Spaghetti nog bewaren?
+6
Linda
dolfijn1982
minoessepoes
GreenGrass
Atelier Madame
Lejow
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Spaghetti nog bewaren?
Gister spaghetti gemaakt en de porties die over waren op de aanrecht gezet, om af te koelen. Je raadt t al, daar stond t vanmorgen nog... Kunnen we t nu nog gebruiken?
De porties voor B zijn zonder gehakt, die van ons met.
De porties voor B zijn zonder gehakt, die van ons met.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Spaghetti nog bewaren?
Als het nog goed ruikt zou ik het vandaag nog opeten. Wel nog even in de koelkast zetten.
Gast- Gast
Ja hoor kan prima, gewoon invriezen of vandaag of morgen opeten uit de koelkast. Zou m iig wel in de koelkast zetten
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:Ja hoor kan prima, gewoon invriezen of vandaag of morgen opeten uit de koelkast. Zou m iig wel in de koelkast zetten
Nou invriezen zou ik zeker nu niet meer doen. Er zit toch gehakt in en het staat nu al misschien zo'n 10-12 uur (?) buiten de koelkast in een keuken van misschien wel 20 graden.
Gast- Gast
Arghh ik hoor zoveel wisselende verhalen..
De ene zegt écht niet doen, de ander zegt, kan prima.
Als ik het niet in kan vriezen heb ik er niet zoveel aan, want ik ga vandaag niet 2 porties 'grote mensen' spaghetti, en 3 porties 'baby' spaghetti eten haha.
Ik heb voor B dus nog wel een portie, die zou ze vanavond kunnen eten, zonder gehakt dus.
Het is hier een graad of 18 in huis.
De ene zegt écht niet doen, de ander zegt, kan prima.
Als ik het niet in kan vriezen heb ik er niet zoveel aan, want ik ga vandaag niet 2 porties 'grote mensen' spaghetti, en 3 porties 'baby' spaghetti eten haha.
Ik heb voor B dus nog wel een portie, die zou ze vanavond kunnen eten, zonder gehakt dus.
Het is hier een graad of 18 in huis.
Lejow- Lady Post-a-lot
Nou je kan het natuurlijk altijd proberen en als je er ziek van wordt dan weet je dus waar het van komt
Ik ben zelf altijd heel voorzichtig met vlees en zou het daarom niet meer invriezen of nog 2 dagen van eten.
Ik ben zelf altijd heel voorzichtig met vlees en zou het daarom niet meer invriezen of nog 2 dagen van eten.
Gast- Gast
Die van B kan je volgens mij nog prima eten (geen vlees).
Hoe warm is het in je keuken? Waarschijnlijk is het goed houdbaar! Je verwarmt het toch weer door voordat je het opeet!
Hoe warm is het in je keuken? Waarschijnlijk is het goed houdbaar! Je verwarmt het toch weer door voordat je het opeet!
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
19 graden was het hier vannacht!
Nou ja goed, het staat nu in de koelkast, ik bekijk het vanavond wel even.
Als B het nog maar lekker kan eten, ze genoot er zo van gisteren!
Nou ja goed, het staat nu in de koelkast, ik bekijk het vanavond wel even.
Als B het nog maar lekker kan eten, ze genoot er zo van gisteren!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik zou me er niet al te druk om maken, daar wordt je echt niet direct ziek van. Ik laat ook weleens een pan met soep tot de volgende dag op het fornuis staan, om die vervolgens nog te verwarmen en op te eten. Natuurlijk heeft het niet de voorkeur maar ik ben er echt nog nooit ziek van geworden.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
ja hoor kan wel, heb het ook wel eens gedaan, en de dag erna in de vriezer gezet en ben er nog nooit ziek van geworden
dolfijn1982- Fluisteraar
- Aantal berichten : 94
Punten : 94
Registratiedatum : 15-02-12
Ik zou het ook nog gewoon in de vriezer zetten.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, toch ook maar gewoon in de vriezer gezet
Het rook nog goed!
Het rook nog goed!
Lejow- Lady Post-a-lot
Zelfde hier. Ik vergeet zo vaak om mijn soep in de kelder of in de koelkast te zetten en ben er nog nooit ziek van geworden. Zelfde ook met spaghetti trouwens, staat ook regelmatig in porties op het aanrecht om er de volgende ochtend achter te komen dat ik ze eigenlijk al in de diepvries of koelkast had moeten zetten.minoessepoes schreef:Ik zou me er niet al te druk om maken, daar wordt je echt niet direct ziek van. Ik laat ook weleens een pan met soep tot de volgende dag op het fornuis staan, om die vervolgens nog te verwarmen en op te eten. Natuurlijk heeft het niet de voorkeur maar ik ben er echt nog nooit ziek van geworden.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
De spaghetti voor jezelf had ik ook nog gewoon ingevroren. Die van B niet meer. Ben qua baby eten altijd wel erg voorzichtig en als we iets bewaren voor de volgende dag zetten we dit snel in de koelkast. 'Officieel' hoor je baby eten na een half uur na bereiding koel te zetten. Dit halen wij ook niet
Ik laat het altijd 1 dag op het fornuis staan en dan eet ik het weer. Zo niet, dan gaat het de vriezer in.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
SarahKey schreef:De spaghetti voor jezelf had ik ook nog gewoon ingevroren. Die van B niet meer. Ben qua baby eten altijd wel erg voorzichtig en als we iets bewaren voor de volgende dag zetten we dit snel in de koelkast. 'Officieel' hoor je baby eten na een half uur na bereiding koel te zetten. Dit halen wij ook niet
Maar in de spaghetti van B zat niet eens vlees, dan lijkt het mij geen kwaad te kunnen.
Ik laat trouwens heel vaak als ik een pan macaroni maak de pan met het kliekje op het fornuis staan om het de volgende dag weer op te eten. Gaat prima hoor, als je het maar goed verhit.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Inderdaad Elliot, dat doe ik ook!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Elliot schreef:SarahKey schreef:De spaghetti voor jezelf had ik ook nog gewoon ingevroren. Die van B niet meer. Ben qua baby eten altijd wel erg voorzichtig en als we iets bewaren voor de volgende dag zetten we dit snel in de koelkast. 'Officieel' hoor je baby eten na een half uur na bereiding koel te zetten. Dit halen wij ook niet
Maar in de spaghetti van B zat niet eens vlees, dan lijkt het mij geen kwaad te kunnen.
Ik laat trouwens heel vaak als ik een pan macaroni maak de pan met het kliekje op het fornuis staan om het de volgende dag weer op te eten. Gaat prima hoor, als je het maar goed verhit.
Maar dat maakt niet uit of er vlees in zit of niet. Dit word ook aangeraden als je alleen maar bv groente en aardappelen bewaard voor de volgende dag.
Ok, het klinkt mij een beetje overdreven in de oren. Maar goed, ik ben daar ook een beetje lomp in volgens mij.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Soortgelijke onderwerpen
» spaghetti carbonara
» Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat?
» Lasagne bewaren
» Groenten bewaren
» Zalmwraps bewaren
» Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat?
» Lasagne bewaren