Bekkeninstabiliteit/ si gewricht bij 1e, wanneer/ook bij 2e?
+3
Sanne
Ella
Pien
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bekkeninstabiliteit/ si gewricht bij 1e, wanneer/ook bij 2e?
IK weet nu sinds een paar dagen dat ik zwanger ben, helemaal super natuurlijk! Helaas zat ik bij de eerste al snel thuis, met 14 weken kwam ik al gedeeltelijk thuis en met een week of 16 volledig. Ik had voornamelijk last van mijn s.i. gewricht en die voel ik nu dus alweer opspelen!
DIe zeurende pijn links boven mijn stuitje na een dag helemaal niks doen, hoe moet dat dan na een drukke werkdag?!
Ik zou hier graag ervaringen willen lezen van jullie, ook met oog op mijn werk. Ik ben leidinggevende en kan niet zomaar weg vallen aangezien mijn collega ook al gedeeltelijk in de ziektewet zit.
DIe zeurende pijn links boven mijn stuitje na een dag helemaal niks doen, hoe moet dat dan na een drukke werkdag?!
Ik zou hier graag ervaringen willen lezen van jullie, ook met oog op mijn werk. Ik ben leidinggevende en kan niet zomaar weg vallen aangezien mijn collega ook al gedeeltelijk in de ziektewet zit.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Bekkeninstabiliteit/ si gewricht bij 1e, wanneer/ook bij 2e?
Als je er nu al last van hebt, en je hebt het bij je vorige zwangerschap ook gehad dan zou ik gewoon snel naar een therapeut gaan. Kijk nog even je zorgverzekering erop na voor 2013, die zou je nu nog aan kunnen passen daarvoor
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb er geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat het gewoon een zwakke plek is. Balen dat je er nu al last van hebt, dat lijkt me echt vervelend. Je moet nog even.
Wat betreft het ziekmelden, er is natuurlijk geen limiet op het aantal mensen dat zich ziek mag melden. Zou wat zijn, bel je dat je ziek bent, moet je toch komen werken omdat de limiet al is bereikt
Probeer je niet druk te maken over je werk en hoe het daar moet worden opgelost. Wellicht is het straks mogelijk om eerst minder te gaan werken of bepaalde werkzaamheden thuis te doen. Ik zou goed naar je lichaam luisteren, want bekkenproblemen zijn wel heftig volgens mij, je wil niet na je zwangerschap
er nog maanden (jaren) last van hebben.
Wat betreft het ziekmelden, er is natuurlijk geen limiet op het aantal mensen dat zich ziek mag melden. Zou wat zijn, bel je dat je ziek bent, moet je toch komen werken omdat de limiet al is bereikt
Probeer je niet druk te maken over je werk en hoe het daar moet worden opgelost. Wellicht is het straks mogelijk om eerst minder te gaan werken of bepaalde werkzaamheden thuis te doen. Ik zou goed naar je lichaam luisteren, want bekkenproblemen zijn wel heftig volgens mij, je wil niet na je zwangerschap
er nog maanden (jaren) last van hebben.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
@Sanne,
ik benoem dat over mijn collega omdat 1 van ons twee er altijd moet zijn. Ik snap idd dat er geen frequentie aan verbonden zit maar het komt gewoon k. u . t. uit!
Ik had wel verwacht weer klachten te gaan krijgen maar niet nu al! Hoop dat het gewoon een misstap geweest is en het morgen weer over is!
Anders bel ik morgen gelijk de fysio, mijn oefeningen van de vorige zwangerschap heb ik nog dus daar kan ik sowieso op eigen houtje al mee begiinnen.
ik benoem dat over mijn collega omdat 1 van ons twee er altijd moet zijn. Ik snap idd dat er geen frequentie aan verbonden zit maar het komt gewoon k. u . t. uit!
Ik had wel verwacht weer klachten te gaan krijgen maar niet nu al! Hoop dat het gewoon een misstap geweest is en het morgen weer over is!
Anders bel ik morgen gelijk de fysio, mijn oefeningen van de vorige zwangerschap heb ik nog dus daar kan ik sowieso op eigen houtje al mee begiinnen.
Pien- Ratel
Waar zit dat si gewricht dan? Volgens mij heb je bij de tweede sneller last. Ik heb nu erg last van de banden, vooral als ik nies of draai in bed. Had ik de eerste keer totaal niet.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Snap ik, Pien. Lijkt me echt lastig als je een type baan hebt waarbij je aanwezigheid toch wel nodig is. Mijn werk kon door verschillende mensen worden overgenomen (ze krijgen het dan alleen veel drukker) en desondanks vond ik ziekmelden echt verschrikkelijk en heb ik het niet gedaan. Dus in jouw geval kan ik wel begrijpen dat het echt lastig is, maar uiteindelijk moet je daar geen boodschap aan hebben en kijken wat voor jou nodig is.
Ik hoop dat het een misstap was, en anders tijdig actie ondernemen, maar dat ben je al van plan.
Ik hoop dat het een misstap was, en anders tijdig actie ondernemen, maar dat ben je al van plan.
Sanne- Ratel
Je si gewricht zit aan weerszijde boven je stuitje.
Ik had het tijdens de vorige zwangerschap alleen links eigenlijk, vorige week zaterdag deden we boodschappen en toen voelde ik hem er zo inschieten. Met de volgende stap schoot het weer goed, maar het bleef die dag gevoelig. Daarna geen last meer tot gister eigenlijk.
Wacht het morgen even af, dan ben ik nog vrij en ga ik wat in en rond huis bezig.
Ik had het tijdens de vorige zwangerschap alleen links eigenlijk, vorige week zaterdag deden we boodschappen en toen voelde ik hem er zo inschieten. Met de volgende stap schoot het weer goed, maar het bleef die dag gevoelig. Daarna geen last meer tot gister eigenlijk.
Wacht het morgen even af, dan ben ik nog vrij en ga ik wat in en rond huis bezig.
Pien- Ratel
Annemie schreef:Waar zit dat si gewricht dan? Volgens mij heb je bij de tweede sneller last. Ik heb nu erg last van de banden, vooral als ik nies of draai in bed. Had ik de eerste keer totaal niet.
Dat is waar je bekkenhelften tegen het sacrum aan zit. Dit is normaal een heel vast gewricht, beweegt niet zo gemakkelijk, maar tijdens de zwangerschap kan dit losser gaan zitten.
Edit: tegelijkertijd
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Bij de 1e zat ik niet vanwege mijn bekken maar andere problemen direct al thuis. Nu bij de 2e begon het ook al vrij snel met mijn bekken en met 14weken was het gedaan en zat ik thuis. Door de oefeningen werd het wel minder maar ook nu 2,5mnd na de bevalling nog steeds veels last.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Ik zou niet naar een gewone fysio gaan maar naar een bekkenfysio! En laten kijken of je baat zou hebben bij een bekkenband! Ik had met 11 weken al last (is mijn eerste, bij de tweede schijn je sneller last te hebben) en toen kwamik met mijn bekkenband een stuk verder! Inmiddels heb ik sowieso last, wat ik ook doe, maar de bekkenband verlicht wel de pijn! Die mag ik overigens maar 2 uur per dag om, gebruik hem voor staan en stukjes lopen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik ben bij de eerste naar een bekkenfysio geweest maar van hem moest ik oefeningen doen waardoor ik én meer last kreeg én harde buiken kreeg. Rond de 35 weken werd het langzaam minder.
Bij de tweede begon het bij mij rond de 8 weken en zat ik met de 16 weken meen ik volledig thuis.
Toen ben ik naar een gewone fysio geweest, elke week 1 of 2 keer en die heeft gemasseerd en ik had een stuk minder last dan de eerste keer. Als ik elke dag kon komen had ik het gedaan, dan had ik, denk ik, weinig tot geen last gehad.
Bij de tweede begon het bij mij rond de 8 weken en zat ik met de 16 weken meen ik volledig thuis.
Toen ben ik naar een gewone fysio geweest, elke week 1 of 2 keer en die heeft gemasseerd en ik had een stuk minder last dan de eerste keer. Als ik elke dag kon komen had ik het gedaan, dan had ik, denk ik, weinig tot geen last gehad.
Gast- Gast
Vandaag lijkt het erg goed te gaan... Denk dus dat ik gister gewoon een misstap oid heb gehad. Heb het hele huis stof gezogen, 2 zware wasmanden naar zolder getilt en weer naar beneden dus dan had ik het wel weer moeten voelen!!
Pien- Ratel
Fijn, Pien. Hoop voor je dat het goed blijft gaan.
Sanne- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» bekkeninstabiliteit...
» Bekkeninstabiliteit
» Hoe voelt bekkeninstabiliteit?
» Bekkeninstabiliteit vraagje
» Draagdoek en bekkeninstabiliteit
» Bekkeninstabiliteit
» Hoe voelt bekkeninstabiliteit?