Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het kriebelt, New York in mijn eentje

5 plaatsers

Ga naar beneden

Het kriebelt, New York in mijn eentje Empty Het kriebelt, New York in mijn eentje

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 1:56

Laatst heb ik het er met mijn vriend over gehad, dat ik graag ooit nog in m'n eentje naar NY had gewild. Zijn reactie: dan doe je dat toch? En sindsdien kan ik het eigenlijk maar moeilijk opzij zetten...
Nu gaat hij zelf in juli een paar dagen naar Engeland, ik zit te kijken of het voor mij dan haalbaar is om diezelfde periode 4-5 dagen een stedentrip te doen. Bij voorkeur NY, maar ik vraag me af of dat budgettair gezien mogelijk is (ik wil graag in een schoon en goed onderhouden hotel, niet ver van Times Square vandaan. Veel luxe hoeft overigens niet, als het maar schoon is). Ik heb geen idee waar ik me op moet instellen qua prijs.

Wie wil me helpen zoeken of heeft tips voor me? Of welke andere steden zijn leuk voor een stedentrip in je eentje?


Laatst aangepast door Lennox op wo 2 jan 2013 - 18:23; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het kriebelt, New York in mijn eentje Empty Re: Het kriebelt, New York in mijn eentje

Bericht  Marin wo 2 jan 2013 - 1:58

Als je het dichterbij zou willen opzoeken, zou je ook naar Engeland of Ierland kunnen gaan. Daar spreek je iig de taal goed natuurlijk. Parijs vond ik in m'n eentje ook erg leuk om te doen, maar is qua taal weer lastiger. Berlijn schijnt ook mega hip te zijn. Maar ik zou jou natuurlijk toch het meest NYC aanraden Wink

Wat is zo'n beetje je budget, even realistisch gezien?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kriebelt, New York in mijn eentje Empty Re: Het kriebelt, New York in mijn eentje

Bericht  SoGood wo 2 jan 2013 - 2:06

Ik denk dat je met ruim 1500 euro helemaal klaar kunt zijn voor een weekje, inclusief alles.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kriebelt, New York in mijn eentje Empty Re: Het kriebelt, New York in mijn eentje

Bericht  rapa nui wo 2 jan 2013 - 2:51

Als je New York graag een keer wilt dien dan zou ik dat doen als je de kans hebt. Het staat ook nog op mijn lijstje maar ik heb het nog niet gedaan omdat ik zo'n beetje dezelfde eisen heb als jij en het dat vrij duur wordt. Dan kies ik weer andere bestemmingen waar ik langer naar toe kan voor hetzelfde geld en dan naar plekken die ook nog op mijn lijstje staan.

Ik ben alleen naar o.a. Barcelona, Parijs, Berlijn, Wenen en Londen geweest en heb me overal prima vermaakt. Vooral in de zomer en dus ook juli heb je lange avonden waar er ook op straat, openluchtoptredens e.d. zijn dus is er ook 's avonds genoeg te doen zonder dat je eecht ergens alleen zit.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kriebelt, New York in mijn eentje Empty Re: Het kriebelt, New York in mijn eentje

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 18:22

1500 kan ik echt niet missen... Ik had zelf max 800 euro in gedachten, wet niet of dat haalbaar is voor ticket en verblijf met mijn wensen, 'zakgeld' voor daar dan nog niet meegerekend natuurlijk smile

En als ik er goed over nadenk... eigenlijk wil ik gewoon naar NY, dat wil ik stiekem al zo lang dat ik het zonde zou vinden als ik nu ineens voor een andere stad zou kiezen.
Maargoed, dit jaar willen we ook voor een kindje gaan en daar voor sparen, ben tenslotte ook alweer 31, dus ik heb teveel wensen en weet volgens mij van gekkigheid niet meer waar ik voor moet sparen Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het kriebelt, New York in mijn eentje Empty Re: Het kriebelt, New York in mijn eentje

Bericht  Marin wo 2 jan 2013 - 21:26

Voor 800 euro ga je t denk ik echt niet redden. Dat vind ik wel heel krap.
Ik had een super goedkoop ticket en deed een 'budget' reisje in hostel en was alsnog €1200 à €1300 kwijt in totaal.

Een gemiddeld vliegticket naar new York kost €500. Ik zou zeggen dat normale prijzen voor tickets tussen de €400 en €750 liggen. Het kán wel goedkoper, maar dat ticket wat ik had voor €230 is wel echt exceptioneel. Je kunt natuurlijk die websites met extreme deals op de hoogte houden of ik kan je een gilletje geven als ik iets zie, maar dan moet je wel flexibel zijn, bijv via London heen en Duitsland terug ofzo. Dat zijn altijd van die rare combo's. Maar ik zie ze wel met enige regelmaat langs komen op m'n Facebook, dus het kan wel. Alleen moet je dan vaak ook flexibel qua data zijn en als je echt precies in die periode wilt dat je vriend ook weg is, wordt dat al lastig.
Maar met een gewoon ticket van rond de €500 lijkt het me al krap worden.

Dan een hotel, de meeste hotels op Manhattan zijn minstens $100 per nacht, hoewel ik ze bijna alleen maar voor minstens $150 per nacht ken. Zelfs de hotels waar je badkamer moet delen, zie ik vaak alleen maar voor die hogere prijs. Hostels zijn goedkoper, als je echt budget wil, moet je dat doen.

Dus al met al denk ik dat je met €800 überhaupt niet eens uitkomt qua ticket en overnachten, en dan kan je daar niets doen.

Metro kaart voor een week is gelukkig goedkoop, maar $27 voor een hele week. Hoewel ik in m'n eentje s avonds toen t puntje bij paaltje kwam toch vaak taxi's nam, ik was zo doodmoe s avonds en vond t wel zo veilig, dus heb toch minstens $100 nog uitgegeven aan taxi's.

Qua eten reken ik altijd €5 ontbijt, €10 lunch en €20 avondeten. Kan goedkoper maar dan heb je t iig goed gebudgetteerd.

Al met al denk ik dus dat je wel minstens €1000 moet hebben, liever nog €1500 zodat je eenmaal daar ook nog wat te besteden hebt. Zou toch zonde zijn als je daar niks meer kunt doen.

Maar ik kan wel voor je kijken hoor, die goedkope tickets, als ik iets zie!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kriebelt, New York in mijn eentje Empty Re: Het kriebelt, New York in mijn eentje

Bericht  mzcharlotte wo 2 jan 2013 - 22:41

Ik ben zelf aan het kijken naar Hotel The Pod in New York bij D-Reizen. In mei stond er 609 euro pp voor 7 dagen (ik reken dan dat ik 2 dagen niks kan doen ivm reizen, dus 5 volle dagen heb).
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kriebelt, New York in mijn eentje Empty Re: Het kriebelt, New York in mijn eentje

Bericht  Marin wo 2 jan 2013 - 22:54

Welke Pod? Die op 51st street of 39th? M'n zus heeft in die op 51st street gezeten en was er erg over te spreken. Ze had wel een gedeelde badkamer, maar ze vond het echt een prima hotel. Vooral de locatie was erg goed. Het was destijds alleen nog een stuk goedkoper, sinds ze de 39th er bij hebben, zijn ze duurder geworden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kriebelt, New York in mijn eentje Empty Re: Het kriebelt, New York in mijn eentje

Bericht  Gast do 3 jan 2013 - 1:05

Kosten van eten, metro/taxi en sightseeings enzo daar had ik nog niet meegerekend he, ik bedoelde met 800 alleen vlucht en hotel smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het kriebelt, New York in mijn eentje Empty Re: Het kriebelt, New York in mijn eentje

Bericht  Marin do 3 jan 2013 - 1:07

Ja dat zag ik later ook, maar dan nog lijkt het me redelijk krap. Het kán wel, maar dan moet je dus wel flexibel zijn en goed zoeken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kriebelt, New York in mijn eentje Empty Re: Het kriebelt, New York in mijn eentje

Bericht  Marin do 3 jan 2013 - 1:15

http://www.holidaypirates.com/uk-ireland/flights-belfast-nyc-287-orlando-330-los-angeles-370-las-vegas-402

Hier is eentje voor 287 pond naar New York, vanuit Belfast.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kriebelt, New York in mijn eentje Empty Re: Het kriebelt, New York in mijn eentje

Bericht  mzcharlotte do 3 jan 2013 - 1:34

Marin schreef:Welke Pod? Die op 51st street of 39th? M'n zus heeft in die op 51st street gezeten en was er erg over te spreken. Ze had wel een gedeelde badkamer, maar ze vond het echt een prima hotel. Vooral de locatie was erg goed. Het was destijds alleen nog een stuk goedkoper, sinds ze de 39th er bij hebben, zijn ze duurder geworden.

51st St wat ik zie.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kriebelt, New York in mijn eentje Empty Re: Het kriebelt, New York in mijn eentje

Bericht  Carra do 3 jan 2013 - 2:26

Ik heb hier een paar weken geleden nog een topic over geopend. Misschien heb je daar iets aan.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kriebelt, New York in mijn eentje Empty Re: Het kriebelt, New York in mijn eentje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum