Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke laptop of notebook?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Welke laptop of notebook?  Empty Welke laptop of notebook?

Bericht  mzcharlotte zo 11 nov 2012 - 1:20

Ik ben echt een nitwit wanneer het aankomt op computers en mijn man doet graag alsof hij er verstand van heeft Wink. Ik heb mijn oog al een beetje laten vallen op deze Samsung.

We hebben een huiscomputer die we momenteel weinig gebruiken (meer voor foto-albums en storage). Mijn man heeft een tablet (maar dat vind ik niet prettig werken als ik meer moet typen). Ik zoek er eigenlijk dus iets bij voor het gebruik van algemeen browsen, YouTube, af en toe uitzending gemist kijken, en soms wat foto-dingetjes (maar niet bewerken). Het lijkt me fijn de laptop makkelijk mee te kunnen slepen bij weekendjes weg enzo.

De maat maakt niet zo heel veel uit. Ik heb nu een 17" en dat vind ik vrij groot. Mijn man heeft een 10.1" tablet, dat ik best fijn vind. Dus de 13.3" uit de link, lijkt me geen probleem.

Ik heb 4 jaar geleden mijn huidige laptop gekocht (van HP) in de lagere prijsklasse. Dit is me niet bevallen en daarom vind ik het niet erg om wat meer te besteden.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop of notebook?  Empty Re: Welke laptop of notebook?

Bericht  Bazinga zo 11 nov 2012 - 1:49

Ik weet niet heel veel, maar ik zou zelf nooit voor AMD gaan, maar eerder voor Intel. AMD processors, schijnen door te branden als 't ze teveel wordt. Intel schakelt zichzelf uit, waardoor je PC langer meegaat.

Verder lijkt-ie me prima, vind 't alleen een hoop geld. Ik heb me laten vertellen dat in de prijsklass 400 - 750, tegenwoordig weinig verschilt. De 400 euro laptops, zijn vaak van Packard of Acer, maar net zo goed als Samsung of HP. Je betaalt vaak voor de naam en uiterlijk net ietsjes meer.

Aldus de verkoper van Block Wink
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop of notebook?  Empty Re: Welke laptop of notebook?

Bericht  Melis_je zo 11 nov 2012 - 2:40

Bazinga schreef:Ik heb me laten vertellen dat in de prijsklass 400 - 750, tegenwoordig weinig verschilt. De 400 euro laptops, zijn vaak van Packard of Acer, maar net zo goed als Samsung of HP. Je betaalt vaak voor de naam en uiterlijk net ietsjes meer.

Aldus de verkoper van Block Wink

Er zit heel veel verschil tussen verschillende laptops, maar als je hem alleen gebruikt voor lichte activiteiten zoals surfen, heeft een 'veel betere' geen toegevoegde waarde. Stel dat je rekensommen wil uitrekenen, dan kan je daar een goedkope rekenmachine voor kopen of een hele computer. Die hele computer kan veel meer dan de rekenmachine, maar als je alleen rekensommen wil uitrekenen, merk je daar niks van.

Daarnaast kopen merken onderdelen (processoren, het moederbord) bij andere bedrijven zoals Intel en AMD. Verschillende merken kunnen dezelfde onderdelen kopen, daar kan je van maken dat ze 'net zo goed' zijn want dezelfde onderdelen, maar dat is een nogal incompleet verhaal. Bijvoorbeeld in behuizing kan verschil in kwaliteit zitten en ieder merk heeft unique selling points, soms hebben die met kwaliteit te maken.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop of notebook?  Empty Re: Welke laptop of notebook?

Bericht  Raindrop zo 11 nov 2012 - 2:42

Waarom bevalt je laptop van HP niet?

Ik heb zelf al jaren een Samsung en die bevalt me erg goed. Ik hoor verder ook wel heel goede verhalen over het merk Asus. Die laptops schijnen erg fijn te zijn.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop of notebook?  Empty Re: Welke laptop of notebook?

Bericht  Melis_je zo 11 nov 2012 - 2:51

Wat voor fotodingetjes wil je doen? De laptop is een ontwerp dat heel makkelijk mee te nemen is (ultra low voltage processor, extra dun en licht). Dat maakt hem 'duurder' dan dikke laptops met betere specificaties. De processor is een beetje op het randje qua snelheid, als je wil multitasken, moet je er geen wonderen van verwachten zeg maar. Er is niks mis mee, maar omdat je zegt dat je vorige laptop nogal snel tegenviel, weet ik niet of je hier echt blij mee gaat zijn.

Eventueel kan je zo'n toetsenbord bij de tablet van je man nemen als je die groot (en snel) genoeg vindt. Dat lijkt me een goedkopere oplossing. Dan zit je ook niet met een topcomputer, maar het bespaart je wel honderden euro's. Ik denk dat je deze alleen moet kopen als je hem echt veel wil gebruiken en alleen voor lichte taken (zoals je nu omschrijft, afhankelijk van wat je met fotodingetjes bedoelt). Het is geen slechte computer, maar je betaalt wel echt voor het gemak om hem mee te nemen en niet voor de topspecificaties.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop of notebook?  Empty Re: Welke laptop of notebook?

Bericht  Melis_je zo 11 nov 2012 - 3:01

En misschien is dit een goed alternatief: kleinere harde schijf (minder opslag dus), Windows 7 ipv Windows 8, geen externe grafische kaart (die je, zoals het nu lijkt, niet nodig hebt), maar goedkoper en ongeveer even snel: http://www.bol.com/nl/p/x301a-13-3i-hd-i3-2350m-ddr3-1600-4ghdd-320g-5400-rpm-gma-hdw-o-odd/9000000012546755/#product_specifications
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop of notebook?  Empty Re: Welke laptop of notebook?

Bericht  mzcharlotte zo 11 nov 2012 - 3:10

Bedankt voor jullie reacties.

De voorlaatste HP liep als een trein en deze niet, ook al waren de specs vrijwel hetzelfde. Het is realistisch gezien meer een gevalletje teleurgesteld dan dat er echt iets mis is met HP.

Met de foto-dingetjes bedoel ik af en toe photobucket uploads (maar enkele foto's i.p.v. hele batches) en eventueel het tussentijds opslaan op vakantie (de eenvoud om het mee te nemen naar familie om daar even wat foto's te kunnen laten zien). Foto-albums maken en eventueel editten zal ik op de huiscomputer doen.

Mijn man heeft een toetsenbord van Kensington op bluetooth connectie voor zijn tablet, maar ik ben daar echt verre van tevreden over. Ook het browsen vind ik stierlijk vervelend, ik ben daar te koe voor. Ik heb hier bijvoorbeeld al aardig wat profielen bekeken terwijl ik dan een topic in wil. Dat ding is voor mij puur voor onderweg. Bovendien zijn we vaak tegelijk aan de slag, dus het is niet echt een optie om dat ding voor beiden te gebruiken.

Ik werk nu met hoogstens 5 window-tabs open, waarvan hoogstens 1 voor YouTube gebruik en de rest voor browsen enz. Ik denk niet echt dat ik topprestaties nodig heb en verwacht ook geen wonderen. Als je qua formaat, gewicht en prijs iets beters of goedkopers weet, hoor ik dat natuurlijk graag. Ik vind deze mooi en het lijkt me een aardige computer, maar ik hoef 'm niet per sé te hebben.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop of notebook?  Empty Re: Welke laptop of notebook?

Bericht  Antibes zo 11 nov 2012 - 3:12

Raindrop schreef:Waarom bevalt je laptop van HP niet?

Ik heb zelf al jaren een Samsung en die bevalt me erg goed. Ik hoor verder ook wel heel goede verhalen over het merk Asus. Die laptops schijnen erg fijn te zijn.

Laptops erg fijn, service dramatisch. Moet je maar eens op googlen, ze bedonderen je waar je bij staat. Ik ben altijd ontzéttend tevreden geweest over mijn ASUS netbook, maar hierdoor nooit meer ASUS voor mij. Ben mijn netbook net ruim 3 maanden kwijt geweest vanwege en kapot scharniertje, hij is nu terug, scharnier wijkt nog steeds en ik heb het donkerbruine vermoeden dat ze mijn goede accu in een andere gezet hebben. Want hij loopt nu spontaan leeg terwijl hij hiervoor NOOIT kuren had.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop of notebook?  Empty Re: Welke laptop of notebook?

Bericht  mzcharlotte zo 11 nov 2012 - 3:18

Melis_je schreef:En misschien is dit een goed alternatief: kleinere harde schijf (minder opslag dus), Windows 7 ipv Windows 8, geen externe grafische kaart (die je, zoals het nu lijkt, niet nodig hebt), maar goedkoper en ongeveer even snel

Zoiets lijkt me ook prima, leuke prijs ook Wink. Maar weet jij toevallig wat "te veel" is qua multitasken voor een dergelijke processor?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop of notebook?  Empty Re: Welke laptop of notebook?

Bericht  Melis_je zo 11 nov 2012 - 3:24

Wat je omschreven hebt in je post, lukt prima met die processor van de Asuscomputer. "teveel" is lastig te omschrijven, het gaat dan met name om meedere grote programma's naast elkaar. Af en toe uploaden naar Photobucket terwijl je youtube kijkt en wat websites gebruikt en open mapjes gebruikt, is geen enkel probleem. Photobucket is gewoon licht gebruik.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop of notebook?  Empty Re: Welke laptop of notebook?

Bericht  mzcharlotte zo 11 nov 2012 - 3:28

Wat geef je toch een fijne, heldere uitleg. Hier kan ik echt wat mee, bedankt!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop of notebook?  Empty Re: Welke laptop of notebook?

Bericht  Melis_je zo 11 nov 2012 - 3:40

Fijn! Succes ermee.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop of notebook?  Empty Re: Welke laptop of notebook?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum