevreden mee! Overigens heb ik nu ruim anderhalf jaar een Dell Studio, heerlijk ding om mee te werken. Is ook al mijn 2e Dell in 6 jaar tijd.
ALs je veel grafisch werk doet, is een snelle processor en een goede grafische kaart handig. Als het alleen voor internet/word/etc is, dan heb je niet zo zeer een goede grafische kaart nodig!
Toevallig heeft mijn vriend gister zijn Dell binnen gekregen, een Inspiron. Ik vind 'm qua looks absoluut niet mooi. Maar hij is er volgens mij wel tevreden mee! Overigens heb ik nu ruim anderhalf jaar een Dell Studio, heerlijk ding om mee te werken. Is ook al mijn 2e Dell in 6 jaar tijd.
Gast- Gast
Ik heb m eigenlijk alleen nodig voor worddocumenten lezen/bewerken, internet en het kijken van films. Dus echt voor grafische werk, nee. Meer het standaardwerk
En de Dell is inderdaad niet zo mooi als een apple ofzo, maar ach, daar ben ik zelf niet zo mee bezig.
Maricken- Zwijger
- Aantal berichten : 9
Punten : 23
Registratiedatum : 14-12-10
Ik heb een Acer Aspire Timeline en die heeft echt een heel lange accuduur, ik denk wel ongeveer 8 uur, dat is heel prettig als je ermee buiten de deur wil werken.
Om laptops te vergelijken zou ik kijken op http://tweakers.net/pricewatch/reviews/. Je kan dan ook vrij gedetailleerd zoeken en aangeven wat je precies wil. Veel laptops zijn ook niet zo makkelijk in de winkel te krijgen, ik heb de mijne besteld bij Redcoon.
Om laptops te vergelijken zou ik kijken op http://tweakers.net/pricewatch/reviews/. Je kan dan ook vrij gedetailleerd zoeken en aangeven wat je precies wil. Veel laptops zijn ook niet zo makkelijk in de winkel te krijgen, ik heb de mijne besteld bij Redcoon.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Maricken schreef:
Ik heb m eigenlijk alleen nodig voor worddocumenten lezen/bewerken, internet en het kijken van films. Dus echt voor grafische werk, nee. Meer het standaardwerk
En de Dell is inderdaad niet zo mooi als een apple ofzo, maar ach, daar ben ik zelf niet zo mee bezig.
De nieuwe Dell is idd niet zo mooi, mijne vind ik wel mooi, haha.
Anyway, je hoeft nu iig niet voor een zware processor/zware grafische kaart te gaan! Waarom ga je niet gewoon eens bij de mediamarkt "voelen" aan de laptops in jouw prijsklasse? Dan weet je iig wat je qua aanslag op het toetsenbord prettig vindt en kan je altijd nog online kijken wat de reviews zijn. Zeker Tweakers is, zoals Susan zegt, een goede site!
Gast- Gast
Ik heb een acer aspire en die heb ik in 4 jaar tijd 6 keer opgestuurd. Laatste jaar bijna niet meer gerbuikt omdat hij gewoon traag is. Ik koop nooit meer een acer. Mijn volgende laptop word ook een mac :-)
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb een Asus en ik ben er echt heel blij mee Ik vind het echt een hele fijne laptop.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Welke laptop?
» Welke laptop?
» Nieuwe laptop, welke?
» Welke laptop of notebook?
» Nieuwe laptop, en nu?
» Welke laptop?