Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat? Empty Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat?

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 9:42

.


Laatst aangepast door Yasmin op di 7 aug 2012 - 11:36; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat? Empty Re: Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat?

Bericht  Atelier Madame di 31 jul 2012 - 10:08

Ik zou het niet doen. Allerlei bacteriën die dan vrij spel krijgen, juist als voedsel afkoelt

Van internet:
Nee, kijk. Je maakt iets waar vrijwel niets ongezonds in zit. Maar je eet ervan en het staat op tafel. De schimmels vliegen erin (sporen) en beginnen te groeien en gif aan te maken. Dan gaat het in de koelkast, waar de schimmels langzamer groeien. Dan haal je het eruit en je warmt het op. Als je dat goed doet gaan de schimmels dood, maar de gifstoffen blijven. Het kan ook zijn dat je het niet goed opwarmt en dat de schimmels nog makkelijker groeien. Nouja. Je eet ervan en het eten koelt weer wat af en schimmels groeien en gifstoffen ontstaan. Hoe vaker je opwarmt, hoe meer er ontstaat, zelfs als je het eten goed verwarmt.

Naast die mycotoxinen ontstaan er bij sommige voedselsoorten chemisch ook ongezonde stoffen, maar die laat ik maar even buiten beschouwing, want da's heel afhankelijk van het voedseltype. DIe schimmels kunnen in de meeste gewone maaltijden leven, welke smaak dan ook.

Alleen gedroogde, heel zure of gzoute voedingsmiddelen hebben er minder last van.... Vandaar dat die pot augurken weken goed blijft, terwijl de nasi echt binnen 3 dagen niet goed meer is (niet alleen vanwege schimmels trouwens).
http://forum.fok.nl/topic/1446840/2/25
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat? Empty Re: Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat?

Bericht  Blair di 31 jul 2012 - 10:10

Jammer dat ze het niet in een bordje heeft verwarmd. Ik denk buiten de bacterien dat het ook niet meer zo heel lekker is om het nu nog in de magnetron op te warmen. Wel zonde inderdaad.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat? Empty Re: Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat?

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 10:17

Ik snap het ook niet waarom ze niet een bordje heeft opgewarmd. Het was echt een volle pan waar je met gemak nog met minstens 4 personen van kon eten. :nopompom:
Ik heb het weggegooid, ik was echt flink pissig, zo zonde!!! Ergste vind ik nog wel dat ze in de horeca werkt en ook een diploma heeft op dat gebied en dan zoiets doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat? Empty Re: Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat?

Bericht  Blair di 31 jul 2012 - 10:26

Is ook echt zonde, maar misschien was ze er ff met haar koppie niet bij (druk op werk?). Ik zou haar vragen zelf een lekkere pan vol voor jullie te maken Laughing .
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat? Empty Re: Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat?

Bericht  Blair di 31 jul 2012 - 10:27

Atelier Madame schreef:Ik zou het niet doen. Allerlei bacteriën die dan vrij spel krijgen, juist als voedsel afkoelt

Van internet:
Nee, kijk. Je maakt iets waar vrijwel niets ongezonds in zit. Maar je eet ervan en het staat op tafel. De schimmels vliegen erin (sporen) en beginnen te groeien en gif aan te maken. Dan gaat het in de koelkast, waar de schimmels langzamer groeien. Dan haal je het eruit en je warmt het op. Als je dat goed doet gaan de schimmels dood, maar de gifstoffen blijven. Het kan ook zijn dat je het niet goed opwarmt en dat de schimmels nog makkelijker groeien. Nouja. Je eet ervan en het eten koelt weer wat af en schimmels groeien en gifstoffen ontstaan. Hoe vaker je opwarmt, hoe meer er ontstaat, zelfs als je het eten goed verwarmt.

Naast die mycotoxinen ontstaan er bij sommige voedselsoorten chemisch ook ongezonde stoffen, maar die laat ik maar even buiten beschouwing, want da's heel afhankelijk van het voedseltype. DIe schimmels kunnen in de meeste gewone maaltijden leven, welke smaak dan ook.

Alleen gedroogde, heel zure of gzoute voedingsmiddelen hebben er minder last van.... Vandaar dat die pot augurken weken goed blijft, terwijl de nasi echt binnen 3 dagen niet goed meer is (niet alleen vanwege schimmels trouwens).
http://forum.fok.nl/topic/1446840/2/25

Iehhhh, durf bijna niks meer op te warmen als ik dit zo lees.

:nopompom:
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat? Empty Re: Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat?

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 10:30

.


Laatst aangepast door Yasmin op di 7 aug 2012 - 11:35; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat? Empty Re: Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat?

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 10:33

Smakelijk tekstje. Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat? 878948377

Mijn moeder heeft mij geleerd dat ik eten maar twee keer mag warm maken. Dus op het moment dat ik het heb gekookt, eet ik ervan en het overige maak ik de vriezer in. Als ik het dan, per portie, weer uit de vriezer haal, dan warm ik het voor de tweede keer op. Op die manier moet het voor mezelf kunnen. Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat? Empty Re: Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat?

Bericht  girli di 31 jul 2012 - 20:09

Maura schreef:Mijn moeder heeft mij geleerd dat ik eten maar twee keer mag warm maken. Dus op het moment dat ik het heb gekookt, eet ik ervan en het overige maak ik de vriezer in. Als ik het dan, per portie, weer uit de vriezer haal, dan warm ik het voor de tweede keer op. Op die manier moet het voor mezelf kunnen. Cool
Zo doe ik dit ook altijd. Ik zou het dus ook weggooien (met pijn in mn hart).
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat? Empty Re: Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat?

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 20:30

Na het koken warm ik het ook maar twee keer op. Ik maak altijd teveel nasi, zonde om weg te gooien. Ik zet dit gewoon in de koelkast en schep de hoeveelheid die we nodig hebben in een magnetronschaal of pan om het op te warmen. Ik bewaar het niet langer dan 48 uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat? Empty Re: Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat?

Bericht  Printje di 31 jul 2012 - 20:50

Ik zou het ook niet meer opwarmen, denk ook niet dat het er lekkerder van wordt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat? Empty Re: Spaghetti 3 keer opwarmen.. kan dat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum