Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwe laptop, welke?

+11
Mida4you
GreenGrass
M@niek
ellibre
Fearie
Kqip
Bazinga
Antibes
Arwyn
Coco
Linnie1985
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 8:44

Hoi,

Een paar maanden geleden heb ik een topic over mijn laptop geopend en daarin aangegeven dat hij moeite had om zijn warmte kwijt te kunnen. Vandaag leek het erop dat hij het definitief had begeven. Hij wilde nog wel aan, maar opstarten was niet aan de orde. Ik heb de batterij verwijderd en het stroom eraf gehaald en na een uur starte hij gelukkig wel op.

De laptop is bijna drie jaar oud, heeft slechts 300 euro gekost en die combinatie heeft mij vooralsnog doen besluiten om voorzichtig te zoeken naar een andere (en niet naar een reparateur). Ik hoop dan ook, omdat ik voorzichtig wil gaan zoeken, dat hij het nog een paar maanden kwakkelend volhoudt, omdat het dan pas uitkomt om een nieuwe aan te schaffen.

Maar nu heb ik de ballen verstand van laptops. Maar heb wel een paar simpele eisen.

*Geen HP/Compaq (Eerst een HP gehad met ventilatieproblemen, nu een Compaq met hetzelfde probleem)
*Een cd-brander/dvd-brander
*Huis, tuin en keukengemak
*Webcam met microfoon
*Goede audio
*Niet duurder dan 500 euro (vind ik een erg mooie prijs voor huis, tuin en keukengebruik)
*Numeriek toetsenbord

Heel simpel eigenlijk. Nieuwe laptop, welke?  561177 Nu had ik deze op het oog. Zou deze aan mijn eisen voldoen? En voldoet deze uberhaupt aan andermans eisen? Of misschien hebben jullie nog andere opties?

http://www.wehkamp.nl/computer-telecom/laptops/laptops/packard-bell-easynote-lv44hr-1245nl8-laptop/C31_6F4_F41_747267/?KW2=451253&PRmin=335&PRmax=1750&KAPRmin=33500&KAPRmax=175000&F=4,1,2,17&SM=4


Laatst aangepast door Maura op ma 19 nov 2012 - 9:09; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Linnie1985 ma 19 nov 2012 - 8:54

Ik heb een Toshiba en ben er zeer tevreden over. Het is wel meer een gamelaptop en kunnen dus ook aardig wat spellen op zonder dattie traag word. Ik heb er iets van 400 euro voor betaald. Zit alleen geen cd/dvd brander op, maar wij hebben zo'n kastje bij de tv waar je via de harde schijf films en series mee kan kijken, die download mijn vriend via zijn pc.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Coco ma 19 nov 2012 - 8:55

Heb je er al een ventilator onder? Dat was bij mij een goede oplossing en zo heeft ie het daarna alsnog 1,5 jaar volgehouden. Kon daarna ook wel weer zonder op schoot, alleen geen uren lang zonder de ventilator. Kost een euro of 10-20 bij marskramer.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Arwyn ma 19 nov 2012 - 8:55

Vriend en ik hebben allebei een Sony Vaio en die bevalt ons allebei erg goed.
Ben nu alleen te duf om voor je te gaan zoeken, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Antibes ma 19 nov 2012 - 9:03

Hier nog een Toshiba fan.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 9:04

Coco, dat is nog een optie. Ga ik nog even naar kijken. Wil het zolang mogelijk uitrekken tot een nieuwe.

Arwyn, de Viao ken ik. Zijn nog aardig aan de prijs wat ik had gezien. Zware dag gehad? Veel indrukken? smile

Toshiba kan ook nog. Voor die prijs is het een optie.

Had voorheen duurdere uitgebreidere laptops, maar ik doe er eigenlijk niet heel erg veel mee. Schrijf veel in Word en deze zal ik opnieuw moeten aanschaffen, omdat ik die van mijn eigen laptop niet mee kan nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Bazinga ma 19 nov 2012 - 9:04

Ik heb deze Acer en ben er echt heel erg tevreden mee! Heb 'm nu alweer anderhalf jaar, geloof ik en hij werkt nog steeds soepel en vlot. Ik vind 'm niet erg zwaar, numeriek toetsenbord en hij is gewoon lekker snel! Verder voldoet-ie volgens mij aan je eisen Wink

Ik heb 'm trouwens destijds als aanbieding gekocht, voor 399,-. Nog steeds geen spijt Wink
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Kqip ma 19 nov 2012 - 9:07

Hier goede ervaringen met Lenovo. De Edge serie heeft diverse modellen in je budget, niet een merk waar je direct aan denkt, maar misschien wel 1 om mee te nemen/ onthouden in je zoektocht.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 9:08

Sinds een maand kan ik geen filmpjes of muziek meer luisteren op mijn laptop. Ook kan hij sommige programma's niet meer aan. Als het teveel vermogen vraagt, dan slaat hij op tilt. Nieuwe updates kan hij niet installeren, omdat hij halverwege uitvalt. Ik heb dit ook onder het ventilatieprobleem gegooid, maar begin nu te twijfelen of dit ook zo is. Dus eigenlijk de vraag of dit ook zo is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 9:10

Ik heb goede ervaringen met HP (probook).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Kqip ma 19 nov 2012 - 9:15

Maura schreef:Sinds een maand kan ik geen filmpjes of muziek meer luisteren op mijn laptop. Ook kan hij sommige programma's niet meer aan. Als het teveel vermogen vraagt, dan slaat hij op tilt. Nieuwe updates kan hij niet installeren, omdat hij halverwege uitvalt. Ik heb dit ook onder het ventilatieprobleem gegooid, maar begin nu te twijfelen of dit ook zo is. Dus eigenlijk de vraag of dit ook zo is?

Het zou aan de koeling kunnen liggen. Op het moment dat ie te warm wordt klokt de processor zich terug en dan kun je bijv. niet of slecht filmpjes kijken enzo.

Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 9:16

Levano, ga ik onthouden.

HP, durf ik echt niet meer aan. Het is niet dat elke HP/Compaq slecht is, maar de mijne waren beiden slechter dan slecht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 9:20

Kqip schreef:
Maura schreef:Sinds een maand kan ik geen filmpjes of muziek meer luisteren op mijn laptop. Ook kan hij sommige programma's niet meer aan. Als het teveel vermogen vraagt, dan slaat hij op tilt. Nieuwe updates kan hij niet installeren, omdat hij halverwege uitvalt. Ik heb dit ook onder het ventilatieprobleem gegooid, maar begin nu te twijfelen of dit ook zo is. Dus eigenlijk de vraag of dit ook zo is?

Het zou aan de koeling kunnen liggen. Op het moment dat ie te warm wordt klokt de processor zich terug en dan kun je bijv. niet of slecht filmpjes kijken enzo.


Ik ben echt een leek met laptops. Maar als ik het goed begrijp, dan werkt mijn ventilatie niet goed, daardoor wordt mijn laptop warm, vervolgens gaat mijn processor zich ermee bemoeien en dat maakt dat filmpjes e.d. niet of nauwelijks afspelen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Coco ma 19 nov 2012 - 9:26

Kqip schreef:Hier goede ervaringen met Lenovo. De Edge serie heeft diverse modellen in je budget, niet een merk waar je direct aan denkt, maar misschien wel 1 om mee te nemen/ onthouden in je zoektocht.

Het schijnt een flinke hit te gaan worden en apple te gaan overtreffen. Wordt massaal ingekocht momenteel.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Kqip ma 19 nov 2012 - 9:32

Even geknipt en geplakt uit een chat met mn vriend;

Als de ventilator vol met stof komt te zitten of stuk gaat dan wordt je processor te warm, die gaat trager lopen zodat ie minder stroom verbruikt (dus minder warmte genereert). Daardoor wordt je laptop trager. ls dat niet genoeg, schakelt het systeem zichzelf gewoon uit, om schade aan de hardware door oververhitting te voorkomen. Gevolg: doet t niet meer.

Dus de ventilatie is waarschijnlijk de veroorzaker.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Fearie ma 19 nov 2012 - 9:32

Maura schreef:
Kqip schreef:
Maura schreef:Sinds een maand kan ik geen filmpjes of muziek meer luisteren op mijn laptop. Ook kan hij sommige programma's niet meer aan. Als het teveel vermogen vraagt, dan slaat hij op tilt. Nieuwe updates kan hij niet installeren, omdat hij halverwege uitvalt. Ik heb dit ook onder het ventilatieprobleem gegooid, maar begin nu te twijfelen of dit ook zo is. Dus eigenlijk de vraag of dit ook zo is?

Het zou aan de koeling kunnen liggen. Op het moment dat ie te warm wordt klokt de processor zich terug en dan kun je bijv. niet of slecht filmpjes kijken enzo.


Ik ben echt een leek met laptops. Maar als ik het goed begrijp, dan werkt mijn ventilatie niet goed, daardoor wordt mijn laptop warm, vervolgens gaat mijn processor zich ermee bemoeien en dat maakt dat filmpjes e.d. niet of nauwelijks afspelen?

Heb dit rpobleem met mijn laptop ook en wij zetten hem tegenwoordig op een verhoging zodat ie in de 'lucht' staat en dus de ventilatie onderin vrij is. Dan wordt ie minder snel warm en houdt ie het langer vol, toch is filmpjes kijken taboe en software installeren kan helemaal niet meer.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  ellibre ma 19 nov 2012 - 10:51

Is inderdaad een temperatuurprobleem zo te horen. Als de processor te heet wordt klapt de laptop uit, om te voorkomen dat de processor kapot gaat. Probleem kan ook in de videochip zitten (zelfde verhaal); beiden kunnen komen doordat de ventilator niet goed functioneert. Dat je laptop uitvalt zal eerder komen door oververhitting dan door overmatig energiegebruik.

Je kunt controleren of hij stofvrij is, als je het aan durft om de onderkant open te schroeven. Er zijn vaak goede instructiefilmpjes op youtube te vinden. Stof is een belangrijke oorzaak van een slecht functionerende ventilator. Of de ventilator inderdaad het probleem is kun je vaak al horen: als de laptop intensief gebruikt wordt of warmer wordt zou de ventilator sneller moeten gaan draaien, en dat hoor je duidelijk.

Je ventilator is relatief eenvoudig te vervangen, en ook nog eens goedkoop. Een originele is meestal voor zo'n 20 euro te bestellen.

Wat je verder nog kunt doen is zorgen dat de laptop voldoende koele lucht kan aanvoeren, en warme lucht kan afvoeren. Dat betekent vooral: de laptop niet op bed, op de bank of op schoot zetten als je hem gebruikt! Ik zet hem zelf op tafel of op m'n bureau vaak nog met de achterkant op een boekje o.i.d., zodat er voldoende ruimte voor de aan- en afvoer van lucht onder m'n laptop is. Daarmee verklein je de kans dat hij oververhit raakt aanzienlijk.

Aldus m'n vriend Wink
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Bazinga ma 19 nov 2012 - 10:56

Jaaa kijk een Youtubefilmpje terwijl je je laptop openschroeft, ik daag je uit Cool
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  M@niek ma 19 nov 2012 - 11:15

Een Dell! Wij hebben alles van dell en altijd super tevreden over geweest.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 11:46

Mijn laptop ligt/staat altijd op de bank of ligt/staat op mijn schoot. Als ik achter bij de tafel ga zitten, dan zie ik niets meer van de televisie. En om daarvoor nu mijn inboedel weer te verplaatsen...

Maar bedankt, wederom, voor de tips om de levensduur van de laptop te verlengen. Er zijn verschillende merken voorbij gekomen. Dus het wordt nog even goed uitpluizen. Maar nog tijd zat, vooralsnog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  GreenGrass ma 19 nov 2012 - 19:16

Coco schreef:
Kqip schreef:Hier goede ervaringen met Lenovo. De Edge serie heeft diverse modellen in je budget, niet een merk waar je direct aan denkt, maar misschien wel 1 om mee te nemen/ onthouden in je zoektocht.

Het schijnt een flinke hit te gaan worden en apple te gaan overtreffen. Wordt massaal ingekocht momenteel.

Ik heb nu ook mijn 2e Lenovo (had mijn eerste ongeveer 6 jaar terug), en ik ben zeer tevreden over het merk! Goede stevige degelijke laptop, geen enorme designdingen, maar het werkt prima!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Mida4you ma 19 nov 2012 - 20:41

Ik heb goede ervaringeb met Acer
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 20:47

En hij start alweer niet op. Iemand toevallig nog andere tips dan batterij en stroom verwijderen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Snoes ma 19 nov 2012 - 20:54

Hier hele goede ervaringen met Samsung![center]

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Travelgurly ma 19 nov 2012 - 21:46

@ Snoes ; goed om te horen heb een Samsung besteld!

Asus en Toshiba komen zeer goed uit testen. HP hoor ik via kenners dat die veel problemen kan geven.

Misschien is dit iets voor je:

Samsung : http://www.redcoon.nl/B397032-Samsung-NP300E5A-A04NL_Laptops?refId=kieskeurig i5 intel processor! erg goed

Asus : http://www.megasellers.nl/computers-servers/notebooks/asus/X54C-SX447V/x54c-sx447v

Ik heb me nu al weken verdiept in laptops/aanbiedingen en goede specificaties.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe laptop, welke?  Empty Re: Nieuwe laptop, welke?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum