Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dublin - Wicklow Mountains

5 plaatsers

Ga naar beneden

Dublin - Wicklow Mountains Empty Dublin - Wicklow Mountains

Bericht  Tullow do 9 aug 2012 - 22:58

Dag dames,

ik ga in oktober naar Dublin en ben zeker van plan de Wicklow Mountains te bezoeken. Ik weet dat een aantal meiden afgelopen april (?) ook naar Dublin én de Wicklow Mountains zijn geweest. Maar meer tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Ik heb in 100% Dublin gelezen dat een bezoek aan de Wicklow Mountains eigenlijk alleen per auto kan. Nu wil ik best een auto huren, maar 1, ik heb geen creditcard, en 2, bij de meeste autoverhuurbedrijven is de minimum leeftijd 25 en anders komt er al een dikke toeslag op de prijs als ik toch een auto huur met mijn 23 jaar.
Het lijkt me toch dat je ook met het openbaar vervoer bij de Wicklow Mountains kunt komen?

Ik heb voor de zekerheid wel een creditcard aangevraagd, maar als het openbaar vervoer stukken goedkoper is, dan gaat mijn voorkeur daar natuurlijk naar uit Wink.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dublin - Wicklow Mountains Empty Re: Dublin - Wicklow Mountains

Bericht  Admin do 9 aug 2012 - 23:29

Zeker doen! Met de St. Kevin bus kom je in Glendalough maar let op de tijden, hij gaat maar 1 x heen en 1 x terug per dag volgens mij... Je kunt er ook overnachten.

Ook kun je dagtripjes met zo een bus maken, dan doe je meerdere plekken aan, ook erg leuk! Wij hebben dat bij het hostel geboekt.

Beidde kostte ongeveer 25 euro.
Admin
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 624
Punten : 1492
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dublin - Wicklow Mountains Empty Re: Dublin - Wicklow Mountains

Bericht  Tullow do 9 aug 2012 - 23:57

Super, bedankt voor de tip! Ik zal het hotel navragen voor de tijden, dan moeten we er vast uitkomen.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dublin - Wicklow Mountains Empty Re: Dublin - Wicklow Mountains

Bericht  Fred vr 10 aug 2012 - 0:08

Nog tip: tussen Dublin en Wicklow Mountains ligt Powerscourt Gardens. Prachtige grote tuinen (oa chineze tuin, wilde tuin etc.) en groot oud landhuis met uitzicht op een mooie berg. Alleen in oktober weet ik niet hoe die tuinen er dan bij liggen. Ik was er 3 jaar geleden in juni. Echter het wel must see onder de touristen en lokale bevolking. Gaan vast ook bussen naar toe denk ik.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Dublin - Wicklow Mountains Empty Re: Dublin - Wicklow Mountains

Bericht  Tullow vr 10 aug 2012 - 1:21

Ook goed om te weten! Al weet ik niet of we daar nog tijd voor hebben, haha. Ik wil ook wel graag naar Howth, moet ook erg mooi zijn. En natuurlijk de stad zelf nog verkennen.
We hebben ''maar'' 3 volle dagen...
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dublin - Wicklow Mountains Empty Re: Dublin - Wicklow Mountains

Bericht  Siamsa vr 10 aug 2012 - 10:14

Ik heb in oktober dezelfde trip gemaakt: Dublin en de Wicklow Mountains (Glendalough), loved it!! Very Happy Ik ben helemaal verliefd op Dublin en de Wicklow Mountains zijn prachtig! Wil er dolgraag nog een keer in de zomer heen!

Van te voren baalde ik dat we geen auto konden huren, want ik was in oktober nog net geen 25, maar toen 'ontdekte' ik dat het via Enterprise wel mogelijk was! Super blij waren we! In totaal waren we voor 3 dagen 72.29 EUR kwijt, inclusief de under 25 toeslag; erg goedkoop!

Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dublin - Wicklow Mountains Empty Re: Dublin - Wicklow Mountains

Bericht  Tullow vr 10 aug 2012 - 22:32

Via Enterprise (website) heb ik ook gekeken en als ik de leeftijd op 40 zet, krijg ik allerlei mogelijkheden, en zodra ik de leeftijd op 23 zet, krijg ik nul resultaten haha!
Via SunnyCars kan ik wel bij Enterprise een auto huren, maar dan is de leeftijd toeslag €10 per dag. En ik heb nog geen creditcard, die wel verplicht is. Dus ik ga nog even goed nadenken of ik een auto wil huren, of toch met openbaar vervoer ga reizen ter plaatse!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dublin - Wicklow Mountains Empty Re: Dublin - Wicklow Mountains

Bericht  JD vr 10 aug 2012 - 22:46

Powerscourt is inderdaad erg mooi en echt de moeite waard! Er gaat een busreis (dagtocht) heen, via de kust en ook langs Howth...dus dan heb je een beetje 2 vliegen in 1 klap. Al wordt er in Howth niet gestopt geloof ik....

Wil je ook nog tips voor in de stad zelf? Of vooral voor de Wicklow mountains?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dublin - Wicklow Mountains Empty Re: Dublin - Wicklow Mountains

Bericht  Tullow vr 10 aug 2012 - 22:53

Beide mag, hoor! Alle informatie is welkom. Heb ook veel informatie uit de 100% Dublin gids gehaalt, maar persoonlijke ervaring is altijd goed om te lezen!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dublin - Wicklow Mountains Empty Re: Dublin - Wicklow Mountains

Bericht  JD vr 10 aug 2012 - 23:09

Oke, moet zeggen dat ik vooral mijn weg weet in de stad zelf, na 8 keer smile Wicklow Mountains ben ik maar 1x geweest...

Eten:

Captain America's (Grafton street). Zit aan het einde van grafton street, richting et St. Stephens green shoppingcentre, et zit aan de linkerkant boven de winkels. Kun je erg lekker eten smile beetje amerikaans/burger achtig.

The Farm, zit achter Grafton Street, aan Dawsons Street. Biologisch eten, leuke restaurant, heerlijk eten!

In de Temple Bar area zitten héél veel leuke pubs waar je goed kunt eten tegen een redelijke prijs. Hett leukst is om natuurlijk 1x écht Iers te eten als je er toch bent... Lekker aan de Irish Stew met live Ierse muziek op de achtergrond, zó gezellig!


Shoppen:

Uiteraard Grafton Street, dat is wel echt de gezelligste straat met veel straatmuzikanten. Vanuit Grafton street loop je zo richting St. Stephens green shopping centre; Weinig bijzondere winkels, maar een erg mooi winkelcentrum. Ligt aan het St Stephens green park, ook het park is echt de moeite waard om doorheen te lopen!

In Henry street heb je ook veel leuke winkels en het Ilac shopping centre.

Ik heb 2 maanden terug in een super leuke pub gegeten, ga even voor je opzoeken hoe die ook alweer heet....ben het ff kwijt, je hoort t nog:)

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dublin - Wicklow Mountains Empty Re: Dublin - Wicklow Mountains

Bericht  Tullow vr 10 aug 2012 - 23:16

Bedankt voor de info!! Ik heb inderdaad ook echt zin om lekker in de pub te zitten (zonder Guinness, want we drinken beide geen bier Wink), muziekje erbij, heerlijk!
Ben benieuwd hoe die pub heet! smile
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dublin - Wicklow Mountains Empty Re: Dublin - Wicklow Mountains

Bericht  JD za 11 aug 2012 - 8:03

Heb 't even opgezocht voor je; Quays irish pub/restaurant.
Beneden zit een supergezellige pub, boven een restaurant waar je écht iers kunt eten (en ook gewoon normaal eten, erg lekker!). vanaf 22u hebben ze boven ook live ierse muziek, echt gezellig!

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dublin - Wicklow Mountains Empty Re: Dublin - Wicklow Mountains

Bericht  Siamsa za 11 aug 2012 - 22:07

Er zit trouwens een SUPER leuke winkel in het centrum waar je in de kelder echt ontzettend lekker kunt eten (taart, broodjes, salades, smoothies, etc.), echt de moeite waard! De winkel heet Avoca. Echt een aanrader!
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dublin - Wicklow Mountains Empty Re: Dublin - Wicklow Mountains

Bericht  Siamsa za 11 aug 2012 - 22:11

Tullow schreef:Via Enterprise (website) heb ik ook gekeken en als ik de leeftijd op 40 zet, krijg ik allerlei mogelijkheden, en zodra ik de leeftijd op 23 zet, krijg ik nul resultaten haha!
Via SunnyCars kan ik wel bij Enterprise een auto huren, maar dan is de leeftijd toeslag €10 per dag. En ik heb nog geen creditcard, die wel verplicht is. Dus ik ga nog even goed nadenken of ik een auto wil huren, of toch met openbaar vervoer ga reizen ter plaatse!

Je moet naar www.enterprise.ie gaan en bij 'Renter's Age' kun je kiezen uit '25 and up' en '23 to 24'. Het is dus zeker wel mogelijk via de website van Enterprise, maar dan wel die van Ierland. En inderdaad met Creditcard, maar dat is overal zo.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dublin - Wicklow Mountains Empty Re: Dublin - Wicklow Mountains

Bericht  Tullow zo 12 aug 2012 - 21:45

Bedankt voor de tips, daar kan ik wel iets mee! Is het al oktober? Wink
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dublin - Wicklow Mountains Empty Re: Dublin - Wicklow Mountains

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum