Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke laptop?

+6
M@niek
Atelier Madame
Bazinga
ellibre
Poubelle
SuzieQ
10 plaatsers

Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Welke laptop?

Bericht  SuzieQ zo 17 maa 2013 - 4:27

Ik heb een Packard Bell Easynote TH65. Ik heb hem denk ik 5 jaar nu. De afgelopen jaren is hij 3x gecrashed, ik had alleen nog zwart beeld. Hij is toen weer gerepareerd (eerste 2x gratis door een oud collega, laatste keer 90 euro bij een computerzaak). Nu is afgelopen week de spatiebalk eraf gevallen en moet ik dus elke keer als ik een spatie wil op dat kleine dingetje in midden van het gat waar eerst de spatiebalk zat drukken. Aangezien hij al vrij oud is en al 3x gecrashed is, denk ik dat ik toch maar een nieuwe moet gaan kopen. Ik gebruik hem alleen om te internetten (meestal alleen in het weekend en zo nu en dan 's avonds) en om foto's op te slaan en voor iTunes.
Ik heb helemaal geen verstand van laptops, wat voor iets moet ik kiezen? Ik zoek iets wat niet te duur is (zat zelf weer aan een PB te denken, deze is me destijds geadviseerd door mijn oud collega). Maar heb geen idee op welke specificaties ik moet letten.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Lady Starstruck zo 17 maa 2013 - 4:34

Ik heb ook een PB gehad. Ik vond het wel goede laptops! Ik heb ooit gelezen dat het hele slechte laptops waren maar heb er nooit geen problemen mee gehad. HP is ook erg goed, alleen die zijn erg duur. Ik moet me er ook maar weer eens in gaan verdiepen. Mijn laptop wil ineens heel moeilijk aan. Ik moet wel tien minuten op de aan knop drukken als ik hem aan wil zetten. Heb gisteren Windows opnieuw erop gezet sindsdien draait hij wel beter. Maar zit op de dag te wacht dat hij crasht. Ik heb hem nog maar drie jaar Sad
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  SuzieQ zo 17 maa 2013 - 4:37

Lady Starstruck schreef:Ik heb ook een PB gehad. Ik vond het wel goede laptops! Ik heb ooit gelezen dat het hele slechte laptops waren maar heb er nooit geen problemen mee gehad. HP is ook erg goed, alleen die zijn erg duur. Ik moet me er ook maar weer eens in gaan verdiepen. Mijn laptop wil ineens heel moeilijk aan. Ik moet wel tien minuten op de aan knop drukken als ik hem aan wil zetten. Heb gisteren Windows opnieuw erop gezet sindsdien draait hij wel beter. Maar zit op de dag te wacht dat hij crasht. Ik heb hem nog maar drie jaar Welke laptop? 1371890812
Dat is snel idd. De mijne crashte ook al snel, had hem toen 2 jaar denk ik. Ik gebruik hem best weinig, dus vind het jammer om dan een dure te kopen. Ze gaan toch niet langer dan 5 jaar mee, ook die dure niet. Of zou ik een tablet met een los toetsenbord aanschaffen?

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Poubelle zo 17 maa 2013 - 4:38

Ik lees mee in dit topic! Mijn laptop is alweer 6 jaar oud en doet het op zich nog prima, maar ik ben bang dat 'ie elk moment de geest kan geven.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Lady Starstruck zo 17 maa 2013 - 4:39

SuzieQ schreef:
Lady Starstruck schreef:Ik heb ook een PB gehad. Ik vond het wel goede laptops! Ik heb ooit gelezen dat het hele slechte laptops waren maar heb er nooit geen problemen mee gehad. HP is ook erg goed, alleen die zijn erg duur. Ik moet me er ook maar weer eens in gaan verdiepen. Mijn laptop wil ineens heel moeilijk aan. Ik moet wel tien minuten op de aan knop drukken als ik hem aan wil zetten. Heb gisteren Windows opnieuw erop gezet sindsdien draait hij wel beter. Maar zit op de dag te wacht dat hij crasht. Ik heb hem nog maar drie jaar Welke laptop? 1371890812
Dat is snel idd. De mijne crashte ook al snel, had hem toen 2 jaar denk ik. Ik gebruik hem best weinig, dus vind het jammer om dan een dure te kopen. Ze gaan toch niet langer dan 5 jaar mee, ook die dure niet. Of zou ik een tablet met een los toetsenbord aanschaffen?



Ja echt stom. Ik heb een Asus en dat is volgens mij best een goed merk. Ik zou denk ik niet voor een tablet gaan. Ik vind een laptop toch fijner. En ze gaan inderdaad gemiddeld 5 jaar meer. Dat vind ik echt kort. Het is best een aanslag op je portomonee om een nieuwe te kopen.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Paper Crown zo 17 maa 2013 - 4:55

Pas een Mac Pro Retina gekocht. Ben er blij mee
maar voor hetzelfde geld kan je twee hele goede laptops kopen. Ik vond die van Samsung ook supermooi!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  loura zo 17 maa 2013 - 5:14

Ik zweer echt bij de Macbook, oke ze zijn wat duurder maar je doet er wel langer mee dan een windows laptop.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  ellibre zo 17 maa 2013 - 6:02

loura schreef:Ik zweer echt bij de Macbook, oke ze zijn wat duurder maar je doet er wel langer mee dan een windows laptop.
Ja, maar zeker niet 2x zo lang, terwijl ze wel minimaal 2x zo duur zijn. Een 13 inch Macbook begint bij €1229 euro.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Bazinga zo 17 maa 2013 - 6:30

Ik heb een Acer gekocht en volgens de verkoper, maakt 't voor huis, tuin en keukengebruik niet heel erg veel uit wat je hebt. Pas wanneer je zware programma's op gaat draaien, moet je écht gaan opletten.

Verder geloof ik dat je bij Windows beter een Intel processor kan nemen ipv een AMD. AMD processor is over 't algemeen trager en kan doorbranden, waardoor je laptop crasht. Intel schakelt zichzelf uit, maar crasht niet. Voor 't gemiddelde gebruik, zou je op 't volgende kunnen letten:

Intel processor (bijv Intel Core)
Geheugen 500 gb (is 't gemiddelde tegenwoordig)
Intel HD Graphics 4000 (zorgt ervoor dat je simpele spelletjes en video's probleemloos kunt afdraaien)

Verder hangt 't af, van hoeveel je ermee doet. Als je de laptop gebruikt voor Internet, beetje tekstbewerking, de foto's van je vakanties opslaan en zo nu en dan Sims, dan 'moet' je kijken naar laptops van een euro of 400. Merk maakt dan niet meer uit, omdat de inhoud tegenwoordig vrijwel allemaal 't zelfde is!


Geloof ik Wink
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  ellibre zo 17 maa 2013 - 7:48

Je kan het bij laptops zo gek maken als je zelf wil, heb ik het idee. Ik stel altijd een budget vast en ga vervolgens op zoek naar de beste "value for money" binnen dat budget. Ik heb zelf de laatste jaren steeds zo'n 500 euro uitgegeven aan een laptop en deze vervolgens na 3-3,5 jaar weer verkocht voor +- 200 euro.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  loura zo 17 maa 2013 - 7:51

ellibre schreef:
loura schreef:Ik zweer echt bij de Macbook, oke ze zijn wat duurder maar je doet er wel langer mee dan een windows laptop.
Ja, maar zeker niet 2x zo lang, terwijl ze wel minimaal 2x zo duur zijn. Een 13 inch Macbook begint bij €1229 euro.

Ik doe er nu al 2x keer langer mee dan mijn oude Acer.. Dus in mijn geval wel.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  M@niek zo 17 maa 2013 - 10:47

ellibre schreef:
loura schreef:Ik zweer echt bij de Macbook, oke ze zijn wat duurder maar je doet er wel langer mee dan een windows laptop.
Ja, maar zeker niet 2x zo lang, terwijl ze wel minimaal 2x zo duur zijn. Een 13 inch Macbook begint bij €1229 euro.

Nou je doet er wel degelijk 2x langer mee! Het is een heel ander besturingsysteem. Ik zweer trouwens ook bij mn macbook (terwijl ik een echte windows fan ben geweest).
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Paper Crown zo 17 maa 2013 - 10:58

M@niek schreef:
ellibre schreef:
loura schreef:Ik zweer echt bij de Macbook, oke ze zijn wat duurder maar je doet er wel langer mee dan een windows laptop.
Ja, maar zeker niet 2x zo lang, terwijl ze wel minimaal 2x zo duur zijn. Een 13 inch Macbook begint bij €1229 euro.

Nou je doet er wel degelijk 2x langer mee! Het is een heel ander besturingsysteem. Ik zweer trouwens ook bij mn macbook (terwijl ik een echte windows fan ben geweest).

Nou nee hoor. Ik weet niet wat jullie allemaal doen op de laptop maar mijn man gebruikt 'm erg intensief en elk jaar een nieuwe Mac hoor. Voor wat pingelen op internet, mijn oude Sony Vaio doet 't al 5(!!) jaar.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Atelier Madame zo 17 maa 2013 - 11:09

Asus of acer heb ik goede ervaringen mee. Veel gebruikt en na 5 jaar doet ie het nog. Maar ik zou idd kijken maar de beste laptop binnen je budget. Soms beter een laptop kopen met bijv iets meer intern geheugen, zodat je ook in de toekomst zwaardere programma's kunt draaien.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  M@niek zo 17 maa 2013 - 11:40

Paper Crown schreef:
M@niek schreef:
ellibre schreef:
loura schreef:Ik zweer echt bij de Macbook, oke ze zijn wat duurder maar je doet er wel langer mee dan een windows laptop.
Ja, maar zeker niet 2x zo lang, terwijl ze wel minimaal 2x zo duur zijn. Een 13 inch Macbook begint bij €1229 euro.

Nou je doet er wel degelijk 2x langer mee! Het is een heel ander besturingsysteem. Ik zweer trouwens ook bij mn macbook (terwijl ik een echte windows fan ben geweest).

Nou nee hoor. Ik weet niet wat jullie allemaal doen op de laptop maar mijn man gebruikt 'm erg intensief en elk jaar een nieuwe Mac hoor. Voor wat pingelen op internet, mijn oude Sony Vaio doet 't al 5(!!) jaar.

Wat doet jouw man er dan mee!? Want als je elk jaar een nieuwe mac moet kopen doe je iets niet goed.

Ik heb toch al een paar windows laptops gehad maar dat bokst niet op tegen macintosh (en dat zegt een echte grote windows fan). Dell daarintegen vind ik wel goed. Maar goed het is ook maar net wat je budget is (een mac is gewoon duur).
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  loura zo 17 maa 2013 - 19:15

Elk jaar een nieuwe mac?? Jeetje dan vraag ik mij inderdaad af wat jou man ermee doet want dat heb ik nog nooit gehoord haha. Zelfs met een windows moet je langer kunnen doen Very Happy
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Paper Crown zo 17 maa 2013 - 21:50

Haha, hij is IT'er dus vraagt echt het uiterste van zo'n laptop. En daarbij, hij vind het gewoon leuk om elk jaar een nieuwe te kopen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Rush zo 17 maa 2013 - 21:52

Ik ben heel blij met mijn PB, dus volgende keer koop ik weer een PB!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Lady Starstruck zo 17 maa 2013 - 22:22

Lady Starstruck schreef:
SuzieQ schreef:
Lady Starstruck schreef:Ik heb ook een PB gehad. Ik vond het wel goede laptops! Ik heb ooit gelezen dat het hele slechte laptops waren maar heb er nooit geen problemen mee gehad. HP is ook erg goed, alleen die zijn erg duur. Ik moet me er ook maar weer eens in gaan verdiepen. Mijn laptop wil ineens heel moeilijk aan. Ik moet wel tien minuten op de aan knop drukken als ik hem aan wil zetten. Heb gisteren Windows opnieuw erop gezet sindsdien draait hij wel beter. Maar zit op de dag te wacht dat hij crasht. Ik heb hem nog maar drie jaar Welke laptop? 1371890812
Dat is snel idd. De mijne crashte ook al snel, had hem toen 2 jaar denk ik. Ik gebruik hem best weinig, dus vind het jammer om dan een dure te kopen. Ze gaan toch niet langer dan 5 jaar mee, ook die dure niet. Of zou ik een tablet met een los toetsenbord aanschaffen?



Ja echt stom. Ik heb een Asus en dat is volgens mij best een goed merk. Ik zou denk ik niet voor een tablet gaan. Ik vind een laptop toch fijner. En ze gaan inderdaad gemiddeld 5 jaar meer. Dat vind ik echt kort. Het is best een aanslag op je portomonee om een nieuwe te kopen.

Heb ik Windows er opnieuw op gezet. moet ik 150 updates installeren pfff Mad Nou dat weer. Maar met een mac ben ik verder niet bekend. Lijkt me lastig om met een heel nieuw programma te leren werken. ik ben zo gewend aan Windows eigenlijk.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum