Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groenten bewaren

+4
Novalee
Monte
minoessepoes
silly-one
8 plaatsers

Ga naar beneden

Groenten bewaren Empty Groenten bewaren

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 0:59

Ik woon maar in m'n eentje, en als ik groenten koop, bijvoorbeeld champignons, dan kan ik een groot gedeelte weggooien omdat het vrij snel over de datum gaat en in m'n eentje eet ik niet zo heel veel groenten.
Ook eet ik regelmatig bij m'n ouders/ zus/ buiten de deur dus wrdt het niet gebruikt.
Kan ik het invriezen? Dit doe ik wel met paprika, had ik hier eens gelezen, maar zou het bijvoorbeeld ook mogelijk zijn om zakjes te maken met courgette/ paprika/ champgnons en dan in te vriezen?
Dat zou me een hoop tijd en geld schelen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groenten bewaren Empty Re: Groenten bewaren

Bericht  silly-one do 20 okt 2011 - 1:07

Mijn moeder vriest in elk geval paprika gesneden in. Soms ook van die groentezakjes en dat gaat altijd wel goed. Wel rekening houdend dat het na ontdooien voor mij gevoel altijd meer vocht verliest, maar het is nog goed te eten.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Groenten bewaren Empty Re: Groenten bewaren

Bericht  minoessepoes do 20 okt 2011 - 3:13

Ik vries weleens geblancheerde broccoli in bijvoorbeeld. Of zo'n zak wokgroenten ook trouwens. Ook gebruik ik nog weleens diepvries wokgroenten, of Italiaanse groenten, dat vind ik handig want dan kan ik net zoveel eruit pakken als nodig is. Zo ook met verdeelblokje boerenkool en spinazie bijvoorbeeld.

Verder haal ik veel groenten op de markt. Ik hou ook niet van champignons, dus dan koop ik voor mijn vriend gewoon 4 grote champignons, zo ook met fruit voor mezelf, dan heb ik tenminste wat afwisseling. Ook neem ik bewust groenten mee die ik wat langer kan bewaren, nu heb ik bijvoorbeeld nog verse witte kool, winterwortel en 2 maiskolven in de koelkast liggen, die blijven wel even goed. Zo blijft ijsbergsla ook veel langer goed dan Hollandse sla enz.

Ook koop ik heel weinig voorgesneden groenten, vaak is het teveel en je kan het ook niet bewaren, dus dan kan het zo de prullebak in.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groenten bewaren Empty Re: Groenten bewaren

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 3:21

Ik doe dat regelmatig bij bijv. bloemkool en broccoli. Bij courgette etc. zou ik dat minder snel doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groenten bewaren Empty Re: Groenten bewaren

Bericht  Monte do 20 okt 2011 - 3:36

Dat gaat prima, doe ik zelf ook heel vaak. Ik heb altijd van die zakken wokgroente van de Ah en daar zit echt allerlei groenten in(ook champignon en courgette, dat gaat ook goed) en paprika, prei wortel(en andere hardere groenten) zijn helemaal perfect om in te vriezen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Groenten bewaren Empty Re: Groenten bewaren

Bericht  Novalee za 22 okt 2011 - 10:55

Een hele courgette kun je ook invriezen. Dan snij je hem in plakjes en deze leg je naast elkaar op een bord/snijplank/ovenplaat. Die leg je in de vriezer. Zodra de plakjes bevroren zijn kun je ze in een bakje of zakje ofzo doen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groenten bewaren Empty Re: Groenten bewaren

Bericht  RedRose za 22 okt 2011 - 22:23

Ik doe dat altijd!!
Ik koop courgettes, paprika's, champignons enz. Snijdt ze allemaal in blokjes/stukjes en maak er diepvrieszakjes van. Zo kan ik uit de vriezer pakken waar ik zin in heb en daarna lekker roerbakken/wokken.
Heerlijk en makkelijk!
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 53
Punten : 69
Registratiedatum : 06-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Groenten bewaren Empty Re: Groenten bewaren

Bericht  Atelier Madame zo 23 okt 2011 - 1:35

RedRose schreef:Ik doe dat altijd!!
Ik koop courgettes, paprika's, champignons enz. Snijdt ze allemaal in blokjes/stukjes en maak er diepvrieszakjes van. Zo kan ik uit de vriezer pakken waar ik zin in heb en daarna lekker roerbakken/wokken.
Heerlijk en makkelijk!

+1
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groenten bewaren Empty Re: Groenten bewaren

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 1:54

Dat idee had ik ook idd, maar moeten de champgnongs dan niet eerst geblancheerd worden? (Heb gegoogled en daar stond dat..)
En als je courgette dan ontdooit, wordt het dan niet net snot, omdat je al het vocht verliest?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groenten bewaren Empty Re: Groenten bewaren

Bericht  RedRose zo 23 okt 2011 - 3:23

Nee ik blancheer de champignons nooit, wel eerst schoonmaken.
Je moet de groentes niet eerst ontdooien, maar gewoon direct vanuit de vriezer roerbakken. Anders wordt het wel snot inderdaad Wink
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 53
Punten : 69
Registratiedatum : 06-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Groenten bewaren Empty Re: Groenten bewaren

Bericht  sanne-84 ma 24 okt 2011 - 8:35

kan prima!
hoewel vers wel lekkerder is
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groenten bewaren Empty Re: Groenten bewaren

Bericht  Snoes ma 24 okt 2011 - 11:21

Ik vries ook vaak gesneden paprika/courgettes in, zodat ik maar een doosje uit de diepvries moet halen en het kan gebruiken voor mijn gerechtje als ik niet zoveel tijd heb.

Champignons heb ik nog nooit ingevroren, weet dus niet of dat kan;

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groenten bewaren Empty Re: Groenten bewaren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum