Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke laptop?

+12
Lynn_
Eris
Suus
Kqip
Lady4
Blond
Sweety
Parisienne
Lejow
Zwerver
CaptainSpectacular
Arwyn
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Welke laptop?

Bericht  Arwyn do 10 feb 2011 - 7:03

Ik moet nou toch een nieuwe laptop.. Zou hem eigenlijk pas in april halen, maar aangezien mijn adapter kapot is, moet ik toch iets nieuws en om voor 2 maand een nieuwe adapter te halen vind ik toch een beetje zonde van het geld.. Heb nou even rondgekeken (nou ja, even, 4 dagen al inmiddels, haha) en ik zit nu op deze twee. Heb er niet heel veel verstand van, dus bij deze aan jullie de vraag: welke laptop zal ik halen?
De Sony Vaio VPC-EB4M1E of de HP Pavillion dv6-3030SD??
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  CaptainSpectacular do 10 feb 2011 - 7:06

Die HP is niet meer leverbaar volgens Laptopshop.nl.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Arwyn do 10 feb 2011 - 7:12

Wel in andere winkels Wink
Prijs is ongeveer hetzelfde, specificaties dacht ik ook, maar ik heb met beide merken geen ervaring, dus geen idee wat een betere koop is.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Zwerver do 10 feb 2011 - 7:17

Hp. Die sony heeft heel veel problemen. Met scharnieren/koeling etc .
Is ook te vinden op tweakers.net
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Lejow do 10 feb 2011 - 7:18

Ik heb nu 2 keer een HP laptop gehad
Bij de eerste is vlak nadat hij 2 jaar oud was iets kapot gegaan aan de grafische kaart (wat aan het moederbord vast zat, dus bij reparatie moest het hele moederbord er uit). Uiteindelijk ergens laten doen, bleek dat ze hem niet meer maakten omdat het een veelvoorkomend probleem was bij dat type laptop en het waarschijnlijk na 2 maanden weer zo zou zijn..
Daar had ik dus niets meer aan

Toen een nieuwe laptop gekocht (aug 2009), kreng is nu dus 1,5 jaar oud. En al vrij snel ging een van mijn knopjes van mijn muis kapot. Zit 'lossig'. Maar helaas zat de bon in mijn portemonnee die gejat is, dus ik kan er niets meer mee.
En nu is mijn accu kapot, hij kan dus niet meer van het netstroom af.
Bloed irritant!

Voor mij hierna dus GEEN HP meer!
(waren beide pavillions trouwens)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Arwyn do 10 feb 2011 - 7:26

WC-Eend: Oh ja? ik heb ook op Tweakers gezocht, maar deze laptop kan ik daar toch nergens vinden! Kan sowieso bar weinig over deze specifieke laptop vinden..

Lejow: Dat klinkt niet echt goed.. Tot nu toe lees ik over deze HP wel goede dingen, maar dat zijn natuurlijk vooral mensen die hem net een paar weken hebben, die hebben dat soort problemen dan natuurlijk nog niet!
Je kunt er soms ook net pech mee hebben he.. Over Packard Bell hoor ik ook lang niet altijd goede verhalen, maar die van mij heeft het toch 4 jaar prima gedaan. Misschien had ik wel net geluk, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Lejow do 10 feb 2011 - 7:46

Arwyn schreef:WC-Eend: Oh ja? ik heb ook op Tweakers gezocht, maar deze laptop kan ik daar toch nergens vinden! Kan sowieso bar weinig over deze specifieke laptop vinden..

Lejow: Dat klinkt niet echt goed.. Tot nu toe lees ik over deze HP wel goede dingen, maar dat zijn natuurlijk vooral mensen die hem net een paar weken hebben, die hebben dat soort problemen dan natuurlijk nog niet!
Je kunt er soms ook net pech mee hebben he.. Over Packard Bell hoor ik ook lang niet altijd goede verhalen, maar die van mij heeft het toch 4 jaar prima gedaan. Misschien had ik wel net geluk, haha.

Ja dat is altijd zo.. Bij de ene werkt het jaren die is er dik tevreden over, bij de ander is het pech en die koopt het niet meer haha
Daarom zijn reviews ook altijd wel lastig vind ik...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 7:49

Ik was eerst helemaal niet blij met mijn MacBook maar ik ben om en zou iedereen een MacBook adviseren! smile
Hmm, niet goed gelezen dus aan mijn bijdrage aan dit topic heb je helemaal niks. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Arwyn do 10 feb 2011 - 7:52

Purple schreef:Ik was eerst helemaal niet blij met mijn MacBook maar ik ben om en zou iedereen een MacBook adviseren! smile
Hmm, niet goed gelezen dus aan mijn bijdrage aan dit topic heb je helemaal niks. :P

Dat vind ik sowieso niet zo handig, ik moet zo vaak mensen bestandjes mailen en dan is het wel handig als we allemaal Word hebben bijvoorbeeld! Met een MacBook moet je ze dan weer anders opslaan of zo? Mij teveel gedoe iig, haha. Ze zijn wel mooi trouwens!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Parisienne do 10 feb 2011 - 9:46

Bij een MacBook heb je ook gewoon Word hoor. Het bestand dat je opslaat is precies hetzelfde als met Windows. Geen enkel probleem dus met bestanden, foto's, enz.

MacBook is echt een superlaptop! Sinds ik deze heb wil ik nooit meer anders! Geen gedoe met antivirussen, etc.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 9:47

Parisienne schreef:Bij een MacBook heb je ook gewoon Word hoor. Het bestand dat je opslaat is precies hetzelfde als met Windows. Geen enkel probleem dus met bestanden, foto's, enz.

MacBook is echt een superlaptop! Sinds ik deze heb wil ik nooit meer anders! Geen gedoe met antivirussen, etc.
Oh, ik was even vergeten dat ik hier had gereageerd! Maar helemaal mee eens! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 21:12

Maar de prijs van een Macbook is wel enorm veel hoger dan een andere laptop...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 21:18

Arwyn schreef:Over Packard Bell hoor ik ook lang niet altijd goede verhalen, maar die van mij heeft het toch 4 jaar prima gedaan. Misschien had ik wel net geluk, haha.
Inderdaad.. Ik heb ook een PB en wat hebben mensen zitten zeuren toen ik dat ding kocht.. Nou, niks mee aan de hand hoor.. Super snel, nooit problemen mee gehad.. Alleen de accuduur neemt nu wat af, maargoed als dat het ergste is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Parisienne do 10 feb 2011 - 23:25

_Donnaa schreef:
Arwyn schreef:Over Packard Bell hoor ik ook lang niet altijd goede verhalen, maar die van mij heeft het toch 4 jaar prima gedaan. Misschien had ik wel net geluk, haha.
Inderdaad.. Ik heb ook een PB en wat hebben mensen zitten zeuren toen ik dat ding kocht.. Nou, niks mee aan de hand hoor.. Super snel, nooit problemen mee gehad.. Alleen de accuduur neemt nu wat af, maargoed als dat het ergste is?

Ik denk dat bij heel veel laptops na verloop van tijd de duur van de accu afloopt. Dus inderdaad, als dat het enige is...
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 23:31

Parisienne schreef:
_Donnaa schreef:
Arwyn schreef:Over Packard Bell hoor ik ook lang niet altijd goede verhalen, maar die van mij heeft het toch 4 jaar prima gedaan. Misschien had ik wel net geluk, haha.
Inderdaad.. Ik heb ook een PB en wat hebben mensen zitten zeuren toen ik dat ding kocht.. Nou, niks mee aan de hand hoor.. Super snel, nooit problemen mee gehad.. Alleen de accuduur neemt nu wat af, maargoed als dat het ergste is?

Ik denk dat bij heel veel laptops na verloop van tijd de duur van de accu afloopt. Dus inderdaad, als dat het enige is...
Ja, geen idee na hoeveel tijd dat 'normaal' is zeg maar..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 4:26

_Donnaa schreef:
Ja, geen idee na hoeveel tijd dat 'normaal' is zeg maar..
Ongeveer 2000 keer opladen. Alleen moet je wel weten dat als je batterij nog niet leeg is en je zet hem alweer aan het netstroom dat dat gewoon als 1 keer opladen telt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Sweety ma 14 feb 2011 - 23:27

Ik ben nu ook aan het kijken voor een laptop. En kwam bij de Mediamarkt uit op de ze 2 :
HP
Acer

Hebben jullie ervaring met deze?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Blond ma 14 feb 2011 - 23:40

Ik heb sinds juli een Sony Vaio (de VPCEC1M1E) en ik ben er super tevreden mee. Typt heerlijk, nog geen problemen mee gehad.
Mijn vader heeft een HP, die heb ik twee jaar lang in bruikleen gehad. Ook een fijne laptop, mijn vader heeft alleen de batterij lui gemaakt waardoor hij niet meer zonder netstoom aan kan.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Lady4 ma 14 feb 2011 - 23:44

Ik heb de Toshiba Satellite L670D-N11. Hele fijne laptop, nog helemaal geen problemen mee gehad (heb hem nu een half jaar).

Welke laptop? 9000000010630897_3
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Kqip ma 14 feb 2011 - 23:51

Ik had een Toshiba, maar die heb ik bij mn ouders achtergelaten toen ik in december verhuisde. Wordt nu gebruikt door mijn broer. Ding is 4,5 jaar oud. Windows is inmiddels traag, maar met Ubuntu doet ie het prima.
Gebruik nu de oude Macbookpro van mijn vriend die overigens ook bijna 4 jaar oud is, maar dit werkt zoveel lekkerder dan die Toshiba die ik had. Als deze kapot gaat wil ik een witte MacBook :p. Ik ben om angel .

Maar goed niet iedereen heeft even 900 euro voor een laptop of meer. Het is ook maar net waar je hem voor gaat gebruiken. Als ie elke dag mee je tas in moet wil je toch wel wat hogere kwaliteit.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Suus di 15 feb 2011 - 0:09

IK heb sinds anderhalve week een witte macbook en ben er helemaal verliefd op, wat een heerlijk ding smile Maar kan me voorstellen dat je er niet zo veel geld aan uit wilt geven, ik heb hem gekregen voor mijn werk smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Eris di 15 feb 2011 - 0:11

Arwyn schreef:Ik moet nou toch een nieuwe laptop.. Zou hem eigenlijk pas in april halen, maar aangezien mijn adapter kapot is, moet ik toch iets nieuws en om voor 2 maand een nieuwe adapter te halen vind ik toch een beetje zonde van het geld.. Heb nou even rondgekeken (nou ja, even, 4 dagen al inmiddels, haha) en ik zit nu op deze twee. Heb er niet heel veel verstand van, dus bij deze aan jullie de vraag: welke laptop zal ik halen?
De Sony Vaio VPC-EB4M1E of de HP Pavillion dv6-3030SD??

Sinds oktober heb ik de HP. Ik heb ook getwijfeld tussen dezelfde laptops als jij. In overleg met de vriend van mijn zusje (werkt in de ict) heb ik voor de HP gekozen. Volgens hem heeft deze iets betere prestaties. Deze heb ik nu dus een paar maanden en ik ben er blij mee, hij werkt fijn snel. Goede prijs-kwaliteitverhouding dus ik vind het een aanrader.


Laatst aangepast door Eris op di 15 feb 2011 - 0:13; in totaal 1 keer bewerkt

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:12

Sweety schreef:Ik ben nu ook aan het kijken voor een laptop. En kwam bij de Mediamarkt uit op de ze 2 :
HP
Acer

Hebben jullie ervaring met deze?

Niet met specifiek deze, maar mijn stiefbroers hebben allebei een HP en die waren al vrij snel erg traag. Dat hoor ik ook wel vaker over HP.

Ik heb zelf een Acer. De één is er heel tevreden over, maar ik ben niet heel erg enthousiast. Hij heeft altijd rare kwaaltjes. De muis verspringt vaak ineens en ook deze wordt heel snel traag. Ik laat nu gewoon vaak mijn broer alles er weer afgooien, maar het is wel opvallend. Zeker omdat ik wel 4gb werkgeheugen heb!

Zelf zou ik graag een Asus willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Arwyn di 15 feb 2011 - 8:39

Ik heb trouwens gekozen voor de Sony!
Heb hem vrijdag binnen gekregen en hij bevalt me prima tot nu toe smile Typen is alleen een beetje wennen door het nummerieke gedeelte ernaast, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Lynn_ di 15 feb 2011 - 8:41

Wij hebben vorige week een Asus besteld. Kregen in de meeste winkels te horen dat het één van de beste merken is. Ik ben benieuwd!

Fijn dat je laptop naar je zin is in ieder geval.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke laptop? Empty Re: Welke laptop?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum